Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 perä vaeltelee - RATKAISTU #1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -pekkis-
    Bimmer Rookie
    • Nov 2012
    • 128
    • Turku

    #31
    Originally posted by AlpinWeiss View Post
    Eipä ne ole kovin kalliit osat itsessään, jokusen kympin. Itse tilasin ebaysta koko takasetin tukivarsineen ym. ja maksoin noin parisataa. Vaihtotyö on hieman konstikas. Siihen on olemassa erikoistyökalu joka nopeuttaa hommaa reilusti, muuten työkalun joutuu itse tuotekehittelemään. Paja jossa autoni on tällä hetkellä, veloittaa hommasta 40e/puoli, eli ei kovin paha siitä että on auto kunnossa (toivotaan) ja hyvä ajettava kun tulee takaisin pakkaseen täältä.

    Millaisia oireita siellä päin on ollut?
    On halpa paja :think et varmaan julkisesti paljasta paikkaa? Tuo edellinen keikka maksoi 100€ per puoli ja sekin oli edukas merkkihuoltoon verrattuna.
    E39 M5 -01

    Comment

    • da520_08
      Newbiemmer
      • Jan 2012
      • 9
      • Satakunta

      #32
      Originally posted by AlpinWeiss View Post
      Paja jossa autoni on tällä hetkellä, veloittaa hommasta 40e/puoli

      Millaisia oireita siellä päin on ollut?
      No eipä kovin hintavalta kuulosta. Onko tuo vaihdon hinta tutunkauppaa vai ihan muidenkin saatavilla?

      Omassani tuntuu myös hieman tuota "vaeltelua" mutta viime talvena ostetut uudet Hakka seiskat jo suurelta osin korjasivat tilanteen mutta kuitenkin...

      Comment

      • AlpinWeiss
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2007
        • 927
        • West coast

        #33
        Originally posted by da520_08 View Post
        No eipä kovin hintavalta kuulosta. Onko tuo vaihdon hinta tutunkauppaa vai ihan muidenkin saatavilla?

        Omassani tuntuu myös hieman tuota "vaeltelua" mutta viime talvena ostetut uudet Hakka seiskat jo suurelta osin korjasivat tilanteen mutta kuitenkin...
        Kyselin tiukkaa hintaa, ei ole tuttuja. Heillä on se oikea työkalukin tuohon hommaan niin eipä siinä kauaa pitäis nokka tutista. Yksi toinen yhdenmiehen paja lupasi jopa halvempaankin hintaan, mutta vein tähän tmänhetkiseen koska voivat kattoa kulmatkin kuntoon. Kannattaa tiedustella paikkaa valittaessa, onko käteishinta eri, saattaa hinnat putoilla hyvinkin reilusti.
        MBCLK240 -02
        E36 318 -93
        E46 320 Ci -01
        E46 330 CiA -01
        E60 520i -04
        E93 325i -07
        F36 420xi -16

        Comment

        • AlpinWeiss
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2007
          • 927
          • West coast

          #34
          Auto kunnossa! Ratkaisu ensimmäisessä postauksessa.
          MBCLK240 -02
          E36 318 -93
          E46 320 Ci -01
          E46 330 CiA -01
          E60 520i -04
          E93 325i -07
          F36 420xi -16

          Comment

          • Jölli
            Bimmer Rookie
            • Mar 2005
            • 116
            • kiuruvesi

            #35
            Oliko näissä autoissa tutinaa/tärinää joka poistu samalla.aattelin vaan oman auton vapinaa 80-110km/h voisko johtua just noista taka apurungon puslista.

            Comment

            • Telehell
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2016
              • 330
              • Joensuu

              #36
              Onko kukaan kysynyt merkkiliikkeeltä, että mikähän mahtaa olla ohjeaika näiden helojen vaihtoon?

              Suhkoht edukkaasti löytyi saksanmaalta Lemförderin narinahelat + linkit molemmille puolille.



              edit: Niin ja onko nuo pitkät pultit vaihdettava vai onko vielä käytettävissä?
              Last edited by Telehell; 01-08-2016, 21:06.
              Mitsubishi Outlander PHEV
              Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
              Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
              Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
              Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
              Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
              Ex: Nissan Primera P11 -01
              Ex: Nissan Sunny -94

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                #37
                Originally posted by Telehell View Post
                Onko kukaan kysynyt merkkiliikkeeltä, että mikähän mahtaa olla ohjeaika näiden helojen vaihtoon?

                Suhkoht edukkaasti löytyi saksanmaalta Lemförderin narinahelat + linkit molemmille puolille.



                edit: Niin ja onko nuo pitkät pultit vaihdettava vai onko vielä käytettävissä?
                Ohjeajat löytyy KSD:tä. Kyllä ne voi käyttää uudestaankin, jos ovat kunnossa. Ei ole mitään pakottavaa syytä vaihtaa.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Jokke79
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2016
                  • 92
                  • Honkajoki

                  #38
                  Mulla takapää vaeltelee ja sieltä tulee myös vaihetelevaa täryytystä. Ajattelin laittaa taakse uudet apurungon puslat ja eteen reaktitankoihin powerflexit. Kannattaako ne viereiset tukivarret vaihtaa? Halvalla saisin uudet, mutta vanhoissakaan ei vielä välystä. Raidepäät jo vaihdoin ja sekin auttoi ajettavuuteen kun toinen oli raakasti väljä.

                  Comment

                  • Telehell
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2016
                    • 330
                    • Joensuu

                    #39
                    No en tiedä ohjeajasta, mutta itsellä meni 7 tuntia pelkästään apukuskinpuoleiselle helalle josta tehokasta työaikaa 5 tuntia. Vanha hela oli niin tiukassa, että ei jaksanut putkiviritys ulosvedin vetää sitä pihalle niin helpoin oli vaan akkutoimisella puukkosahalla pistää se päreiksi ja naputella irti. Tuohon tuhraantui se pari tuntia, kun yritin sitä saada nätisti ulosvetäjällä pois. Putkiviritys kyllä jaksoi sitten painaa uuden helan takaisin sisään.

                    En irroittanut alatukivartta vaan nostin napa-asetelman tukivarren korvakon päälle ja sidoin paketin nippuun isoilla nippusiteillä vetoakselista iskariin. Missään ohjeessa ei lukenut, että tyhjennä ilmajousesta ilmat pois, mutta helpotti hommaa kyllä reilusti. Tämän saa siis tehtyä apukuskinpuolelta -> sisälokaria hieman raottaa kompuran suunnalta, näkyy sininen ja punainen(?) letku jotka ovat kiinni 10mm muttereilla, tuota kun löysyttää niin saa paineet pois jousipussista. Sininen letku on apukuski ja se toinen (vissiin punainen) on kuskinpuoleinen.¨

                    Ja joo, se vanha hela oli kyllä niin p*skana kuin pystyy olemaan. Jotain ihmeellistäkin tapahtui, kun ratti suoristui tuon projektin jälkeen. Aiemmin oli n.10-15 astetta vinossa.

                    Harkitsen vakavasti, että vien korjaamolle tuon toisen puolen vaihdettavaksi, ei ollut mikään mukava juttu ilman asianmukaisia työkaluja (kunnon ulosvedin)
                    Last edited by Telehell; 10-08-2016, 06:21.
                    Mitsubishi Outlander PHEV
                    Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
                    Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
                    Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
                    Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
                    Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
                    Ex: Nissan Primera P11 -01
                    Ex: Nissan Sunny -94

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      #40
                      Originally posted by Telehell View Post
                      No en tiedä ohjeajasta, mutta itsellä meni 7 tuntia pelkästään apukuskinpuoleiselle helalle josta tehokasta työaikaa 5 tuntia. Vanha hela oli niin tiukassa, että ei jaksanut putkiviritys ulosvedin vetää sitä pihalle niin helpoin oli vaan akkutoimisella puukkosahalla pistää se päreiksi ja naputella irti. Tuohon tuhraantui se pari tuntia, kun yritin sitä saada nätisti ulosvetäjällä pois. Putkiviritys kyllä jaksoi sitten painaa uuden helan takaisin sisään.

                      En irroittanut alatukivartta vaan nostin napa-asetelman tukivarren korvakon päälle ja sidoin paketin nippuun isoilla nippusiteillä vetoakselista iskariin. Missään ohjeessa ei lukenut, että tyhjennä ilmajousesta ilmat pois, mutta helpotti hommaa kyllä reilusti. Tämän saa siis tehtyä apukuskinpuolelta -> sisälokaria hieman raottaa kompuran suunnalta, näkyy sininen ja punainen(?) letku jotka ovat kiinni 10mm muttereilla, tuota kun löysyttää niin saa paineet pois jousipussista. Sininen letku on apukuski ja se toinen (vissiin punainen) on kuskinpuoleinen.¨

                      Ja joo, se vanha hela oli kyllä niin p*skana kuin pystyy olemaan. Jotain ihmeellistäkin tapahtui, kun ratti suoristui tuon projektin jälkeen. Aiemmin oli n.10-15 astetta vinossa.

                      Harkitsen vakavasti, että vien korjaamolle tuon toisen puolen vaihdettavaksi, ei ollut mikään mukava juttu ilman asianmukaisia työkaluja (kunnon ulosvedin)
                      Itse vaihdoin e39:iin tätä varten hankitulla ulosvetäjällä ja pulttipyssyllä (molemissa tuo hela on samalla osanumerolla, joten se on täysin sama). Ei mennyt pitkään kun oli irti. Ilman pulttipyssyä olisi voinut olla hieman tuskaista. Käytin muistaakseni sopivan mittaista 10.9 pulttia (en löytänyt mistään kovaa kierretankoa järkihintaan). En raaskinut paukuttaa pulttipyssyllä ulosvetäjän omaa kierretankoa.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎