Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 530dA -04 fiilikset

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaki
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 2978
    • Uusimaa

    #16
    Originally posted by Grapes View Post
    Ja kulutus vasta noussut 2dl eli mahtavat 6.3L/100km ja tullut ajettuu 1200km eikä todellakaan millään mummo tyylillä.
    Ei vit*&% näitä juttuja. Kertokaa millä ilveellä pääsette tuollaisiin kulutuslukemiin, siis todellisiin? Itsellä ollut 3 kpl E60 (ja aivan varmasti kaikki kunnossa, osa vielä pienillä kilometreillä) ja nyt E61. Yhdellä edellisellä ajoin reissun (n 400 km) talvirajoituksilla 225/55/16 kitkoilla (ei RF), kulutuksella 5,7, todellinen. Nomaalisti kulutukset ovat lähempänä kympiä sekalaisessa ajossa, ja ajan vielä todella mummoilen (kilpa-autot erikseen).
    BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

    Comment

    • Mik@
      BTCF Member
      • Jul 2010
      • 1413
      • Nurmes

      #17
      Joo en oo kyllä minäkään päässy noihin 6-7 seka kulutuksiin, paras tainu olla 6,5 matkassa 225/50/17 saksankitkoilla kesällä.
      E61 520Da

      Comment

      • Jube
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 9636
        • ...

        #18
        Nämä kulutuslukemat saavat aina naamalle vähintään yhtä leveän hymyn kuin keskiverto pieru
        Millon mennään 530D:llä viiteen litraan ja millon e39 540ia:lla (tai jopa 740ia:lla) seiskaan

        Senverran on tullu 530d:llä (230tkm) kuin myös 540ia:lla (tällä vasta 10tkm) kurvailtua että dieselin "foorumikulutukset" pitää kertoa 1,5:llä ja 540/740:n kahdella jotta ollaan edes lähellä totuutta

        En oikein ymmärrä mikä tarve polttoaineen kulutusta on vähätellä niinkauan kuin sitä saa huoltoasemalta lisää?
        20l/100km menee 540:llä aivan helposti kaupungissa ainakin talvella, mukava sillä on kaasua painaa ja sitähän tulee herkästi painettua
        Last edited by Jube; 06-05-2012, 13:51.
        Näillä mennään:
        Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
        BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
        BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
        BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
        MB c124 230CE -90 "Badboy"
        MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

        Comment

        • enins
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2009
          • 517
          • Rauma

          #19
          Originally posted by jaki View Post
          Ei vit*&% näitä juttuja. Kertokaa millä ilveellä pääsette tuollaisiin kulutuslukemiin, siis todellisiin? Itsellä ollut 3 kpl E60 (ja aivan varmasti kaikki kunnossa, osa vielä pienillä kilometreillä) ja nyt E61. Yhdellä edellisellä ajoin reissun (n 400 km) talvirajoituksilla 225/55/16 kitkoilla (ei RF), kulutuksella 5,7, todellinen. Nomaalisti kulutukset ovat lähempänä kympiä sekalaisessa ajossa, ja ajan vielä todella mummoilen (kilpa-autot erikseen).
          Kulutuksista voidaan vääntää peistä ikuisuuksiin asti (ja onhan niistä tälläkin foorumilla väännetty), mutta harva on ilmoittanut mittarivirheellä korjatun mitatun kulutuksen sekä sitä vastaavan keskinopeuden. Oma 530 da nappaa mummoillen noin 8,6 l/100 km 45 km/h keskinopeudella.

          Autojen omat kulutusmittarit kun ovat sellaisia, että sitä pienempää näyttää, mitä enemmän polkee (kulutuksen laskenta leikkautuu jossain 40 l/100km kohdalla).
          Autokalusto: 320d f30

          Comment

          • Zeta
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7548
            • Kotona

            #20
            Originally posted by Jube View Post
            En oikein ymmärrä mikä tarve polttoaineen kulutusta on vähätellä niinkauan kuin sitä saa huoltoasemalta lisää?
            Se on tämä suomalainen tapa: aina pitää saada halvalla tai muuten on hö-lö-mö.
            -
            Käyttöautona: F20
            Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
            Myydään: HP 12.5" kannettava **220e**
            -

            Comment

            • eekuusyks
              Bimmer Rookie
              • Oct 2009
              • 164
              • Pohjois-Pohjanmaa

              #21
              Ainoa oikea tapa mitata kulutusta on laskea ajetut kilometrit sekä tankatut litrat. Tuosta linkistä voi kattoa mitä syö vuoden 2005 530da. Keskikulutus 2,5 vuoden ajalta on 8.3. Toki tästäkään ei mitään verrokkia saa koska autossa ei ole lokilämmitintä niin webastoa käytetään surutta kylmillä ilmoilla ennen liikkeelle lähtöä. Ilmastointi aina automaatilla.



              Last edited by eekuusyks; 06-05-2012, 16:12.

              Comment

              • jaki
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 2978
                • Uusimaa

                #22
                Originally posted by enins View Post
                Kulutuksista voidaan vääntää peistä ikuisuuksiin asti (ja onhan niistä tälläkin foorumilla väännetty)
                No, juu ja ei, kunhan pahimmat ylilyönnit edes jätettäisiin postaamatta.

                Oma 530 da nappaa mummoillen noin 8,6 l/100 km 45 km/h keskinopeudella
                Tuo kuulostaa jo ihan realistiselta.
                BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                Comment

                • Tommix
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 5428
                  • S:t Karins

                  #23
                  Originally posted by jaki View Post
                  Tuo kuulostaa jo ihan realistiselta.
                  +1
                  Omalla 535D pre LCI:llä ajoin 110 500 km ja keskikulutus 8,14 l/100 km
                  nyt 535 LCI olen ajanut 35 000 km ja keskikulutus on ollut 7,16 l/100 km
                  Kaikki mittaukset on aina tehty löpöpumpun ja matkamittarin lukemilla.
                  Molemmissa vehkeissä on ollut DPF:t paikoillaan ja keskinopeus on olut 55 km/h paikkeilla. Tehdas weba on tohottanut molemissa talvet läpeensä ja kylmäkone aina automaatilla.
                  Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                  Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                  ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                  Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                  Comment

                  • vkos
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2015
                    • 50
                    • Keski-Uusimaa

                    #24
                    Tuli hommattua e39n tilalle peurakolarin johdosta e60 ja kun tässä topicissa oli juttua tuosta että tämänikäisissä ei olisi tuota dpffää kun on siis putkenpäät alaspäin?
                    Miksi dpf kuitenkin lukee sitten idrivessä siellä servicejutuissa? 40tkm näyttäisi olevan jäljellä? Pitääkö se kuittailla kuitenkin normaalisti?��
                    2011 F10

                    Comment

                    • Mlatvala
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 3553
                      • Kuopio

                      #25
                      Originally posted by vkos View Post
                      Tuli hommattua e39n tilalle peurakolarin johdosta e60 ja kun tässä topicissa oli juttua tuosta että tämänikäisissä ei olisi tuota dpffää kun on siis putkenpäät alaspäin?
                      Miksi dpf kuitenkin lukee sitten idrivessä siellä servicejutuissa? 40tkm näyttäisi olevan jäljellä? Pitääkö se kuittailla kuitenkin normaalisti?��
                      Jos siihen on retrofitattu
                      E61 535d alkuunsa viritetty.

                      Comment

                      • tabasco
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2007
                        • 851
                        • fin

                        #26
                        Originally posted by vkos View Post
                        Tuli hommattua e39n tilalle peurakolarin johdosta e60 ja kun tässä topicissa oli juttua tuosta että tämänikäisissä ei olisi tuota dpffää kun on siis putkenpäät alaspäin?
                        Miksi dpf kuitenkin lukee sitten idrivessä siellä servicejutuissa? 40tkm näyttäisi olevan jäljellä? Pitääkö se kuittailla kuitenkin normaalisti?��
                        Siis mitä siellä iDrivessä tarkalleen ottaen lukee? DPF:n kohdalla pitäisi lukea "Particle filter". Siellä on myös "Microfilter", mutta se tarkoittaa raitisilmasuodatinta.

                        Comment

                        • vkos
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2015
                          • 50
                          • Keski-Uusimaa

                          #27
                          Originally posted by tabasco View Post
                          Siis mitä siellä iDrivessä tarkalleen ottaen lukee? DPF:n kohdalla pitäisi lukea "Particle filter". Siellä on myös "Microfilter", mutta se tarkoittaa raitisilmasuodatinta.
                          upsista 😄 Taitaakin muuten lukea just microfilter eikä particle filter eli olenkin sekoittanut asiat. No hyvä juttu yks asia pois mielestä 👍 Kiitos selvennyksestä!
                          2011 F10

                          Comment

                          • JaniLap
                            BTCF Member
                            • Sep 2012
                            • 2732
                            • Tampere

                            #28
                            Originally posted by Mlatvala View Post
                            Jos siihen on retrofitattu
                            Itse asiassa tällainen e39 on joskus tullut nähtyä.
                            IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                            Tampere

                            Comment

                            • Tontsa80
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2009
                              • 271
                              • pori

                              #29
                              E60 ja e39

                              Paljon sitä e39 hajoavaa laatikkoa on täälläkin parjattu, luistattamisen järkevyys voi siinä laatikossa olla huonompi kuin e60... mutta kyllä muuten on sitä ikävä nykyisen 06 535d laatikon rinnalla. E39 vaihteita kun pystyin lähestulkoon kaasulla vaihtamaan, pienemmälle ja isommalle. Tämä taas muljaa jatkuvasti turhaan, ja yrittää liian suurella vaihteella ajattaa jollain nopea kiihdytys jostain on pelkkää haavetta.

                              Jos esim ajaa mutkaan noin neljääkymppiä, ja alkaa painamaan kaasua niin laatikko lähestulkoon heti vaihtaa jo suuremmalle... mitä järkeä vaihtaa suuremmalle kun kiihdytys on alkanut? Eli jos siittä oikeasti haluaisi enemmän kiihdytää, on kierrokset niin alhaiset että taas odotellaan vaihdetta alaspäin. Tämä karkea esimerkki.

                              Oma fiilis on että moottori on hyvä ja voimaa olisi, laatikko varmaan ihan hyvä, mutta ohjelmointi on kyllä luokkaa lada. Saa autosta katoamaan persedydolla ainakin 100hp.
                              Kyllä se kaasupohjassa sentään kulkee. On adaptiot nollattu, ja hetken se tuntui pelaavan viisaammin, kunnes taas sama mummomoodi iski.

                              Anteeksi avautuminen, mutta alkoi kauppareissun päätteeksi taas vituttamaan.
                              Vikakoodien lukua porin suunnalla

                              Comment

                              • VolvoTDi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2006
                                • 1576
                                • Tampere - Pori

                                #30
                                Mahtaako sulla olla siellä pikkuturbo pois pelistä? Tuo nimittäin jo kiskoo 1200rpm kivasti ehjänä ollessaan, joten vaikka vaihtaa isommalle niin vääntöä piisaa silti ilman huudattamista. Todellakin toimiva paketti, itsellä on ollut kummatkin korimallit niin eroa on kuin yöllä ja päivällä noissa laatikoissa uudemman hyväksi!
                                Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                                Check:
                                www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                                Tampere 044-5867096

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎