Takaluukun lasin mikorkytkin on tullut tiensä päähän ja olis vaihdon aika. Pyyhkijänsulka irtosi pienellä suostuttelulla, mutta itse kytkin ei hievahdakkaan. Pyyhkijän akseli on myös irti. Näyttäisi siltä, että mikrokytkin on jämähätänyt siihen lasin läpi tulevaan "reikätappiin" jonka sisällä pyyhkijän akseli on. Tämä siis 06 E61.ssä, mutta varmaan samaa tautia löytyy muistakin. Mites olette maanitelleet tuon kytkimen irti??
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 takalasin mikrokytkimen irroitus
Collapse
X
-
Originally posted by Tunari View PostTakaluukun lasin mikorkytkin on tullut tiensä päähän ja olis vaihdon aika. Pyyhkijänsulka irtosi pienellä suostuttelulla, mutta itse kytkin ei hievahdakkaan. Pyyhkijän akseli on myös irti. Näyttäisi siltä, että mikrokytkin on jämähätänyt siihen lasin läpi tulevaan "reikätappiin" jonka sisällä pyyhkijän akseli on. Tämä siis 06 E61.ssä, mutta varmaan samaa tautia löytyy muistakin. Mites olette maanitelleet tuon kytkimen irti??
puritko jo alapuolelta (lasin toistelta puolelta) muovisuojien alta kaksi mutteria pois ja irroitit sen kiinnityksen siltä puolelta jotta saat sen johdon irti liittimestä?
Nupin alumiiniputki lienee hapettunut kiinni siihen pyyhkijän akselin läpivientiin,
ruutaa sinne väliin jotain irroitusöljyä.
Kannattaa samalla myös purkaa se akselin läpivienti (vai joko teit sen) ja puhdistaa ja laittaa uudet vaseliinit, mulla meni koko varsi jumiin kun hapettui siitä välistä...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
-
-
Joo kyllä mutterit toiselta puolen on irti. Johdot on irti ja akseli läpiviennin sisältä on irti. Kytkimen alumiinirengas ja akselin läpivienti tuntuu olevan aika napakasti naimisissa keskenään. Kaiken maailman liemillä olen sitä marinoinut. Paskamainen paikka kun ei oikein tohtisi iskuakaan antaa
Comment
-
-
Originally posted by Tunari View PostJoo kyllä mutterit toiselta puolen on irti. Johdot on irti ja akseli läpiviennin sisältä on irti. Kytkimen alumiinirengas ja akselin läpivienti tuntuu olevan aika napakasti naimisissa keskenään. Kaiken maailman liemillä olen sitä marinoinut. Paskamainen paikka kun ei oikein tohtisi iskuakaan antaa
ja sen jälkeen levittämällä sen alumiiniputken pätkän irti?
Siinähän oli muistaakseni halkio...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Lähti loppujen lopuksi niin, että sähkövingulla muoviosat päreiksi. Alumiiniputkessa ei ole halkiota, mutta siinä on klo 6 suuntaan kolo, josta sen sitten jyrsinterällä varovasti availin. Kannattaa olla tarkkana ettei jyrsi pyyhkimen läpiviennin jengoja. Itse joudui vähän uudelleen viilamaan kierteen lähtöjä
Comment
-
-
Sain vaihdettua omaani tänään tuon mikrokytkimen. Auto on ollut minulla vasta pari kuukautta, eikä kytkin ole toiminut sinä aikana koskaan. Nyt viimeisen viikon rankkasateiden jälkeen on lasi ponnahdellut auki muutaman kerran autoa käynnistäessä. Toiveikkaana olen pitänyt sen jälkeen tarvittavia työkaluja ja uutta mikrokytkintä mukana, jotta vaihto olisi helpompi kun lasi olisi auki.
Tänään kuitenkin päätin aloittaa vaihdon, vaikka en lasia saanutkaan auki. Purin pyyhkijän ja avasin kytkimen. Terävällä ruuvimeisselillä hankasin kytkimen piirilevykalvon rikki ja oikosuljin johdot - ja avot, lasi ponnahti auki. Sitten menikin varmaan tunti houkutellessa kytkintä irti. Liuotusta ja lopuksi lähti, kun kampesin ruuvarilla sivusta ja koputtelin kytkinkahvaa oikealle ja vasemmalle pikku vasaralla.
Alla kuva mistä oikosuljin.
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostJostain syystä en löydä tuon mikrokytkimen kuvaa ja varaosanumeroa räjäytyskuvista. Jaksaako joku muistaa mistä se löytyy? Jotta löytyisi oikea varaosanumero.Nyt: E36 323i M-Sport
Ex: 1x E30,E31,E61 2xE46 3xE32 6xE34 6xE36 8xE39
Comment
-
-
Mein Gott, mikä homma. Oliis pitänyt lukea tämä topikki ennen kuin aloitin "pikakorjauksen". Itsellä lähti tuo kytkin vasta, kun pilkoin muovin, porasin (ja samalla vahingoitin pyyhkimen akselikuorta) useita reikiä, jotta sain halkaistua tuota alumiinia. Sitten WD-40:lla ja nitkutellen lähti. No, jotain hyvääkin: koska tuo oli noin tiukassa, oli erittäin luultavasti orggis. Vaihdoin kytkimen vain varoilta, kun ei ollut tietoa onko joskus jo vaihdettu.
Eli vinkkinä tuohon prokkikseen, että kannattaa varautua hankalaan jobiin.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by jaki View PostMein Gott, mikä homma. Oliis pitänyt lukea tämä topikki ennen kuin aloitin "pikakorjauksen". Itsellä lähti tuo kytkin vasta, kun pilkoin muovin, porasin (ja samalla vahingoitin pyyhkimen akselikuorta) useita reikiä, jotta sain halkaistua tuota alumiinia. Sitten WD-40:lla ja nitkutellen lähti. No, jotain hyvääkin: koska tuo oli noin tiukassa, oli erittäin luultavasti orggis. Vaihdoin kytkimen vain varoilta, kun ei ollut tietoa onko joskus jo vaihdettu.
Eli vinkkinä tuohon prokkikseen, että kannattaa varautua hankalaan jobiin.
Itsellä meni 6 minuuttia sen vaihtoon, kun ei ollut jumissa.
Pyyhkimen akseli on kyllä "aika" likellä tuota napin alumiinireikää ja sorvatessa varmaan hipoo kyllä akselia..E61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
-
Originally posted by Mlatvala View Post..
Katsoin Genuinen sivulta, että uusi maksaa n 60 eur. Se pitää vaihtaa jossakin vaiheessa, vaikka ihan yhan hyvin tuollakin sain kiinni.
Pyyhkimestä: miksi (teki on ennnen remonttia), pyyhin pyyhkii vain lasin uoliväliin ensimmäisen pyyhkäisyn? Toinen ja siitä eteenpäin, pyhkii ihan hyvin. Itse pyyhin liikkuu ihan kevyesti.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by jaki View PostNo, se oli kyllä vedetty pois ennen urakkaa. Akseliputki on kyllä sen näköinen, että sitä ei parane kenellekään näyttää
Katsoin Genuinen sivulta, että uusi maksaa n 60 eur. Se pitää vaihtaa jossakin vaiheessa, vaikka ihan yhan hyvin tuollakin sain kiinni.
Pyyhkimestä: miksi (teki on ennnen remonttia), pyyhin pyyhkii vain lasin uoliväliin ensimmäisen pyyhkäisyn? Toinen ja siitä eteenpäin, pyhkii ihan hyvin. Itse pyyhin liikkuu ihan kevyesti.
Omaan silmään vaan takalasille kuuluu pyyhin, muuten liian alaston perä.. Miten että pyyhkii vain puoliväliin ensimmäisellä kierroksella? Jotain kait sieltä on sitten snurrattu liikaaE61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
-
Originally posted by Mlatvala View PostMiten että pyyhkii vain puoliväliin ensimmäisellä kierroksella? Jotain kait sieltä on sitten snurrattu liikaa
EDIT: Jos laittaa pyyhkimen pois päältä ja uudestaan päälle, pyyhii oikein. Eli ainoastaan ensimmäinen pyyhkäisy auton sammuttamisen jälkeen tekee tuon virheen. Enpä ole Inpalla kerennyt tutkimaan.Last edited by jaki; 11-05-2012, 21:54.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by Tunari View PostLähti loppujen lopuksi niin, että sähkövingulla muoviosat päreiksi. Alumiiniputkessa ei ole halkiota, mutta siinä on klo 6 suuntaan kolo, josta sen sitten jyrsinterällä varovasti availin. Kannattaa olla tarkkana ettei jyrsi pyyhkimen läpiviennin jengoja. Itse joudui vähän uudelleen viilamaan kierteen lähtöjä
Elikkäs tuolta tuo osa 6, joka on siis takalasinpyyhkijän akseli ja sen runko.
Eipä meinaa meikäläisellä lähteä tuo systeemi irti millään, ku on se alumiininen "holkki/putki" siinä akselin ympärillä.
Onko se kierteellä vai miten? Pitäs vissiin jotain soosia sinne laittaa ja kokeilla sitten uudestaan.
Voi kyllä olla että menee tuo koko osa 6 vaihtoon, kun se tappi mikä istuu pyyhkijän moottorin lautaseen on painunu sisään eikä tule ulos.:thinkChrysler Town&Country 3.8 V6 -04
Renault Clio -00 1,4 8v (jo toinen)
EX:
Chevy Suburban K2500 4x4 -97
Renault Clio -00 1,4 8v (paalattu)
E87 120dA, F11 530dA, E61 525d, E36 316i, E87 116i
E36 320i Coupe, E21 318i
MB W115 240D
Comment
-
-
Originally posted by teppo_h View Posthttp://realoem.com/bmw/showparts.do?...20&hg=61&fg=45
Elikkäs tuolta tuo osa 6, joka on siis takalasinpyyhkijän akseli ja sen runko.
Eipä meinaa meikäläisellä lähteä tuo systeemi irti millään, ku on se alumiininen "holkki/putki" siinä akselin ympärillä.
Onko se kierteellä vai miten? Pitäs vissiin jotain soosia sinne laittaa ja kokeilla sitten uudestaan.
Voi kyllä olla että menee tuo koko osa 6 vaihtoon, kun se tappi mikä istuu pyyhkijän moottorin lautaseen on painunu sisään eikä tule ulos.:think
Sain takalasinpyyhkijän akselin irti (oli löysässä loppupeleissä ku älys kokeilla).
Ja sain myös sen tapin toimimaan ja voitelua väliin, niin pitäs toimia tulevaisuudessakin. Ei puutu ku mikrokytkin enää.
Näyttäs että se alumiininen "holkki/putki" on vaan painettu kiinni tuohon. Eikös? Ku se ei mahdu menemään läpi tuosta lasin reiästä, niin ei paljon oo vaihtoehtoa.Chrysler Town&Country 3.8 V6 -04
Renault Clio -00 1,4 8v (jo toinen)
EX:
Chevy Suburban K2500 4x4 -97
Renault Clio -00 1,4 8v (paalattu)
E87 120dA, F11 530dA, E61 525d, E36 316i, E87 116i
E36 320i Coupe, E21 318i
MB W115 240D
Comment
-
Comment