Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 525i Etuvilkun umpiot kosteat.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mrjani
    Bimmer Rookie
    • Feb 2004
    • 31
    • Vantaa

    E60 525i Etuvilkun umpiot kosteat.

    Hankin juuri E60 525i 2004 ,molemmat etuvilkut lampun päältä kosteat.
    Näyttäsi että ne on ehjät , johtuisiko tämä mahdollisesti tiiviste ongelmasta.
    Onko pääkaupunkiseudulla joku joka osaisi korjata ongelman ..?
  • repsa
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1365
    • Lempäälä

    #2
    etuvilkun umpiot ? mikä helekutti ?

    tarkoitat varmaankin etuajovalon yhteydessä olevaa keltaista ledivaloliuskaa mikä on ns. päällimmäisenä koko kokonaisuudessa ? jos tarkoitat niin sieltä ei kondenssivesi helpolla poistu ei.

    jostainpäin luin että noita alkupään autojen valoja olisi vaihdeltu paremmanmallisiin (=erilainen lampun tuuletus/huohotus) jossain vaiheessa, mutta tuskin kaikkiin yksilöihin tätä on suoritettu.
    5c jetta 1.2TSI 140/220
    530e m-sport alpinweiss3 vakio
    a4 cabi 220/300
    vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

    Comment

    • Jaakoppi
      Bimmer Rookie
      • Sep 2005
      • 65
      • Pohojanmaa

      #3
      Onko olemassa mitään konstia saada tuo kosteus umpion sisältä pois? Yläpäässä on pieni reikä josta ilmeisesti pitäisi kosteuden tulla pois mutta eipä tule, umpion lämmittäminenkään kevyesti ei auta. Ja kyseessä on juuri nuo keltaiset ledi osat missä kosteutta ilmenee.
      BigMoneyWorks

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7524
        • Jyväshyvä

        #4
        Originally posted by Jaakoppi View Post
        Onko olemassa mitään konstia saada tuo kosteus umpion sisältä pois? Yläpäässä on pieni reikä josta ilmeisesti pitäisi kosteuden tulla pois mutta eipä tule, umpion lämmittäminenkään kevyesti ei auta. Ja kyseessä on juuri nuo keltaiset ledi osat missä kosteutta ilmenee.
        Xenon umpiot?

        Kokeile seuraavaa:

        Umpion päältä pyöreä pieni (4 cm halk.) suoja irti,
        ja umpion takaa suoja irti.
        Ime imurilla päällä olevasta reiästä,
        joku varttitunti ja kosteus poistuu umpiosta hiljakseen jos on poistuakseen. Eli ilmavirta kuivattaa/imee kosteuden pois.

        Ei kannata tietystikkään tehdä sadekelillä tms,
        ja periaatteessa valomen pitäminen päällä nopeuttaa kuivumista.
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • AlpinWeiss
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2007
          • 927
          • West coast

          #5
          Tuo imuri juttu voisikin olla hyvä idea koittaa! Itsellä tuntuu, että sinne sateella menisi ihan vettä jostain.. Vetää imurilla kuivaksi ja heittää sisään muutaman "do not eat" pussin!
          MBCLK240 -02
          E36 318 -93
          E46 320 Ci -01
          E46 330 CiA -01
          E60 520i -04
          E93 325i -07
          F36 420xi -16

          Comment

          • WarHead
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2005
            • 774

            #6
            vettä umpiossa

            Ite kuivailin edellisesti E60:stä umpioita saunassa ja kaksi päivää kuivailun ja takas asennuksen jälkeen tilanne sama ku aloittaessa. Mutta toi "DNE"-pussien kokeilu vois toimia. Mutta vain hetken, epäilen.

            Originally posted by AlpinWeiss View Post
            Tuo imuri juttu voisikin olla hyvä idea koittaa! Itsellä tuntuu, että sinne sateella menisi ihan vettä jostain.. Vetää imurilla kuivaksi ja heittää sisään muutaman "do not eat" pussin!
            E91 335iAT -08

            -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7524
              • Jyväshyvä

              #7
              Originally posted by WarHead View Post
              Ite kuivailin edellisesti E60:stä umpioita saunassa ja kaksi päivää kuivailun ja takas asennuksen jälkeen tilanne sama ku aloittaessa. Mutta toi "DNE"-pussien kokeilu vois toimia. Mutta vain hetken, epäilen.
              Umpiothan eivät ole tiiviit, siellä on tarkoituksella tehtyjä huohotusreikiä.
              Joten kosteudenpoistopussit tuskin toimii kovin kauaa...

              Yleensä tuo kosteusongelma johtuu siitä että joko umpion taakse pääsee kosteutta jostain (esim. apulaitehihna nostaa sadekelillä jos pohjamuovit on rikki, tai painepesussa roiskuu). Tai umpio vuotaa etupuolelta.
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • Jaakoppi
                Bimmer Rookie
                • Sep 2005
                • 65
                • Pohojanmaa

                #8
                Originally posted by MajorDrake View Post
                Xenon umpiot?

                Kokeile seuraavaa:

                Umpion päältä pyöreä pieni (4 cm halk.) suoja irti,
                ja umpion takaa suoja irti.
                Ime imurilla päällä olevasta reiästä,
                joku varttitunti ja kosteus poistuu umpiosta hiljakseen jos on poistuakseen. Eli ilmavirta kuivattaa/imee kosteuden pois.

                Ei kannata tietystikkään tehdä sadekelillä tms,
                ja periaatteessa valomen pitäminen päällä nopeuttaa kuivumista.
                Ei taida tuo toimia noiden ledmarkkereiden kuivaamises, on mielestäni erillinen umpio niille eli eivät ole yhteydessä ajovalojen umpioihin joihin ei kosteus ole ainakaan vielä päässyt, ainostaan noihin ledi osiin.
                BigMoneyWorks

                Comment

                • creative 22
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2005
                  • 560
                  • Alavus

                  #9
                  Näin kesäloman aikaan bemarin osia voi löytää mitä kummallisimmista paikoista..ei vais, tässä on omaa testailuani tuon yläreunan kuivaamiselle, kaikki mahdolliset "luukut" on umpiosta auki ja se pikku reikä myös avattu sieltä ihan umpion yläreunan takaosasta, tuossa oli sellainen pikku teippi päällä.
                  Eli umpio on pannuhuoneessa kuivamassa ihan kokeilumielellä.

                  Kun ostin auton, ei kummassakaan umpiossa ollut yhtään kosteutta, pikkuhiljaa on sitä alkanut kertyä oikean umpion yläreunaan, vasen on edelleen täysin kuiva ja molemmat umpiot ovat vielä orginaalit, kilometrit 220tkm.Käytän auton esipesussa painepesuria joten tästä täytyy johtua kosteuden kertyminen umpioon.Jostain se sinne pääsee ja jostain on sen haihduttava myös ulos, vaikea on kuitenkin paikallistaa tarkkaa vuotokohtaa.

                  Tuossa umpion yläreunassahan on se suojamuovi/kumi jonka alle kertyy vuosien saatossa hemmetisti paskaa ja kosteutta, ja sen alla on myös käsittääkseni liimasauma, en kuitenkaan voinut varmuudella todeta, pääseekö vesi tuosta sisään vaiko jostain muualta.:think
                  Last edited by creative 22; 07-12-2012, 18:47.
                  Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                  Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                  BMW Freude Am Fahren

                  Comment

                  • timber^^
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2010
                    • 109
                    • Kemijärvi

                    #10
                    kuivatus

                    Onnisko kenelläkään se kuivatus? Itellä tämä "kulmakarva" keränny vettä ja ennen talvea olis hyvä saada vedet pois.
                    Mikäli jollaki ois ylimääräset EI kosteutta keräävät umpiot nii voisin sopuhinnalla lunastaa pois..

                    Comment

                    • WarHead
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2005
                      • 774

                      #11
                      Kyllä se aikoinaan onnistui, mutta viikko taisi mennä, ku kosteus oli tullut takas...
                      Eli jos ei saa sitä tiiviiksi kuivauksen jälkeen, niin kuivaus on turhaa.
                      Paitsi jos on päissään.

                      Originally posted by timber^^ View Post
                      Onnisko kenelläkään se kuivatus? Itellä tämä "kulmakarva" keränny vettä ja ennen talvea olis hyvä saada vedet pois.
                      Mikäli jollaki ois ylimääräset EI kosteutta keräävät umpiot nii voisin sopuhinnalla lunastaa pois..
                      E91 335iAT -08

                      -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                      Comment

                      • bemarikari5
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2004
                        • 167

                        #12
                        Itsekin taistelin saman asian kanssa. Käytetyistä kääntyvistä xenoneistakin joutuu rahaa antamaan, eikä ole varmuutta onko samanlaisia paskoja.
                        Mulla kerääntyi kosteutta jo niin paljon, että kyrvähti kääntöboksi lampun alaosasta. Lopulta jouduin ostamaan boksin ja ihka uuden lyhdyn. Halpaa kuin saippua
                        -04 e60 530da
                        ex bemmit: 1502, 318i, 535i, 730i, 850i, 530dx2

                        Comment

                        • timber^^
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2010
                          • 109
                          • Kemijärvi

                          #13
                          näky olevan toisen viirun sisällä jo puolillaan vettä. Toisessa pisaroita sisällä.
                          Taitaa olla tyhjää alkaa kuivattamaan.
                          Perus halogeeni umpiot kyseessä, joten luulis jollai olevan jääny faceliftauksesta.

                          Comment

                          • bemarikari5
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2004
                            • 167

                            #14


                            Eipä maksa mahottomasti uudetkaan vrt xenon/kääntyvät.
                            -04 e60 530da
                            ex bemmit: 1502, 318i, 535i, 730i, 850i, 530dx2

                            Comment

                            • timber^^
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2010
                              • 109
                              • Kemijärvi

                              #15
                              helppiä

                              Olis umpio kourassa. Kuinka palasiksi tuo pitää laittaa että saa veden sieltä viirun sisältä pois ettei halkeais pakkasella. Vai ootteleeko pakkasia ja tilaa uudet? Eli missä ne vedenpoisto reiät on? :think

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎