Onko N53 moottoreilla ollut tapana syödä öljyä? Kyseessä on N53B25, 9/2008 valmistettu ja E61 korissa automaattina (523iA), mittarilukema nyt n. 154tkm. Noin 3000km sitten auton juuri hankittuani katsoin viimeksi (ja ainoan kerran) öljyn määrää ja silloin oli n. puolessä välissä palkit, ehkä yhden yli tai yhden ali. Pääasiassa ollut kaupunkiajoa ja nyt ilmoitti, että öljyt minimissä, lisää litra. Ei näy tippoja auton alla eikä pintapuolisella tarkastelulla konepellin puolelta näy vuotoja. Pitää yrittää piakkoin päästä myös alta varmistamaan, ettei se vuoda mistään.
Myös kulutus on hieman korkea, alle kymppiä ei saa viemään kuin lähes pelkällä matka-ajolla varovasti. Siinä missä edellinen 1.8T A4 vei 8-9l vie tämä 9,5-10,5l. Päästöt kuitenkin 199g/184g BMW:n hyväksi, molemmat automaatteja ja nykyisellä olen yrittänyt pihistelemällä ajella jotta pääsis edes samoihin kuin Audilla ilman pihistelyä. Ruiskukampanja tekemättä, puolat vaihdettu, polttoaineen korkeapainepumppu ei kuulu kampanjaan.
Bensan kulutuksen kanssa voi elää, mutta kun ei ole omaan silmääni sattunut juttua N53:n öljynkulutuksesta, niin se vähän häiritsee. Vaikka saa sitä öljyäkin kaupasta, pitääkin käydä ostamassa litra ensiavuksi ja kaataa koneeseen.
Myös kulutus on hieman korkea, alle kymppiä ei saa viemään kuin lähes pelkällä matka-ajolla varovasti. Siinä missä edellinen 1.8T A4 vei 8-9l vie tämä 9,5-10,5l. Päästöt kuitenkin 199g/184g BMW:n hyväksi, molemmat automaatteja ja nykyisellä olen yrittänyt pihistelemällä ajella jotta pääsis edes samoihin kuin Audilla ilman pihistelyä. Ruiskukampanja tekemättä, puolat vaihdettu, polttoaineen korkeapainepumppu ei kuulu kampanjaan.
Bensan kulutuksen kanssa voi elää, mutta kun ei ole omaan silmääni sattunut juttua N53:n öljynkulutuksesta, niin se vähän häiritsee. Vaikka saa sitä öljyäkin kaupasta, pitääkin käydä ostamassa litra ensiavuksi ja kaataa koneeseen.
Comment