Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 ilmastointi ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommix
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 5428
    • S:t Karins

    E60/61 ilmastointi ongelma

    Potilas on 12/2004 535D laajalla automaatti-ilmastoinnilla. En usko ilmastoinnille tehdyn ikinä mitään huoltoa...Tänään loppui kylmän ilman tulo kabiiniin, vain kädenlämpöistä pukkaa sisään. Puhaltaa kyllä niin että tukka hulmuu. Mielestäni kompuran solenoidi ei kytke kompuraa päälle. Vikakoodit katsoin äsken, ei vikakoodeja. Mikä voisi olla seuraava operaatio, kaasut vähissä, sulakket?
    Last edited by Tommix; 27-04-2011, 19:51. Reason: lisätty infoa
    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
  • MakeH
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2004
    • 1170
    • Vantaa

    #2
    Melko varmasti kaasut vähissä. E39:ssä ei ollut paljoakaan hukassa kun lopetti toiminnan kokonaan.

    Comment

    • Tommix
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 5428
      • S:t Karins

      #3
      Originally posted by MakeH View Post
      Melko varmasti kaasut vähissä.
      Tätä itsekkin epäilen. No täytyy muutenkin huolto tilata tuohon koslaan, menee samassa.
      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

      Comment

      • k0rppi
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2008
        • 784
        • Varkaus

        #4
        vähän turha kysymys ehkä, mutta onhan sulla ne lämmityksen palkit laitettu täysin siniselle, eikä esim. valkeena tai punasena?

        Comment

        • Tommix
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 5428
          • S:t Karins

          #5
          Originally posted by k0rppi View Post
          vähän turha kysymys ehkä, mutta onhan sulla ne lämmityksen palkit laitettu täysin siniselle, eikä esim. valkeena tai punasena?
          Ei ole turha kysymys, mutta tuon muistin sentään tarkastaa
          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7531
            • Jyväshyvä

            #6
            Yep, eiköhän se vika ole liemien vähyydessä. Siitä ainakin kannattaa aloittaa...

            Yleensä tekevät vain alipainetestin vaikka vissiin nykyisin pitäisi ennen täyttöä koeponnistaa typellä.
            Säännöt on muuttuneet joku vuosi sitten ja noita typpitäyttövehkeitä ei kaikilta löydy.
            Alipainetesti on huono kun esim. kumeissa olevat vuodot saattaa alipainetestissä imeytyä umpeen.
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • Whispi
              Bimmer Rookie
              • Oct 2009
              • 131
              • Tampere

              #7
              Tarkistitko jo hihnan kompuralle? Itsellä meni viime kesällä, hintahan ei päätä huimaa ~10e tjsp..
              -12 E70 40d

              Ex:
              -11 Porsche 958
              -11 F11 535dA
              -09 E90 330dA
              -09 E61 530dA
              -09 E60 530xdA
              -04 E60 530dA

              +10 muuta kakkoskolmos värkkiä

              Comment

              • Tommix
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 5428
                • S:t Karins

                #8
                Originally posted by Whispi View Post
                Tarkistitko jo hihnan kompuralle? Itsellä meni viime kesällä, hintahan ei päätä huimaa ~10e tjsp..
                Yes, paikoillaan ainakin oli kun kompuraa katselin/kuuntelin. Täytyypä aamulla tarkastaa tuo kireys vielä...
                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                Comment

                • Tommix
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 5428
                  • S:t Karins

                  #9
                  Käytimpä kulkuneuvon Autokeskuksessa huollossa ja samalla piti ilmastoinitilaite huoltaa. Normi huolto onnistui, mutta ei kylmäkoneen huolto.
                  Sanoivat epämääräisesti syynä olevan todennäköisesti matalapainepuolella olevan tukoksen? Eli matalapainepuoli pitää purkaa ja etsiä tukosta. Mitähän tämä käytännössä tarkoittaa, kuinka valtava työ on edessä?
                  Kyselee nimimerkillä: lasku pelottaa
                  Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                  Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                  ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                  Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                  Comment

                  • enins
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2009
                    • 517
                    • Rauma

                    #10
                    Äkkiseltään ei tule muuta tukkeutuvaa koko kierrosta mieleeni, kuin paisuntaventtiili. Niitä nyt aina silloin tällöin ilmastointivehkeistä hajoaa, muttei se ilmastointilaitehuollossa ihan järjettömiä maksa. Taitaa kyllä mennä kuivainkin uusiksi.
                    Lienee venttili ja kuivain jotain 150 € luokkaa, työt tietty päälle. Venttiilin vaihto saattaa sitten teettää jonkin verran töitä (en tiedä E60) + ilmastoinnin tiiveystesti ja täyttö päälle.

                    Turun seudulla asuville voin suositella ilmastointiongelmiin Raisiosta puljua nimeltä PR-varustelu.
                    Last edited by enins; 07-05-2011, 22:47.
                    Autokalusto: 320d f30

                    Comment

                    • Tommix
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 5428
                      • S:t Karins

                      #11
                      ^ Kiitos vinkistä! Pitää maanantaina tilata aikaa remppaan. Tonnihan näissä aina menee pieneenkin remppaan
                      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                      Comment

                      • Jürgen_
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2008
                        • 2707
                        • Mylsä

                        #12
                        Originally posted by kt0510 View Post
                        Käytimpä kulkuneuvon Autokeskuksessa huollossa ja samalla piti ilmastoinitilaite huoltaa. Normi huolto onnistui, mutta ei kylmäkoneen huolto.
                        Sanoivat epämääräisesti syynä olevan todennäköisesti matalapainepuolella olevan tukoksen? Eli matalapainepuoli pitää purkaa ja etsiä tukosta. Mitähän tämä käytännössä tarkoittaa, kuinka valtava työ on edessä?
                        Kyselee nimimerkillä: lasku pelottaa
                        Ne unohti koko homman ja eiku hätävaletta kehiin :think
                        Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                        Comment

                        • Tommix
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 5428
                          • S:t Karins

                          #13
                          Originally posted by Jürgen_ View Post
                          Ne unohti koko homman ja eiku hätävaletta kehiin :think
                          Sehän tässä hommassa harmittaakin. Auton huollon jälkeen luovuttaa "kesäpoika" joka ei tiedä mistään yhtään mitään. Tämän kyllä ymmärrän ei siinä mitään, mutta eikö se asentaja joka homman tekee voisi raportoida kunnolla ja selvästi mitä tehtiin että saatiin diagnoosi matalapainepuoli on tukossa?
                          Punnittiinko edes järjestelmän kylmäaineen määrä? Vikakoodeista ei ollut mitään mainintaa...
                          Meinaan kyllä laittaa palautetta Autokeskukseen.
                          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                          Comment

                          • hannux
                            BTCF Member
                            • Oct 2009
                            • 115
                            • Seinäjoki

                            #14
                            Ei kylmää

                            Minullakin E39 528i puhaltelee aika lämmintä vaikka kuinka yrittää käskyttää automatiikkaa. Vivut on sinisellä ja puhallus kova.
                            Olemme, minä ja B, Seinäjoella. Kenen puheille menisimme ensimmäisenä?

                            Comment

                            • Tommix
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 5428
                              • S:t Karins

                              #15
                              Matalapainepuoli tukossa, eivät saaneet kaasua sisään/(ulos). Reseptinä alkaa purkamaan järjestelmää. Jos ei putket vialla niin kojetaulu pois ja kenno vaihtoon... Varmasti ihanan kallista
                              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎