E61 Sähköt vähissä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mlatvala
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 3553
    • Kuopio

    #31
    Originally posted by ts18056 View Post
    Näin olen tuon omistajan käsikirjan antanut itselleni valehdella Eli kytkee noi sisäpuolen liiketunnistimet pois (voi jättää koiran tai muksut sisälle). Samoin toi tilttisensori pitäis deaktivoitua tuolla.

    Itsellänikun ei ole sitä manuaalia...

    Huippuva!
    E61 535d alkuunsa viritetty.

    Comment

    • Rale
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 1483
      • Porvoo

      #32
      Originally posted by Rale View Post
      Löytyikö sulla tähän selvyyttä?

      Itsellä on kanssa EI LCI malli ja virrat lähtee hieman omituisesti. Auto ei mene lepotilaan vian esiintyessä, eli jotakuinkin näin-> pihtimittari kiinni ja ovet lukittuna, alkuun syö 8,4A tippuu noin 10min jälkeen 2A ja siitä noin 07-0.4A nousee taas 8,5A ja tippuu ja nousee. Jatkaa tätä kunnes akku on tyhjä.
      Ovet ei lukko asennossa ja ei mene lepotilaan menee kokajan tuon 8,4A

      Takalasin lukitus nappi toimii kyllä normaalisti, sekä lasi sulkeutuu en tosin ole vielä katsonut onko siellä kosteutta. Takaluukun lipan avasin ja ei ollut siellä vahvistimella kosteutta/hapettumaa. Vielä tuo johtosarja pitänee repiä auki vaikka sen jo päälle näkee, että se avattu joskus onkin.

      Vaihdoin tuon takaluukun lasin kytkimen. Liitin oli toisesta pinnistä jo täysin hapettunut, mutta ei varsinaisest "kostea" vika ei tuon vaihdolla poistunut vaikka vaihto hyvään saumaan tulikin. Vika koodeja ei suoraan tähän ongelmaan löydy. AFS antaa vika koodia. Onko tuo active steeringiin kytköksissä?
      Noniin kävin akun vielä varmuudeksi vaihdattamassa uuteen ja koodautettiin se. Pyysin vielä tarkistamaan tuon läpivientikaapelin mutta ilmeisesti se on kunnossa kun ei mitään sanottu siitä.

      Mutta kas kummaa reilun 2h odottelun jälkeen oli vain 12.5V jänitettä. Availin sitten tuon takapaksin sulake verhousta ja sieltä pisti silmiin että yksi rele on aivan lämmin tuon ajankinjälkeen. Osaako joku sanoa mihin tuo kuvan rele on kytköksissä, ei ainakaan starttaa jos sen irti ottaa.

      Antaako nämä jotain vikakoodia viallisesta laturista jos siitä on diodisilta mennyt rikki?
      Last edited by Rale; 24-10-2012, 07:28.

      Comment

      • viktor
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2006
        • 1272
        • ...

        #33
        Originally posted by Rale View Post
        Noniin kävin akun vielä varmuudeksi vaihdattamassa uuteen ja koodautettiin se. Pyysin vielä tarkistamaan tuon läpivientikaapelin mutta ilmeisesti se on kunnossa kun ei mitään sanottu siitä.

        Mutta kas kummaa reilun 2h odottelun jälkeen oli vain 12.5V jänitettä. Availin sitten tuon takapaksin sulake verhousta ja sieltä pisti silmiin että yksi rele on aivan lämmin tuon ajankinjälkeen. Osaako joku sanoa mihin tuo kuvan rele on kytköksissä, ei ainakaan starttaa jos sen irti ottaa.

        Antaako nämä jotain vikakoodia viallisesta laturista jos siitä on diodisilta mennyt rikki?
        Ei taida antaa. Ei muistin mukaan mennyt väylää laturille. Tosin jännitteensäätimelle taisi mennä. Tutkisin jännitteensäätimen. Jos on kovasti hiilipölyssä niin voisi sieltä vuotaa? Vahvaa veikkailua tosin.

        Releestä ei ole tietoa. Löytyisiköhän TIS:n tai WDS:n kautta? Toki varaosanumerolla voi kattoa realoemista josko varaosanimi kertoo jotain.

        Oliko auto millä sisustalla? Jollainhan oli etupenkkien moduuli pitänyt autoa hereillä. Jos nuo vakipaikat on tsekattu niin tossa vois olla yks paikka lisää.
        Last edited by viktor; 07-07-2011, 01:30.
        ///M5
        "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8276
          • Järvikylä (Nakkila)

          #34
          Originally posted by Rale View Post
          Noniin kävin akun vielä varmuudeksi vaihdattamassa uuteen ja koodautettiin se. Pyysin vielä tarkistamaan tuon läpivientikaapelin mutta ilmeisesti se on kunnossa kun ei mitään sanottu siitä.

          Mutta kas kummaa reilun 2h odottelun jälkeen oli vain 12.5V jänitettä. Availin sitten tuon takapaksin sulake verhousta ja sieltä pisti silmiin että yksi rele on aivan lämmin tuon ajankinjälkeen. Osaako joku sanoa mihin tuo kuvan rele on kytköksissä, ei ainakaan starttaa jos sen irti ottaa.

          Antaako nämä jotain vikakoodia viallisesta laturista jos siitä on diodisilta mennyt rikki?
          wds:n ja googlen avulla selvis että tuo rele on i01068 mutta mikä se on suomeksi :think
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          Working...
          X