Originally posted by Grapes
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 530dA -04 fiilikset
Collapse
X
-
BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
-
-
Nämä kulutuslukemat saavat aina naamalle vähintään yhtä leveän hymyn kuin keskiverto pieru
Millon mennään 530D:llä viiteen litraan ja millon e39 540ia:lla (tai jopa 740ia:lla) seiskaan
Senverran on tullu 530d:llä (230tkm) kuin myös 540ia:lla (tällä vasta 10tkm) kurvailtua että dieselin "foorumikulutukset" pitää kertoa 1,5:llä ja 540/740:n kahdella jotta ollaan edes lähellä totuutta
En oikein ymmärrä mikä tarve polttoaineen kulutusta on vähätellä niinkauan kuin sitä saa huoltoasemalta lisää?
20l/100km menee 540:llä aivan helposti kaupungissa ainakin talvella, mukava sillä on kaasua painaa ja sitähän tulee herkästi painettuaLast edited by Jube; 06-05-2012, 13:51.Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Comment
-
-
Originally posted by jaki View PostEi vit*&% näitä juttuja. Kertokaa millä ilveellä pääsette tuollaisiin kulutuslukemiin, siis todellisiin? Itsellä ollut 3 kpl E60 (ja aivan varmasti kaikki kunnossa, osa vielä pienillä kilometreillä) ja nyt E61. Yhdellä edellisellä ajoin reissun (n 400 km) talvirajoituksilla 225/55/16 kitkoilla (ei RF), kulutuksella 5,7, todellinen. Nomaalisti kulutukset ovat lähempänä kympiä sekalaisessa ajossa, ja ajan vielä todella mummoilen (kilpa-autot erikseen).
Autojen omat kulutusmittarit kun ovat sellaisia, että sitä pienempää näyttää, mitä enemmän polkee (kulutuksen laskenta leikkautuu jossain 40 l/100km kohdalla).Autokalusto: 320d f30
Comment
-
-
Originally posted by Jube View PostEn oikein ymmärrä mikä tarve polttoaineen kulutusta on vähätellä niinkauan kuin sitä saa huoltoasemalta lisää?
Comment
-
-
Ainoa oikea tapa mitata kulutusta on laskea ajetut kilometrit sekä tankatut litrat. Tuosta linkistä voi kattoa mitä syö vuoden 2005 530da. Keskikulutus 2,5 vuoden ajalta on 8.3. Toki tästäkään ei mitään verrokkia saa koska autossa ei ole lokilämmitintä niin webastoa käytetään surutta kylmillä ilmoilla ennen liikkeelle lähtöä. Ilmastointi aina automaatilla.
Last edited by eekuusyks; 06-05-2012, 16:12.
Comment
-
-
Originally posted by enins View PostKulutuksista voidaan vääntää peistä ikuisuuksiin asti (ja onhan niistä tälläkin foorumilla väännetty)
Oma 530 da nappaa mummoillen noin 8,6 l/100 km 45 km/h keskinopeudellaBMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by jaki View PostTuo kuulostaa jo ihan realistiselta.
Omalla 535D pre LCI:llä ajoin 110 500 km ja keskikulutus 8,14 l/100 km
nyt 535 LCI olen ajanut 35 000 km ja keskikulutus on ollut 7,16 l/100 km
Kaikki mittaukset on aina tehty löpöpumpun ja matkamittarin lukemilla.
Molemmissa vehkeissä on ollut DPF:t paikoillaan ja keskinopeus on olut 55 km/h paikkeilla. Tehdas weba on tohottanut molemissa talvet läpeensä ja kylmäkone aina automaatilla.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Tuli hommattua e39n tilalle peurakolarin johdosta e60 ja kun tässä topicissa oli juttua tuosta että tämänikäisissä ei olisi tuota dpffää kun on siis putkenpäät alaspäin?
Miksi dpf kuitenkin lukee sitten idrivessä siellä servicejutuissa? 40tkm näyttäisi olevan jäljellä? Pitääkö se kuittailla kuitenkin normaalisti?2011 F10
Comment
-
-
Originally posted by vkos View PostTuli hommattua e39n tilalle peurakolarin johdosta e60 ja kun tässä topicissa oli juttua tuosta että tämänikäisissä ei olisi tuota dpffää kun on siis putkenpäät alaspäin?
Miksi dpf kuitenkin lukee sitten idrivessä siellä servicejutuissa? 40tkm näyttäisi olevan jäljellä? Pitääkö se kuittailla kuitenkin normaalisti?��E61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
-
Originally posted by vkos View PostTuli hommattua e39n tilalle peurakolarin johdosta e60 ja kun tässä topicissa oli juttua tuosta että tämänikäisissä ei olisi tuota dpffää kun on siis putkenpäät alaspäin?
Miksi dpf kuitenkin lukee sitten idrivessä siellä servicejutuissa? 40tkm näyttäisi olevan jäljellä? Pitääkö se kuittailla kuitenkin normaalisti?
Comment
-
-
Originally posted by tabasco View PostSiis mitä siellä iDrivessä tarkalleen ottaen lukee? DPF:n kohdalla pitäisi lukea "Particle filter". Siellä on myös "Microfilter", mutta se tarkoittaa raitisilmasuodatinta.2011 F10
Comment
-
-
Originally posted by Mlatvala View PostJos siihen on retrofitattuIB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
E60 ja e39
Paljon sitä e39 hajoavaa laatikkoa on täälläkin parjattu, luistattamisen järkevyys voi siinä laatikossa olla huonompi kuin e60... mutta kyllä muuten on sitä ikävä nykyisen 06 535d laatikon rinnalla. E39 vaihteita kun pystyin lähestulkoon kaasulla vaihtamaan, pienemmälle ja isommalle. Tämä taas muljaa jatkuvasti turhaan, ja yrittää liian suurella vaihteella ajattaa jollain nopea kiihdytys jostain on pelkkää haavetta.
Jos esim ajaa mutkaan noin neljääkymppiä, ja alkaa painamaan kaasua niin laatikko lähestulkoon heti vaihtaa jo suuremmalle... mitä järkeä vaihtaa suuremmalle kun kiihdytys on alkanut? Eli jos siittä oikeasti haluaisi enemmän kiihdytää, on kierrokset niin alhaiset että taas odotellaan vaihdetta alaspäin. Tämä karkea esimerkki.
Oma fiilis on että moottori on hyvä ja voimaa olisi, laatikko varmaan ihan hyvä, mutta ohjelmointi on kyllä luokkaa lada. Saa autosta katoamaan persedydolla ainakin 100hp.
Kyllä se kaasupohjassa sentään kulkee. On adaptiot nollattu, ja hetken se tuntui pelaavan viisaammin, kunnes taas sama mummomoodi iski.
Anteeksi avautuminen, mutta alkoi kauppareissun päätteeksi taas vituttamaan.Vikakoodien lukua porin suunnalla
Comment
-
-
Mahtaako sulla olla siellä pikkuturbo pois pelistä? Tuo nimittäin jo kiskoo 1200rpm kivasti ehjänä ollessaan, joten vaikka vaihtaa isommalle niin vääntöä piisaa silti ilman huudattamista. Todellakin toimiva paketti, itsellä on ollut kummatkin korimallit niin eroa on kuin yöllä ja päivällä noissa laatikoissa uudemman hyväksi!Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
Comment