Saihan ton vielä hurraamaan, mutta mikä lie, piiputti vähän ajan jälkeen kun olin ajelemassa marmorille. Vasen etuvilkku umpiosta jäi palamaan yhtäjaksoisesti, samoin kuin peruutusvalo. No pitänee viedä kärrillä perille. Katsoa pois hakiessa sopivaa vaihdokkia sitten tilalle, ei tätä enää jaksa.
Sammutettu E61 naksuu, hurisee ja kuluttaa akun yön aikana tyhjäksi (RATKAISTU)
Collapse
X
-
Vaikka Huppe taitaa asuakin jossain Landella, niin eiköhän joku aktiivinen harrastaja löytyisi marmoria lähempää ja saisi koodit luettua. Näitä koodin lukulaitteen omistajia tuntuu kuitenkin olevan jo aikapaljon. Laitapa viestiä tuonne alueellisille forumeille. Hinaaminen on nykyään tosi arvokasta puuhaa....
Comment
-
-
Originally posted by VESiX View PostHinaaminen on nykyään tosi arvokasta puuhaa....Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Originally posted by huppe View PostEi tuota uskalla ladata. Savu alkaa haista cabiinissa. Irrotin akun kokonaan ja pistin lataukseen mutta tuossahan on virtaakin jäljellä, laturi ei siis lataa enää "täysillä" amppeereilla tuota.
Joo, eiköhän peli ole pelattu. Pitää soittaa hinauspalveluun jotta vievät marmorille tuon 90km päähän.
missäpä päin itä-suomee asustat?
Comment
-
-
Eipä tuossa voi mikään muu olla kuin takaluukun johdot katki. Muistankin nyt että edellisenä päivänä ajossa takalasikin alkoi lämpiämään itsekseen. Lisäksi vasen etuvilkku palaa yhtäjaksoisesti ja vasen peruutusvalo. Vaikka auton sammuttaa. Ulkona pakkasessa noita nyt ei jaksa alkaa korjailemaan. Liekö kamala urakka (=kallis) uusia johtosarjat marmorilla?Last edited by huppe; 14-01-2012, 07:38.ex E61 530da 2004
Comment
-
-
Originally posted by huppe View PostLiekö kamala urakka (=kallis) uusia johtosarjat marmorilla?
Oikeasti tuonne kannattaa vaihtaa sen puolen metrin matkalta silikonijohtoa. Kestää ihan eri tavalla tuota taittelua kuin originaali paskapiuha. Tämän voi tehdä muukin kuin marmoritiski.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by huppe View PostEipä tuossa voi mikään muu olla kuin takaluukun johdot katki
tai
sylttytehtaan vaihtoehdon eli vahvistetun korjaussarjan. Korjaussarjan eka vaihe on ehkä isompitöinen kun koko nippu vaihdetaan luukun liittimiin asti, mutta mahdollinen seuraava vaihto on jo paljon helpompi kun voi vaihtaa vain hajonneen pätkän ja senkin ilman kolvikikkailuja.
kts. http://www.btcf.fi/forum/showthread....t=johtosarj%2Ae61 535d
Comment
-
-
Originally posted by janihannula View Postvikakoodit lukemalla ja yhden kikan voisit koittaa tehdä mikä auttoi meidän auton samassa viassa. Purkaat verhoilut ja kotelot akun päältä pois että näet sen miinus kaapelin joka akulta lähtee. Yksi vahva ja kaksi pienempää kaapelia lähtee akulta miinus kengästä. Toisessa näistä pienenmistä johdoista jossa on vain kaksi johdinta on sinisillä liittimillä tehty jatko/liitos 20cm päässä akkun miinus navasta. Sen kun nyppää irti niin tulee kyllä vikakoodi IBSistä mutta akku ei purkaannu yön aikana. Auton toimintaan se ei juuri vaikuttanut mutta sai sentään virrat pysymään alussa. Uusi IBS kaapeli taitaa maksaa 200-250e ja tarvii koodata samalla huollossa. Mutta tosiaan vikakoodin luvulla hommat selviää ja tuolla kikalla saat pysymään virrat melko varmasti siihen asti kun vaihdat kaapelin.
Comment
-
-
Jospa lataisit akun täyteen ja kun akku täynnä,niin mittaat paljonko se auto oikein syö sitä virtaa? jos lepovirran kulutusta on, niin ottamaan sulakkeita irti yksi kerrallaan jos vaikka löytyisi se virrankuluttaja...
Niin ja sen akunkin voisi testata,jos ei kuormitusmittaria ole, niin eiköhän joku paikallinen korjaamo sen suostu kuormittamaan kun menet akku kainalossa kysymään.superb Combi 2,0 TDI Ambition Business
Comment
-
-
Originally posted by Malax View PostJospa lataisit akun täyteen ja kun akku täynnä,niin mittaat paljonko se auto oikein syö sitä virtaa? jos lepovirran kulutusta on, niin ottamaan sulakkeita irti yksi kerrallaan jos vaikka löytyisi se virrankuluttaja...
Niin ja sen akunkin voisi testata,jos ei kuormitusmittaria ole, niin eiköhän joku paikallinen korjaamo sen suostu kuormittamaan kun menet akku kainalossa kysymään.
Takakontin alta tsekattu "boxit", ei ollu vettä niissä, mikä on yleistä, panoraamakatosta johtuen.
Akku ladattu täyteen.
IBS-piuhan nyppäsin irti heti ensimmäisten täältä saatujen vinkkien jälkeen.
Johtosarjat on nyt korjauksessa/kolvauksessa. Samassa rykäsyssä takalasin kytkin tsekataan/disabloidaan. Katsotaan sen jälkeen lisää.ex E61 530da 2004
Comment
-
-
Akun maasta lähtevä kolmas piuha
Takarontin saranan vierestä menevä johtonippu kuuluu olevan noissa heikko lenkki.
Olisikohan akun maasta lähtevä kolmas pieni piuha oman bemuni mysteerin takana? http://www.btcf.fi/forum/showthread....e91+kaiuttimet
Mulla E91 -06 baijerilaisessa täysin samat oireet kuin bemmisterillä. Paitsi nyt kun on irrotellut verhoiluja, takaoven kaiutinpiuhat ja oven johtonipun, niin oireet vaihtelee mutta nousevat/laskevat surinat ja säröt kaiuttimissa jatkuu. Sulakkeet ei paukahda mutta vasemman etuvilkun poltin paloi. Radion sulakkeet kun irrottaa niin äänet loppuu ja navinäyttö on pois pelistä, mut ei taida mennä lepotilaan yöksi kun manuaalin hanskalokeron valo jää palamaan. Kerran on mennyt akku aivan tyhjäksi yön aikana ja siitä opittuna laitan latauksen kiinni nyt joka yö. Autolla pystyy ajamaan "ongelmitta" jos ei välitä surinoista ja akussa riittää virtaa.E91 320d 2006
Comment
-
Comment