Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 LCI 530iA 2007 - kuva-arvoitus moottoritilasta

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zeppis
    Bimmer Rookie
    • Dec 2009
    • 54
    • Kirkkonummi

Originally posted by Mlatvala View Post
    No hyvä kuulla että kuulostaa korkealta Omasta mielestäsi,...

Matkassa menee 6,5l/100km talvirenkailla, kaasupohjassa ohitellen.

Voit toki kertoa mielipiteesi tuostakin
    Jaa juu olikin radixenin postaus.
    Pahoittelen jos kolhaisin hipiääsi.
    Ei vain voi mitää ku ei osaa lukea enään. Pitää vissiin lasit hommaa.
    525 td -94 (Black Bastard, a.k.a Musta surma)
    540i 6v Estate
    Volvo 240 -82 TiC
    Audi 1.8t Q
    Subaru Justy 1.2 Tbo
    Ex. E30 325 cabi, E61xd -06, 525d -04, 530d -02 Mitsu Evo IV, 330D Touring -00 Man, Seat Exeo ST 170 -10

Comment

• Mlatvala
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 3553
      • Kuopio

Originally posted by zeppis View Post
      Jaa juu olikin radixenin postaus.
      Pahoittelen jos kolhaisin hipiääsi.
      Ei vain voi mitää ku ei osaa lukea enään. Pitää vissiin lasit hommaa.
      VITTU MÄ VEDÄN SUA DUNKKUUN!

et kolhaissut, silti, toiset autot vie, toiset ei. Ja se missä ajetaan ja miten ajetaan monesti on vaikuttanut myös.

Nou wöriis, haluaisin ensivuoden alun lakiehdotteen läpi näin vähän ajelevana jolloin diesel maksaisi 1,8€ ja käyttöverot loppuisi. Se olisi mulle ihan sopiva ratkaisu.

Ps. ajotietokone puhtaalla ilimansuotimella nykyisellään 9,1l/100km.
      E61 535d alkuunsa viritetty.

Comment

• zeppis
        Bimmer Rookie
        • Dec 2009
        • 54
        • Kirkkonummi

Originally posted by Mlatvala View Post
        VITTU MÄ VEDÄN SUA DUNKKUUN!

et kolhaissut, silti, toiset autot vie, toiset ei. Ja se missä ajetaan ja miten ajetaan monesti on vaikuttanut myös.

Nou wöriis, haluaisin ensivuoden alun lakiehdotteen läpi näin vähän ajelevana jolloin diesel maksaisi 1,8€ ja käyttöverot loppuisi. Se olisi mulle ihan sopiva ratkaisu.

Ps. ajotietokone puhtaalla ilimansuotimella nykyisellään 9,1l/100km.
        Juu totta. Oma ajoni on melko vaihteleva. Jos tulee lunta tulee leikittyä koko työmatka (43km) ku menen sellaisia peltoteitä pitkin =)

En ihan hulluna seuraa sitä kulutusmittaria mut enemmänkin mittarin viivojen välin kulutusta. Täydestä 3/4 on noin 250-290km riippuen lumen määrästä
        525 td -94 (Black Bastard, a.k.a Musta surma)
        540i 6v Estate
        Volvo 240 -82 TiC
        Audi 1.8t Q
        Subaru Justy 1.2 Tbo
        Ex. E30 325 cabi, E61xd -06, 525d -04, 530d -02 Mitsu Evo IV, 330D Touring -00 Man, Seat Exeo ST 170 -10

Comment

• Mik@
          BTCF Member
          • Jul 2010
          • 1413
          • Nurmes

Zeppiksen auto ilmeisesti lci? Lci taitaa olla jonkinverran pienempi ruokainen muutenkin.
          E61 520Da

Comment

• arne525
            Bimmer Rookie
            • Dec 2004
            • 97
            • 02600

Tämähän alkoi kiinnostamaan. Mulla kanssa 2007 lci 530i automaatti ja kulutus on ollut huikea, pahimmillaan 13,8 ja parhaimmillaan 12,4. Siis mitattu tankattu määrä ja ajetut kilsat ja lisäksi siis koko tankillisista puhutaan. Mulla kanssa takuu voimassa vielä 10kk joten asiaa pitää selvittää. Autossa on 112tkm ja historian mukaan 3 kierrosta suuttimia ja 2 kierrosta puolia mennyt. Ajo on ollut pääasiassa pk seudulla ja kehien sisäpuolella, mutta korostetun rauhallista ja varovaista.

Mä luulen että jokin on vialla, mutta mitään vikakoodeja ei löydy.

Btw onko muiden 530i lci autoissa keulassa munuaisten takana sulkeutuvia läppiä tai jarrujen jäähdytysputkien luukkuja? Mulla jarrujen tuuletusputket kiinni ja ei läppiä.

Comment

• E39touring
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2004
              • 203
              • Janakkala

Ihan mielenkiinnosta kysäisen oletteko katsoneet salavalikosta missä lämmöissä koneet käyvät??

Kun meikälisen "pikkukone" 523 ei saavuttanut normaaleja moottorinlämpöjä, niin meni bensiiniä n.12-13l / 100km. Sievässä nurkkaajossa. Auto siis 2006 523 E61 N52B25 koneella.

Comment

• Vanquish
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 1961
                • Hki

Originally posted by arne525 View Post
                3 kierrosta suuttimia ja 2 kierrosta puolia mennyt.
                en tiennytkään, että näitä saa vuosittain vaihdella? Osa täytynyt mennä jo takuuseen..

Comment

• WSE1
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 3242
                  • Suomusjärvi

Tämähän alkoi kiinnostamaan. Mulla kanssa 2007 lci 530i automaatti ja kulutus on ollut huikea, pahimmillaan 13,8 ja parhaimmillaan 12,4. Siis mitattu tankattu määrä ja ajetut kilsat ja lisäksi siis koko tankillisista puhutaan. Mulla kanssa takuu voimassa vielä 10kk joten asiaa pitää selvittää. Autossa on 112tkm ja historian mukaan 3 kierrosta suuttimia ja 2 kierrosta puolia mennyt. Ajo on ollut pääasiassa pk seudulla ja kehien sisäpuolella, mutta korostetun rauhallista ja varovaista.

Mä luulen että jokin on vialla, mutta mitään vikakoodeja ei löydy.

Vaihdettu varmaan vääriä osia kun vika ei taida olla vieläkään kunnossa.
                  Ei ole suuttimet kulutustavaraa mutta puolavikaa kyllä on jonkin verran, joskaan ei tuossa mittakaavassa...

Jos ei vikakoodeja ole niin sormi osoittaisi ensimmäisenä ilmamäärämitaria. Toki todentaminen on helppoa, testeristä actual ja calculate arvot esiin ja eikun vertaamaan ajon aikana.
                  Last edited by WSE1; 07-03-2012, 20:41.

Comment

• arne525
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2004
                    • 97
                    • 02600

Tuota ei tietenkään voi tietää, onko aiheesta. Suuttimet on vissiin aika paljon aiheuttanu ongelmia ja valmistajan revisio x menossa. Lämmöt nousee kyllä 90 asteeseen, mutta vasta n. 15..18 km ajon jälkeen. Se on aika hidasta mun mielestä.

Pitääpä ilmamäärämittaria tsekata.

Comment

• arne525
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2004
                      • 97
                      • 02600

Niin, oliko muilla samassa autossa niitä keulan läppiä ja jarruläppiä puskurin alareunassa?

Comment

• Vanquish
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2004
                        • 1961
                        • Hki

Niin, oliko muilla samassa autossa niitä keulan läppiä ja jarruläppiä puskurin alareunassa?
                        Käsittääkseni e60:n kohdalla vain tietyissä vuosimalleissa keulassa läpät, myöhemmin poistui. Omassa lci:ssä ei ole.

Comment

• juster
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2003
                          • 624

Originally posted by WSE1 View Post
                          Vaihdettu varmaan vääriä osia kun vika ei taida olla vieläkään kunnossa.
                          Ei ole suuttimet kulutustavaraa mutta puolavikaa kyllä on jonkin verran, joskaan ei tuossa mittakaavassa...
                          Itsellä vastaavassa 530I LCI:ssä vaihdettiin kahdesti suuttimet. Ensin vaihdettiin samanlaiset mitä oli tehtaalla asennetut ja toisen kerran parannetut versiot. Suutin vika ilmeni pitkinä starttaamisena.

Comment

• 205/65-15H
                            BTCF Member
                            • Mar 2008
                            • 1422

Btw onko muiden 530i lci autoissa keulassa munuaisten takana sulkeutuvia läppiä tai jarrujen jäähdytysputkien luukkuja? Mulla jarrujen tuuletusputket kiinni ja ei läppiä.
                            Vaimon autossa näyttäisi olevan kaihtimet (läpät), noista luukuista en tiedä. Kaikki suuttimet vaihdettiin 72tkm kohdalla takuuseen. Auto on kuluttanut ajotietokoneen mukaan kehä-III sisäpyörityksessä tasan 11 litraa talviajossa. Webastoa on käytetty ahkerasti, en tiedä näkyykö se tuossa kulutuksessa?
                            e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                            e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                            Ioniq5 AWD -22
                            Leaf 40kwh -18

Comment

• arne525
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2004
                              • 97
                              • 02600

Originally posted by 205/65-15H View Post
                              Auto on kuluttanut ajotietokoneen mukaan kehä-III sisäpyörityksessä tasan 11 litraa talviajossa. Webastoa on käytetty ahkerasti, en tiedä näkyykö se tuossa kulutuksessa?
                              Kiitos infosta. oliks sulla se vielä kaiken lisäks x-malli? Jos mun ajotietokonetta seuraa, on luvut aika vastaavat, mutta tankkiin menee aina paljon enemmän. Oma ajo kanssa tätä kehien sisällä kurvailua.

Comment

• 205/65-15H
                                BTCF Member
                                • Mar 2008
                                • 1422

Kiitos infosta. oliks sulla se vielä kaiken lisäks x-malli? Jos mun ajotietokonetta seuraa, on luvut aika vastaavat, mutta tankkiin menee aina paljon enemmän. Oma ajo kanssa tätä kehien sisällä kurvailua.
                                X-manuaali on vaimon ajossa. Todellista kulutusta ei ole tullut seurattua, Saksan päässä meni syksyllä obc:n mukaan 8,5 litraa seka-ajossa, pääosa kilometreistä paikallisilla motareilla 120-130km/h.
                                e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                                e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                                Ioniq5 AWD -22
                                Leaf 40kwh -18

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎