Announcement

Collapse
No announcement yet.

535d joulukuusi vikaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jake530d
    Bimmer Rookie
    • Oct 2010
    • 146
    • vaasa

    #31
    Originally posted by Mustanki View Post
    Käyttöauton mukaan DDE vika. Kylmäspraytä boksille -> viat tauluun, lämpöpuhallinta boksille -> viat häipyy. Väyläyhteysvikoja herjaili. 1210€ uusi +työt
    Boksi on jo pöydällä, millähän tuosta lähtee kansi irti? Onko liimalla kiinni, pitäskö kansi irrota vääntämällä? Eikös vaasassakin joku noita moottorinohjausbokseja korjaile?
    Tällänen löytyy vaasas klik
    E71 X6 35D
    ex.E61 530D 282hv. 615nm.

    Comment

    • VolvoTDi
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2006
      • 1576
      • Tampere - Pori

      #32
      Originally posted by Mustanki View Post
      Käyttöauton mukaan DDE vika. Kylmäspraytä boksille -> viat tauluun, lämpöpuhallinta boksille -> viat häipyy. Väyläyhteysvikoja herjaili. 1210€ uusi +työt
      Boksi on jo pöydällä, millähän tuosta lähtee kansi irti? Onko liimalla kiinni, pitäskö kansi irrota vääntämällä? Eikös vaasassakin joku noita moottorinohjausbokseja korjaile?
      Kansi lähtee kun ruuvit avaa ja vääntää kantta varovasti ja pikkuhiljaa vaikka parilla tasapäisellä ruuvimeisselillä ja katkoo joustavat liimat mattopuukolla.

      Olisi yksi ylimääräinen DDE (EDC16 C35) tallissa ja se on ehjä!

      Tietääkö joku paremmin, mutta saako tuon minun tallissa olevan DDE:n koplattua tuon 535d DDE:n kanssa esimerkiksi lukemalla BDM:llä vanhasta DDE:stä softan ja laittamalla samalla tavalla se tallissa olevaan DDE:hen? Mites synkronointi? Vai millä konstilla?
      Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
      Check:
      www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
      Tampere 044-5867096

      Comment

      • exautisti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 1267
        • oulu

        #33
        Originally posted by VolvoTDi View Post
        Kansi lähtee kun ruuvit avaa ja vääntää kantta varovasti ja pikkuhiljaa vaikka parilla tasapäisellä ruuvimeisselillä ja katkoo joustavat liimat mattopuukolla.

        Olisi yksi ylimääräinen DDE (EDC16 C35) tallissa ja se on ehjä!

        Tietääkö joku paremmin, mutta saako tuon minun tallissa olevan DDE:n koplattua tuon 535d DDE:n kanssa esimerkiksi lukemalla BDM:llä vanhasta DDE:stä softan ja laittamalla samalla tavalla se tallissa olevaan DDE:hen? Mites synkronointi? Vai millä konstilla?
        Ei tuo noin päin onnistu ihan vain moottorinohjausta muuttamalla,mutta helposti voi olla juotos vika kun on lämpöriippuvainen.Ei muutakuin asiantuntevalle pajalle tai kolvi käteen ja varmistamaan se parin tonnin meno
        -99 punane passatti

        https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

        Tuikun softat
        Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
        BMW Maahantuonti ammattitaidolla
        Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
        Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

        www.mcars.fi

        Kysy 041-5056506

        https://www.facebook.com/MCarsOulu/

        INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

        Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

        Comment

        • VolvoTDi
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2006
          • 1576
          • Tampere - Pori

          #34
          Selvittelin tuota ecun vaihtoa niin niin kyllä se onnistuu juuri kuten kerroinkin, mutta Hw-numeron pitää täsmätä.
          Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
          Check:
          www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
          Tampere 044-5867096

          Comment

          • Mustanki
            Newbiemmer
            • Jul 2010
            • 28
            • https://t.me/pump_upp

            #35
            Ecu on jo vekatronicsilla korjattavana, katsotaan löytyykö vika.

            Ecun vaihtokin pitäs tietääkseni onnistua, kunhan vanha ecu on vielä elossa ja siitä saa koodit ulos. Muuten taitaa mennä lukot ja avaimetkin vaihtoon.
            https://t.me/pump_upp

            Comment

            • exautisti
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 1267
              • oulu

              #36
              Originally posted by Mustanki View Post
              Ecu on jo vekatronicsilla korjattavana, katsotaan löytyykö vika.

              Ecun vaihtokin pitäs tietääkseni onnistua, kunhan vanha ecu on vielä elossa ja siitä saa koodit ulos. Muuten taitaa mennä lukot ja avaimetkin vaihtoon.
              Juurikin tuota ajonestopuolta ajettelin että siihen tökkää,mutta senki varmaan saa siirrettyä mikäli taidot riittää.
              -99 punane passatti

              https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

              Tuikun softat
              Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
              BMW Maahantuonti ammattitaidolla
              Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
              Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

              www.mcars.fi

              Kysy 041-5056506

              https://www.facebook.com/MCarsOulu/

              INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

              Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

              Comment

              • Mustanki
                Newbiemmer
                • Jul 2010
                • 28
                • https://t.me/pump_upp

                #37
                Jees, ecun korjaus vaikuttais onnistuneen, tosin kokemusta on vasta parilta päivältä. Varsinaista vikaa ei löytynyt, mutta uudelleen kolvailu korjasi jonkin kylmäjuotoksen ecusta ja nyt tuntus pelaavan taas. Aika mukava säästö tuli verrattuna käyttöauton arvioon

                Edit: Vajaa viikko meni ilman ongelmia, nyt odotellaan vaihtoecua. Liekö vikaa koko ecussa, mutta kokeillaan nyt tuokin...
                Last edited by Mustanki; 12-09-2012, 11:45.
                https://t.me/pump_upp

                Comment

                • miika2001
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2004
                  • 154
                  • Petäjävesi

                  #38
                  On kokeiltu kylmää boksille ja mitään eroa ei ollut. Viat tulee tauluun epäsäännöllisen säännöllisesti ja vikamuisti pursuaa väyläyhteysvikoja. Kaippa se on kokeiltava tuo uusi boxi, jos ei muua auta...
                  Käyttöauto 325i E93 -08 ja harrasteena ///M5 E60 -06
                  EX:
                  X3 F25 -11, 118i E87 -06, X5sd E70 -08, X5 E53 -04, 525d E61 -05, 528ia E39 -99, 530dAT E61 -04, ///M5 E34 -94, 330i E90 -05, 318ci E46 -02, 525tdsT E34 -94, 520iT E34 -95, 530dAT M-sport -01, 525tdsT E34 -95, 318iT E30 -90, ///M3 coupe E36 -93, 325ciA M-tech E36 -94, ///M5 E34 -91, 525iAT E34 -92, 316i compact -94, 318iT E36 -96, 325ci E36 -92, 325iX E30 -88, 325iXT E30 -90, 320/316iT E30 -89, 325i E36 -93, 316i E36 -91, +muut merkit

                  Comment

                  • Mustanki
                    Newbiemmer
                    • Jul 2010
                    • 28
                    • https://t.me/pump_upp

                    #39
                    Sen verran on omassa autossa oireet muuttuneet, että enää se ei heitä vikoja näytölle heti kun virrat laittaa päälle. Vasta kun auto on käynnissä ja yrittää laittaa vaihteen päälle. Toinen ecu saapunee kohta postiin, niin pääsee sitä testailemaan...
                    https://t.me/pump_upp

                    Comment

                    • Dunky
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 4927
                      • Kotka

                      #40
                      Kannattaa ostaa DDE, CAS ja avain sille, selviää pienemmällä vaivalla... Ei ole nimittäin "ihan tosta vaan" juttu vaihtaa käytettyä DDE:tä toiseena autoon
                      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                      Comment

                      • Dunky
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 4927
                        • Kotka

                        #41
                        Tuliko nämä autot jotenkin kuntoon?
                        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7544
                          • Jyväshyvä

                          #42
                          Originally posted by Dunky View Post
                          Tuliko nämä autot jotenkin kuntoon?
                          Minun tietääkseni ei ainakaan tämä Laukaassa oleva auto jota olen pariin otteeseen tutkiskellut...

                          CAN-väylät ko. autossa näyttää kyykkäävän ja se auheuttaa kaikkien yksiköiden vikakoodit.

                          Mikähän voisi väylää sotkea satunnaisesti kylmänä käynnistyksen yhteydessä? Kertaakaan auto ei ole lakannut toimimasta kesken ajon,
                          ellei sitä lasketa että jos nopeasti on hypännyt kylmään autoon,
                          on auto saattanut käynnistyä ja ehtiä liikkua puolikkaan auton mitan ennenkuin sammunut ja sen jälkeen valoshow alkanut...
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • Dunky
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 4927
                            • Kotka

                            #43
                            Puristeleppas johtonippuja konehuoneesta silloin kun auto on käynnissä
                            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7544
                              • Jyväshyvä

                              #44
                              Originally posted by Dunky View Post
                              Puristeleppas johtonippuja konehuoneesta silloin kun auto on käynnissä
                              Eculle/sinne boxille meneviä varmaankin?
                              Onko jotain tyypillistä kohtaa mistä ne "hajoaa"?
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              • Nettipepe
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2004
                                • 1341
                                • Kajaani

                                #45
                                Ihan mielenkiinnosta, canbus standardin mukaanhan väylän ei pitäisi kyykätä, kun
                                siinä tapauksessa kun se täyttyy error-viesteistä jonka jälkeen erroria aiheuttavat
                                yksiköt(notet) pitäisi ignorata väylästä. -> pitäisi taas pelata.
                                Jos tuollaista tapahtuu niin silloinhan vian aiheuttaja ei voi olla mikään muu kuin
                                väylää ylläpitävä laite (varmaankin sitten moottorinohjausyksikkö(kö)?
                                Koska sehän ei varmaankaan itseään voi poistaa toiminnasta.
                                F30 320xia
                                Ex E90 325da
                                Ex E90 320da
                                Ex E46 330D

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎