Announcement

Collapse
No announcement yet.

N53 öljynkulutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 205/65-15H
    BTCF Member
    • Mar 2008
    • 1422

    #46
    Originally posted by Petsku333 View Post
    Laita enskerralla 5w-30 niin oman kokemuksen pohjalta kuluttaa vähemmän öljyä, vaikka vaikuttaakin nurinkuriselta.
    Nyt päästiin näköjään 1000km kun pyysi jo täydennystä. Pari vuotta sitten öljynkulutus vähän rauhoittui kun yksi huohottimen putki vaihdettiin. Onko kenelläkään kokemusta N53:n huohotinongelmista?

    Bmw luokiteltuja 5w-30 öljyjä näyttäisi olevan niukasti saatavilla, onko heittää linkkiä?
    e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
    e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
    Ioniq5 AWD -22
    Leaf 40kwh -18

    Comment

    • JanskiAWD
      Bimmer Rookie
      • Mar 2006
      • 192
      • S:t Karins

      #47
      N53 antaa päivän ekassa startissa vähän sinertävää:
      Linkki

      Öljyä ei kuitenkaan kulu kuin 1-1,5l/10tkm, joka on kai vielä ihan ok rajoissa?
      Mitä veikataan syyksi? Venttiilinvarren kumit?
      Jos kumit, niin mitä muuta kannattaa laittaa samalla vaihtoon?
      Mittarissa 100tkm.
      Last edited by JanskiAWD; 19-06-2017, 17:50.
      e92 "330"xiA M-sport
      Mini Cooper R50

      Comment

      • 205/65-15H
        BTCF Member
        • Mar 2008
        • 1422

        #48
        Meillä öljynkulutus hyppäsi aikoinaan 17tkm -> 3tkm /litra kun rev10 suuttimilla oli ajettu n. 50tkm. Nyt koneessa rev11 suuttimet ja 5tkm jälkeen 5 palkkia edelleen öljymittarissa. Vähän näyttää siltä että suutinten vaihto stoppasi öljynkulutusta....autolla ajetaan niin vähän että lopullinen kulutus selviää ehkä vasta vuoden kuluttua

        Aikaisemmin vaimo tankannut 95e, nyt tarkoitus mennä 98e:llä.
        e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
        e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
        Ioniq5 AWD -22
        Leaf 40kwh -18

        Comment

        • pasianssi71
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2014
          • 219
          • Uusikaupunki

          #49
          Autona 530xi -06 ja tänään vaihtelin öljyt, öljynvaihtoon olisi vielä ollut matkaa n.6000km ja tällävälin lisätty 1l öljyä.
          Nyt pyyteli litran lisää ja ajattelin samantien vaihtaa öljyt ja suodattimen.
          Öljyä lisäsin 6,5 litraa ja tämän jälkeen kun auton käytin lämpimäksi niin näytti öljyntasoa ylärajalla mutta n.30km:n pyysi litran lisää ??
          Anturin on edellinen omistaja vaihtanut ja en ihan heti usko että se olisi tuossa vaihdon aikana hajonnut.

          Toinen asia mikä ihmetytti niin suodattimen kantta avatessa sietä tulvahti öljyä ulos, onko normaalia että tuo suodatinkotelo on noin täynnä?
          Lisäksi suodattimen sisällä olevan muoviosan päästä oli ilmeisesti se jousen päässä oleva "tappi tai mikä lie" rikki kun lähti irti? Laitoin takaisin mutta tuo näytti siltä kuin siitä olisi joku osa murtunut.
          Realoem ei näyttänyt osaa laisinkaan, joten ei ole kuvaa liittää kun en hoksannut siitä fotoa napata.

          Comment

          • 205/65-15H
            BTCF Member
            • Mar 2008
            • 1422

            #50
            ^Sulla ei liene N53 joten ehkä väärä ketju?
            e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
            e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
            Ioniq5 AWD -22
            Leaf 40kwh -18

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎