Announcement

Collapse
No announcement yet.

Väärä amppeeri määrä akussa? (e61)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    #16
    Niin meneekö se nukkmaan vai ei?
    Vikakoodien luennalla ja tulkinnalla olisi hyvä lähteä liikkeelle jollei mene, yleensä kyllä jättää viitteitä vian suhteen.
    Se on eriasia ymmärtääkö ne merkkiliikkeessä mitään näiden päälle
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • Tofu
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2011
      • 515
      • Vimpeli, Etelä-Pohjanmaa

      #17
      Huomenna olisi tarkoitus ostaa virtamittari, jossa saan katsottua, että meneekö nukkumaan vai ei. Vai onko jotain toista keinoa, millä se selviää?
      F01 730d -13

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        #18
        Originally posted by Tofu View Post
        Huomenna olisi tarkoitus ostaa virtamittari, jossa saan katsottua, että meneekö nukkumaan vai ei. Vai onko jotain toista keinoa, millä se selviää?
        Sammuuko vaihteenvalitsimen valo, mikäli siis on automaatti?
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • Tofu
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2011
          • 515
          • Vimpeli, Etelä-Pohjanmaa

          #19
          Kyllä mun mielestä se sammui n 15min kuluttua, ku käänti virrat pois

          E:

          Eli tarkoittaako se siis, että se nukahtaa? Mistäs sitten etsimään vikaa?
          F01 730d -13

          Comment

          • JKK
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2328
            • Uusimaa

            #20
            Originally posted by Tofu View Post
            Eli oletetaan, että ostan huomenna ne virtapihit, ja totean että 15min päästä virrankulutus on vieläkin sen 15A. Jos sitten aloitan repimään sulakkeita irti, niin "oikean" sulakkeen löydetyäni pitäisikö virrankulutuksen heti pudota nolliin vai pitääkö joka sulakkeen irroittamisen jälkeen odottaa aina se n. 15min?

            Kiittää taas kaikkia nopeista ja asiallisista vastauksista!!
            Todennäköisesti siinä käy niin, että kun repäiset minkä tahansa sulakkeen irti, jonka joku auton moduli huomaa, alkaa 15min odottelu alusta. Tuntuu että minkä tahansa sähköisen osan sohaisu tai tilan muutos herättää auton henkiin.

            Sulakkeiden läpihän voit mitata tavallisella virtamittarilla. Sulake pois ja mittarin nodet sulakkeen napoihin kiinni. Muista vain siirtää se plussajohdin siihen mittarin virranmittaus plugiin. Ja tällöin voit mitata alle 10A:n sulakkeita, jos mittari on perinteinen 10A mittari.
            BMW G30 545e M-Sport

            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

            Comment

            • Tofu
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2011
              • 515
              • Vimpeli, Etelä-Pohjanmaa

              #21
              Onkos se sitten sama 15 min odottelu per alle 10A sulakkeen mittaus?

              Oisko järkevää ottaa sulakkeita heti koko rivillinen pois ja sitten kattoa meneekö virrankulutus nollille jos ei niin ne paikalle ja sitten seuraava rivi?

              Vai tekeekö jotain hallaa jos ottaa useamman pois kerralla? Ei tarvisi mennä ihan kaikkia yksitellen sais rajattua johonkin "ryhmään" ? Olisko ideaa ?

              E:

              Sen oon unohtanut kertoa, että auto herjaa Active Stearingia. Ennenkin on tehnyt samaa, kun akun on ottanut irti, mutta nyt ohjaus on myös jäykkä, eli heti niinku ohjaustehostin ei olisi mukana ollenkaan. Voisiko ohjaustehostimen päässä olla jokin viturallaan ja sen takia syö akun? Onko se oman sulakkeen takana jos sitä kokeilis (Itellä ei oo sitä sulakekarttaa)
              Last edited by Tofu; 14-08-2011, 15:08.
              F01 730d -13

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                #22
                Suosittelisin nyt kuitenkin alottamaan sillä koko auton vikakoodien luennalla ja tulkinnalla.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • viktor
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2006
                  • 1272
                  • ...

                  #23
                  Originally posted by JKK View Post
                  En ole vielä koskaan nähnyt yhdessäkään E61:ssa jälkiasennusradiota... Onkohan sellaisia paljon?
                  Yhden olen nähnyt, tosin sekin taisi olla navin vuoksi laitettu. Hinnat alkaen mallien cd-pesän alla olevan kotelon paikalle saa ilmeisesti jotain muutoslevyä. Tarkemmin en tutkinut mitä oli tehty. Jostain amerikankieliseltä sivulta tuli bongattua.

                  Myös iDriven näytön paikalle saa jonkinmoista jälkiasennussysteemiä viriteltyä.
                  ///M5
                  "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                  Comment

                  • viktor
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2006
                    • 1272
                    • ...

                    #24
                    Originally posted by Tofu View Post
                    Onkos se sitten sama 15 min odottelu per alle 10A sulakkeen mittaus?

                    Oisko järkevää ottaa sulakkeita heti koko rivillinen pois ja sitten kattoa meneekö virrankulutus nollille jos ei niin ne paikalle ja sitten seuraava rivi?

                    Vai tekeekö jotain hallaa jos ottaa useamman pois kerralla? Ei tarvisi mennä ihan kaikkia yksitellen sais rajattua johonkin "ryhmään" ? Olisko ideaa ?

                    E:

                    Sen oon unohtanut kertoa, että auto herjaa Active Stearingia. Ennenkin on tehnyt samaa, kun akun on ottanut irti, mutta nyt ohjaus on myös jäykkä, eli heti niinku ohjaustehostin ei olisi mukana ollenkaan. Voisiko ohjaustehostimen päässä olla jokin viturallaan ja sen takia syö akun? Onko se oman sulakkeen takana jos sitä kokeilis (Itellä ei oo sitä sulakekarttaa)
                    Aika oleellinen homma on unohtunut..
                    Luultavasti siellä tehostimessa on jotain kyrvähtänyt jos on jäykkänä koko ohjaus. Lataako auto ja toimiiko muuten? Tehostimenpumpun näkee kyllä pyöriikö. Ilmeisesti auto kuitenkin pysyy käynnissä, eli alahihnapyörä on vielä yhdessä osassa? Se kun hajosi niin menee ohjaus jäykäksi, mutta myös muut hihnavetoiset laitteet stoppaa.

                    Taitaa olla kyllä fiksuin viedä auto huoltoon jos vikoja on päällä noin monia. Eikös siinä ollut vielä lisäksi kattoluukussakin vikaa? Sähköt hukkuu ja ohjauskaan ei toimi.
                    ///M5
                    "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                    Comment

                    • Tofu
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2011
                      • 515
                      • Vimpeli, Etelä-Pohjanmaa

                      #25
                      Jees

                      Torstaille on tosiaan aika oikeaan huoltoon ei mitään omia virityksiä ja yrityksiä .

                      Joo katolle varmaankin pitää rajat opettaa ja tosiaan ohjaus on jäykkä. Varmaankin pumppu siis kärävähtänyt tms.? Mutta tosiaan muuten auto toimii ihan ok, kuhan ottaa akun kengän pois ajon loputtua ja ei nosta panodraamaa yläasentoon . Laturi lataa noin 14,5V.
                      F01 730d -13

                      Comment

                      • Tofu
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2011
                        • 515
                        • Vimpeli, Etelä-Pohjanmaa

                        #26
                        No niin

                        Näillä näkymin IBS-kaapeli (Eikös se ole se miinuskaapeli?) aiheutti kaikki häiriöt. Se vaihdettiin eilen ja ainakin toistaiseksi auto on taas pelannut. Toivottavasti ei ilmene hetkeen muuta vikaa
                        F01 730d -13

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎