Announcement

Collapse
No announcement yet.

Putkistoa E60 535d malliin.? suosituksia.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Matson^
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2008
    • 2113
    • Seinäjoki

    #46
    Originally posted by Mlatvala View Post
    Mä en tiennytkään et sun toinen nimi on voittamaton, aika -"ylistävä" mistähän on vanahempas keksinä
    Pohojalaanen vaatimattomuus

    .. tais olla juhiksen keksimä
    | BMW G30 X-Drive M-Sport |
    | Nissan Navara TREK-1 |
    ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

    Comment

    • Tylyttäjä
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2007
      • 1412

      #47
      Originally posted by Matson^ View Post
      En osallistunut enää kilpailuun, joten mun aikoja ei ole tuossa. Paras oli "aika-ajoissa" jotain 13,4s ja 174kmh .. niin ja tähän peräähän pitää aina selitellä jotain: huonot renkaat, ekaa kertaa vartilla, krapula .. mutta joo ~360hv 750nm omaavalla 535:sella voi pitävemmällä lähdöllä päästä sinne 13s pintaan(¿), enemmät tietävät voi sitten spekuloida aikaa 400hv ja +800nm vehkeelle.

      Siitähän tuolla on vähän hankala kiihdyttää kun lykkää heti isompaa jos kierrokset pääsee vähänkin karkaamaan kuopiessa. Kakkosella lähtö huononti ainakin tuolla radalla aikoja, joko kuopi ihan perkeleesti tai sitte ei ilmeisesti jaksanu vaan kulkea.. kuten näissä näkyy, aluksi kuopii -> heittää kakkosen liian aikaisin ja hyytyy. KLIK KLIK2
      ..tässä onnistuu jo lähtö paremmin, mutta jossain muualla kusee kun noin huono aika: KLIK3

      Ei muistaakseni, markki23:sella on.
      Tehosta ja painosta sen voi aika tarkasti arvioida. Eli jos on 400hv niin mahdollisuudet on about samaan aikaan kuin ehjällä vakiolla E39 M5:llä (tosin 535D on hiukan painavampi). Eli sinne n. 13s paikkeille (sama mitä itse ajoin huonolla pidolla ja alustalla). 360hv autolla en usko siihen ihan pääsevän.

      Omallani on mahdollisuus todella hyvällä pidolla jo sinne 12.5s aikoihin (jos pääsisi kunnolla kaasulle jo alusta saakka, eikä vasta kakkosella), eli jos heittää pitävää rengasta alle. Jenkeissä vetäneetkin näitä aikoja, mielestäni täysin realistia (aikalaput toki löytyy heiltäkin) nyt kun itse kävin kokeilemassa. Autossani oli n. 420hv kun vedin sen 13.00 @181km/h ajan, nyt ehkä muutama hevonen vielä lisää. Voimaeron esim. tuohon sinun autoosi näkee hyvin lopparissa; 174km/h vs 181km/h.

      Samat fysiikan lait se koskee tuota 535D:tä kuin M5 E39:ä. Eli jos 535D:ssä on n. 400hv niin ei sillä sen parempaa aikaa saa kuin 400hv E39:llä. Se alavääntö auttaa ainoastaan (tai haittaa ilman kiihdytykseen soveltuvia renkaita, koska sutii vielä herkemmin) siinä ihan alussa. Tosin M5:lläkin on jo vaikeuksia pidon kanssa (pitää lähteä pintakaasulla, lähtökierrokset vajaa 2000rpm ja kytkin syrjään), eli ei siitä hirveitä hyötyjä ole. Loppumatka mennäänkin sitten niin, että vaihtamalla koitetaan pitää kierrokset mahd. hyvin maximitehon alueella (ei maximiväännön).

      Onko sulla muuten Matson aikalaput noista vedoistasi? Alunperin ilmottelit nimittäin tuollaisia 13.7s aikoja, mutta olit käynyt muokkaamassa viestiä myöhemmin.
      Current: Modified Subaru WRX Sti '05

      EX: BMW E39 M5
      Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
      Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
      (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

      Suzuki GSX-R 1070 K5
      Performance Mods: Lot
      Performance: 200mph/322kph@1mile
      (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

      Comment

      • LeMansBlau
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2006
        • 1060
        • Insomniac

        #48
        Originally posted by Tylyttäjä View Post
        Loppumatka mennäänkin sitten niin, että vaihtamalla koitetaan pitää kierrokset mahd. hyvin maximitehon alueella (ei maximiväännön).
        Itelläni ei ole lukkoa, eikä tule, sillä toi lukoton perä lienee tällä hetkellä (tai siis sitten kun taas saa asfalttipinnalla päästelle) ainut sulake tolle vaihdelaatikolle.

        Kuten mainittu, niin eihän tolla lukottomalla nyt millään saa pitoja nollasta lähdettäessä tarpeeksi. Lukko ja pitorenkailla toi laatikko on ekasta täyslähdöstä entinen. Varttimaili vehkeeksi siis huono. Liikkeestä lähdettäessä lähes lyömätön. Ei ihan helposti moottoritiellä tarvi kellekkään nöyrtyä tässä maassa.

        Kuitenkin, niinkuin tylyttäjä tuossa toteaa, niin loppumatka vartilla kiriikin ajan helposti alle matalaan kolmeentoista ihan jo sillä Matsoninkin ex-setapilla. Veto on kokoajan maksimaalista, kun kierroksien kanssa ei ole niin väliä. "Huippu"tehoalue ja -vääntöalue kun on laaja toisin, kun m5:ssa. Ämmässäkin hyvä, mutta bensa-vehkeeksi hyvä.
        Tylyttäjän M5 tuskin nyky setapilla ihan äkkiä 13:sta rikkoo, vaikka pidon saisikin kohdilleen. Vaatii jo sen remmin tai sitten uudempaa korimallia ja v10:ä.

        Jenkkifoorumeitten juttuja kannattaa aina vähän skeptisesti kattella. Tiedossahan on, että Ameriikassa kaikki kun on suurempaa.
        Harmi, kun eivät ajele siellä näillä dieseleillä, kun olis kanssa hupaisi lukea hehkutusjuttuja näitten osalta.

        Noi nettiin printatut teho/veto laput (varsinkin jenkeissä) on yhtä uskottavia, kun suomalainen autokauppias. Yhä edelleen luotan omiin kokemuksiini enitän näissä asioissa. Mutta kukin uskokoot tahoillaan mihin uskoo ja hyvähän se on, että kaikki on yleensä omiinsa tyytyväisiä.
        ///MADE IN FINLAND

        sigpic

        TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
        E30 SEDAN IX M-TECNIC II
        F32 COUPE PERFORMANCE
        F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

        Comment

        • LeMansBlau
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2006
          • 1060
          • Insomniac

          #49
          Originally posted by Tylyttäjä View Post
          Onko sulla muuten Matson aikalaput noista vedoistasi? Alunperin ilmottelit nimittäin tuollaisia 13.7s aikoja, mutta olit käynyt muokkaamassa viestiä myöhemmin.
          Näinhän se menee. Meet huuteleen suoritusarvoja, niin osa uskoo ja levittelee tietoa ympäriinsä ja osa ei usko tai halua uskoa. En minäkään tässäkään ketjussa näkemiäni kaikkia aikoja niele, mutten jaksa puuttu noihin, kun asia ei siitä muutu. Vähän epäilevästi suosittelen silti näitä nettitehoja ja nettisuorituskykyjä yleensä ottaen katteleen.

          Eikös noi Matsonin vedot ollu jossain bimmer tapahtumassa mitattuja ja jos oli, niin eiköhän noista melko nopsaan joku löis faktat pöytään jos lukuja kauheesti kaunisteleen lähtis?
          ///MADE IN FINLAND

          sigpic

          TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
          E30 SEDAN IX M-TECNIC II
          F32 COUPE PERFORMANCE
          F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

          Comment

          • Matson^
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2008
            • 2113
            • Seinäjoki

            #50
            Originally posted by Tylyttäjä View Post
            Onko sulla muuten Matson aikalaput noista vedoistasi? Alunperin ilmottelit nimittäin tuollaisia 13.7s aikoja, mutta olit käynyt muokkaamassa viestiä myöhemmin.
            Koitin itsekkin etsiä vanhoja postauksia, missä noista ajoista oli aikaisemminkin juttua. Lapot jäi hanskalokeroon seuraavalle omistajalle.. mutta aika vahva muistikuva on tuosta 13,4 ja 174kmh.. videolle paras tarttunut kuuluu olevan 13,55

            Ämmää pidän nopeampana autona, mutta se on totta että ohjelmoitu 535:nen pysyy jatkuvasti yli 350hv "alueella" kiihdytyksissä.
            Last edited by Matson^; 17-02-2012, 15:13.
            | BMW G30 X-Drive M-Sport |
            | Nissan Navara TREK-1 |
            ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

            Comment

            • Tylyttäjä
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2007
              • 1412

              #51
              Originally posted by LeMansBlau View Post
              Tylyttäjän M5 tuskin nyky setapilla ihan äkkiä 13:sta rikkoo, vaikka pidon saisikin kohdilleen. Vaatii jo sen remmin tai sitten uudempaa korimallia ja v10:ä.

              Jenkkifoorumeitten juttuja kannattaa aina vähän skeptisesti kattella. Tiedossahan on, että Ameriikassa kaikki kun on suurempaa.
              Harmi, kun eivät ajele siellä näillä dieseleillä, kun olis kanssa hupaisi lukea hehkutusjuttuja näitten osalta.

              Noi nettiin printatut teho/veto laput (varsinkin jenkeissä) on yhtä uskottavia, kun suomalainen autokauppias. Yhä edelleen luotan omiin kokemuksiini enitän näissä asioissa. Mutta kukin uskokoot tahoillaan mihin uskoo ja hyvähän se on, että kaikki on yleensä omiinsa tyytyväisiä.
              Tä? Siis mä ajoin viime kesänä huonolla lähdöllä ja loppuun ajetulla alustalla Alastarossa 13.005s. Oli vielä kuuma päivä. Aikalappu löytyy. Ja pitoja oli siis huonommin kuin kadulla. Eli sun mielestä sitä 6 tuhannesosaa ei voi saada pois? Et oo ilmeisesti vaivautunu kattomaan sitä mun showroomia tai edes tota allekirjotusta?

              12.5s menee ihan varmasti, jos 60ft pääsee sinne alle 1.8s, joka on täysin mahdollista kiihdytysrenkaalla. Tuossa mun 13.005s vedossa 60ft oli aivan paska 2.130s:


              Alla normi katurenkaat normaaleilla paineilla, ei kevennyksiä, ei mitään. Suoraan työmatka-ajosta.

              0-100km/h meni Alastarossa 5.13s kun parhaimmillaan olen päässyt kadulla 4.69s, kun on saanut renkaat lämpimiksi ja pitoa. Alastarossa ei voinut burnata kun pompotti oikea takarengas niin paljon (alusta oli aivan loppu).

              Jenkkiajat on ihan täysin linjassa mun omien kokemuksien ja mittauksien kanssa. Ja nämä jutut on sitten faktaa eikä mutua.
              Last edited by Tylyttäjä; 17-02-2012, 15:45.
              Current: Modified Subaru WRX Sti '05

              EX: BMW E39 M5
              Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
              Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
              (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

              Suzuki GSX-R 1070 K5
              Performance Mods: Lot
              Performance: 200mph/322kph@1mile
              (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

              Comment

              • Matson^
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2008
                • 2113
                • Seinäjoki

                #52
                Onkos tähän nyt muuta ratkaisua kun LeMansBlau ja Tylyttäjä ensikesän partyilla samalle viivalle nopeusajossa ja vartilla?
                | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                | Nissan Navara TREK-1 |
                ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                Comment

                • Tylyttäjä
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2007
                  • 1412

                  #53
                  Originally posted by Matson^ View Post
                  Koitin itsekkin etsiä vanhoja postauksia, missä noista ajoista oli aikaisemminkin juttua. Lapot jäi hanskalokeroon seuraavalle omistajalle.. mutta aika vahva muistikuva on tuosta 13,4 ja 174kmh.. videolle paras tarttunut kuuluu olevan 13,55

                  Ämmää pidän nopeampana autona, mutta se on totta että ohjelmoitu 535:nen pysyy jatkuvasti yli 350hv "alueella" kiihdytyksissä.
                  Niin pysyy myös M5:



                  Tuo siis mun auton käyrä. Huippuarvona sitten se 417hp (ennen Evolven softaa), eli aika paljon enemmän kuin se 360hp. Ja se näkyy varttimailiajassa ja loppunopeudessa.

                  Tuo 360hp tulee jo n. 4600rpm ja siitä nousee sitten sinne 420hp @6500rpm. Ja voi kierrättää mainosti sinne yli 7000rpm -> tästä on se etu, että voidaan vetää pidemmälle pienemmällä vaihteella (=parempi kiihtyvyys).

                  Eli yksinkertaisesti siellä on lähes koko kiihdytyksen ajan n. 400hp tai enemmän käytössä. About 400hp (tai ylì) on käytössä about 5500rpm - 7300rpm (nykyinen kiekkaraja), ja tämä oli ilman Evolven softaa. Eli oikeastaan koko kiihdytyksen ajan.
                  Last edited by Tylyttäjä; 17-02-2012, 15:09.
                  Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                  EX: BMW E39 M5
                  Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                  Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                  (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                  Suzuki GSX-R 1070 K5
                  Performance Mods: Lot
                  Performance: 200mph/322kph@1mile
                  (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                  Comment

                  • Mlatvala
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 3553
                    • Kuopio

                    #54
                    Originally posted by Matson^ View Post
                    Onkos tähän nyt muuta ratkaisua kun LeMansBlau ja Tylyttäjä ensikesän partyilla samalle viivalle nopeusajossa ja vartilla?

                    Ihan kauhulla tässä vierestä seuraa tätä keskustelua, muuta vaihtoehtoa EI OLE

                    Tuossa tilassa pitää jo itsekin tulla katsomaan, selevinpäin
                    E61 535d alkuunsa viritetty.

                    Comment

                    • Tylyttäjä
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2007
                      • 1412

                      #55
                      Originally posted by Matson^ View Post
                      Onkos tähän nyt muuta ratkaisua kun LeMansBlau ja Tylyttäjä ensikesän partyilla samalle viivalle nopeusajossa ja vartilla?
                      Riittää kun LeMans laittelee nyt jotain faktaa tänne eikä mutua. Mitatut ajat on mitattuja aikoja, kaikki muu on turhaa..
                      Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                      EX: BMW E39 M5
                      Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                      Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                      (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                      Suzuki GSX-R 1070 K5
                      Performance Mods: Lot
                      Performance: 200mph/322kph@1mile
                      (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                      Comment

                      • LeMansBlau
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2006
                        • 1060
                        • Insomniac

                        #56
                        Joo no sikäli ihan teorioita nää varttimaili ajat, koska omalla ei voi edes kyseistä matkaa vetästä. Tai siis ei ole mitään järkeä, koska tiedossa on ettei laatikko kestä nollasta repäsyä...siis jos pitoa saa.
                        Eli niinkun sanonut oon, niin kyseessä ei ole mikään varttimaili auto.

                        Onhan ämmä siinä 100x kiinnostavampi, kun lukko pitää ja muukin voimansiirto kestää räppäämisen ja nollista nyppäsyt.

                        Mielenkiintosta olis kyllä tulla vetäseen huipparit sinne Kalajoelle, mutta kesäks on jo sen verran reissua varattuna, että perheen isän menokiintiö alkaa olla täynnä. Yritän tietty kuitenki jos pääsis livahtaan.

                        Tylyttäjän ämmänhän oon jo kertaalleen kruunannu nopeimmaksi, joten ei kai meillä sen osalta mitään konfliktia enään ole.
                        ///MADE IN FINLAND

                        sigpic

                        TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                        E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                        F32 COUPE PERFORMANCE
                        F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                        Comment

                        • veku
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6325
                          • P-Pohjanmaa

                          #57
                          Mun mielestä molemmat on nopeita
                          Siis näin kun on pari mukii tehny..
                          F11 M550D
                          E39 M5
                          F26 3.0 Da M-Sport
                          E61 535D M-Sport

                          Comment

                          • Tylyttäjä
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2007
                            • 1412

                            #58
                            Molemmat on ikävä kyllä aivan liian hitaita Alle 10s varttimaili alkaa olemaan jo suht ripeä katuvehkeelle..
                            Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                            EX: BMW E39 M5
                            Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                            Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                            (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                            Suzuki GSX-R 1070 K5
                            Performance Mods: Lot
                            Performance: 200mph/322kph@1mile
                            (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                            Comment

                            • veku
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6325
                              • P-Pohjanmaa

                              #59
                              Originally posted by Tylyttäjä View Post
                              Molemmat on ikävä kyllä aivan liian hitaita Alle 10s varttimaili alkaa olemaan jo suht ripeä katuvehkeelle..
                              Joo näin kai se menee.
                              Mä kun enimmäkseen ajelen mondeolla,joka on pikkasen laitettu (uusi akku+öljyt) ja menee vartin pikkasen päälle 10..tai oisko sittenkin lähempänä 19.9 niin tuntuu nuo molemmat ihan ok menijöiltä
                              Tosin kaikkeen tottuu ja tehoahan ei koskaan ole liikaa.
                              F11 M550D
                              E39 M5
                              F26 3.0 Da M-Sport
                              E61 535D M-Sport

                              Comment

                              • Mlatvala
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 3553
                                • Kuopio

                                #60
                                Originally posted by veku View Post
                                Joo näin kai se menee.
                                Mä kun enimmäkseen ajelen mondeolla,joka on pikkasen laitettu (uusi akku+öljyt) ja menee vartin pikkasen päälle 10 minuuttiin..
                                Paljonkohan tulisi keskinopeudeksi? Nimimerkillä kaks enemmän noita mukeja tehny, niin ei edes kuvittele osaavansa laskea.

                                Turha kait tästä asiasta on enään hieroa,.. keskitytään nyt niihin maailman parhaisiin pakoputkiin ja mukavanmakuisiin juomiin
                                E61 535d alkuunsa viritetty.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎