Originally posted by AlpinWeiss
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 perä vaeltelee - RATKAISTU #1
Collapse
X
-
Originally posted by AlpinWeiss View PostPaja jossa autoni on tällä hetkellä, veloittaa hommasta 40e/puoli
Millaisia oireita siellä päin on ollut?
Omassani tuntuu myös hieman tuota "vaeltelua" mutta viime talvena ostetut uudet Hakka seiskat jo suurelta osin korjasivat tilanteen mutta kuitenkin...
Comment
-
-
Originally posted by da520_08 View PostNo eipä kovin hintavalta kuulosta. Onko tuo vaihdon hinta tutunkauppaa vai ihan muidenkin saatavilla?
Omassani tuntuu myös hieman tuota "vaeltelua" mutta viime talvena ostetut uudet Hakka seiskat jo suurelta osin korjasivat tilanteen mutta kuitenkin...MBCLK240 -02
E36 318 -93
E46 320 Ci -01
E46 330 CiA -01
E60 520i -04
E93 325i -07
F36 420xi -16
Comment
-
-
Last edited by Telehell; 01-08-2016, 21:06.Mitsubishi Outlander PHEV
Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
Ex: Nissan Primera P11 -01
Ex: Nissan Sunny -94
Comment
-
-
Originally posted by Telehell View Poste39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Mulla takapää vaeltelee ja sieltä tulee myös vaihetelevaa täryytystä. Ajattelin laittaa taakse uudet apurungon puslat ja eteen reaktitankoihin powerflexit. Kannattaako ne viereiset tukivarret vaihtaa? Halvalla saisin uudet, mutta vanhoissakaan ei vielä välystä. Raidepäät jo vaihdoin ja sekin auttoi ajettavuuteen kun toinen oli raakasti väljä.
Comment
-
-
No en tiedä ohjeajasta, mutta itsellä meni 7 tuntia pelkästään apukuskinpuoleiselle helalle josta tehokasta työaikaa 5 tuntia. Vanha hela oli niin tiukassa, että ei jaksanut putkiviritys ulosvedin vetää sitä pihalle niin helpoin oli vaan akkutoimisella puukkosahalla pistää se päreiksi ja naputella irti. Tuohon tuhraantui se pari tuntia, kun yritin sitä saada nätisti ulosvetäjällä pois. Putkiviritys kyllä jaksoi sitten painaa uuden helan takaisin sisään.
En irroittanut alatukivartta vaan nostin napa-asetelman tukivarren korvakon päälle ja sidoin paketin nippuun isoilla nippusiteillä vetoakselista iskariin. Missään ohjeessa ei lukenut, että tyhjennä ilmajousesta ilmat pois, mutta helpotti hommaa kyllä reilusti. Tämän saa siis tehtyä apukuskinpuolelta -> sisälokaria hieman raottaa kompuran suunnalta, näkyy sininen ja punainen(?) letku jotka ovat kiinni 10mm muttereilla, tuota kun löysyttää niin saa paineet pois jousipussista. Sininen letku on apukuski ja se toinen (vissiin punainen) on kuskinpuoleinen.¨
Ja joo, se vanha hela oli kyllä niin p*skana kuin pystyy olemaan. Jotain ihmeellistäkin tapahtui, kun ratti suoristui tuon projektin jälkeen. Aiemmin oli n.10-15 astetta vinossa.
Harkitsen vakavasti, että vien korjaamolle tuon toisen puolen vaihdettavaksi, ei ollut mikään mukava juttu ilman asianmukaisia työkaluja (kunnon ulosvedin)Last edited by Telehell; 10-08-2016, 06:21.Mitsubishi Outlander PHEV
Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
Ex: Nissan Primera P11 -01
Ex: Nissan Sunny -94
Comment
-
-
Originally posted by Telehell View PostNo en tiedä ohjeajasta, mutta itsellä meni 7 tuntia pelkästään apukuskinpuoleiselle helalle josta tehokasta työaikaa 5 tuntia. Vanha hela oli niin tiukassa, että ei jaksanut putkiviritys ulosvedin vetää sitä pihalle niin helpoin oli vaan akkutoimisella puukkosahalla pistää se päreiksi ja naputella irti. Tuohon tuhraantui se pari tuntia, kun yritin sitä saada nätisti ulosvetäjällä pois. Putkiviritys kyllä jaksoi sitten painaa uuden helan takaisin sisään.
En irroittanut alatukivartta vaan nostin napa-asetelman tukivarren korvakon päälle ja sidoin paketin nippuun isoilla nippusiteillä vetoakselista iskariin. Missään ohjeessa ei lukenut, että tyhjennä ilmajousesta ilmat pois, mutta helpotti hommaa kyllä reilusti. Tämän saa siis tehtyä apukuskinpuolelta -> sisälokaria hieman raottaa kompuran suunnalta, näkyy sininen ja punainen(?) letku jotka ovat kiinni 10mm muttereilla, tuota kun löysyttää niin saa paineet pois jousipussista. Sininen letku on apukuski ja se toinen (vissiin punainen) on kuskinpuoleinen.¨
Ja joo, se vanha hela oli kyllä niin p*skana kuin pystyy olemaan. Jotain ihmeellistäkin tapahtui, kun ratti suoristui tuon projektin jälkeen. Aiemmin oli n.10-15 astetta vinossa.
Harkitsen vakavasti, että vien korjaamolle tuon toisen puolen vaihdettavaksi, ei ollut mikään mukava juttu ilman asianmukaisia työkaluja (kunnon ulosvedin)e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment