E61 Sähköt vähissä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rale
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 1483
    • Porvoo

    #16
    Originally posted by Mlatvala View Post
    Ei ole kostunut, ei ole lci tämä, 2006 vuosimallinen..
    Löytyikö sulla tähän selvyyttä?

    Itsellä on kanssa EI LCI malli ja virrat lähtee hieman omituisesti. Auto ei mene lepotilaan vian esiintyessä, eli jotakuinkin näin-> pihtimittari kiinni ja ovet lukittuna, alkuun syö 8,4A tippuu noin 10min jälkeen 2A ja siitä noin 07-0.4A nousee taas 8,5A ja tippuu ja nousee. Jatkaa tätä kunnes akku on tyhjä.
    Ovet ei lukko asennossa ja ei mene lepotilaan menee kokajan tuon 8,4A

    Takalasin lukitus nappi toimii kyllä normaalisti, sekä lasi sulkeutuu en tosin ole vielä katsonut onko siellä kosteutta. Takaluukun lipan avasin ja ei ollut siellä vahvistimella kosteutta/hapettumaa. Vielä tuo johtosarja pitänee repiä auki vaikka sen jo päälle näkee, että se avattu joskus onkin.

    Vaihdoin tuon takaluukun lasin kytkimen. Liitin oli toisesta pinnistä jo täysin hapettunut, mutta ei varsinaisest "kostea" vika ei tuon vaihdolla poistunut vaikka vaihto hyvään saumaan tulikin. Vika koodeja ei suoraan tähän ongelmaan löydy. AFS antaa vika koodia. Onko tuo active steeringiin kytköksissä?
    Last edited by Rale; 21-06-2011, 19:46.

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7551
      • Jyväshyvä

      #17
      Originally posted by Rale View Post
      AFS antaa vika koodia. Onko tuo active steeringiin kytköksissä?
      On se.
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • Mlatvala
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 3553
        • Kuopio

        #18
        Originally posted by Rale View Post
        Löytyikö sulla tähän selvyyttä?

        Itsellä on kanssa EI LCI malli ja virrat lähtee hieman omituisesti. Auto ei mene lepotilaan vian esiintyessä, eli jotakuinkin näin-> pihtimittari kiinni ja ovet lukittuna, alkuun syö 8,4A tippuu noin 10min jälkeen 2A ja siitä noin 07-0.4A nousee taas 8,5A ja tippuu ja nousee. Jatkaa tätä kunnes akku on tyhjä.
        Ovet ei lukko asennossa ja ei mene lepotilaan menee kokajan tuon 8,4A

        Takalasin lukitus nappi toimii kyllä normaalisti, sekä lasi sulkeutuu en tosin ole vielä katsonut onko siellä kosteutta. Takaluukun lipan avasin ja ei ollut siellä vahvistimella kosteutta/hapettumaa. Vielä tuo johtosarja pitänee repiä auki vaikka sen jo päälle näkee, että se avattu joskus onkin.

        Vaihdoin tuon takaluukun lasin kytkimen. Liitin oli toisesta pinnistä jo täysin hapettunut, mutta ei varsinaisest "kostea" vika ei tuon vaihdolla poistunut vaikka vaihto hyvään saumaan tulikin. Vika koodeja ei suoraan tähän ongelmaan löydy. AFS antaa vika koodia. Onko tuo active steeringiin kytköksissä?

        En ole joutanut moiseen pikkuvikaan tutustumaan nyt kun tämä kottero on ollut toisista syistä pajalla kolmisen viikkoa,

        täytyy juhannuksena ottaa meisseli käteen ja rikkoa loputkin autosta
        E61 535d alkuunsa viritetty.

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #19
          Originally posted by Mlatvala View Post
          Mistä etsin vikaa kun akulla on hyvät jännitteet ja lataus on 14 voltin tienoilla kylmänä, lämpinänä putoaa alle kolmentoista muistaakseni ja käyntiin lähtö on vähän tahmeen oloista,

          Niin onko näissä joku plus puolen heikko kohta lisävirran antopaikalta akun navoille jonka voisin tarkastaa kätevästi, kun lisävirran antopaikalta antaa hyvät lukemat mutta sitten vähän hiipuu matkalla, ainakin latausjännite ja vielä käsittääkseni..

          Uusi agm akku on vaihdettu viikko sitten, alkujaan tällä ehket lähti hörisemään vähän paremmin..

          Ja sanokaa vielä yhdellä sanalla pitääkö agm akku opettaa i drivelle vai ei?
          Onko akun päävirtakaapelin läpivienti takaluukusta pohjapuolelle tarkistettu?
          Joissain tapauksssa ko.kaapeli on lähes poikki hapettunut ja aiheuttanut ko.ongelmat..

          Comment

          • Mlatvala
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 3553
            • Kuopio

            #20
            [QUOTE=Hemi;2407010]Onko akun päävirtakaapelin läpivienti takaluukusta pohjapuolelle tarkistettu?
            QUOTE]

            Tarkentaisitko Hemi?

            Penkkien alta vai?
            E61 535d alkuunsa viritetty.

            Comment

            • viktor
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2006
              • 1272
              • ...

              #21
              Originally posted by Mlatvala View Post

              Tarkentaisitko Hemi?

              Penkkien alta vai?
              Auton alta pitää kurkkia. Oli muistaakseni taka-akselin alla. Näkee kyllä ilman suurempia purkutöitä. Ihmettelen kyllä miten tuo pulttiliitos on saatu sellaiseksi että mätänee. Mitään perinteistä läpivientiä ei ainakaan omassa ollut, vaan terminaalit pulttikiinnityksin. Voi olla että se omaan on vaihdettu takuuseen tuo virtakaapeli, kun oli kuin uusi.
              ///M5
              "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

              Comment

              • Mlatvala
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 3553
                • Kuopio

                #22
                Originally posted by viktor View Post
                Auton alta pitää kurkkia. Oli muistaakseni taka-akselin alla. Näkee kyllä ilman suurempia purkutöitä. Ihmettelen kyllä miten tuo pulttiliitos on saatu sellaiseksi että mätänee. Mitään perinteistä läpivientiä ei ainakaan omassa ollut, vaan terminaalit pulttikiinnityksin. Voi olla että se omaan on vaihdettu takuuseen tuo virtakaapeli, kun oli kuin uusi.
                Mun mielestä se starttaa nyt hyvästi kun siinon uus mäntä
                E61 535d alkuunsa viritetty.

                Comment

                • exautisti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 1267
                  • oulu

                  #23
                  Originally posted by Mlatvala View Post
                  Mun mielestä se starttaa nyt hyvästi kun siinon uus mäntä
                  mitävitt.....:think
                  -99 punane passatti

                  https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                  Tuikun softat
                  Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                  BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                  Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                  Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                  www.mcars.fi

                  Kysy 041-5056506

                  https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                  INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                  Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                  Comment

                  • viktor
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2006
                    • 1272
                    • ...

                    #24
                    Originally posted by Mlatvala View Post
                    Mun mielestä se starttaa nyt hyvästi kun siinon uus mäntä
                    Läpät kävi koneessa? Uusi mäntä voi kyllä joskus joo auttaa hyvinkin kankeaan käynnistymiseen.

                    Tosin se ei selitä virrankulutusta jos sellaisia ongelmia oli. Tuo 0.2 minkä nopeasti lukien löysin, on vielä kyllä ihan ok eikä pitäisi akussa ihan nopsaan näkyä. :think
                    ///M5
                    "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7551
                      • Jyväshyvä

                      #25
                      Originally posted by viktor View Post
                      Läpät kävi koneessa? Uusi mäntä voi kyllä joskus joo auttaa hyvinkin kankeaan käynnistymiseen.
                      Suutin oli kussut ja männästä puuttui pala...

                      Kannattaa siis silloin tällöin katsella niitä suuttimien korjausarvoja,
                      ja jus rupeaa kone kilkattamaan, äkkiä viedä se pajalle...

                      Tällä autolla taisi kuitenkin olla onnellinen loppu näiltä näkymin,
                      myyjäliike taisi korvata remontin pl. muiden pyttyjen rengastuksen...
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • Mlatvala
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 3553
                        • Kuopio

                        #26
                        Originally posted by exautisti View Post
                        mitävitt.....:think

                        Laitanko kuvan
                        E61 535d alkuunsa viritetty.

                        Comment

                        • Mlatvala
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 3553
                          • Kuopio

                          #27
                          Originally posted by viktor View Post
                          Läpät kävi koneessa? Uusi mäntä voi kyllä joskus joo auttaa hyvinkin kankeaan käynnistymiseen.

                          Tosin se ei selitä virrankulutusta jos sellaisia ongelmia oli. Tuo 0.2 minkä nopeasti lukien löysin, on vielä kyllä ihan ok eikä pitäisi akussa ihan nopsaan näkyä. :think
                          Me lopetettiin sen virtahaarukkamittarin tuijotus sen 0,2A n kohdilla, sillon oli menny ehket viistoista minnuuttia tai parikytä minnuuttia,..

                          Jokupäivä vielä luen ne tuntien jälkeen niin saa sen oikeen kulutuksen, tunnin parin horroksen jälkeen.
                          E61 535d alkuunsa viritetty.

                          Comment

                          • ts18056
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2010
                            • 276
                            • Joroinen

                            #28
                            Eipä tuon tuntien jälkeen enää pitäisi mihinkään muuttua! Oma E38 käyttäytyy lähes samoin kuin tuo edellisellä sivulla kerrottu. Eli lukoon laittaessa menee hetken 8 amppeeria, siitä tippu ensin neljään ja sitten 2,2 amppeeriin. Kuudentoista minuutin jälkeen (kun vaihteenvalitsimen valot sammuu) kulutus tippuu 0,02 amppeeriin ja pysyy siinä. Loppukulutuksessa ei ole eroa normaalilukituksen ja tuplalukituksen (liikkeentunnistimet) välillä. Jos mittari on skaalattu oikein, niin toi 0,2 on kymmenkertainen siihen mitä pitäisi olla.
                            E39 525i -01
                            ex 750iL -96

                            Comment

                            • Mlatvala
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 3553
                              • Kuopio

                              #29
                              Originally posted by ts18056 View Post
                              Eipä tuon tuntien jälkeen enää pitäisi mihinkään muuttua! Oma E38 käyttäytyy lähes samoin kuin tuo edellisellä sivulla kerrottu. Eli lukoon laittaessa menee hetken 8 amppeeria, siitä tippu ensin neljään ja sitten 2,2 amppeeriin. Kuudentoista minuutin jälkeen (kun vaihteenvalitsimen valot sammuu) kulutus tippuu 0,02 amppeeriin ja pysyy siinä. Loppukulutuksessa ei ole eroa normaalilukituksen ja tuplalukituksen (liikkeentunnistimet) välillä. Jos mittari on skaalattu oikein, niin toi 0,2 on kymmenkertainen siihen mitä pitäisi olla.
                              Hei, meneekö hälyttimen tunnistimet poijjes jos painan ovet lukkoon kahesti? -kaikkea sitä oppii..

                              Eli odottelen 16 minuuttia ja katselen mittarista kulutukset, skaalaimista en oikein ymmärrä kun ei ole oma fluke mutta kysytään sähköriltä..
                              E61 535d alkuunsa viritetty.

                              Comment

                              • ts18056
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2010
                                • 276
                                • Joroinen

                                #30
                                Originally posted by Mlatvala View Post
                                Hei, meneekö hälyttimen tunnistimet poijjes jos painan ovet lukkoon kahesti? -kaikkea sitä oppii..
                                Näin olen tuon omistajan käsikirjan antanut itselleni valehdella Eli kytkee noi sisäpuolen liiketunnistimet pois (voi jättää koiran tai muksut sisälle). Samoin toi tilttisensori pitäis deaktivoitua tuolla.
                                E39 525i -01
                                ex 750iL -96

                                Comment

                                Working...
                                X