Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 peräluukun sisävalot syttyminen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tovayryn
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2005
    • 464
    • Kajaani

Ootteko te millä sulkenu tuon radiovahvistimen kannen uudelleen, ku siinähän luonnollisesti se tiivistemassa repee? Minä painelin sen vaan hyvin takasin ja sitten spoikka päälle, oisko nyt syytä vielä käyttää auki ja laittaa siihen joku massa?
    MB W164
    ex: //DTM535

Comment

• teppo_h
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2005
      • 337
      • Finland

Originally posted by tovayryn View Post
      Ootteko te millä sulkenu tuon radiovahvistimen kannen uudelleen, ku siinähän luonnollisesti se tiivistemassa repee? Minä painelin sen vaan hyvin takasin ja sitten spoikka päälle, oisko nyt syytä vielä käyttää auki ja laittaa siihen joku massa?
      Ihan vaan jotain silikonia tai vastaavaa tiivistemassaa.
      Chrysler Town&Country 3.8 V6 -04
      Renault Clio -00 1,4 8v (jo toinen)
      EX:
      Chevy Suburban K2500 4x4 -97
      Renault Clio -00 1,4 8v (paalattu)
      E87 120dA, F11 530dA, E61 525d, E36 316i, E87 116i
      E36 320i Coupe, E21 318i
      MB W115 240D

Comment

• tovayryn
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2005
        • 464
        • Kajaani

Originally posted by tovayryn View Post
        Laitetaas tähänkin kyssäriä jos joku seuraa tätä.
        Mulla hävis takakontin valot ku korjattiin johtosarja. Mitä tapahtui? Onko sinne oma sulake, onko se palanut?
        Käytin tänään viimein takaluukun verhoilua pois kun ajattelin että siellä o joku johto jäänyt irti, mut ei oo. Takaluukun valot pelaa ku lasi on auki edelleen van ei kun luukku on auki...pieni mut ärsyttävä vika. Vika tuli, kun korjattiin takaluukun johdot aikoinaan.
        MB W164
        ex: //DTM535

Comment

• Safiiri
          Bimmer Rookie
          • Jan 2008
          • 51
          • Leivonmäki

Originally posted by teppo_h View Post
          Boldaus minun tuossa lainauksessa....

Eli itselle ilmeni uusi ongelma:
          - sisävalot ei sammu automaattisesti vaikka kaikki ovet ja takaluukku on kiinni (oli auto käynnissä tai sitte virrat pois)

Ottaako se tuolta soft close moottorilta / takakontin lukolta jonkun tiedon että on kiinni ja sammuttaa valot? Toisaalta epäilen tuommosta vikaa kun auto ei valita, että ovi tai luukku olis auki, mutta valot vaan jää palamaan. Miten se muuten ottaa tiedon ovilta että joku on auki? Onko anturi jokaisessa lukossa vai miten...?

Sisävalot jää palamaan myös kun sammutat auton ja laitat keskuslukon kiinni. Ne näyttäs sammuvan sen ~15min jälkeen ku auto menee siihen sleep -tilaan.

Onkos kukaan muu törmänny tämmöseen vielä?
          Takaluukun lukon avaa solenoidi joka myös valvoo omaa tilaansa. Siihen menee siis 4 johtoa. Purin juuri takaluukun osiin ja johtosarjat näkyville, koska lukko ei aukea luukun ulkopuolella olevaa nappia painamalla. Soft-close kyllä pyörähtää, mutta lukitus ei aukea.

Lukon jousi oli minulla OK. Irrotin takaluukun lukon solenoidin ja se toimii 9V paristolla OK, mutta ei johdon päässä takaluukun nappía painamalla. Kun solenoidin karatappia liikuttelee edestakaisin, niin soft-close pyörähtää ja tavaratilan suojakankaan lukitukset aukeaa/sulkeutuu, eli sieltä välittyy tieto luukun tilasta. Varmaa sitä käytetään myös tavaratilan valojen ohjaukseen.

Minulla johtojen vaipoissa oli murtumia, mutta yksikään johto ei katkennut vaikka kuinka veti niitä yksittäin. Voiko johto silti olla katki? Vaipan murtumakohdasta mitattuna johto on ehjä takaluukun solenoidille. Maadoitusjohto oli täysin ehjä, joten sitä en pystynyt mittamaan. Solenoidille ei tule 12V jännitettä johdon päästä mitattuna kun takaluukun avausnappia painaa.

Voiko tämä olla jokin muu kuin kaapeliongelma? Kuinka mittailla niin että vikapaikka löytyy?

Comment

• Ha2
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 1786
            • Oulu

Mulla ainakin kyseinen ongelma poistui korjaamalla johtosarjat. Oireet oli juuri samat kuin teppo_h:lla. Vaihdoin uudet johtosarjat ja nyt toimii kaikki.
            E61 525d LCI

Comment

Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎