Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 530dA -04 fiilikset

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Grapes
    BTCF Member
    • Jul 2008
    • 601
    • Hämeenlinna

    E60 530dA -04 fiilikset

    No niin, viikko takana otsikon mukaisella kulkineella (ajettu n.260tkm ja aukoton huoltohistoria löytyy) ja täytyy sanoa että onpa mahtava peli
    Edelliseen katiskaan verrattuna (E39 523iA -98) niin kaikki on kyllä parempaa ja paljon.

    Foorumii tullu kahlailtuu läpi E60 malliin liittyen jonkin verran mut tässä silti muutama ihmettely/kysymys.

    Renkaanvaihdon jälkeen Tyre Puncture ilmoitus I-Drivessa, tämä ratkesi rengas paineiden uudelleen asetuksella I-Drivesta. Tämä on odotettavissa siis jokaisen renkaanvaihdon yhteydessä.

    Loota vaihtaa huomaamattomasti, ei oikeestaan edes huomaa vaihtamista, sata on mittarissa et tärähtää ja ei vois oikeestaan uskoo et vaihteita on siihen mennessä jo vaihdeltu useampia

    Vakkarilla ajettaessa motarilla about 80-85km/h kierroslukumittari vaeltelee snadisti, joka toivottavasti johtuu siitä että loota ei osaa päättää mikä vaihde olisi paras juuri sillä hetkellä.
    Mitään nykimistä ei esiinny, mutta silti kauheat kauhukuvat tuli väkisinkin mieleen että olen ostanut paskan kaaran ja nyt hajoo momentin muunnin tai koko loota!

    Kaasu on todella herkkä, meinaa peruuttaessakin hyökätä niin että tuntuu, mutta taitaa olla enemmän tottumiskysymys sillä edellisessä katiskassa sai painaa kaasuu aika reilusti ennenkuin lähti liikkeelle.
    Maantieajossa ei tarvi kuin vähän hipaista kaasua niin kyllä lähtee ohituksiin niin että tukka pölisee, huh huh.
    Aiemmin ei kiisseleillä ole tullut juuri ajeltua joten nyt kyllä ymmärrän täysin miksi tätä bemmin 530d konetta on moni kehunut mahtavaksi.

    Auto on katsastettu helmikuussa joten tuli pienoisena shokkina kun renkaanvaihdon yhteydessä korjaamon tyypit sanoivat että etupäässä väljää ja reilusti. Toinen tyyppi piti renkaasta kiinni ja toinen näytti miten alapallonivel oli väljä, samoin raidetangon pää.
    Joku kolmas osakin menee siinä uusiks, sen nimeä en enää muista ku alko taju lähteen osaluettelon kasvaessa ja eurot vaan vilisi silmissä. Paniikki syveni, kun alettiin tarkistamaan muitakin kulmii mut ne olivat onneksi ok lukuunottamatta toista takakulmaa, johon pitää vaihtaa narinahela.

    Noh, kulutustavaraa noi kuitenkin on mut onkohan katsastus äijä ollu jurrissa vai miten on jäänyt huomaamatta etupään väljyys totaalisesti.
    Ajossa sitä ei kyllä huomaa mitenkään, ei mitään kolinoita ja menee suoraan kuin juna muutenkin. Hämmentävää.

    Auto on otettu käyttöön 2/2004 joten tässä ei mielestäni ole DPF vai onko? Käyttöohjekirjasta se kyllä varmasti selviää mut on ollu sellasta haipakkaa tää viikko ettei kunnolla ole ehtinyt perehtymään siihen, toivottavasti tänään ehtii kunnolla lukeen sen läpi.

    Imusarjan läpät on poistettu edellisten omistajien toimesta eli niistä ei tarvii murehtia.

    Kulutusmittari näyttää lukemaa 6.3L jota en ollenkaan pidä pahana, tosin tuo ehkä nousee jonkin verran rengastuksen muuttuessa, talvirenkaat olivat kokoa 205/60 16'' (näistä jorisinkin tuolla rengastopicissa) ja nyt kesärenkaat 205/60 16'' edessä ja 225/55 16'' takana ja tulevat muuttumaan kesän aikana ainakin kokoon 245/40 18''.

    Ei kait tässä sit muuta ku saa alustaan noi uudet palikat niin kovaa ajoo vaan
    Last edited by Grapes; 29-04-2012, 03:52.
    F11 M550d -13

    ex:
    E60 535d -08 405/800
    E39 M5 -99
    E60 530dA -03 302/660
    E39 523iA -98
    Lada 1600 -91
    Ford Escort Sport -72
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6325
    • P-Pohjanmaa

    #2
    Originally posted by Grapes View Post
    No niin, viikko takana otsikon mukaisella kulkineella (ajettu n.260tkm ja aukoton huoltohistoria löytyy) ja täytyy sanoa että onpa mahtava peli
    Edelliseen katiskaan verrattuna (E39 523iA -98) niin kaikki on kyllä parempaa ja paljon.

    Foorumii tullu kahlailtuu läpi E60 malliin liittyen jonkin verran mut tässä silti muutama ihmettely/kysymys.

    Renkaanvaihdon jälkeen Tyre Puncture ilmoitus I-Drivessa, tämä ratkesi rengas paineiden uudelleen asetuksella I-Drivesta. Tämä on odotettavissa siis jokaisen renkaanvaihdon yhteydessä.

    Loota vaihtaa huomaamattomasti, ei oikeestaan edes huomaa vaihtamista, sata on mittarissa et tärähtää ja ei vois oikeestaan uskoo et vaihteita on siihen mennessä jo vaihdeltu useampia

    Vakkarilla ajettaessa motarilla about 80-85km/h kierroslukumittari vaeltelee snadisti, joka toivottavasti johtuu siitä että loota ei osaa päättää mikä vaihde olisi paras juuri sillä hetkellä.
    Mitään nykimistä ei esiinny, mutta silti kauheat kauhukuvat tuli väkisinkin mieleen että olen ostanut paskan kaaran ja nyt hajoo momentin muunnin tai koko loota!

    Kaasu on todella herkkä, meinaa peruuttaessakin hyökätä niin että tuntuu, mutta taitaa olla enemmän tottumiskysymys sillä edellisessä katiskassa sai painaa kaasuu aika reilusti ennenkuin lähti liikkeelle.
    Maantieajossa ei tarvi kuin vähän hipaista kaasua niin kyllä lähtee ohituksiin niin että tukka pölisee, huh huh.
    Aiemmin ei kiisseleillä ole tullut juuri ajeltua joten nyt kyllä ymmärrän täysin miksi tätä bemmin 530d konetta on moni kehunut mahtavaksi.

    Auto on katsastettu helmikuussa joten tuli pienoisena shokkina kun renkaanvaihdon yhteydessä korjaamon tyypit sanoivat että etupäässä väljää ja reilusti. Toinen tyyppi piti renkaasta kiinni ja toinen näytti miten alapallonivel oli väljä, samoin raidetangon pää.
    Joku kolmas osakin menee siinä uusiks, sen nimeä en enää muista ku alko taju lähteen osaluettelon kasvaessa ja eurot vaan vilisi silmissä. Paniikki syveni, kun alettiin tarkistamaan muitakin kulmii mut ne olivat onneksi ok lukuunottamatta toista takakulmaa, johon pitää vaihtaa narinahela.

    Noh, kulutustavaraa noi kuitenkin on mut onkohan katsastus äijä ollu jurrissa vai miten on jäänyt huomaamatta etupään väljyys totaalisesti.
    Ajossa sitä ei kyllä huomaa mitenkään, ei mitään kolinoita ja menee suoraan kuin juna muutenkin. Hämmentävää.

    Auto on otettu käyttöön 2/2004 joten tässä ei mielestäni ole DPF vai onko? Käyttöohjekirjasta se kyllä varmasti selviää mut on ollu sellasta haipakkaa tää viikko ettei kunnolla ole ehtinyt perehtymään siihen, toivottavasti tänään ehtii kunnolla lukeen sen läpi.

    Imusarjan läpät on poistettu edellisten omistajien toimesta eli niistä ei tarvii murehtia.

    Kulutusmittari näyttää lukemaa 6.3L jota en ollenkaan pidä pahana, tosin tuo ehkä nousee jonkin verran rengastuksen muuttuessa, talvirenkaat olivat kokoa 205/60 16'' (näistä jorisinkin tuolla rengastopicissa) ja nyt kesärenkaat 205/60 16'' edessä ja 225/55 16'' takana ja tulevat muuttumaan kesän aikana ainakin kokoon 245/40 18''.

    Ei kait tässä sit muuta ku saa alustaan noi uudet palikat niin kovaa ajoo vaan
    Onnitellut hyvästä autosta.

    Dpf näet putken päästä,jos sellaiset kromiset lievät ovaalin malliset niin Dpf on autossa,jos putken sisäosat kirkkaat niin se on jopa toiminnassa jos sisäosat mustat niin dpf:n toiminta ohitettu joka todennäköistä noilla kilsoilla jos se siellä on.
    Jos ei dpf:ää niin putken päät taipuu alaspäin ja ilman kromisomistetta.

    Toi hummaaminen tuossa nopeudessa on yleinen ilmiö joten nou panic.
    Alusta näissä E60\E61 malleissa on kestävä,edellisellä 530d:llä ajoin 240 tkm vaihtamatta mitään alustaan,ja vieläkin oli ajolleen napakka ja hyvä.

    Eli kyllhän siellä ajan ja kilometrien myötä väljää tulee joten uutta osaa vaan ja raakaa ajoa.

    Sehään voi olla että autossasi on virisofta jolloin se liikkuu ihan mukavasti ,tosin eihän tuolla vakionakaan ole tientukkona.
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport

    Comment

    • EPDM
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2005
      • 4623
      • Lahti.

      #3
      Ja minä kun luulin että kaikissa e60 dieseleissä oli dpf mutta tosiaan perjantaina oli yksi alkupää 530d ohjelmoitavana mikä puski sellaista pilveä jo vakiona. Toki näissä kai kaikissa on suorat putkenpäät?
      Viviendo en Lahiti
      BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
      Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
      Vw Corrado vr6

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5416
        • S:t Karins

        #4
        Originally posted by EPDM View Post
        Toki näissä kai kaikissa on suorat putkenpäät?
        Ei ole ensimmäisissä (valm. 2003 e60) nokilekoissa suoria putkenpäitä eikä DPF:ää...
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • Grapes
          BTCF Member
          • Jul 2008
          • 601
          • Hämeenlinna

          #5
          Kaks alaspäin taivutettua putkea on eli ei DPF:ää.

          Hmmm, selviäskös mahdollinen virisofta käyttämällä piuhan päässä?

          Sen kyllä vois ihan muuten vaan käyttää piuhan päässä vaikka en usko että mitään sieltä löytyy, viimesin huolto helmikuun lopulla.
          Jostain vois myös yrittää selvitellä onko vesipumppua etc. vermeitä vaihdettu ja koska vai vieläkö mennnä alkuperäisillä.
          Viime kesänä laukes E39:stä termarin kotelo oikeen huolella eikä nappaa kokea samaa uudestaan.

          Laakkosellakin vois pistäytyä katsomassa mitä tietoa niiltä löytyy autosta.

          Huomenna auto pajalle uudet palikat alustaan, tilasivat osat Laakkoselta ja sanoivat etteivät laita kuin alkuperäisiä osia, ehkä vähän tyyrimpää mut onpahan kunnot osat.

          Nyt lähen vähän kruisaileen ja naatiskeleen
          Last edited by Grapes; 29-04-2012, 11:49.
          F11 M550d -13

          ex:
          E60 535d -08 405/800
          E39 M5 -99
          E60 530dA -03 302/660
          E39 523iA -98
          Lada 1600 -91
          Ford Escort Sport -72

          Comment

          • Vesper
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2010
            • 240
            • Vantaa

            #6
            Originally posted by Grapes View Post
            Kaks alaspäin taivutettua putkea on eli ei DPF:ää.

            Hmmm, selviäskös mahdollinen virisofta käyttämällä piuhan päässä?

            Sen kyllä vois ihan muuten vaan käyttää piuhan päässä vaikka en usko että mitään sieltä löytyy, viimesin huolto helmikuun lopulla.
            Jostain vois myös yrittää selvitellä onko vesipumppua etc. vermeitä vaihdettu ja koska vai vieläkö mennnä alkuperäisillä.
            Viime kesänä laukes E39:stä termarin kotelo oikeen huolella eikä nappaa kokea samaa uudestaan.

            Laakkosellakin vois pistäytyä katsomassa mitä niiltä löytyy tietöa autosta.

            Huomenna auto pajalle uudet palikat alustaan, tilasivat osat Laakkoselta ja sanoivat etteivät laita kuin alkuperäisiä osia, ehkä vähän tyyrimpää mut onpahan kunnot osat.

            Nyt lähen vähän kruisaileen ja naatiskeleen
            Helsingissä löytyy kyllä edullisimpia / osaavampiakin huoltoja kuin Laakkonen, esim. Schmiedmann Metsälässä.

            Comment

            • Grapes
              BTCF Member
              • Jul 2008
              • 601
              • Hämeenlinna

              #7
              Täytyykin joskus kokeilla tuota Schmiedman Metsälän liikettä, nyt auto menossa muualle, aika varttu heit huomisaamuks ja vain osat tulee Laakkoselta.

              Laakkoselta ajattelin lähinnä käydä kysäsemässä mitä niiden koneilta läytyy, kun huoltokirjassa on Laakkosen leimoja. On tosin muutama huolto tehty Autoasi liikeessäkin joten sielläkin vois käydä kyselemässä.
              Auton mukana ei tullut kasaa kuitteja tehdyistä korjauksista mutta koska on kuitenkin aukoton huoltokirja niin uskoisin että ihan ok huollettu peli kyseessä.
              F11 M550d -13

              ex:
              E60 535d -08 405/800
              E39 M5 -99
              E60 530dA -03 302/660
              E39 523iA -98
              Lada 1600 -91
              Ford Escort Sport -72

              Comment

              • syncro^^
                BTCF Member
                • Jan 2011
                • 765
                • Keski-Pohjanmaa, Räyrinki- Pohjois-Pohjanmaa Oulu

                #8
                Originally posted by EPDM View Post
                Ja minä kun luulin että kaikissa e60 dieseleissä oli dpf mutta tosiaan perjantaina oli yksi alkupää 530d ohjelmoitavana mikä puski sellaista pilveä jo vakiona. Toki näissä kai kaikissa on suorat putkenpäät?

                oma auto tosiaan vm04 ja eikä oo DPF:ää.. tehtaalta tullessa 03/04 sai lisävarusteena hiukkassuodattimen?.. kuka hullu semmosta laittaa ja tosiaan mustaa puskee riittävästi jo vakiona
                Sininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.

                BMW G31 540D x-Drive
                BMW F11 530DA -12

                Ex:
                BMW E61 535da individual -10 340/680nm
                BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
                BMW F30 320Da -12
                Bmw E70 3.0DA -07
                Bmw F10 525DA -10
                Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Originally posted by syncro^^ View Post
                  oma auto tosiaan vm04 ja eikä oo DPF:ää.. tehtaalta tullessa 03/04 sai lisävarusteena hiukkassuodattimen?.. kuka hullu semmosta laittaa ja tosiaan mustaa puskee riittävästi jo vakiona
                  Sama juttu tuossa meidän edellisessä e60:ssä. Suomiauto kun oli, niin -04 loppupuolella valmistetussa alaspäin putkenpäät ja ei DPF:ää.
                  Eli Saksantuonnessahan ne aina on, mutta pääosin Suomiautoista -06 asti puuttuu.
                  Se mustan puskeminen johtuu painepuolen vuodosta ja yleisimmin syy löytyy välijäähylle sisään menevän putken liitoksesta.

                  Comment

                  • Ripoff
                    Newbiemmer
                    • Oct 2006
                    • 25
                    • Lappi Finland

                    #10
                    Minkälaisella pintakaasulla pitää ajaa, että saa 530Da:n kulkemaan
                    6.3l/100km? Onko minulla DPF tukossa vai mikä, kun väkisin normaalilla
                    tievauhdilla, vakkarilla vie n. 7 litraa, kylillä 10-11 litraa.

                    Comment

                    • jaki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2003
                      • 2978
                      • Uusimaa

                      #11
                      Originally posted by Ripoff View Post
                      Minkälaisella pintakaasulla pitää ajaa, että saa 530Da:n kulkemaan
                      6.3l/100km? Onko minulla DPF tukossa vai mikä, kun väkisin normaalilla
                      tievauhdilla, vakkarilla vie n. 7 litraa, kylillä 10-11 litraa.
                      Kuittaan. Nuo 5 -6 litran kulutukset ovat jotain ihmejuttuja. Toisaalta. itsellä oli pari EI DPF-versiota, ja mutuna ne kyllä vei vähemmän. No, toisaalta, taasen dpf versiossa oli huomattavasti isommat ja painavammat renkaat (runflat).
                      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                      Comment

                      • Grapes
                        BTCF Member
                        • Jul 2008
                        • 601
                        • Hämeenlinna

                        #12
                        Edellisellä omistajalla paljon matka-ajoa ja varmaan käyttänyt cruisea koko ajan, varmasti myös noi kapeat renkaat on vaikuttanut asiaan.

                        Saa ny nähä mihin kulutus meikän nilkkacruisella asettuu, ja uudet kesäpallot tulossa et pääsee noista alikoon renkaista eroon.
                        Last edited by Grapes; 30-04-2012, 19:25.
                        F11 M550d -13

                        ex:
                        E60 535d -08 405/800
                        E39 M5 -99
                        E60 530dA -03 302/660
                        E39 523iA -98
                        Lada 1600 -91
                        Ford Escort Sport -72

                        Comment

                        • Grapes
                          BTCF Member
                          • Jul 2008
                          • 601
                          • Hämeenlinna

                          #13
                          Kittaan kaljaa, katon MM-lätkää ja mietin mitä tuli ostettua pari viikkoa sitten.

                          Koeajolla en huomannut mitään ylimääräsiä kilinöitä tai kolinoita ja kun oli aukoton huoltokirjakin, katsatettukin vasta pari kuukautta sitten ja imusarjan läpät poistettu niin mikäs siinä, rahat tiskiin ja autolla himaan.

                          Sit kävin heittään kesärenkaat alle ja liikkeessä tyypit huomas et vasemmassa etukulmassa väljää, samoin vasemmassa takakulmassa. Tyypit katto sit samantien kaikki muutkin kulmat ja onneks niissä ei ollut yhtään väljyyksiä.
                          No ei siinä mitään, onhan autolla ajettu 254tkm niin kuluuhan noi, eteen vaihdettin alatukivarsi, alapallonivel ja raidetangon pää ja taakse narinahela.
                          Sinänsä outoo ettei ajossa tosiaankaan huomannut mitään eikä näköjään katsastuksessakaan ollut huomattu tota etupäätä, sen verran oli kyl väljää et ois kyl katsastuksessa pitänyt huomata.

                          No sit aattelin et soitellaan nyt ne pari liikettä missä ollu huolloissa et mikä meininki. Toisesta ei tullut mitään yllättävää mut toisesta sit tuli historiaa enemmänkin.

                          Ensin oli mennyt turbo about vuosi sitten joka oli sitten vaihdettu. Muutaman kuukauden kuluttua meno oli hyytynyt kesken kaiken....ylläri pylläri et ne läpät oli menny koneesta läpi.
                          Vaihdettu muutama mäntä sun muuta osaa ja myös turbo toisen kerran, nyt käy ja kukkuu noirmisti tai ainakin toivottavasti normisti, enhän mä tälläsillä oo aikasemmin ajellu.
                          Myös termarit on kaaraan vaihdettu.

                          Noh, aluks olin et voihan helvetti kun en älynnyt ostaessa kysyy et missä ja koska on poistettu läpät mut kun ajo eka kertaa elämässään 530d niin jotenkin vaan täysin jääty ja unohti kaiken mitä pitä ottaa selvää, on se vaan sen verran mahtava kone et huh huh.

                          Pari päivää olin jo hukkaamassa kaaraa ja toista tilalle mut sit aattelin et mitä turhaa, olin varatunut et noilla kilsoilla voi vaikka turbo kilahtaa ja kun sekin on nyt vaihdettu pariin kertaan niin ei paniikkia. Ja koska auto muuten pelittää loistavasti niin ei muuta ku kovaa ajoo.

                          Vaihdelaatikkoon ei ole öljyjä vaihdeltu enkä siihen ruljanssiin lähde, jos ne ois vaihdeltu alusta asti järkevin väliajoin niin jatkaisin ilman muuta, mutta näin paljon ajettuun en ala huuhteluita tekemään. Ja siitä voi sitten vääntää kättä tuolla toisessa ketjussa maailman tappiin.

                          Vesipumpun taidan varan vuoks vaihtaa kun ei kummastakaan huoltopaikasta löytynyt mitään et olis joskus vaihdettu.

                          Ja kulutus vasta noussut 2dl eli mahtavat 6.3L/100km ja tullut ajettuu 1200km eikä todellakaan millään mummo tyylillä. Frenditkin on tyyppäilly kaaraa ihan kunnolla ja jostain syystä hymy on niidenkin naamalle tärähtänyt

                          Vasemmassa takaturvavyössä on ihme snadi viilto tai purkauma tai en osaa ehkä kunnolla selittää mut tilasin jo uuden Laakkoselta kun turvavöiden nyt vaan on oltava kunnossa. Luoja ties miten siinä voikin olla sellanen mut en ehkä ees haluu tietää mitä siellä on tapahtunut et on noin käynyt

                          Mut kyl mä tolla kaaralla nyt ajelen ihan rauhallisin mielin ellei nyt kaikki ala sanoon et pistä kiertoon
                          F11 M550d -13

                          ex:
                          E60 535d -08 405/800
                          E39 M5 -99
                          E60 530dA -03 302/660
                          E39 523iA -98
                          Lada 1600 -91
                          Ford Escort Sport -72

                          Comment

                          • Jolli
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2006
                            • 2556
                            • Virolahti

                            #14
                            Jos siitä on korjattu jo kaksi kalleinta asiaa (läppätuho ja turbo), niin miksi ihmeessä pistäisit auton kiertoon ja uudella autolla odottelisit että mikä laukeaa seuraavaksi.
                            Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                            Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                            PM tavoittaa, puhelimella ei.

                            Comment

                            • Grapes
                              BTCF Member
                              • Jul 2008
                              • 601
                              • Hämeenlinna

                              #15
                              No näin juuri mäkin sen nyt ajattelen, tosin oli jännä fiilis ku soitti siihen toiseen mestaan missä autoo oli huollettu ja kun annoin rekisteri numeron niin tyypi siellä vaan että juu kyllähän mä tän auton muistan, täs vaiheessa notkahti snadisti polvet et WTF?!?!!!

                              Mut joo, tyyppi sit selitti kaikki juurta jaksain et nyt sit tietää mitä on tehty ja missä ja koska joten ei muuta ku hanaa
                              F11 M550d -13

                              ex:
                              E60 535d -08 405/800
                              E39 M5 -99
                              E60 530dA -03 302/660
                              E39 523iA -98
                              Lada 1600 -91
                              Ford Escort Sport -72

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎