No niin, viikko takana otsikon mukaisella kulkineella (ajettu n.260tkm ja aukoton huoltohistoria löytyy) ja täytyy sanoa että onpa mahtava peli
Edelliseen katiskaan verrattuna (E39 523iA -98) niin kaikki on kyllä parempaa ja paljon.
Foorumii tullu kahlailtuu läpi E60 malliin liittyen jonkin verran mut tässä silti muutama ihmettely/kysymys.
Renkaanvaihdon jälkeen Tyre Puncture ilmoitus I-Drivessa, tämä ratkesi rengas paineiden uudelleen asetuksella I-Drivesta. Tämä on odotettavissa siis jokaisen renkaanvaihdon yhteydessä.
Loota vaihtaa huomaamattomasti, ei oikeestaan edes huomaa vaihtamista, sata on mittarissa et tärähtää ja ei vois oikeestaan uskoo et vaihteita on siihen mennessä jo vaihdeltu useampia
Vakkarilla ajettaessa motarilla about 80-85km/h kierroslukumittari vaeltelee snadisti, joka toivottavasti johtuu siitä että loota ei osaa päättää mikä vaihde olisi paras juuri sillä hetkellä.
Mitään nykimistä ei esiinny, mutta silti kauheat kauhukuvat tuli väkisinkin mieleen että olen ostanut paskan kaaran ja nyt hajoo momentin muunnin tai koko loota!
Kaasu on todella herkkä, meinaa peruuttaessakin hyökätä niin että tuntuu, mutta taitaa olla enemmän tottumiskysymys sillä edellisessä katiskassa sai painaa kaasuu aika reilusti ennenkuin lähti liikkeelle.
Maantieajossa ei tarvi kuin vähän hipaista kaasua niin kyllä lähtee ohituksiin niin että tukka pölisee, huh huh.
Aiemmin ei kiisseleillä ole tullut juuri ajeltua joten nyt kyllä ymmärrän täysin miksi tätä bemmin 530d konetta on moni kehunut mahtavaksi.
Auto on katsastettu helmikuussa joten tuli pienoisena shokkina kun renkaanvaihdon yhteydessä korjaamon tyypit sanoivat että etupäässä väljää ja reilusti. Toinen tyyppi piti renkaasta kiinni ja toinen näytti miten alapallonivel oli väljä, samoin raidetangon pää.
Joku kolmas osakin menee siinä uusiks, sen nimeä en enää muista ku alko taju lähteen osaluettelon kasvaessa ja eurot vaan vilisi silmissä. Paniikki syveni, kun alettiin tarkistamaan muitakin kulmii mut ne olivat onneksi ok lukuunottamatta toista takakulmaa, johon pitää vaihtaa narinahela.
Noh, kulutustavaraa noi kuitenkin on mut onkohan katsastus äijä ollu jurrissa vai miten on jäänyt huomaamatta etupään väljyys totaalisesti.
Ajossa sitä ei kyllä huomaa mitenkään, ei mitään kolinoita ja menee suoraan kuin juna muutenkin. Hämmentävää.
Auto on otettu käyttöön 2/2004 joten tässä ei mielestäni ole DPF vai onko? Käyttöohjekirjasta se kyllä varmasti selviää mut on ollu sellasta haipakkaa tää viikko ettei kunnolla ole ehtinyt perehtymään siihen, toivottavasti tänään ehtii kunnolla lukeen sen läpi.
Imusarjan läpät on poistettu edellisten omistajien toimesta eli niistä ei tarvii murehtia.
Kulutusmittari näyttää lukemaa 6.3L jota en ollenkaan pidä pahana, tosin tuo ehkä nousee jonkin verran rengastuksen muuttuessa, talvirenkaat olivat kokoa 205/60 16'' (näistä jorisinkin tuolla rengastopicissa) ja nyt kesärenkaat 205/60 16'' edessä ja 225/55 16'' takana ja tulevat muuttumaan kesän aikana ainakin kokoon 245/40 18''.
Ei kait tässä sit muuta ku saa alustaan noi uudet palikat niin kovaa ajoo vaan
Edelliseen katiskaan verrattuna (E39 523iA -98) niin kaikki on kyllä parempaa ja paljon.
Foorumii tullu kahlailtuu läpi E60 malliin liittyen jonkin verran mut tässä silti muutama ihmettely/kysymys.
Renkaanvaihdon jälkeen Tyre Puncture ilmoitus I-Drivessa, tämä ratkesi rengas paineiden uudelleen asetuksella I-Drivesta. Tämä on odotettavissa siis jokaisen renkaanvaihdon yhteydessä.
Loota vaihtaa huomaamattomasti, ei oikeestaan edes huomaa vaihtamista, sata on mittarissa et tärähtää ja ei vois oikeestaan uskoo et vaihteita on siihen mennessä jo vaihdeltu useampia
Vakkarilla ajettaessa motarilla about 80-85km/h kierroslukumittari vaeltelee snadisti, joka toivottavasti johtuu siitä että loota ei osaa päättää mikä vaihde olisi paras juuri sillä hetkellä.
Mitään nykimistä ei esiinny, mutta silti kauheat kauhukuvat tuli väkisinkin mieleen että olen ostanut paskan kaaran ja nyt hajoo momentin muunnin tai koko loota!
Kaasu on todella herkkä, meinaa peruuttaessakin hyökätä niin että tuntuu, mutta taitaa olla enemmän tottumiskysymys sillä edellisessä katiskassa sai painaa kaasuu aika reilusti ennenkuin lähti liikkeelle.
Maantieajossa ei tarvi kuin vähän hipaista kaasua niin kyllä lähtee ohituksiin niin että tukka pölisee, huh huh.
Aiemmin ei kiisseleillä ole tullut juuri ajeltua joten nyt kyllä ymmärrän täysin miksi tätä bemmin 530d konetta on moni kehunut mahtavaksi.
Auto on katsastettu helmikuussa joten tuli pienoisena shokkina kun renkaanvaihdon yhteydessä korjaamon tyypit sanoivat että etupäässä väljää ja reilusti. Toinen tyyppi piti renkaasta kiinni ja toinen näytti miten alapallonivel oli väljä, samoin raidetangon pää.
Joku kolmas osakin menee siinä uusiks, sen nimeä en enää muista ku alko taju lähteen osaluettelon kasvaessa ja eurot vaan vilisi silmissä. Paniikki syveni, kun alettiin tarkistamaan muitakin kulmii mut ne olivat onneksi ok lukuunottamatta toista takakulmaa, johon pitää vaihtaa narinahela.
Noh, kulutustavaraa noi kuitenkin on mut onkohan katsastus äijä ollu jurrissa vai miten on jäänyt huomaamatta etupään väljyys totaalisesti.
Ajossa sitä ei kyllä huomaa mitenkään, ei mitään kolinoita ja menee suoraan kuin juna muutenkin. Hämmentävää.
Auto on otettu käyttöön 2/2004 joten tässä ei mielestäni ole DPF vai onko? Käyttöohjekirjasta se kyllä varmasti selviää mut on ollu sellasta haipakkaa tää viikko ettei kunnolla ole ehtinyt perehtymään siihen, toivottavasti tänään ehtii kunnolla lukeen sen läpi.
Imusarjan läpät on poistettu edellisten omistajien toimesta eli niistä ei tarvii murehtia.
Kulutusmittari näyttää lukemaa 6.3L jota en ollenkaan pidä pahana, tosin tuo ehkä nousee jonkin verran rengastuksen muuttuessa, talvirenkaat olivat kokoa 205/60 16'' (näistä jorisinkin tuolla rengastopicissa) ja nyt kesärenkaat 205/60 16'' edessä ja 225/55 16'' takana ja tulevat muuttumaan kesän aikana ainakin kokoon 245/40 18''.
Ei kait tässä sit muuta ku saa alustaan noi uudet palikat niin kovaa ajoo vaan
Comment