Announcement

Collapse
No announcement yet.

520DA versioista?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AlliumPorrum
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 316
    • Suomi

    520DA versioista?

    Onkos noissa 120kw (-> 2007) ja 130kw (2007->) koneissa jotain muuta huomattavaa eroa kuin 10kw:n huipputeho? Eli onko esim. jotain tyyppivikoja, huomattavaa eroa kulutuksessa tms. juttuja joita kannattaa huomioida kun autoa valitsee? Toisin sanoen; onko järkeä maksaa muutama tonni enemmän tuosta uudemmasta mallista, vai kannattaako sittenkin säästää ko. raha ostohinnassa?

    Sitä myös ihmettelin kun Nettiautossa oli myytävä joitain 520D:tä teholla 110kw, mutta ainakaan wikipedia ei moista mallia tuntenut. Eli missä on virhe?
  • AlliumPorrum
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 316
    • Suomi

    #2
    Yhden viestin jo sain että kannattaa välttää uudempaa N47 konetta koska niissä on ilmennyt jakoketju ongelmia, toisin kuin vanhemmassa M47:ssa. Mitähän muuta kannattaa huomioida? Onko esim. facelift versiossa jotain oleellista miksi siitä kannattaisi maksaa, vs. pre-facelift? Mites automaattilootat, onko noissa eroja?

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7531
      • Jyväshyvä

      #3
      Originally posted by AlliumPorrum View Post
      Yhden viestin jo sain että kannattaa välttää uudempaa N47 konetta koska niissä on ilmennyt jakoketju ongelmia, toisin kuin vanhemmassa M47:ssa. Mitähän muuta kannattaa huomioida? Onko esim. facelift versiossa jotain oleellista miksi siitä kannattaisi maksaa, vs. pre-facelift? Mites automaattilootat, onko noissa eroja?
      M47 koneessa on sama loota LCI:ssä ja vanhemmissa.

      Vasta N47:aan laatikko muuttuu (tai ainakin se keppi),
      ei siis facelifin yhteydessä kuten kaikkien muiden koneiden
      kohdalla taitaa muuttua.

      Onhan se LCI paljon paremman näköinen...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • tepik
        Bimmer Rookie
        • Nov 2010
        • 30
        • Finland

        #4
        Kulutuksessa ei eroa kyllä huomaa, se on ajotavasta enemmän kiinni. Vaihteisto on erilainen uudessa mallissa, siis muutenkin kuin vaihdekeppi. Sähköinen joystick-keppi lci:ssä, vanhemmassa mallissa ollut vanhan ajan keppi.

        Itselläni on ollut 2007 e60 ja nyt lci-malli e61 2008 loppuvuoden painos. En uudempaa enää vanhempaan vaihtaisi... päheemmän näköinen niin sisältä kuin ulkoa.

        Comment

        • sasu
          BTCF Member
          • Feb 2003
          • 135
          • Tuusula

          #5
          LCI uudempi laatikko 6hp21, vanhemmassa johonkin asti 6hp19
          LCI:ssä päivä valot. Muutenkin tuo 177HP ja 6vaihdetta on aika sopusuhtainen paketti käyttöautoon, Pääkaupunki seudun ruuhkissa 120km päivässä, keskikulutus 5,8L. LCI business mallissa vielä nuo bixenonit ja peräytystutka eteen ja taakse.
          Toyota Avensis -12, Toyoya Proace -20. EX - e36 316i M-look -94, e30 316/320 -84, e36 325i sedan -91, e36 318i -95, e46 320d sedan -01, e39 530Da Touring -04, E60 LCI 520 Da -08, E36 328 Cab -96, F30 316 D -12 Yaris 1.3 -02, Avensis D4D -00, Corolla -06, Rav4 2.0 4x4 -04, Mazda Premacy -02, Nissan Almera SR -98, Smart for two -03, Leon 2.0 TFSI -06, Land Cruiser D4D -04, PT-Cruiser -01, Hiace Pegabus -07, Mazda 6 stw -07, Volvo V70 2.0F -08, Smart ForFour -15, Peugeot Expert -16

          Comment

          • p.d
            BTCF Member
            • Jan 2012
            • 17
            • E-Suomi

            #6
            Eikös nää jakoketju ongelmat oo koskenu enemmänki noita takseja,joissa tyhjäkäyntiä harrastetaan urakalla.Näissä tapauksissa lenkit ovat lähteneet katkeilemaan.
            "normaalissa käytössä" ei ongelmia niinkään ole ilmennyt.

            Mutta joo,onhan toi LCI se pikkasen siistimpi,ja parempi valinta.

            Comment

            • Vesper
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2010
              • 240
              • Vantaa

              #7
              Originally posted by p.d View Post
              Eikös nää jakoketju ongelmat oo koskenu enemmänki noita takseja,joissa tyhjäkäyntiä harrastetaan urakalla.Näissä tapauksissa lenkit ovat lähteneet katkeilemaan.
              "normaalissa käytössä" ei ongelmia niinkään ole ilmennyt.
              Ei, ainakin brittifoorumeilla on mennyt ketjuja aivan "siviili"-käytössä
              olevista autoista.

              Comment

              • Lanakt
                Bimmer Rookie
                • May 2006
                • 147
                • Helsinki / Orimattila

                #8
                Originally posted by MajorDrake View Post
                M47 koneessa on sama loota LCI:ssä ja vanhemmissa.

                Vasta N47:aan laatikko muuttuu (tai ainakin se keppi),
                ei siis facelifin yhteydessä kuten kaikkien muiden koneiden
                kohdalla taitaa muuttua.

                Onhan se LCI paljon paremman näköinen...
                Onko tälläinen yhdistelmä mahdollista:
                Auto 520D (2/2006) 120kW (163hp) koneella ja uudella vaihdekepillä?

                Comment

                • tepik
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2010
                  • 30
                  • Finland

                  #9
                  Originally posted by Lanakt View Post
                  Onko tälläinen yhdistelmä mahdollista:
                  Auto 520D (2/2006) 120kW (163hp) koneella ja uudella vaihdekepillä?
                  No eipä ole mahdollista. Joku rakennelma sitten, jos näin on. Ei 2007 malleissakaan vielä ollut uutta joystick mallista keppiä.

                  Comment

                  • Lanakt
                    Bimmer Rookie
                    • May 2006
                    • 147
                    • Helsinki / Orimattila

                    #10
                    Originally posted by tepik View Post
                    No eipä ole mahdollista. Joku rakennelma sitten, jos näin on. Ei 2007 malleissakaan vielä ollut uutta joystick mallista keppiä.
                    Kiitos, hyvä tietää.
                    Mobile.de:tä kattelin ja pisti kovasti silmään.

                    Comment

                    • AlliumPorrum
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2005
                      • 316
                      • Suomi

                      #11
                      Niin onkos noissa laatikoissa esim. kestävyyden suhteen mitään tiedettyä eroa, vanhempi vs. uudempi?

                      Tuo 177hv versio ei tosiaan oikein houkuttele johtuen juuri noista (kalliista) ketjuongelmista. Uskaltaisikohan sitä 160hv versiota hieman lastuttaa, vai alkaako sitten jo paikat paukkua siitäkin..?

                      Comment

                      • defa
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2006
                        • 40

                        #12
                        Sitä myös ihmettelin kun Nettiautossa oli myytävä joitain 520D:tä teholla 110kw, mutta ainakaan wikipedia ei moista mallia tuntenut. Eli missä on virhe?[/QUOTE]

                        Se on saksanmarkkinoiden "edition fleet" malli 120kw versiosta.
                        Samoin kuin facelifti 130kw versiosta edition fleet malli on 120kw.
                        Päästöt on samat kuin täysitehoisessa vain tuo 10kw tehovähennys ainakin papereissa, en tiedä onko käytännössä.
                        Ilmeisesti jotain käyttömaksujen, verojen tms. alennusta haettu saksan markkinoilla.

                        Myös E90/91 malleissa on vastaavia edition fleet malleja.

                        Comment

                        • BemariAndy
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2012
                          • 230
                          • Pohjois-Pohjanmaa

                          #13
                          Mikä kone autossa siis on?!?

                          Terve,
                          olen uusi tällä forumilla... Tänään tuli ajeltua saksantuonnilla kotipihalle ja tämä viestiketju on juuri se mikä arvelluttaa. Auto on 520d farkku vm. 2008 ja se on rakennettu 11/2008, otettu käyttöön 12/2008. Voiko autossa olla siis 120kw kone kuten papereissa sanotaan?!? Kulutukseksi ilmoitetaan 177hv:n arvot eli 7,7 / 4,7 / 5,8 (yhdistetty) ja päästöt 154g. Kuitenkin tehoksi ilmoitettu siis tuo 120kw... No sitten vaan alennettua autoveropäätöstä rustaamaan :-) Kyseessä on kait tuo "Fleet edition" malli josta aiemmin joku mainitsi?!? Aika kumma juttu... Auton moottorikoodi kuskin puolen oven tarrassa on "N47D20C". Jos joku tässä osaisi valistaa tietämätöntä, niin olisi kiva juttu!
                          * Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
                          * Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
                          Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta

                          Comment

                          • mr81
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2010
                            • 300
                            • PK-seutu

                            #14
                            520d
                            520d was introduced in 2005 using M47 engine which produced 163 hp (122 kW). In 2007 520d gain new diesel N47 engine.
                            E65 730d '08 Monaco blue
                            Ex: E60 523iA '08

                            Comment

                            • BemariAndy
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2012
                              • 230
                              • Pohjois-Pohjanmaa

                              #15
                              Kiitti!

                              Originally posted by mr81 View Post
                              520d
                              520d was introduced in 2005 using M47 engine which produced 163 hp (122 kW). In 2007 520d gain new diesel N47 engine.
                              Ok, myynti-ilmoituksessa mikä nyt tietenkin on jo poistettu oli kyllä merkintä 177 hv, mutta noissa virallisissa saksan asiakirjoissa vaan on sitkeästi tuo 120 kw mutta näillä mennään ja ei tuo haittaa. Paljon on kuitenkin sekä 163 hv että 177 hv koneella saman vuosimallin -08kin autoja edelleen myynnissä. Kulutus- ja päästölukemissa on aika paljon lapsuksia myynti-ilmoissa ja 525/530 sama homma. Kannattaa tutkia tarkasti. Saattaahan tuosta jonkun kympin verohelpotuksia saada jos päätös menee teho/päästö laskelmien mukaan :think
                              * Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
                              * Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
                              Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎