Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 M57N katalysaattorin ja DPF:n irroitus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mattipuh
    Bimmer Rookie
    • May 2010
    • 150
    • Espoo, Finland

    E61 M57N katalysaattorin ja DPF:n irroitus

    tarkoituksena olisi irroittaa lähipäivinä autosta (e61 M57N 530DA 2005) DPF ja katalysaattori huoltotoimenpiteitä varten.

    - mitä kokoa em. purkeissa olevien lambda-anturin sekä lämpötila-antureiden kuusikolot ovat? lähtevätkö irti jakarilla vai suositteletteko erikoisavaimia?

    - meneekö vanhoilla tiivisteillä takaisinkiinnitys, vai suositeltavaa laittaa uudet tiivisteet putkiliitoksiin?

    kiitokset jo etukäteen vinkeistä.
    Matti
    E61 530DA (2005)
  • Raine
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2603
    • N/A

    #2
    ..........
    Last edited by Raine; 16-05-2013, 20:48.
    ///Motorporot

    Comment

    • mattipuh
      Bimmer Rookie
      • May 2010
      • 150
      • Espoo, Finland

      #3
      kiitos tiedosta, täytyy siis varata vähintään putkipihdit, sekä toho + kylmäsprayta messiin. tiivisteetkin siis ostoslistalle...
      Matti
      E61 530DA (2005)

      Comment

      • Mik@
        BTCF Member
        • Jul 2010
        • 1413
        • Nurmes

        #4
        Ei sovi ylempiin pultteihin putkipihdit tai ainakaan kovin isot jollet ota koko putkea irti.
        E61 520Da

        Comment

        • repsa
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1367
          • Lempäälä

          #5
          paineilma-puukkosaha ja vinku misso hyviä teriä on kanssa melko kovalla suosituslistalla.

          Pirun tiukassa oli omassakin, piti sit irtopöntöstä vielä erikseen voimalla hakata sisään katkotut ruuvit pois kun olivat ruosteen turvottamana tehneet ittellesä tiukan pesän.
          5c jetta 1.2TSI 140/220
          530e m-sport alpinweiss3 vakio
          a4 cabi 220/300
          vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

          Comment

          • mattipuh
            Bimmer Rookie
            • May 2010
            • 150
            • Espoo, Finland

            #6
            mahtaakohan Motonetistä / tms. lyötyä tuota pakoputken tiivistettä (ennen ja jälkeen DPF). kait tuohon joku geneerinenkin menee, kunhan tietäis mitat. Olarinluoman Laakkoselta ei löytynyt hyllystä, menisi torstaille toimitus.

            osanro 18 30 7 789 904

            eipä tarvikkaan: KL-varaosalta löytyi, eli joutunee huomiseksi.
            Last edited by mattipuh; 14-11-2011, 12:53.
            Matti
            E61 530DA (2005)

            Comment

            • Mik@
              BTCF Member
              • Jul 2010
              • 1413
              • Nurmes

              #7
              Ei näy ainakaan motonetin nettikaupassa pakoputken osia ollenkaan. Voithan sinä tehdä tiivisteen itsekkin. Aika helpon muotoinen, ite tuli tehtyä kun unohdin ostaa tiivisteen ja kerkesin putken jo irroittaa. Putken asennus töhnä on kanssa hyvää, joistain kikoktimista kasannut putken useampaan kertaan vanhoilla tiivisteillä ja hyvin on pitänyt.
              E61 520Da

              Comment

              • mattipuh
                Bimmer Rookie
                • May 2010
                • 150
                • Espoo, Finland

                #8
                jaahas.
                oliphan ( ja on) työllistävät 8 pulttia. kaikenmakuista työkalua irroitukseen tuli koetettua, rälläkkähommiksihan nuo meni.

                DPF lähti irti ja on aivan tuhannen tukossa - toisesta päästä kaadetut nesteet eivät tule läpi! vielä 4 pulttia on jumissa pakoputkessa, eivät tuntuneet lyömällä irtoavan. tänään haetaan isompaa lämpöä ja parempi vasara - ehkäpä se sillä. loppuviimeinen vaihtoehto on näyttää poraa, mutta tuntuu olevan tuskasen hidasta poraaminen. kumman huonoon kuntoon on pultit menneet 6v autossa!?. toinen saksalainen, jo arvokkaaaseen liki 20v ikään päässyt ei ole koskaan yllättänyt vastaavilla ruostepommeilla. liekö sitten nuo käytetyt pultit olleet jotain lelurautaa kun ovat menneet niin haperoksi.. :think

                ruostumatonta tulee kyllä tilalle, että tuon saa seuraavalla kerralla edes vähän helpommin irti ja putsaukseen..
                Matti
                E61 530DA (2005)

                Comment

                • MakeH
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2004
                  • 1170
                  • Vantaa

                  #9
                  Originally posted by mattipuh View Post
                  vielä 4 pulttia on jumissa pakoputkessa, eivät tuntuneet lyömällä irtoavan.
                  Laita painava pajavasara laipan toiselle puolelle ja lyö pultti irti toisella! Uskomatonta, mutta näin se lähtee.

                  Comment

                  • Jolli
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2006
                    • 2556
                    • Virolahti

                    #10
                    Originally posted by mattipuh View Post
                    . kumman huonoon kuntoon on pultit menneet 6v autossa!?. toinen saksalainen, jo arvokkaaaseen liki 20v ikään päässyt ei ole koskaan yllättänyt vastaavilla ruostepommeilla. liekö sitten nuo käytetyt pultit olleet jotain lelurautaa kun ovat menneet niin haperoksi.. :think

                    ruostumatonta tulee kyllä tilalle, että tuon saa seuraavalla kerralla edes vähän helpommin irti ja putsaukseen..
                    Lämpöhän noi saa myös aika reilusti myös, liekö siinä syy
                    Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                    Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                    PM tavoittaa, puhelimella ei.

                    Comment

                    • Raine
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 2603
                      • N/A

                      #11
                      ..........
                      Last edited by Raine; 16-05-2013, 20:46.
                      ///Motorporot

                      Comment

                      • suppari
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4049
                        • Turku

                        #12
                        Dpf irtoo rälläkällä alle tunnissa, sisältää pakoputken tiputuksen. Ei kannata nyhrätä putki paikallaan.
                        sigpic
                        P:0409699000

                        JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                        tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                        huollot/korjaukset!

                        BMW E&F sarjaan.
                        Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                        8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                        AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                        Comment

                        • mattipuh
                          Bimmer Rookie
                          • May 2010
                          • 150
                          • Espoo, Finland

                          #13
                          kävin hakemassa motonetistä CRC:n ruosteenpoistosprayta ja kaksi hyvää vasaraa (1kg:n moska ja 0.5kg:n pajavasara). ekaksi riittävä suihkutus sprayta - odotus, ja sitten vaan pajavasaralla kunnon motaus. lähti loputkin pultit.
                          ei tarvinnut siis antaa punahehkua.

                          muuttui auto positiivisesti, kyllä kelpaa ajella. ,)
                          Matti
                          E61 530DA (2005)

                          Comment

                          • jani1632
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2002
                            • 2243
                            • Etelä-pohjanmaa

                            #14
                            Originally posted by mattipuh View Post
                            muuttui auto positiivisesti, kyllä kelpaa ajella. ,)
                            Paljonko rullattu vehje kyseessä,tuliko mitään herjoja/onko ohjelmaa muutettu?
                            Tallin täytteet:
                            E70 3.0d -09
                            E34 540ia -94
                            E39 520d -00
                            E39 528i M-sport -00
                            E60 520i -04
                            E30 -86
                            E61 520da -09

                            Comment

                            • mattipuh
                              Bimmer Rookie
                              • May 2010
                              • 150
                              • Espoo, Finland

                              #15
                              Originally posted by jani1632 View Post
                              Paljonko rullattu vehje kyseessä,tuliko mitään herjoja/onko ohjelmaa muutettu?
                              Pirsissä nyt 217tkm. Ohjelma päivitettiin samalla. Eipä tullut herjoja.
                              Tarttis tuo katalysaattori myös tarkistaa.

                              pääseekö sinne hyvin alakautta käsiks (suositeltu työtapa catin irroitukseen/asennukseen kiinnostaa)? minkä kokoisella avaimella irtoavat catissa olevat anturit?
                              yläkautta tuntuu ettei ole tilaa juurikaan, ja alakauttakin tuntuu olevan etäällä. perus-v-mäisessä paikassa siis. DP:n ahdistussovitteen kiristävän laipan mutsku näytti olevan kans ihanan ruosteessa, eipä tuota tehnyt mieli alkaa kokeilemaan irroittaa. rälläkkähommaa sekin. DP:n yläpäässä on ilmeisesti kuparipultit joten niiden kunto lienee parempi.
                              Last edited by mattipuh; 17-11-2011, 14:04. Reason: epistolaa täydennetty
                              Matti
                              E61 530DA (2005)

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎