Announcement

Collapse
No announcement yet.

Putkistoa E60 535d malliin.? suosituksia.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • markki23
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2010
    • 205
    • Karkkila

    Putkistoa E60 535d malliin.? suosituksia.

    Moro.
    Mieli tekis saada tosta omasta pöllö-öljy keittimestä mukavaa soundia pihalle.
    Mitä suosituksia foorumin sälleillä on tämmöseen.?
    Riittääkö pelkkä takapönttö vai kaipaako pitemmältä asti.? Linkkiä ja kustannuksia olis kiva saada jakoon.
    -Markki
    -02 E46 M3 SMG2 LagunaSegaBlau & -14 F45 220xd Msport AlpinWhite.

    Ex: -99 V70 2,4 10v,, -99 c70 t5,, -04 Type-R,, -02 325ti compact( Rankin vanha),, -04 Z4 2,2l,, -04 S60R +400hp,, -05 A4 3,0TDI Q,, -04 Z4 3,0l (bemu2000 vanha),, -02 e46 M3 SMG II,, -05 E60 535d M5 Look,, -85 E30 325 Cabrio,, -11 F10 M-Sport AlpinWhite,, -11 A6 3.0TDI Q RS6 Look,, -13 A4 3,0TDI Q,, - 11 F11 525d Msport.
  • LeMansBlau
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2006
    • 1060
    • Insomniac

    #2
    de-cat, de-dpf itellä ja äänet lähes vakiot, mutta hitunen racemmat + sopiva määrä siipien vihellystä. Tohon kun sais miedosti imuääniä lisättyä ni olis omaan korvaan 10points.

    Toi takapöntön viriviri tuo melun korotusta myös kajuuttaan, joten ei oikein sovi kyseiseen autoon minusta. Lisäks jatkuva matala mörinä syö miestä joka tulee esiin sitte motari nopeuksissa. Ja ns. "kuorsaus ilmiöö" esiintyy kaasusta päästettäessä jos vaimennin valinta ei osu just nappiin.

    Eli huilu tyhjäks koko matkalta paitsi vaimennin ja samalla ohjelmoit vaikka tehojakin lisää. Jos tän jälkeen haluat ääntä niin sitten se vaimenninki mäkeen sieltä. Melko hiljanen tää 35D on vaikka olis suorahuilunen vallan.

    Rahoja en moiseen tuhlais, kun melko "DIY" puuhaa toi on jos vaan paikka on missä askarrella.

    edittiä: Kattelinki näin jälkikäteen ton sun showroom osion, kun tuli mieleen, että olikos se valkonen sun. Autohan on viimesen päälle ja sullahan olikin jo softakin tehty dpf poisto huomioiden.
    Last edited by LeMansBlau; 13-02-2012, 23:05.
    ///MADE IN FINLAND

    sigpic

    TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
    E30 SEDAN IX M-TECNIC II
    F32 COUPE PERFORMANCE
    F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

    Comment

    • markki23
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2010
      • 205
      • Karkkila

      #3
      vinkkiä

      Kiitoksia Lemmarille vinkeistä. Kuitenkin kaipaisin muidenkin näkökulmia. Nyt tänne vaan vinkkiä jos vähänki mielipiteitä asiasta. :-)
      -02 E46 M3 SMG2 LagunaSegaBlau & -14 F45 220xd Msport AlpinWhite.

      Ex: -99 V70 2,4 10v,, -99 c70 t5,, -04 Type-R,, -02 325ti compact( Rankin vanha),, -04 Z4 2,2l,, -04 S60R +400hp,, -05 A4 3,0TDI Q,, -04 Z4 3,0l (bemu2000 vanha),, -02 e46 M3 SMG II,, -05 E60 535d M5 Look,, -85 E30 325 Cabrio,, -11 F10 M-Sport AlpinWhite,, -11 A6 3.0TDI Q RS6 Look,, -13 A4 3,0TDI Q,, - 11 F11 525d Msport.

      Comment

      • kiljubuu
        BTCF Member
        • Nov 2009
        • 385
        • turku

        #4
        Kyllähän se niin on että ei paljoa vakioa enempää ääntä tule vaikka olisi vaimentimet pois jos dpf ja catti paikallaan

        Comment

        • markki23
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2010
          • 205
          • Karkkila

          #5
          Toi dpf sai karalan toimesta kyytiä vuosi sitten. Mitenkä toi catti vaikuttaa muuten arki autoon.? Päästöihin,toimivuuteen ymm.?


          Originally posted by kiljubuu View Post
          Kyllähän se niin on että ei paljoa vakioa enempää ääntä tule vaikka olisi vaimentimet pois jos dpf ja catti paikallaan
          -02 E46 M3 SMG2 LagunaSegaBlau & -14 F45 220xd Msport AlpinWhite.

          Ex: -99 V70 2,4 10v,, -99 c70 t5,, -04 Type-R,, -02 325ti compact( Rankin vanha),, -04 Z4 2,2l,, -04 S60R +400hp,, -05 A4 3,0TDI Q,, -04 Z4 3,0l (bemu2000 vanha),, -02 e46 M3 SMG II,, -05 E60 535d M5 Look,, -85 E30 325 Cabrio,, -11 F10 M-Sport AlpinWhite,, -11 A6 3.0TDI Q RS6 Look,, -13 A4 3,0TDI Q,, - 11 F11 525d Msport.

          Comment

          • Bullitt
            BTCF Member
            • Jul 2002
            • 2786
            • Turku

            #6
            Katin ja DPF:n poiston jälkeen auto haisee vanhalta kaupungin bussilta ja on varmaan kivan näköistä, kun pakokaasut nokeaa valkoisen auton perseen. Jos oikein race-äänet haluaa, niin paras jättää koko hormi pois. Kuulostaa sen jälkeen ihan Fergusonilta, jonka äänet on varmaan kovasti tractorpullingin ystävien mieleen, eikä mustu enää auton perse, vaan koko auto.


            Comment

            • peto2
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2007
              • 8267
              • Järvikylä (Nakkila)

              #7
              se on diesel race diesel
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • veku
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6327
                • P-Pohjanmaa

                #8
                Täytyy kanssa kommentoida..
                Vaikka onkin ihan vakio putki (pl poistettu Dpf ja tietty kunnon softa koneessa)niin ei kai tuohon dieseliin kovin "race" ääniä edes voi saada.
                Itse kanssa hippailin jossain vaiheessa että ois tuplaulostulot laittanut taakse,siis yhdet molemmin puolin auto (like a Matson ex 535d) mutta taitaa jäädä tekemättä..

                Eilen kävin M5:sta käyttämässä ja aah ne matalat kasin saundit..tähän tötteröön voisi saada vielä hienomman äänimaailman putkimodilla

                Peto2:lle tuollainen softattu 535d on muuten ihan ok liikkumaan ja jissus miten helppo ajaa,vaikka äänimaailma ei ole race niin kulku on riittävän nopeaa..moni on yllättynyt
                Last edited by veku; 14-02-2012, 21:56. Reason: Peto2:lle
                F11 M550D
                E39 M5
                F26 3.0 Da M-Sport
                E61 535D M-Sport

                Comment

                • peto2
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2007
                  • 8267
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  #9
                  Originally posted by veku View Post
                  Peto2:lle tuollainen softattu 535d on muuten ihan ok liikkumaan ja jissus miten helppo ajaa,vaikka äänimaailma ei ole race niin kulku on riittävän nopeaa..moni on yllättynyt
                  juu en mä epäilekkään ettei liikahtaisi. enemmän niitä dieselin ääniä hain tuolla aikaisemmalla kommentilla
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • veku
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6327
                    • P-Pohjanmaa

                    #10
                    Originally posted by peto2 View Post
                    juu en mä epäilekkään ettei liikahtaisi. enemmän niitä dieselin ääniä hain tuolla aikaisemmalla kommentilla
                    Joo eihän se dieselin ei ole kovin race vaikka voimaakin ois..
                    F11 M550D
                    E39 M5
                    F26 3.0 Da M-Sport
                    E61 535D M-Sport

                    Comment

                    • Matson^
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2008
                      • 2113
                      • Seinäjoki

                      #11
                      Ei jää vakioputkisto pieneksi, alkupää on reipasta 2" kertaa kaks, ja ennen taka-akselia muuttuu yhdeksi 3.5".

                      Omaanhan tehtiin näin:






                      poikki ennen taka-akselia, 60mm rosteria tigillä liimaten.. saumat jäi kiillottamatta

                      Kiva pikku murina kiihdytyksissä ja isommin kenkää annettaessa kunnon rähinä, ei resonansia tasakaasulla, eikä sisään yhtään äänekäs tms.. ainut miinus oli omasta mielestä ulospäin pienillä kierroksilla kuuluva ahtimien vinkuna työkonetyyliin.. Ajatuksissa oli tappaa se kahdella pienellä läpivirtausvaimentimella molemmin puolin.
                      Last edited by Matson^; 14-02-2012, 22:21.
                      | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                      | Nissan Navara TREK-1 |
                      ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                      Comment

                      • LeMansBlau
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2006
                        • 1060
                        • Insomniac

                        #12
                        Originally posted by veku View Post
                        Joo eihän se dieselin ei ole kovin race vaikka voimaakin ois..
                        No tää nyt on vähän katsojan simmusta kiinni.
                        Kerta jos tälle linjalle lähdetään, niin onko koko bmw ylipäätään kovin race?
                        Mun mielestä tää nykynen dieselini on koneensa puolesta enemmän race kun esim aiemmat e39 m5 ja e46 m3. Tietty noissa edellämainituissa on hieman vähempi jätetty herrasmiesmäisyyttä autoja kokonaisuutena katsottuna ja rata touhuissa ominaisuuksiltaan parempia, mutta nykynen 35d on vaan voimansa puolesta ihan eri tasolla kun näitä kolmea vertailee. Toki vertaan nyt ei vakiota noihin, mutta eipä noita ämmiä nyt jokapoika merkittävästi vakiota paremmaksi virittelekään...tai siis käy äkkiä rahapussin päälle moinen touhu.

                        Ja on noi äänetkin nyt nykyään ihan mukavat, kun vaikka vetäsee pohjakiekoilta sinne viiteentonniin. Makuasioita ja toi "race" nyt terminä on ehkä vähän väärä, kun herrainkulkineestahan nyt kuitenkin on kyse. Samasta korimallista kyllä löytyy ihan oikeesti race-ääninenkin vaihtoehto niille, joita on pystylamppumesetolppahomot pienenä kiusannu ja niistä tulleet traumat puskee alitajuntaan.
                        ///MADE IN FINLAND

                        sigpic

                        TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                        E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                        F32 COUPE PERFORMANCE
                        F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                        Comment

                        • LeMansBlau
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2006
                          • 1060
                          • Insomniac

                          #13
                          Originally posted by Bullitt View Post
                          Katin ja DPF:n poiston jälkeen auto haisee vanhalta kaupungin bussilta ja on varmaan kivan näköistä, kun pakokaasut nokeaa valkoisen auton perseen. Jos oikein race-äänet haluaa, niin paras jättää koko hormi pois. Kuulostaa sen jälkeen ihan Fergusonilta, jonka äänet on varmaan kovasti tractorpullingin ystävien mieleen, eikä mustu enää auton perse, vaan koko auto.
                          Urbaanilegendoja noi vanhat kaupunginbussit, musta perse ja mustat putkenpäät.

                          Haisee toki hieman, mutta ei mulla ainakaan nyt niin hieno nokka ole, että antaisin häiritä. Johan toi webastokin samanverran käydessään käryää. Ja mustuu toki putkenpäät, mutta jos nyt yhtään viittii autoaan puhtaana pitää, niin ei noi kromipäät nyt mulla ainakaan koskaan mustana ole. Tai on ollu, mutta sillonkin noi noet peittyny muun oheis kuran ja paskan joukkoon, kun en ole pessy. Sama pätee auton peräpäätä.

                          markki23:
                          Katiton käytännössä on hieman herkempi vasteeltaan verrattuna dpf:tömään. 35d:n tupla ahtimet syö pakoäänet tehokkaasti, joten mitään traktoriäänimaailmaa tosta katin poistosta ei tuu. Mitää vikakoodeja myöskään anna ton takia ja päästömittauksiin ei näy.
                          Last edited by LeMansBlau; 14-02-2012, 22:45.
                          ///MADE IN FINLAND

                          sigpic

                          TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                          E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                          F32 COUPE PERFORMANCE
                          F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                          Comment

                          • LeMansBlau
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2006
                            • 1060
                            • Insomniac

                            #14
                            Originally posted by Matson^ View Post
                            Tämä minun versioni 535D pakoputkistoksi on maailman paras!
                            Vähän muokkasin ^ tota Matsonin viestiä, jotta asia tulisi kaikille selväksi. Lisäksi olen täysin samaa mieltä tästä! Siitä mallia!
                            ///MADE IN FINLAND

                            sigpic

                            TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                            E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                            F32 COUPE PERFORMANCE
                            F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                            Comment

                            • Matson^
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2008
                              • 2113
                              • Seinäjoki

                              #15
                              Originally posted by LeMansBlau View Post
                              Vähän muokkasin ^ tota Matsonin viestiä, jotta asia tulisi kaikille selväksi. Lisäksi olen täysin samaa mieltä tästä! Siitä mallia!
                              | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                              | Nissan Navara TREK-1 |
                              ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎