Announcement

Collapse
No announcement yet.

535d joulukuusi vikaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7544
    • Jyväshyvä

    #16
    Originally posted by Mustanki View Post
    Mistähän hehkujen ohjausboksi löytyis, niin vois tarkistaa ainakin liittimet? Pystyykö mittailla onko ehjä? Voiko hehkujen kuntoa tarkistaa irrottamatta? Vikakoodeja ei käyttöautolla ollessa ainakaan ollut.
    Yksikkö on imusarjan alla ja työläs päästä käsiksi ilman ilmusarjan irroitusta.

    Hehkut voi mitata (vastus) ilman irroitusta,
    mutta vaatii imusarjan irroituksen että pääsee mittaamaan...
    Oikea tapa olisi mitata hehkun ottama virran määrä mutta harvalla
    on sellaista mittaria...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • Tommix
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 5448
      • S:t Karins

      #17
      Originally posted by MajorDrake View Post
      Oikea tapa olisi mitata hehkun ottama virran määrä mutta harvalla
      on sellaista mittaria...
      Eikös tuota voisi testata akkulaturilla jossa on amppeerimittari?
      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

      Comment

      • miika2001
        Bimmer Rookie
        • Jan 2004
        • 154
        • Petäjävesi

        #18
        Tähän pitää todeta, että itsellä on sama ongelma päällä tällä hetkellä. Autona E61 530da Kylmänä antaa juuri noi samat koodit ja saattaa startata hetken, mutta sitten alkaa plim plim soida. Kun kääntää virrat päälle ja "lämpömittarin" viivat ei nouse niin silloin tietää heti että ei lähde käyntiin. Useamman kerran kun käyttää virtoja niin sitten viimein starttaa ja lähtee ihan hyvin käyntiin. Lämpöisenä ei ongelmia ja vika ei jää päälle. Vikakoodit luettiin ja kaksi hehkua olis pimeenä. Haen uudet hehkut ja katotaa mitä sitten tapahtuu. Akun vaihdoin eilen ja vikakoodit on tyhjätty, silti tänä aamuna sama ongelma. Voisi viitata myös lämpötilan anturiinkin..
        Last edited by miika2001; 22-08-2012, 06:06.
        Käyttöauto 325i E93 -08 ja harrasteena ///M5 E60 -06
        EX:
        X3 F25 -11, 118i E87 -06, X5sd E70 -08, X5 E53 -04, 525d E61 -05, 528ia E39 -99, 530dAT E61 -04, ///M5 E34 -94, 330i E90 -05, 318ci E46 -02, 525tdsT E34 -94, 520iT E34 -95, 530dAT M-sport -01, 525tdsT E34 -95, 318iT E30 -90, ///M3 coupe E36 -93, 325ciA M-tech E36 -94, ///M5 E34 -91, 525iAT E34 -92, 316i compact -94, 318iT E36 -96, 325ci E36 -92, 325iX E30 -88, 325iXT E30 -90, 320/316iT E30 -89, 325i E36 -93, 316i E36 -91, +muut merkit

        Comment

        • VolvoTDi
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2006
          • 1576
          • Tampere - Pori

          #19
          Originally posted by miika2001 View Post
          Tähän pitää todeta, että itsellä on sama ongelma päällä tällä hetkellä. Autona E61 530da Kylmänä antaa juuri noi samat koodit ja saattaa startata hetken, mutta sitten alkaa plim plim soida. Kun kääntää virrat päälle ja "lämpömittarin" viivat ei nouse niin silloin tietää heti että ei lähde käyntiin. Useamman kerran kun käyttää virtoja niin sitten viimein starttaa ja lähtee ihan hyvin käyntiin. Lämpöisenä ei ongelmia ja vika ei jää päälle. Vikakoodit luettiin ja kaksi hehkua olis pimeenä. Haen uudet hehkut ja katotaa mitä sitten tapahtuu. Akun vaihdoin eilen ja vikakoodit on tyhjätty, silti tänä aamuna sama ongelma. Voisi viitata myös lämpötilan anturiinkin..
          Vaihda samalla kaikki hehkut ja hehkujen boksi kun kerran purat kamaa pois edestä! Kiekkamittarin "lämpömittari" ei kuulukkaan aamulla nousta ja äkkiseltään en usko olevan tuolla merkitystä käynnistyvyyteen.
          Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
          Check:
          www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
          Tampere 044-5867096

          Comment

          • e46touring
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1329
            • Tornio

            #20
            hehkut 5V jännitteellä

            Originally posted by Tommix View Post
            Eikös tuota voisi testata akkulaturilla jossa on amppeerimittari?
            Hmmm. nuo hehkut ovat tarkoitettu 5V jännitteellä toimiviksi. En alkaisi 12V jännitteellä testailemaan. Säädettävällä virtalähteellä kyllä. Toisaalta semmoista virtalähdettä ei normi korjaamoistakaan tahdo löytyä.
            Kuten Volvo TDI totesi viisainta lienee vaihtaa kaikki hehkut kerralla ja JOS vielä jää vikakoodia niin sen hehkureleen VOI / ONNISTUU vaihtaa ilman imusarjan irroitusta. Toki on "hiukan" haastellinen tehtävä
            __________________________________________________ ____________
            Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

            Comment

            • 530daa
              Bimmer Fanatic
              • May 2012
              • 231
              • ks

              #21
              Kyllä onnistuu hehkureleen vaihto ilman imusarjan irroitusta , ainakin mulla onnistu

              Comment

              • exautisti
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 1267
                • oulu

                #22
                Originally posted by 530daa View Post
                Kyllä onnistuu hehkureleen vaihto ilman imusarjan irroitusta , ainakin mulla onnistu
                Vaan on melko sitkeä homma. onko sulla kolme kättä ja jokaisessa kaks rannetta.

                Ja oishan ne hehkutkin hyvä vaihtaa samalla.
                -99 punane passatti

                https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                Tuikun softat
                Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                www.mcars.fi

                Kysy 041-5056506

                https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                Comment

                • 530daa
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2012
                  • 231
                  • ks

                  #23
                  [QUOTE=exautisti;2788177]Vaan on melko sitkeä homma. onko sulla kolme kättä ja jokaisessa kaks rannetta.

                  Ja oishan ne hehkutkin hyvä vaihtaa samalla.[/QUOT

                  Heh , asenne kysymys toi vaihto...

                  Comment

                  • bemarikari5
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2004
                    • 167

                    #24
                    Jos on tyttömäiset kädet, niin on helppo homma.
                    -04 e60 530da
                    ex bemmit: 1502, 318i, 535i, 730i, 850i, 530dx2

                    Comment

                    • miika2001
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2004
                      • 154
                      • Petäjävesi

                      #25
                      Nyt on hehkujen vaihdon jälkeen kolme kertaa startannut kylmänä ihan normaalisti. Oliskohan nyt ollu tuo vika siinä... aika näyttää..
                      Käyttöauto 325i E93 -08 ja harrasteena ///M5 E60 -06
                      EX:
                      X3 F25 -11, 118i E87 -06, X5sd E70 -08, X5 E53 -04, 525d E61 -05, 528ia E39 -99, 530dAT E61 -04, ///M5 E34 -94, 330i E90 -05, 318ci E46 -02, 525tdsT E34 -94, 520iT E34 -95, 530dAT M-sport -01, 525tdsT E34 -95, 318iT E30 -90, ///M3 coupe E36 -93, 325ciA M-tech E36 -94, ///M5 E34 -91, 525iAT E34 -92, 316i compact -94, 318iT E36 -96, 325ci E36 -92, 325iX E30 -88, 325iXT E30 -90, 320/316iT E30 -89, 325i E36 -93, 316i E36 -91, +muut merkit

                      Comment

                      • 530daa
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2012
                        • 231
                        • ks

                        #26
                        Originally posted by bemarikari5 View Post
                        Jos on tyttömäiset kädet, niin on helppo homma.
                        Kyllä kunnon nakit o..
                        .

                        Comment

                        • miika2001
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2004
                          • 154
                          • Petäjävesi

                          #27
                          Jaaha otetaampa takaisin, neljäs startti oli jo liikaa, eli sama plim plim jatkuu.. Koettelee jo jonkin verran hermoja...
                          Käyttöauto 325i E93 -08 ja harrasteena ///M5 E60 -06
                          EX:
                          X3 F25 -11, 118i E87 -06, X5sd E70 -08, X5 E53 -04, 525d E61 -05, 528ia E39 -99, 530dAT E61 -04, ///M5 E34 -94, 330i E90 -05, 318ci E46 -02, 525tdsT E34 -94, 520iT E34 -95, 530dAT M-sport -01, 525tdsT E34 -95, 318iT E30 -90, ///M3 coupe E36 -93, 325ciA M-tech E36 -94, ///M5 E34 -91, 525iAT E34 -92, 316i compact -94, 318iT E36 -96, 325ci E36 -92, 325iX E30 -88, 325iXT E30 -90, 320/316iT E30 -89, 325i E36 -93, 316i E36 -91, +muut merkit

                          Comment

                          • miika2001
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2004
                            • 154
                            • Petäjävesi

                            #28
                            Originally posted by VolvoTDi View Post
                            Vaihda samalla kaikki hehkut ja hehkujen boksi kun kerran purat kamaa pois edestä! Kiekkamittarin "lämpömittari" ei kuulukkaan aamulla nousta ja äkkiseltään en usko olevan tuolla merkitystä käynnistyvyyteen.
                            Kaikki hehkut vaihdettu. Jaa miksikäs tuo viivoitus ei kylmänä pitäisi nousta? Ainakin tähän asti se nousee aina kylmänä neloseen asti ja kun kone lämpeneen niin laskee neljään ja puoleen.

                            Tänä aamuna taas tietenkin temppuili ja seurasin sitä viivoitusta. Välillä ei ollut yhtään viivaa ja välillä oli neljän puolen kohdalla ja välillä neljän kohdalla. Moottorin keltainen valo paloi välillä ja silloin starttaa, kun se ei palanut niin ei startannut. Välillä hörähti ja välillä ei. Muutaman kerran transmission fault ja sitten noita muita ilmoituksia iso nippu. Noin kaksikymmentä kertaa kun yritin käynnistää niin viimein lähti. Aina avain lukkoon ja virrat päälle ja avain pois. Todella kiusallinen vaiva. Tuskin on iso vika, mutta kun tietäisi missä se on?
                            Käyttöauto 325i E93 -08 ja harrasteena ///M5 E60 -06
                            EX:
                            X3 F25 -11, 118i E87 -06, X5sd E70 -08, X5 E53 -04, 525d E61 -05, 528ia E39 -99, 530dAT E61 -04, ///M5 E34 -94, 330i E90 -05, 318ci E46 -02, 525tdsT E34 -94, 520iT E34 -95, 530dAT M-sport -01, 525tdsT E34 -95, 318iT E30 -90, ///M3 coupe E36 -93, 325ciA M-tech E36 -94, ///M5 E34 -91, 525iAT E34 -92, 316i compact -94, 318iT E36 -96, 325ci E36 -92, 325iX E30 -88, 325iXT E30 -90, 320/316iT E30 -89, 325i E36 -93, 316i E36 -91, +muut merkit

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7544
                              • Jyväshyvä

                              #29
                              Originally posted by miika2001 View Post
                              Kaikki hehkut vaihdettu. Jaa miksikäs tuo viivoitus ei kylmänä pitäisi nousta? Ainakin tähän asti se nousee aina kylmänä neloseen asti ja kun kone lämpeneen niin laskee neljään ja puoleen.
                              Tästä autosta on muutaman kerran koodeja katseltu,
                              mootorin ja laatikon väliltä häviää CAN -väylä (timeouttia herjaa).

                              Lisäksi herjaa kokoajan vetokoukun moduulista että ei saa tietoa laatikolle.
                              Nyppääppä vetokoukun sulakkeet irti, ettei se vetokoukun moduuli sotkisi väylää jos on kytkennät huonosti tehty?
                              Tai koko moduuli irti sieltä kontin lattian alta...
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              • Mustanki
                                Newbiemmer
                                • Jul 2010
                                • 28
                                • https://t.me/pump_upp

                                #30
                                Käyttöauton mukaan DDE vika. Kylmäspraytä boksille -> viat tauluun, lämpöpuhallinta boksille -> viat häipyy. Väyläyhteysvikoja herjaili. 1210€ uusi +työt
                                Boksi on jo pöydällä, millähän tuosta lähtee kansi irti? Onko liimalla kiinni, pitäskö kansi irrota vääntämällä? Eikös vaasassakin joku noita moottorinohjausbokseja korjaile?
                                https://t.me/pump_upp

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎