Originally posted by yason
View Post
E60 virtapiuhan kontin läpivienti
Collapse
X
-
Uhrasin yhden silmukka-avaimen, kyllä se sitten aukes.
Seuraavaks ihmetellään, että miten tankin saa riittävän alas, että vanha kaapeli mahtuu koteloineen sieltä välistä ulos ja etenkin, että miten uusi kaapeli mahtuu tilalle
Ehkä viitisen senttiä puuttuu vielä...
-
Miten hoidit homman loppuun? Itsellä vaihto edessä ja olisi hyvä ettei tule suurempia ylläreitä nosturilla... Jouduitko irrottamaan perää/kardaania vai riittääkö tankin laskeminen?Originally posted by yason View PostUhrasin yhden silmukka-avaimen, kyllä se sitten aukes.
Seuraavaks ihmetellään, että miten tankin saa riittävän alas, että vanha kaapeli mahtuu koteloineen sieltä välistä ulos ja etenkin, että miten uusi kaapeli mahtuu tilalle
Ehkä viitisen senttiä puuttuu vielä...
e60 530d M57N2, -05
Ex:
e36 320i M50B20, -92
e36 320i M52B20, -93
Comment
-
En irrottanut perää. Laskin tankkia sen, minkä helposti sain ja totesin, että vaikka lähelle menee, niin ei vaan riitä. Tankin vasemman ja oikean puolen yhdistävä ohuempi keskikohta makaa siellä kardaanin ja jonkun muun päällä ja tanki syöttöputki taas haittaa tankin keikuttamista siten, että saisi kuskin puoleisen säiliön kammettua tarpeeksi alas. En toisaalta viitsinyt alkaa testata, että paljonko tankki kestää taivuttamista...Originally posted by Tatu S. View PostMiten hoidit homman loppuun? Itsellä vaihto edessä ja olisi hyvä ettei tule suurempia ylläreitä nosturilla... Jouduitko irrottamaan perää/kardaania vai riittääkö tankin laskeminen?
Otin siis kaapelia kiinni pitävät teipit irti ja vedin kaapelin sellaisenaan sen muovisen ohjainkotelon sisältä ulos. Uusi kaapeli samaa tietä takaisin, omat teipit tilalle ja nippuun. Jos pari iltaa ähkin etsiessä sopivaa keinoa mahduttaa se koko komistus sieltä tankin päältä pois, niin tuon pelkän kaapelin vaihto meni vartissa... Suosittelen. Ihan tarpeeks ahtaita paikkoja muutenkin.
Nosturi on aika ehdoton, helpottaa hommia huomattavasti. Jokunen ilta siinä meni yhteensä, mutta nyt tekisin sen ehkä yhden iltapäivän aikana, kun tiedän, mitä on edessä ja mitä pitää purkaa ja mitä ei.Last edited by yason; 07-10-2017, 19:09.
Comment
-
Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
Miten sait bmw:n tulemaan asiassa vastaan? Porin Rinta-Joupilla tai Tampereen Autocenterillä kaapelia ei vaihdeta muuten kuin asiakkaan piikkiin, kysytty on.Originally posted by Kissvesala View PostOmaani tuli bemarilta 100% vastaantulo kaapelin vaihdolle. Bensa autoissa, kun tuo sytyttää airbag valoa jos vastus heittää liikaa kaapelissa.
Liitteessä kuva kaapelin päästä. Ei edes vielä paha ollu. Vähä minttua mausteena.
e60 530d M57N2, -05
Ex:
e36 320i M50B20, -92
e36 320i M52B20, -93
Comment
-
Kiitos infosta, jätän siis suosista vanhan kaapelikourun paikalleen.Originally posted by yason View PostEn irrottanut perää. Laskin tankkia sen, minkä helposti sain ja totesin, että vaikka lähelle menee, niin ei vaan riitä. Tankin vasemman ja oikean puolen yhdistävä ohuempi keskikohta makaa siellä kardaanin ja jonkun muun päällä ja tanki syöttöputki taas haittaa tankin keikuttamista siten, että saisi kuskin puoleisen säiliön kammettua tarpeeksi alas. En toisaalta viitsinyt alkaa testata, että paljonko tankki kestää taivuttamista...
Otin siis kaapelia kiinni pitävät teipit irti ja vedin kaapelin sellaisenaan sen muovisen ohjainkotelon sisältä ulos. Uusi kaapeli samaa tietä takaisin, omat teipit tilalle ja nippuun. Jos pari iltaa ähkin etsiessä sopivaa keinoa mahduttaa se koko komistus sieltä tankin päältä pois, niin tuon pelkän kaapelin vaihto meni vartissa... Suosittelen. Ihan tarpeeks ahtaita paikkoja muutenkin.
Nosturi on aika ehdoton, helpottaa hommia huomattavasti. Jokunen ilta siinä meni yhteensä, mutta nyt tekisin sen ehkä yhden iltapäivän aikana, kun tiedän, mitä on edessä ja mitä pitää purkaa ja mitä ei.
e60 530d M57N2, -05
Ex:
e36 320i M50B20, -92
e36 320i M52B20, -93
Comment
-
Noniin, vihdoin pääsin nosturille vaihtamaan kaapelia. Hommaan meni 4 tuntia ensikertalaisena, muutaman kaverin kanssa saatiin koko kaapeli kouruineen pois ja uusi samaa reittiä tilalle. Vanhasta kaapelista ei löytynyt yhtään hapettumaa läpiviennistä, mutta konehuoneen puoleisesta liitoskohdasta liitos oli hapettunut, liitteenä kuvaa.
e60 530d M57N2, -05
Ex:
e36 320i M50B20, -92
e36 320i M52B20, -93
Comment
-
Onkohan M5:ssa samaa ongelmaa? Kaapeli ilmeisesti sama? Pohjassa lienee ainakin enemmän suojapaneeleita mitä tuota nosturilla on tullut katsoneeksi, joten joutuu tekemään työtä, jotta kaapeliin pääsee edes käsiksi.
Auto ei meinaa startata ollenkaan, kun taas tuli kylmät ilmat. Joutu tänäänkin 3 kertaa kääntämään avaimesta ennen kuin starttasi (lämpötila taisi olla +0,5 astetta). Kesällä ei mitään ongelmia ja kun vaan suostuu starttaamaan niin lähtee ongelmitta käyntiin talvellakin. Oisko vika kuitenkin väsyneessä startissa?Last edited by MikaSe; 23-10-2017, 22:17.E92 M3 -08
Comment
-
Akun tutkimisella aloittaisin. Eli akun ikä ja kunto tulee yleensä pakkasilla ilmi ilmoittamallasi tavalla.Originally posted by MikaSe View PostAuto ei meinaa startata ollenkaan, kun taas tuli kylmät ilmat. Joutu tänäänkin 3 kertaa kääntämään avaimesta ennen kuin starttasi (lämpötila taisi olla +0,5 astetta). Kesällä ei mitään ongelmia ja kun vaan suostuu starttaamaan niin lähtee ongelmitta käyntiin talvellakin. Oisko vika kuitenkin väsyneessä startissa?
Comment
-
-
Koitettiin siis alkuun vetää pelkkä kaapeli ulos mutta todettiin että koko kourukin mahtuu ulos, kun vaan uskaltaa laskea tankkia kuskin puolelta niin alas kuin tulee (syöttöputki hannaa hanttarin puolelta vastaan ja keskeltä autoa käsijarruputket kannattelee tankin keskiosaa, mutta kuskin puolella sai vähän alemmas). Irrotettiin siis vaan ne kaksi pantaa ja sen jälkeen vähän kourun vääntelyä niin muljahti paikalleen. Tankki oli tunkkien varassa operaation ajan.Originally posted by yason View PostOliko tuossa jotain erityistä, jos kerran saitte ehyenä vaihdettua? Laskitteko tankkia muuten kuin irrottamalla ne kaksi pantaa?
e60 530d M57N2, -05
Ex:
e36 320i M50B20, -92
e36 320i M52B20, -93
Comment
-
Olisikohan tämä paras ketju esittää kysymys, vaikkei äkkiseltään siltä kuulosta.
Eli alkoi tuossa sigun autossa antamaan restraint systems erroria ja sitä ei saa nollattua pois.
Koodit on 93fc, battery lead positive (monitoring of shielding) ja 93fd battery lead negative (monitoring of shielding). Muita koodeja ei ole.
Olen koettanut tätä googlettaa ja ei hirveästi löytynyt, mutta paljon tulokset viittaa tuohon positiivisen akkukaapelin kolaritilanteissa irtikytkevään paukkuun (googleta BMW BST cable). Siellä on akun plus navassa kaksi anturikarvaa ja ilmeisesti jossain tapauksissa tuo vioittuu. Ovat maailmalla noita ohittaneet katkaisemalla johtimet ja juottaneet 2ohm vastuksen väliin.
Itse en mielellään moiseen alkaisi, vaan korjaisin ihan oikeasti.
Eli onko mielipiteitä johtuuko nuo koodit juuri tuosta irtikytkentäpaukusta, pluskaapelin läpiviennin hapettumisesta vai huonosta akusta? Tuo plus kaapeliläpiviennin takaisinkutsu tähän muistaakseni tehtiin muuan vuosi sitten.
Äkkiseltään tuntuisi, että voisi olla jotain muuta kuin plus kaapeliin pelkästään viittaavaa, kun antaa tuota 93fd koodiakin.
Akku?
Akkujännitettä en ole mittaillut, mutta voisihan tuo näillä kilometreilla (283tkm) olla jo ehtoopuolella, kun alkuperäinen on :think
Toki kokeilin käydä heiluttelemassa tuota plusnapaa akulla ja myös noita anturikaapeleita, enkä tiedä johtuiko siitä, mutta muutaman käynnistyksen ajaksi muuttui vika erilaiseksi. Normaalisti vikailmoitus hyppää heti, kun auton käynnistää, mutta tuon heiluttelun jälkeen sai ajaa hetken aikaa ennen kuin tuli takaisin.
Comment
-
Saatko laitettua kuvaa uhratusta silmukka-avaimesta?Originally posted by yason View PostUhrasin yhden silmukka-avaimen, kyllä se sitten aukes.
Seuraavaks ihmetellään, että miten tankin saa riittävän alas, että vanha kaapeli mahtuu koteloineen sieltä välistä ulos ja etenkin, että miten uusi kaapeli mahtuu tilalle
Ehkä viitisen senttiä puuttuu vielä...
Comment
-
Pitääkö IBS vaihdoksen jälkeen koodata autoon
Pitääkö IBS miinusjohdon vaihdoksen jälkeen se koodata autoon, jossakin josku kirjoitti tuosta. Miten sen vaihdoksen jälkeen menee sehän säätelee latausta ja vaikuttaa kaikkeen toimintaan.
Originally posted by bemarikari5 View PostTaitaa olla tossa tai IBS:ssä vikaa omassanikin. Miten ton saa korjattua? Pitääkö ostaa uusi koko pluskaapeli, vai saako ton muuten ehjättyä?
Comment
Comment