memebuy23buy

Sammutettu E61 naksuu, hurisee ja kuluttaa akun yön aikana tyhjäksi (RATKAISTU)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • huppe
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 371
    • Suomi

    #16
    Saihan ton vielä hurraamaan, mutta mikä lie, piiputti vähän ajan jälkeen kun olin ajelemassa marmorille. Vasen etuvilkku umpiosta jäi palamaan yhtäjaksoisesti, samoin kuin peruutusvalo. No pitänee viedä kärrillä perille. Katsoa pois hakiessa sopivaa vaihdokkia sitten tilalle, ei tätä enää jaksa.
    ex E61 530da 2004

    Comment

    • VESiX
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2007
      • 407
      • Kehä 1

      #17
      Vaikka Huppe taitaa asuakin jossain Landella, niin eiköhän joku aktiivinen harrastaja löytyisi marmoria lähempää ja saisi koodit luettua. Näitä koodin lukulaitteen omistajia tuntuu kuitenkin olevan jo aikapaljon. Laitapa viestiä tuonne alueellisille forumeille. Hinaaminen on nykyään tosi arvokasta puuhaa....

      Comment

      • touring39
        BTCF Member
        • May 2005
        • 3901
        • Kaarina

        #18
        Originally posted by VESiX View Post
        Hinaaminen on nykyään tosi arvokasta puuhaa....
        Jos pääsis edes kotipihasta vähän matkaa, niin hinaaminen lähimpään merkkihuoltoon meneekin sitten jo vakuutusyhtiön piikkiin...
        Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

        Ex:
        e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

        Comment

        • Mlatvala
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 3553
          • Kuopio

          #19
          Originally posted by touring39 View Post
          Jos pääsis edes kotipihasta vähän matkaa, niin hinaaminen lähimpään merkkihuoltoon meneekin sitten jo vakuutusyhtiön piikkiin...

          "sitä on ehtoja luettu"
          E61 535d alkuunsa viritetty.

          Comment

          • k0rppi
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2008
            • 784
            • Varkaus

            #20
            Originally posted by huppe View Post
            Ei tuota uskalla ladata. Savu alkaa haista cabiinissa. Irrotin akun kokonaan ja pistin lataukseen mutta tuossahan on virtaakin jäljellä, laturi ei siis lataa enää "täysillä" amppeereilla tuota.

            Joo, eiköhän peli ole pelattu. Pitää soittaa hinauspalveluun jotta vievät marmorille tuon 90km päähän.

            missäpä päin itä-suomee asustat?

            Comment

            • huppe
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2004
              • 371
              • Suomi

              #21
              Eipä tuossa voi mikään muu olla kuin takaluukun johdot katki. Muistankin nyt että edellisenä päivänä ajossa takalasikin alkoi lämpiämään itsekseen. Lisäksi vasen etuvilkku palaa yhtäjaksoisesti ja vasen peruutusvalo. Vaikka auton sammuttaa. Ulkona pakkasessa noita nyt ei jaksa alkaa korjailemaan. Liekö kamala urakka (=kallis) uusia johtosarjat marmorilla?
              Last edited by huppe; 14-01-2012, 07:38.
              ex E61 530da 2004

              Comment

              • Tommix
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 5478
                • S:t Karins

                #22
                Originally posted by huppe View Post
                Liekö kamala urakka (=kallis) uusia johtosarjat marmorilla?
                Arvaus: Marmorilla kertovat että ainoa vaihtoehto on koko johtosarjan uusiminen, johtosarja 750 € ja työ 500 € => siis arvaus
                Oikeasti tuonne kannattaa vaihtaa sen puolen metrin matkalta silikonijohtoa. Kestää ihan eri tavalla tuota taittelua kuin originaali paskapiuha. Tämän voi tehdä muukin kuin marmoritiski.
                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                Comment

                • jms-btcf
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2003
                  • 696
                  • Tampere

                  #23
                  Originally posted by huppe View Post
                  Eipä tuossa voi mikään muu olla kuin takaluukun johdot katki
                  Eli joko vaihdat tilalle jotain paremmin kestävää materiaalia, esim. toi silikoonipiuha tms.
                  tai
                  sylttytehtaan vaihtoehdon eli vahvistetun korjaussarjan. Korjaussarjan eka vaihe on ehkä isompitöinen kun koko nippu vaihdetaan luukun liittimiin asti, mutta mahdollinen seuraava vaihto on jo paljon helpompi kun voi vaihtaa vain hajonneen pätkän ja senkin ilman kolvikikkailuja.

                  kts. http://www.btcf.fi/forum/showthread....t=johtosarj%2A
                  e61 535d

                  Comment

                  • Nilsson
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2004
                    • 64
                    • Helsinki

                    #24
                    Originally posted by janihannula View Post
                    vikakoodit lukemalla ja yhden kikan voisit koittaa tehdä mikä auttoi meidän auton samassa viassa. Purkaat verhoilut ja kotelot akun päältä pois että näet sen miinus kaapelin joka akulta lähtee. Yksi vahva ja kaksi pienempää kaapelia lähtee akulta miinus kengästä. Toisessa näistä pienenmistä johdoista jossa on vain kaksi johdinta on sinisillä liittimillä tehty jatko/liitos 20cm päässä akkun miinus navasta. Sen kun nyppää irti niin tulee kyllä vikakoodi IBSistä mutta akku ei purkaannu yön aikana. Auton toimintaan se ei juuri vaikuttanut mutta sai sentään virrat pysymään alussa . Uusi IBS kaapeli taitaa maksaa 200-250e ja tarvii koodata samalla huollossa. Mutta tosiaan vikakoodin luvulla hommat selviää ja tuolla kikalla saat pysymään virrat melko varmasti siihen asti kun vaihdat kaapelin.
                    IBS-piuha taisi maksaa pari satkua. Kysyin vielä erikseen Laakkoselta(Espoo) tarvitaanko käyttää auto piuhan päässä eli ohjelmoinnissa, niin ei tarvitse. Vaihdoin IBS:n ja vanhat mystiset virtaerrorit ovat loistaneet poissaolollaan.

                    Comment

                    • huppe
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2004
                      • 371
                      • Suomi

                      #25
                      Ei löytyny vikaa. Akku ladattu, auto lähtee käyntiin. Mitään ei tehty.
                      ex E61 530da 2004

                      Comment

                      • huppe
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2004
                        • 371
                        • Suomi

                        #26
                        Originally posted by huppe View Post
                        Ei löytyny vikaa. Akku ladattu, auto lähtee käyntiin. Mitään ei tehty.
                        Tänään ei toimikaan. Ei starttaa.
                        ex E61 530da 2004

                        Comment

                        • janihannula
                          BTCF Member
                          • Jun 2006
                          • 740
                          • https://t.me/pump_upp

                          #27
                          koitas nyt nypätä se yks piuha irti ja lataa akku. Melkovarmasti autossa virrat aamulla tallella. Aika halpa juttu kokeilla.
                          https://t.me/pump_upp

                          Comment

                          • Malax
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2011
                            • 118
                            • Lappeenranta

                            #28
                            Jospa lataisit akun täyteen ja kun akku täynnä,niin mittaat paljonko se auto oikein syö sitä virtaa? jos lepovirran kulutusta on, niin ottamaan sulakkeita irti yksi kerrallaan jos vaikka löytyisi se virrankuluttaja...

                            Niin ja sen akunkin voisi testata,jos ei kuormitusmittaria ole, niin eiköhän joku paikallinen korjaamo sen suostu kuormittamaan kun menet akku kainalossa kysymään.
                            superb Combi 2,0 TDI Ambition Business

                            Comment

                            • huppe
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2004
                              • 371
                              • Suomi

                              #29
                              Originally posted by Malax View Post
                              Jospa lataisit akun täyteen ja kun akku täynnä,niin mittaat paljonko se auto oikein syö sitä virtaa? jos lepovirran kulutusta on, niin ottamaan sulakkeita irti yksi kerrallaan jos vaikka löytyisi se virrankuluttaja...

                              Niin ja sen akunkin voisi testata,jos ei kuormitusmittaria ole, niin eiköhän joku paikallinen korjaamo sen suostu kuormittamaan kun menet akku kainalossa kysymään.
                              Purkumittaukset tehty marmorilla.
                              Takakontin alta tsekattu "boxit", ei ollu vettä niissä, mikä on yleistä, panoraamakatosta johtuen.
                              Akku ladattu täyteen.
                              IBS-piuhan nyppäsin irti heti ensimmäisten täältä saatujen vinkkien jälkeen.

                              Johtosarjat on nyt korjauksessa/kolvauksessa. Samassa rykäsyssä takalasin kytkin tsekataan/disabloidaan. Katsotaan sen jälkeen lisää.
                              ex E61 530da 2004

                              Comment

                              • Numa80
                                Newbiemmer
                                • Jan 2012
                                • 7
                                • Lempäälä

                                #30
                                Akun maasta lähtevä kolmas piuha

                                Takarontin saranan vierestä menevä johtonippu kuuluu olevan noissa heikko lenkki.

                                Olisikohan akun maasta lähtevä kolmas pieni piuha oman bemuni mysteerin takana? http://www.btcf.fi/forum/showthread....e91+kaiuttimet
                                Mulla E91 -06 baijerilaisessa täysin samat oireet kuin bemmisterillä. Paitsi nyt kun on irrotellut verhoiluja, takaoven kaiutinpiuhat ja oven johtonipun, niin oireet vaihtelee mutta nousevat/laskevat surinat ja säröt kaiuttimissa jatkuu. Sulakkeet ei paukahda mutta vasemman etuvilkun poltin paloi. Radion sulakkeet kun irrottaa niin äänet loppuu ja navinäyttö on pois pelistä, mut ei taida mennä lepotilaan yöksi kun manuaalin hanskalokeron valo jää palamaan. Kerran on mennyt akku aivan tyhjäksi yön aikana ja siitä opittuna laitan latauksen kiinni nyt joka yö. Autolla pystyy ajamaan "ongelmitta" jos ei välitä surinoista ja akussa riittää virtaa.
                                E91 320d 2006

                                Comment

                                Working...
                                X