Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 / EHC: Control-time fault, lifting

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pete95zhn
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 208
    • Boostby

    E61 / EHC: Control-time fault, lifting

    Mistä kerpeleestä löytää E60/61:n vikakoodien tulkin?? Internetin ihmemaa ei ollut kovin avulias, joten ovatko ne jotain salatiedettä?

    Eniten kiinnostaa tässä vaiheessa tuo otsikossa mainittu asia:

    5F9A EHC: Control-time fault, lifting

    Oireilee siten ,että
    -pumppu jytää välillä melko pitkään
    -1-3 ihmisen kuormalla ei ilmoituksia
    -4 hlö tai kontissa tavaraa, syttyy level control failure

    Letkut ja putket ehjät, tarkistettu. Onko vika pumpussa, kontrolliboksissa, releessä vai planeettojen asennossa?

    Olisi sitten muutama muukin koodi, mutta ne eivät ole varsinaisesti kiireellisiä, joskus vain vikamuistiin tarttuneita.
    Pete

    Menneet:
    E36 320iT '97 E46 320dT '03 E91 320iT '06 E61 525dTA '08 M-sport
    Nyt:
    F11 530 dTA '11 M-Sport
    0,33x E46 M3 '01
    G31 530eX TA '21 M-sport
    996 turbo

    fortistuning.fi

    ERIKOISMOOTTORI.fi:n ohjelmaviritysten virallinen jälleenmyyjä
  • pete95zhn
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 208
    • Boostby

    #2
    Originally posted by pete95zhn View Post
    Mistä kerpeleestä löytää E60/61:n vikakoodien tulkin??
    Näitä ei siis ole missään??
    Pete

    Menneet:
    E36 320iT '97 E46 320dT '03 E91 320iT '06 E61 525dTA '08 M-sport
    Nyt:
    F11 530 dTA '11 M-Sport
    0,33x E46 M3 '01
    G31 530eX TA '21 M-sport
    996 turbo

    fortistuning.fi

    ERIKOISMOOTTORI.fi:n ohjelmaviritysten virallinen jälleenmyyjä

    Comment

    • -challenger-
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2009
      • 2150
      • L a h t i

      #3
      Kysele tuolta aluekohtaiselta osastolta. Sieltä varmasti löytyy kavereita jotka lukevat sinulle vikakoodeja pientä korvausta vastaan. Tai sitten voit tietysti mennä merkkiliikkeeseen jossei pikkurahoista ole puutetta..

      Comment

      • Spetke
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 3452
        • Janakkala

        #4
        Originally posted by -challenger- View Post
        Tai sitten voit tietysti mennä merkkiliikkeeseen jossei pikkurahoista ole puutetta..
        Onhan se käsittämättömän kallista maksaa merkkiliikkeelle koodien luvusta 43-50;. pyytää työn KSD koodilla 0000005, niin menee silloin virallisen kaavan mukaan.
        ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

        Comment

        • Tomi T
          BTCF Member
          • Apr 2003
          • 3844
          • Nokia

          #5
          Originally posted by Spetke View Post
          Onhan se käsittämättömän kallista maksaa merkkiliikkeelle koodien luvusta 43-50;. pyytää työn KSD koodilla 0000005, niin menee silloin virallisen kaavan mukaan.
          Aika turhanpäiväistä pyydellä noin.. ei ole minkäänlaista velvoitetta kellään tuohon.
          BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
          ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
          ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
          BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
          BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

          ex. 53*BMW

          Comment

          • pete95zhn
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 208
            • Boostby

            #6
            Mulla on ne koodit, kokonainen A4:nen, mutta yksi rivi aiheesta ei juurikaan kerro mitään. Eli löytyykö mistään korjaamokäsikirjaa selostuksineen ja työohjeineen.

            Eikä sen merkkiliikkeen palvelu ollut edes kallis.
            Pete

            Menneet:
            E36 320iT '97 E46 320dT '03 E91 320iT '06 E61 525dTA '08 M-sport
            Nyt:
            F11 530 dTA '11 M-Sport
            0,33x E46 M3 '01
            G31 530eX TA '21 M-sport
            996 turbo

            fortistuning.fi

            ERIKOISMOOTTORI.fi:n ohjelmaviritysten virallinen jälleenmyyjä

            Comment

            • bmw535-00
              Newbiemmer
              • Jan 2011
              • 15
              • finland

              #7
              moro. mulla olis E61 josta perä tippu alas ajossa? missä voisi olla vika? uusi kompura on jo (koko paketti) perä ei nouse ylös ku laittaa auton käyntiin, tietokoneella sen perän saa nostettua ylös ja myös pysyy siellä, heti ku lähtee ajaa nii tippuu alas. vikakoodi ilmoittaa vain control timing fault.:think

              voiko yksikkö olla rikki?

              Comment

              • K70
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2009
                • 503
                • Vantaa

                #8
                Mulla meni madalluksen jälkeen aikoinaan johonkin säästötilaan ja se tokeni muistaakseni, kun Rahu ajoi arvot uudelleen.
                Joku nollaus piti tehdä, mutta kun en jaksa muistaa...soitto Rahulle voi jeesata.
                S212, E350CDI, -11

                Comment

                • pete95zhn
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2007
                  • 208
                  • Boostby

                  #9
                  Palaanpa aiheeseen, sillä tuo sama problemo technico bizarro vaivaa edelleen, enkä edes ole saanut itsestäni irti niin paljoa että olisin jaksanut hankkia EDIABAS/DIS/INPA/whatever ohjelmistoja itselleni...ehkä syssymmällä.

                  Mutta siis tuo Level Control Failure. Ilmenee kovin mystisesti. Kaksi henkilöä kyydissä, etu- tai takapenkeillä, ei varoitusta. Joskus kun vaimo laittaa käsilaulun takapenkille alkaa auto vilkuttamaan murheellisesti. Välillä täydet kauppakassit takaloosterissa eivät aiheuta varoitusta.
                  Viimeisin kokemus alkoi mietityttämään. Lauantaina kyydissä oli neljä 16-18v partiotyttöä varusteineen, puolijoukkueteltta, 20l vettä ja viikonlopun ruuat 18 henkilölle, eli kontti kattoa myöten täynnä ja vähän kamaa sylissäkin. Kotoa lähtiessä ei varoitusta (yksi tyttö kyydissä). Siitä eteenpäin joka kerta käynnistäessä varoitus, kunnes pysähdyin tankkaamaan ja ainoastaan kuljettejan ovi oli auki. Liikkeelle lähdettyä, tai välillä Tuusula-Nuuksio, ei varoitusta!! Siis mitä sviddua???! Eikä se perä edes laahannut, taikka pumppu huutanut koko aikaa...
                  Siis onko tuossa kontrollilogiikassa taka-akselin korkeustunnistimien lisäksi takaovien/luukun avaamisella joku osuus? Ja mikä tuolla oikeasti on rikki?
                  Last edited by pete95zhn; 08-10-2012, 10:15.
                  Pete

                  Menneet:
                  E36 320iT '97 E46 320dT '03 E91 320iT '06 E61 525dTA '08 M-sport
                  Nyt:
                  F11 530 dTA '11 M-Sport
                  0,33x E46 M3 '01
                  G31 530eX TA '21 M-sport
                  996 turbo

                  fortistuning.fi

                  ERIKOISMOOTTORI.fi:n ohjelmaviritysten virallinen jälleenmyyjä

                  Comment

                  • pete95zhn
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2007
                    • 208
                    • Boostby

                    #10
                    Lisää yllämainitusta aiheesta. Kokeilin nimittäin piruuttani seuraavaa: Perjantaina mökille lähtiessä kontissa oli taas tavaraa ja kas, varoitus ilmaantui jälleen. Yksissä liikennevaloissa ennen motaria sammutin auton ja käynnistyksen jälkeen vika olikin mennyt rikki... Eikä myöskään ilmiintynyt huoltsikkapysähdyksen jälkeen.

                    Melko mystistä.

                    - Löytyykö hyviä selityksiä?

                    -Olisiko kellään Keski-Uusimaalla jotain todella fiksua koodien luku/resettauslaitetta käyttäjineen vuokralle...???
                    Pete

                    Menneet:
                    E36 320iT '97 E46 320dT '03 E91 320iT '06 E61 525dTA '08 M-sport
                    Nyt:
                    F11 530 dTA '11 M-Sport
                    0,33x E46 M3 '01
                    G31 530eX TA '21 M-sport
                    996 turbo

                    fortistuning.fi

                    ERIKOISMOOTTORI.fi:n ohjelmaviritysten virallinen jälleenmyyjä

                    Comment

                    • suppari
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4049
                      • Turku

                      #11
                      Kompura kaput, multa 115tkm ajettu tilalle, taikka uusi.
                      sigpic
                      P:0409699000

                      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                      huollot/korjaukset!

                      BMW E&F sarjaan.
                      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                      Comment

                      • Rahu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 6464
                        • Tuusula

                        #12
                        Kuullostaa siltä että se vetelee viimisiään eikä muu auta kuin pumpun vaihto.

                        Jos haluat vikakoodeja ihmetellä niin voidaan sekin tehdä.
                        BMW Service
                        P.o4oo925441
                        [email protected]
                        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                        Comment

                        • pete95zhn
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2007
                          • 208
                          • Boostby

                          #13
                          Originally posted by suppari View Post
                          Kompura kaput, multa 115tkm ajettu tilalle, taikka uusi.
                          Mieluummin uusi kun nykyisellä on ajettu vähemmän...
                          Pete

                          Menneet:
                          E36 320iT '97 E46 320dT '03 E91 320iT '06 E61 525dTA '08 M-sport
                          Nyt:
                          F11 530 dTA '11 M-Sport
                          0,33x E46 M3 '01
                          G31 530eX TA '21 M-sport
                          996 turbo

                          fortistuning.fi

                          ERIKOISMOOTTORI.fi:n ohjelmaviritysten virallinen jälleenmyyjä

                          Comment

                          • pete95zhn
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2007
                            • 208
                            • Boostby

                            #14
                            Originally posted by Rahu View Post
                            Kuullostaa siltä että se vetelee viimisiään eikä muu auta kuin pumpun vaihto.

                            Jos haluat vikakoodeja ihmetellä niin voidaan sekin tehdä.
                            Laitatko yhteystiedot YV:nä.
                            Pete

                            Menneet:
                            E36 320iT '97 E46 320dT '03 E91 320iT '06 E61 525dTA '08 M-sport
                            Nyt:
                            F11 530 dTA '11 M-Sport
                            0,33x E46 M3 '01
                            G31 530eX TA '21 M-sport
                            996 turbo

                            fortistuning.fi

                            ERIKOISMOOTTORI.fi:n ohjelmaviritysten virallinen jälleenmyyjä

                            Comment

                            • pete95zhn
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2007
                              • 208
                              • Boostby

                              #15
                              Ostin uuden Air-Suspension Shopista (Miessler Automotive GmbH & Co. KG). 510€ kotiin toimitettuna, erittäin nopeasti vieläpä. Hinnassa siis koko setti: kompressori, kontrolliventtiili, teline, rele ja uusi imuilmaletku suodattimineen sekä rahti. Vaihtoon meni äsken aikaa 3h, josta n. tunti turhanpäiväiseen ihmettelyyn ja hiekan putsailuun tallin lattialta.
                              Molemmat ilmapussit olivat ehjät, suhahtivat iloisesti kun irroitin putket, myös pumpun letku oli täysin ehjä. Koska vanha pumpun oireet alkoivat jo n. 2v / 35tkm jälkeen niin mieleen kyllä putkahtaa että alihankkija on tehnyt erän sutta ja sekundaa...

                              Nyt uusi kompura nosti takapään ihan lintasta nopeasti, kauniilla käyntiäänellä ja päästi miehekkäästi ylipaineet ulkoilmaan kun korkeus oli oikea. Sitä vanha pumppu ei koskaan tehnyt.
                              Last edited by pete95zhn; 10-04-2013, 13:04.
                              Pete

                              Menneet:
                              E36 320iT '97 E46 320dT '03 E91 320iT '06 E61 525dTA '08 M-sport
                              Nyt:
                              F11 530 dTA '11 M-Sport
                              0,33x E46 M3 '01
                              G31 530eX TA '21 M-sport
                              996 turbo

                              fortistuning.fi

                              ERIKOISMOOTTORI.fi:n ohjelmaviritysten virallinen jälleenmyyjä

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎