memebuy23buy

Sammutettu E61 naksuu, hurisee ja kuluttaa akun yön aikana tyhjäksi (RATKAISTU)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TommiR
    Newbiemmer
    • Jan 2012
    • 14
    • Nokia

    #31
    Itsellä samaa vikaa omassa 530d farmarissa. Ensiksi hävisi radiosta melkein kaikki kanavat ja sitten avaimista kaukosäätö. Pari viikkoa sitten vaihdoin uusen akun alkuperäisen tilalle ja reilu viikko siitä alkoi purkamaan akkua.
    Sulakejumpalla ei ole selvinnyt mikä akun purkaa. Ilmeisesti pitää aloittaa johtosarjojen esiin kaivaminen.

    Comment

    • Numa80
      Newbiemmer
      • Jan 2012
      • 7
      • Lempäälä

      #32
      Tuo voi johtua antennivahvistimesta eli takaluukun ylälipan taakse on päässyt vettä tai takaluukkuun menevä johtonippu pätkii/poikki saranan vierestä.
      E91 320d 2006

      Comment

      • huppe
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2004
        • 371
        • Suomi

        #33
        Johtosarjat siis uusittu/korjattu. Tonni meni marmorille 300e tarpeisiin, loput duuniin.
        Ongelma poissa, ainakin toistaiseksi. Täysin mykkä PDC korjaantui samalla, eli ei ollut anturit rikki vaikka osa niistä sirittikin ja osa ei.

        Oli kuulemma poikkeuksellista että VASEN puoli oli totaalisen sohjona piuhojen osalta. Tästä johtuikin kaiketi myös hieman omituisempi vika.
        ex E61 530da 2004

        Comment

        • TommiR
          Newbiemmer
          • Jan 2012
          • 14
          • Nokia

          #34
          Eli täytyy varautua tsekkaan vasenkin puoli kun on tota samaa akun purkamista.

          Comment

          • Spetke
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 3450
            • Janakkala

            #35
            Originally posted by huppe View Post
            Johtosarjat siis uusittu/korjattu. Tonni meni marmorille

            Oli kuulemma poikkeuksellista että VASEN puoli oli totaalisen sohjona piuhojen osalta. Tästä johtuikin kaiketi myös hieman omituisempi vika.
            Tonni no huh huh. Ei ole näköjään tyhmä joka pyytää
            johtosarja nettona talolle 200-210€, mekaanikon päiväpalkka 80€ talolle jää: 700€ näin tehdään bisnestä
            Ei ole mitenkään poikkeuksellista, että vasen puoli myös katkeaa.
            Samanlaisen rasituksen alla ovat molemman puolen johtoniput.
            Mielestäni kannattaa laittaa kaikki johdot kerralla kuntoon.
            Kyllähän tuossa on päiväksi hommaa jos se tehdään huolellisesti.
            Täällä foorumilla aina vaan kerrotaan sen olevan helppo nakki "teen itse autokatoksessa ohimennen" mutta työnjälkikin on sen mukaista...
            nimim: Jokuset johtosarjat korjattu tee itse miesten jäljiltä
            Last edited by Spetke; 26-01-2012, 08:24.
            ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

            Comment

            • huppe
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2004
              • 371
              • Suomi

              #36
              Originally posted by Spetke View Post
              Tonni no huh huh. Ei ole näköjään tyhmä joka pyytää
              johtosarja nettona talolle 200-210€, mekaanikon päiväpalkka 80€ talolle jää: 700€ näin tehdään bisnestä
              Ei ole mitenkään poikkeuksellista, että vasen puoli myös katkeaa.
              Samanlaisen rasituksen alla ovat molemman puolen johtoniput.
              Mielestäni kannattaa laittaa kaikki johdot kerralla kuntoon.
              Kyllähän tuossa on päiväksi hommaa jos se tehdään huolellisesti.
              Täällä foorumilla aina vaan kerrotaan sen olevan helppo nakki "teen itse autokatoksessa ohimennen" mutta työnjälkikin on sen mukaista...
              nimim: Jokuset johtosarjat korjattu tee itse miesten jäljiltä
              No, alunperin tuota "tutkittiin" 10 tuntia (950euroa) ja soitettiin että autossa ei ole vikaa, hae pois, akku ladattu.

              Sitten kun ei enää käynnistynytkään toista kertaa niin luvattiin "kaupantekijäisiks" tuo korjauskin (vikadiagnoosin, osin arvauksen, tein itse puhelimitse/tämän foorumin avulla ja kerroin heille mitä pitää korjata). Itse olisivat alkaneet vaihtamaan esim. kaasuläpän moottoria (mikä siis surisi oikosulun vuoksi) sekä hehkuja. Ja tosiaan, virallinen merkkihuolto aka. "marmori" kyseessä. En viitsi kertoa tarkemmin, jotten pahoita kenenkään mieltä.

              Aika suuri kynnys on kyllä että Pärnäsen nyrkkipajaa kummemmalle korjaamolle tuota enää koskaan vien. Mielestäni 14 vuorokautta kestävä vikadiagnoosi (minkä siis tein itse) ja rikkoutuneen sähköjohdon korjaus ei ole ammattimaista toimintaa merkkikorjaamolta.
              Last edited by huppe; 27-01-2012, 06:54.
              ex E61 530da 2004

              Comment

              • Spetke
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 3450
                • Janakkala

                #37
                Originally posted by huppe View Post
                No, alunperin tuota "tutkittiin" 10 tuntia (950euroa) ja soitettiin että autossa ei ole vikaa, hae pois, akku ladattu.

                Sitten kun ei enää käynnistynytkään toista kertaa niin luvattiin "kaupantekijäisiks" tuo korjauskin (vikadiagnoosin, osin arvauksen, tein itse puhelimitse/tämän foorumin avulla ja kerroin heille mitä pitää korjata). Itse olisivat alkaneet vaihtamaan esim. kaasuläpän moottoria (mikä siis surisi oikosulun vuoksi) sekä hehkuja. Ja tosiaan, virallinen merkkihuolto aka. "marmori" kyseessä. En viitsi kertoa tarkemmin, jotten pahoita kenenkään mieltä.

                Aika suuri kynnys on kyllä että Pärnäsen nyrkkipajaa kummemmalle korjaamolle tuota enää koskaan vien. Mielestäni 14 vuorokautta kestävä vikadiagnoosi (minkä siis tein itse) ja rikkoutuneen sähköjohdon korjaus ei ole ammattimaista toimintaa merkkikorjaamolta.
                Niimpä.... Toivottavasti sujuisi jatkossa paremmin.
                Olettaa voisi, että kuka nyt yhtään on näiden autojen sielunelämään tutustunut niin ei tämmöisen asian diagnosoimiseen olisi vielä ihmeitä tarvittu.
                ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                Comment

                • huppe
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2004
                  • 371
                  • Suomi

                  #38
                  Originally posted by Spetke View Post
                  Niimpä.... Toivottavasti sujuisi jatkossa paremmin.
                  Olettaa voisi, että kuka nyt yhtään on näiden autojen sielunelämään tutustunut niin ei tämmöisen asian diagnosoimiseen olisi vielä ihmeitä tarvittu.
                  Niin, kyllähän tässä pari tuntia itsellä meni kun käytin täällä searchia ja arvailin vian oikein ihan iltaharrastuksena humalassa viikonloppuna. Töissä jos ei tartteis olla ja ois lämmin halli niin olishan ton jo tuohon 10h korjannut itse.
                  Olisi hauska tietää mitä "ammattimies" teki 10h ajan auton vieressä ja jäi vielä ilman vikadiagnoosiakin + päälle vielä vian korjaukseen käytetty aika.

                  No itselleni on tärkeintä että tuo on kunnossa vaikka hieman tonni kirpaisikin. Ihan ystävällistä palvelua tuolta marmorilta kyllä sai, mutta valitettavasti se ei aina riitä.
                  Kyllähän tuo akun purkautuminen ja kaasuläpän surina on tähän johtosarjavikaan hieman poikkeuksellinenkin vika. Yleensähän oireet ovat hieman erilaisia, kuten tuosta toisestakin threadista käy ilmi.

                  Last edited by huppe; 27-01-2012, 07:25. Reason: Lisätty linkki toiseen threadiin
                  ex E61 530da 2004

                  Comment

                  • Tommix
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 5478
                    • S:t Karins

                    #39
                    Originally posted by huppe View Post
                    No, alunperin tuota "tutkittiin" 10 tuntia (950euroa) ja soitettiin että autossa ei ole vikaa, hae pois, akku ladattu.
                    Ei voi olla totta . Yleisin vika tuossa autossa ja 10 tuntia ihmetelty, olisin käskenyt työntämään tuntinsa jonnekkin minne ei aurinko paista .
                    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                    Comment

                    • Mlatvala
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 3553
                      • Kuopio

                      #40
                      Originally posted by huppe View Post
                      Niin, kyllähän tässä pari tuntia itsellä meni kun käytin täällä searchia ja arvailin vian oikein ihan iltaharrastuksena humalassa viikonloppuna. Töissä jos ei tartteis olla ja ois lämmin halli niin olishan ton jo tuohon 10h korjannut itse.
                      Olisi hauska tietää mitä "ammattimies" teki 10h ajan auton vieressä ja jäi vielä ilman vikadiagnoosiakin + päälle vielä vian korjaukseen käytetty aika.

                      No itselleni on tärkeintä että tuo on kunnossa vaikka hieman tonni kirpaisikin. Ihan ystävällistä palvelua tuolta marmorilta kyllä sai, mutta valitettavasti se ei aina riitä.
                      Kyllähän tuo akun purkautuminen ja kaasuläpän surina on tähän johtosarjavikaan hieman poikkeuksellinenkin vika. Yleensähän oireet ovat hieman erilaisia, kuten tuosta toisestakin threadista käy ilmi.

                      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=205980
                      Olisikohan kuopion avainvaunu jossa munkin autoa olisi korjattu 10.000 €urolla korjaamatta itse vikaa, en tosin antanut lupaa...
                      E61 535d alkuunsa viritetty.

                      Comment

                      • TommiR
                        Newbiemmer
                        • Jan 2012
                        • 14
                        • Nokia

                        #41
                        Poikki oli

                        Nyt on takalasille vievät johdot kaivettu esille ja oikealta löytyi yksi katkennut. Olisiko tietoa minkä johto on ohut punavalkoinen? Vasemmalta puolelta ei löytynyt silminnähden vikaa. Siellä oli musta ruskea ja pissapojanletku ja kaikki ehjiä.

                        Tuntuu vaan ihmeelliseltä, että yhden johdon takaa selittyisi kolme vikaa: huono radion kuuluvuus, kaukosäätö ei toimi, akku purkaa??!!

                        Comment

                        • e46touring
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2003
                          • 1336
                          • Tornio

                          #42
                          rt/ws 0,5mm2 piuha

                          Originally posted by TommiR View Post
                          Nyt on takalasille vievät johdot kaivettu esille ja oikealta löytyi yksi katkennut. Olisiko tietoa minkä johto on ohut punavalkoinen? Vasemmalta puolelta ei löytynyt silminnähden vikaa. Siellä oli musta ruskea ja pissapojanletku ja kaikki ehjiä.

                          Tuntuu vaan ihmeelliseltä, että yhden johdon takaa selittyisi kolme vikaa: huono radion kuuluvuus, kaukosäätö ei toimi, akku purkaa??!!
                          0,5mm2 puna/valkoinen johto on sähkösyöttö radion/kaukosäädön vastaanottimelle.

                          tulee sulakkeelta F59 tai F77 riipuen valmistus ajankohdasta
                          F59 09/2005 alkaen valmistetut
                          F77 08/2005 asti valmistetut
                          __________________________________________________ ____________
                          Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                          Comment

                          • TommiR
                            Newbiemmer
                            • Jan 2012
                            • 14
                            • Nokia

                            #43
                            Originally posted by e46touring View Post
                            0,5mm2 puna/valkoinen johto on sähkösyöttö radion/kaukosäädön vastaanottimelle.

                            tulee sulakkeelta F59 tai F77 riipuen valmistus ajankohdasta
                            F59 09/2005 alkaen valmistetut
                            F77 08/2005 asti valmistetut
                            Okei. Tässä siis selittyy kaksi vikaa kolmesta. Kiitoksia kaikille neuvoista.

                            Comment

                            • AC*
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2007
                              • 205
                              • Tampere

                              #44
                              Originally posted by TommiR View Post
                              Okei. Tässä siis selittyy kaksi vikaa kolmesta. Kiitoksia kaikille neuvoista.
                              Kyllähän se tuon kolmannekin saattaa selittää, sopivasti maattamalla runkoon syö varmasti akusta virtaa, mikäli sulake siis on ehjä.
                              i4 M50

                              Comment

                              • TommiR
                                Newbiemmer
                                • Jan 2012
                                • 14
                                • Nokia

                                #45
                                Ei vieläkään

                                Vieläkin meni akku yön aikana tyhjäksi. Nyt on korjattu viallinen takaluukun johtosarja, tarkistettu pluskaapeli ja irroitettu pieni johto IBS kaapelista. Noin tunti auton lukitsemisen jälkeen oli ilmeisesti unitilassakin kun oli ledi sammunut vaihdekepin vierestä.

                                Comment

                                Working...
                                X