Mites ton mutterin saa parhaiten irti, jolla pluskaapeli on kiinni juuri ennen bensatankin päälle sukeltamista?
Uhrasin yhden silmukka-avaimen, kyllä se sitten aukes. Seuraavaks ihmetellään, että miten tankin saa riittävän alas, että vanha kaapeli mahtuu koteloineen sieltä välistä ulos ja etenkin, että miten uusi kaapeli mahtuu tilalle Ehkä viitisen senttiä puuttuu vielä...
Uhrasin yhden silmukka-avaimen, kyllä se sitten aukes. Seuraavaks ihmetellään, että miten tankin saa riittävän alas, että vanha kaapeli mahtuu koteloineen sieltä välistä ulos ja etenkin, että miten uusi kaapeli mahtuu tilalle Ehkä viitisen senttiä puuttuu vielä...
Miten hoidit homman loppuun? Itsellä vaihto edessä ja olisi hyvä ettei tule suurempia ylläreitä nosturilla... Jouduitko irrottamaan perää/kardaania vai riittääkö tankin laskeminen?
Miten hoidit homman loppuun? Itsellä vaihto edessä ja olisi hyvä ettei tule suurempia ylläreitä nosturilla... Jouduitko irrottamaan perää/kardaania vai riittääkö tankin laskeminen?
En irrottanut perää. Laskin tankkia sen, minkä helposti sain ja totesin, että vaikka lähelle menee, niin ei vaan riitä. Tankin vasemman ja oikean puolen yhdistävä ohuempi keskikohta makaa siellä kardaanin ja jonkun muun päällä ja tanki syöttöputki taas haittaa tankin keikuttamista siten, että saisi kuskin puoleisen säiliön kammettua tarpeeksi alas. En toisaalta viitsinyt alkaa testata, että paljonko tankki kestää taivuttamista...
Otin siis kaapelia kiinni pitävät teipit irti ja vedin kaapelin sellaisenaan sen muovisen ohjainkotelon sisältä ulos. Uusi kaapeli samaa tietä takaisin, omat teipit tilalle ja nippuun. Jos pari iltaa ähkin etsiessä sopivaa keinoa mahduttaa se koko komistus sieltä tankin päältä pois, niin tuon pelkän kaapelin vaihto meni vartissa... Suosittelen. Ihan tarpeeks ahtaita paikkoja muutenkin.
Nosturi on aika ehdoton, helpottaa hommia huomattavasti. Jokunen ilta siinä meni yhteensä, mutta nyt tekisin sen ehkä yhden iltapäivän aikana, kun tiedän, mitä on edessä ja mitä pitää purkaa ja mitä ei.
Omaani tuli bemarilta 100% vastaantulo kaapelin vaihdolle. Bensa autoissa, kun tuo sytyttää airbag valoa jos vastus heittää liikaa kaapelissa.
Liitteessä kuva kaapelin päästä. Ei edes vielä paha ollu. Vähä minttua mausteena.
Attached Files
Vikakoodinluku, Livedata,Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Omaani tuli bemarilta 100% vastaantulo kaapelin vaihdolle. Bensa autoissa, kun tuo sytyttää airbag valoa jos vastus heittää liikaa kaapelissa.
Liitteessä kuva kaapelin päästä. Ei edes vielä paha ollu. Vähä minttua mausteena.
Miten sait bmw:n tulemaan asiassa vastaan? Porin Rinta-Joupilla tai Tampereen Autocenterillä kaapelia ei vaihdeta muuten kuin asiakkaan piikkiin, kysytty on.
En irrottanut perää. Laskin tankkia sen, minkä helposti sain ja totesin, että vaikka lähelle menee, niin ei vaan riitä. Tankin vasemman ja oikean puolen yhdistävä ohuempi keskikohta makaa siellä kardaanin ja jonkun muun päällä ja tanki syöttöputki taas haittaa tankin keikuttamista siten, että saisi kuskin puoleisen säiliön kammettua tarpeeksi alas. En toisaalta viitsinyt alkaa testata, että paljonko tankki kestää taivuttamista...
Otin siis kaapelia kiinni pitävät teipit irti ja vedin kaapelin sellaisenaan sen muovisen ohjainkotelon sisältä ulos. Uusi kaapeli samaa tietä takaisin, omat teipit tilalle ja nippuun. Jos pari iltaa ähkin etsiessä sopivaa keinoa mahduttaa se koko komistus sieltä tankin päältä pois, niin tuon pelkän kaapelin vaihto meni vartissa... Suosittelen. Ihan tarpeeks ahtaita paikkoja muutenkin.
Nosturi on aika ehdoton, helpottaa hommia huomattavasti. Jokunen ilta siinä meni yhteensä, mutta nyt tekisin sen ehkä yhden iltapäivän aikana, kun tiedän, mitä on edessä ja mitä pitää purkaa ja mitä ei.
Kiitos infosta, jätän siis suosista vanhan kaapelikourun paikalleen.
Noniin, vihdoin pääsin nosturille vaihtamaan kaapelia. Hommaan meni 4 tuntia ensikertalaisena, muutaman kaverin kanssa saatiin koko kaapeli kouruineen pois ja uusi samaa reittiä tilalle. Vanhasta kaapelista ei löytynyt yhtään hapettumaa läpiviennistä, mutta konehuoneen puoleisesta liitoskohdasta liitos oli hapettunut, liitteenä kuvaa.
Onkohan M5:ssa samaa ongelmaa? Kaapeli ilmeisesti sama? Pohjassa lienee ainakin enemmän suojapaneeleita mitä tuota nosturilla on tullut katsoneeksi, joten joutuu tekemään työtä, jotta kaapeliin pääsee edes käsiksi.
Auto ei meinaa startata ollenkaan, kun taas tuli kylmät ilmat. Joutu tänäänkin 3 kertaa kääntämään avaimesta ennen kuin starttasi (lämpötila taisi olla +0,5 astetta). Kesällä ei mitään ongelmia ja kun vaan suostuu starttaamaan niin lähtee ongelmitta käyntiin talvellakin. Oisko vika kuitenkin väsyneessä startissa?
Auto ei meinaa startata ollenkaan, kun taas tuli kylmät ilmat. Joutu tänäänkin 3 kertaa kääntämään avaimesta ennen kuin starttasi (lämpötila taisi olla +0,5 astetta). Kesällä ei mitään ongelmia ja kun vaan suostuu starttaamaan niin lähtee ongelmitta käyntiin talvellakin. Oisko vika kuitenkin väsyneessä startissa?
Akun tutkimisella aloittaisin. Eli akun ikä ja kunto tulee yleensä pakkasilla ilmi ilmoittamallasi tavalla.
Oliko tuossa jotain erityistä, jos kerran saitte ehyenä vaihdettua? Laskitteko tankkia muuten kuin irrottamalla ne kaksi pantaa?
Koitettiin siis alkuun vetää pelkkä kaapeli ulos mutta todettiin että koko kourukin mahtuu ulos, kun vaan uskaltaa laskea tankkia kuskin puolelta niin alas kuin tulee (syöttöputki hannaa hanttarin puolelta vastaan ja keskeltä autoa käsijarruputket kannattelee tankin keskiosaa, mutta kuskin puolella sai vähän alemmas). Irrotettiin siis vaan ne kaksi pantaa ja sen jälkeen vähän kourun vääntelyä niin muljahti paikalleen. Tankki oli tunkkien varassa operaation ajan.
Olisikohan tämä paras ketju esittää kysymys, vaikkei äkkiseltään siltä kuulosta.
Eli alkoi tuossa sigun autossa antamaan restraint systems erroria ja sitä ei saa nollattua pois.
Koodit on 93fc, battery lead positive (monitoring of shielding) ja 93fd battery lead negative (monitoring of shielding). Muita koodeja ei ole.
Olen koettanut tätä googlettaa ja ei hirveästi löytynyt, mutta paljon tulokset viittaa tuohon positiivisen akkukaapelin kolaritilanteissa irtikytkevään paukkuun (googleta BMW BST cable). Siellä on akun plus navassa kaksi anturikarvaa ja ilmeisesti jossain tapauksissa tuo vioittuu. Ovat maailmalla noita ohittaneet katkaisemalla johtimet ja juottaneet 2ohm vastuksen väliin.
Itse en mielellään moiseen alkaisi, vaan korjaisin ihan oikeasti.
Eli onko mielipiteitä johtuuko nuo koodit juuri tuosta irtikytkentäpaukusta, pluskaapelin läpiviennin hapettumisesta vai huonosta akusta? Tuo plus kaapeliläpiviennin takaisinkutsu tähän muistaakseni tehtiin muuan vuosi sitten.
Äkkiseltään tuntuisi, että voisi olla jotain muuta kuin plus kaapeliin pelkästään viittaavaa, kun antaa tuota 93fd koodiakin.
Akku?
Akkujännitettä en ole mittaillut, mutta voisihan tuo näillä kilometreilla (283tkm) olla jo ehtoopuolella, kun alkuperäinen on :think
Toki kokeilin käydä heiluttelemassa tuota plusnapaa akulla ja myös noita anturikaapeleita, enkä tiedä johtuiko siitä, mutta muutaman käynnistyksen ajaksi muuttui vika erilaiseksi. Normaalisti vikailmoitus hyppää heti, kun auton käynnistää, mutta tuon heiluttelun jälkeen sai ajaa hetken aikaa ennen kuin tuli takaisin.
Uhrasin yhden silmukka-avaimen, kyllä se sitten aukes. Seuraavaks ihmetellään, että miten tankin saa riittävän alas, että vanha kaapeli mahtuu koteloineen sieltä välistä ulos ja etenkin, että miten uusi kaapeli mahtuu tilalle Ehkä viitisen senttiä puuttuu vielä...
Saatko laitettua kuvaa uhratusta silmukka-avaimesta?
Pitääkö IBS miinusjohdon vaihdoksen jälkeen se koodata autoon, jossakin josku kirjoitti tuosta. Miten sen vaihdoksen jälkeen menee sehän säätelee latausta ja vaikuttaa kaikkeen toimintaan.
Comment