Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw e60:stä ostamassa?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • henekka
    Newbiemmer
    • Aug 2012
    • 11
    • Suomi

    bmw e60:stä ostamassa?!

    Eli tässä oon tullu siihen päätökseen että bemariin on siirryttävä taas mersun jälkeen! Kyseisestä autosta olen tekemässä kauppaa ja nyt olisi mielipiteet ja neuvot tarpeen mitä tulee ottaa huomioon autoa ostaessa!

    Tässä linkki auton ilmoitukseen! http://www.nettiauto.com/bmw/525/4979729

    Kiitos jo etukäteen asiallisista neuvoista!
  • claude
    Bimmer Rookie
    • Jan 2008
    • 144
    • Hollola

    #2
    Tohon omaan autoon on nyt vaihettu hammastanko,molemmat termarit,turbo,etuiskarit (vajaa 100tkm.kesti vanhat) ja maf. Ja tietty imusarjan läpät poistettu. Vararengaskoteloon kannattaa vilkasta ettei ole vettä ja tietysti kokeilla ettei laatikko luista kauheesti.. Hehkujahan näistä vissiin menee aikalailla.. Omalla oli ajettu 183tkm. kun ostin ja nyt on 195tkm.mittarissa..

    Nii ja haulla löytyy aikalailla juttua noista "tyyppivioista"..



    F31 320d lci
    ex bemut.
    e92 325i -07
    e91 325d -08
    e60 530da "m-sport" -04
    e39 525iat -01

    Comment

    • Janne S
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2005
      • 437
      • Keminmaa

      #3
      Kaikenlaista alustaremppaa alkaa tosiaan olla noilla kilsoilla, jos ei ole jo vaihdettu palikoita alustaan. Ne ei onneks ole hirveen hintasia, kun välttää marmoria. Perus termari- ja läppäjumppa on jossain vaiheessa eessä, vai onko niitä ongelmia tässä välimallin motissa? Hinnasta voidaan aina keskustella, mutta noilla kilsoilla ja välimallin koneella, max 15k€ vois olla aika lähellä oikeaa hintaa.
      ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7527
        • Jyväshyvä

        #4
        Originally posted by Janne S View Post
        noilla kilsoilla ja välimallin koneella, max 15k€ vois olla aika lähellä oikeaa hintaa.
        Eihän tuo halpa ole mutta ei aitoa E60 M-sporttia 15 k€ saa noilla kilometreillä edes 520:nä...
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • JJtalo
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2011
          • 350
          • Kokkola

          #5
          Miks näissä e60/e61 ilmotuksissa lukee tosi monesti "kaikilla varusteilla!" tai "melkein kaikki varusteet löytyy!", ja monesti saattaa olla ihan karvalakki perus ilmastoinnilla, tai on italiantuonti eikä ole edes penkinlämmittimiä...

          Kannattaa miettiä paljonko antaa arvoa aidolle m-sportille, koska korisarjan voi vaihtaa kohtuu kustannuksin ( mikä on ulkonäönpuolesta iso plussa, ja monelle varmaan se syy ostaa m-sport. )
          Itelläni comfort-penkit oli pakolliset(näissä siis voit sähköllä säätää mm.sivutuen, ja säätyy muutenkin miljuunalla tavalla ja tarvittaessa hieroo ja tuulettaa(lisävarusteena), eli eivät ole mitkään lättäsohvat vaikka nimestä sen kuvan saakin ).
          En ole ajanut m-sport alustaista, mutta jotku sitä moittinut liian pintakovaksi, tämä tietysti mielipidekysymys. Vakioalusta ei omasta mielestäni ole liian löysä eikä korkea, eikä tarvi pelätä että etupuskurin tökkää kanttariin kun ajaa kaupan pihalle parkkiin...
          Sport ratteja löytyy normeistakin tosi monista, ja loppu mitä m-sportista jää on muutama koristelista ja musta kattoverhoilu( joka voi silti olla ruksattu lisävarusteena kuten omassa ).
          Ja olikos niin että m-sporttiin ei ole voinut valita dynamic driveä, aktiiviohjauksen vissiin on pystynyt ?
          Ite siis annoin arvoa kaikille muille varusteille, koska ovat selvästi työläämpiä ja kalliita värkätä jälkikäteen mitä muuten valmiiseen/varusteltuun autoon pelkkä korisarja..

          Comment

          • syncro^^
            BTCF Member
            • Jan 2011
            • 765
            • Keski-Pohjanmaa, Räyrinki- Pohjois-Pohjanmaa Oulu

            #6
            Originally posted by JJtalo View Post
            Miks näissä e60/e61 ilmotuksissa lukee tosi monesti "kaikilla varusteilla!" tai "melkein kaikki varusteet löytyy!", ja monesti saattaa olla ihan karvalakki perus ilmastoinnilla, tai on italiantuonti eikä ole edes penkinlämmittimiä...

            Kannattaa miettiä paljonko antaa arvoa aidolle m-sportille, koska korisarjan voi vaihtaa kohtuu kustannuksin ( mikä on ulkonäönpuolesta iso plussa, ja monelle varmaan se syy ostaa m-sport. )
            Itelläni comfort-penkit oli pakolliset(näissä siis voit sähköllä säätää mm.sivutuen, ja säätyy muutenkin miljuunalla tavalla ja tarvittaessa hieroo ja tuulettaa(lisävarusteena), eli eivät ole mitkään lättäsohvat vaikka nimestä sen kuvan saakin ).
            En ole ajanut m-sport alustaista, mutta jotku sitä moittinut liian pintakovaksi, tämä tietysti mielipidekysymys. Vakioalusta ei omasta mielestäni ole liian löysä eikä korkea, eikä tarvi pelätä että etupuskurin tökkää kanttariin kun ajaa kaupan pihalle parkkiin...
            Sport ratteja löytyy normeistakin tosi monista, ja loppu mitä m-sportista jää on muutama koristelista ja musta kattoverhoilu( joka voi silti olla ruksattu lisävarusteena kuten omassa ).
            Ja olikos niin että m-sporttiin ei ole voinut valita dynamic driveä, aktiiviohjauksen vissiin on pystynyt ?
            Ite siis annoin arvoa kaikille muille varusteille, koska ovat selvästi työläämpiä ja kalliita värkätä jälkikäteen mitä muuten valmiiseen/varusteltuun autoon pelkkä korisarja..
            näillä perusteilla ostin aikoinaan oman auton autosta piti löytyä comfort jakkarat ja dynamic drive, active steering muut oli tottakai plussaa ja niitähä nyt sitte on ja reippaasti omassa. Nyt jälkikäteen oon ruvennu m-sporttaamaan autoa koska ei kustanna hirveesti jos vähän ettii foorumin myyntipalstalta osia
            Sininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.

            BMW G31 540D x-Drive
            BMW F11 530DA -12

            Ex:
            BMW E61 535da individual -10 340/680nm
            BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
            BMW F30 320Da -12
            Bmw E70 3.0DA -07
            Bmw F10 525DA -10
            Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03

            Comment

            • MarttiKK
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 1638

              #7
              Kierrä kaukaa E60/E61 vehkeet, täyttää kuraa kautta linjan.

              Comment

              • Dualfun
                Moderator
                • Jan 2003
                • 17843
                • PKS

                #8
                Jollekin se M-Sport paketti on pelkkä korisarja, mutta ainakin itse annan arvoa sisustan osille (ratti, verhoilut, penkit, yksityiskohdat), alustan muutoksille (vakaajat, iskarit, tukivarret, säädöt) sekä vanteille. Siitä syystä en lähtisi vertaamaan näitä ns. "M-Sportattuja" aitoihin yksilöihin.

                Originally posted by MarttiKK View Post
                Kierrä kaukaa E60/E61 vehkeet, täyttää kuraa kautta linjan.
                Aika lyhyt ja kantaaottava kommentti ilman sen suurempia perusteluita. Tälläisille on vaikea antaa painoarvoa.
                E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                ½ E36
                ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                Muut talouden vehkeet:
                E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                Comment

                • Boiga
                  BTCF Member
                  • Jul 2007
                  • 1773
                  • Ylöjärvi

                  #9
                  Originally posted by JJtalo View Post
                  Miks näissä e60/e61 ilmotuksissa lukee tosi monesti "kaikilla varusteilla!" tai "melkein kaikki varusteet löytyy!", ja monesti saattaa olla ihan karvalakki perus ilmastoinnilla, tai on italiantuonti eikä ole edes penkinlämmittimiä...

                  Kannattaa miettiä paljonko antaa arvoa aidolle m-sportille, koska korisarjan voi vaihtaa kohtuu kustannuksin ( mikä on ulkonäönpuolesta iso plussa, ja monelle varmaan se syy ostaa m-sport. )
                  Itelläni comfort-penkit oli pakolliset(näissä siis voit sähköllä säätää mm.sivutuen, ja säätyy muutenkin miljuunalla tavalla ja tarvittaessa hieroo ja tuulettaa(lisävarusteena), eli eivät ole mitkään lättäsohvat vaikka nimestä sen kuvan saakin ).
                  En ole ajanut m-sport alustaista, mutta jotku sitä moittinut liian pintakovaksi, tämä tietysti mielipidekysymys. Vakioalusta ei omasta mielestäni ole liian löysä eikä korkea, eikä tarvi pelätä että etupuskurin tökkää kanttariin kun ajaa kaupan pihalle parkkiin...
                  Sport ratteja löytyy normeistakin tosi monista, ja loppu mitä m-sportista jää on muutama koristelista ja musta kattoverhoilu( joka voi silti olla ruksattu lisävarusteena kuten omassa ).
                  Ja olikos niin että m-sporttiin ei ole voinut valita dynamic driveä, aktiiviohjauksen vissiin on pystynyt ?
                  Ite siis annoin arvoa kaikille muille varusteille, koska ovat selvästi työläämpiä ja kalliita värkätä jälkikäteen mitä muuten valmiiseen/varusteltuun autoon pelkkä korisarja..
                  Perus mersu/corolla varusteisiin tottuneille e60:n varustus on kattava usein.. ja tästä tulee mielikuva että kaikki löytyy kun ei tiedetä mitä kaikkea on saanut aikanaan. Ja itsellä m-sport 535d e61 ja löytyy dynamic drive sekä active steering.. en toki tiedä mitkä varusteet sulkee mitkäkin pois mut noi ny omassani on eli ei sulje toisiaan pois

                  Tyyppivikoja näissä on näköjään paljon, e60 ostamassa topic kannattaa lueskella läpitte mutta ilmeisesti muutamia perus vikoja on noi farkkujen johtosarja viat, kattoluukullisten vedenpoistokanavien tukkeutuminen, sisälämppärinkennon vuotaminen mitä nyt äkkiä tulee mieleen jotka omaani näköjään on korjailtu... Mutta kun tietää mistä korjata mitäkin niin eipä nämä sen kalliimpia ole ku audi tai mersukaan korjata. Ja kaikkia varaosia kun ei marmorilta kannata hakea, foorumin myyntipalsta sekä ebay yms on hyviä vaihtoehtoja usein

                  Jälkivarustelukin on mahdollista penkkien, ratin, korisarjan, kattoverhoilun, puolesta helppoa ja joskus jopa yllättävän edullista. Sitten jotain pienempiä saa suht yksinkertaisesti mutta sitten laajat ilmastoinnit ja kattoluukun tyyliset kiinteämmät varusteet on vaikeampi jälkeenpäin lisäillä.
                  Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

                  Comment

                  • jaki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2003
                    • 2978
                    • Uusimaa

                    #10
                    Originally posted by Boiga View Post
                    Perus mersu/corolla varusteisiin tottuneille e60:n varustus on kattava usein.. ja tästä tulee mielikuva että kaikki löytyy kun ei tiedetä mitä kaikkea on saanut aikanaan.
                    Näinpä, ilmoituksia aloittelijan on varmaan vaikea lukea, kun joku kehuu esim, että lisävarusteena valot aurinkolipoissa ja ovien alareunoissa, vaikka esim em on vakiovarusteet E6x:ssä. Ja vaikka kuinka paljon muuta.
                    Itsellä ensimmäinen E6X, jossa on perusstereot (kun ei budjettiin sopinut muuta), yllättävän hyvin nekin soi. Ainakin verrattuna jonkin korollan stereoihin.

                    Tyyppivikoja näissä on näköjään paljon, e60 ostamassa topic kannattaa lueskella läpitte mutta ilmeisesti muutamia perus vikoja on noi farkkujen johtosarja viat, kattoluukullisten vedenpoistokanavien tukkeutuminen, sisälämppärinkennon vuotaminen mitä nyt äkkiä tulee mieleen . Mutta kun tietää mistä korjata Ja kaikkia varaosia kun ei marmorilta kannata hakea, foorumin myyntipalsta sekä ebay yms on hyviä vaihtoehtoja usein
                    Omasa E61:ssa on melkein kaikki tyyppiviat pl johtosarja, jonka joku on jo aikaisemmin korjannut. Ihan helposti nuo viat silti sai korjattua ja taas pääsee pitkään huolettomasti. ebay tosiaan on kova sana varaosahankinnoissa. Toisaalta ei merkkiliikkeetkään huono vaihtoehto ole. Viimeksi pari vikkoa sitten ostin pakosarjan ja kattoluukun korjausarjan sieltä...ai juu liike oli Niederlassung Hamburg

                    Jälkivarustelukin on mahdollista penkkien, ratin, korisarjan, kattoverhoilun, puolesta helppoa ja joskus jopa yllättävän edullista. Sitten jotain pienempiä saa suht yksinkertaisesti
                    Joo, aikoinaan harmitti, kun yhdessä E60:ssa ei ollut komfort-penkkejä. Yllättävän halvalla sellaisenkin sarjan olisi saanut Saksasta. Nyt on ajatuksena rakentaa original hifi-systeemi. Ei sekään mahdottomia tulisi maksamaan, eikä hommana paha.

                    Quote:
                    Originally Posted by MarttiKK View Post
                    Kierrä kaukaa E60/E61 vehkeet, täyttää kuraa kautta linjan.
                    Todella outo kommentti, onkohan kaverilla kaikki levyt kutosella :think
                    BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                    Comment

                    • juster
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2003
                      • 624

                      #11
                      Originally posted by MarttiKK View Post
                      Kierrä kaukaa E60/E61 vehkeet, täyttää kuraa kautta linjan.
                      [Quote: jaki


                      Todella outo kommentti, onkohan kaverilla kaikki levyt kutosella :think[/QUOTE]

                      Yllättävän paljon oli minulla vikaa kaikissa kolmessa E6X autoissa. Sähkövikoja, suutinvikoja ym. Aikaisemmat E39 mallit tältä osin parempia. Samoin nykyinen F11 on pelannut tähän mennessä hyvin.

                      Comment

                      • jaki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 2978
                        • Uusimaa

                        #12
                        Originally posted by juster View Post
                        Yllättävän paljon oli minulla vikaa kaikissa kolmessa E6X autoissa. Sähkövikoja, suutinvikoja ym. Aikaisemmat E39 mallit tältä osin parempia. Samoin nykyinen F11 on pelannut tähän mennessä hyvin.
                        No, ehkä F11 on vielä sen verran uusi, että ei kannata paljon verrata. Kun ostin yhden E60:n, jossa 50 tkm ostettaessa ja 160 tkm myydessä, ainoa korjaus oli hehkuyksikön ja etuiskareiden vaihto. Mitään muuta ei autolle 3½ vuoden aikana tehty, pl normihuollot.
                        Sen verran tunnustan, että pakosarja, panoramakattomekanismi ja takaluukun johtosarja ovat selviä kämmejä suunnittelussa E6x-sarjassa. Erityisesti pidän tuota pakosarjaa todella ihmeellisenä suunniteluvirheenä tämän tason merkiltä.
                        BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                        Comment

                        • juster
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2003
                          • 624

                          #13
                          Ensimmäistä E39:ä lukuun ottamatta, kaikki minulla olleet autot ovat olleet alle 100 tkm. ajettuja ostaessani.

                          Esim. 530 I LCI:ssä vaihdettiin kahdesti suuttimet, pari puolaa, bensapumppu ja ratin asentotunnistin. Nämä kaikki vaihdettiin alle 50 tkm. ajettuun autoon.

                          Comment

                          • MarttiKK
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 1638

                            #14
                            Originally posted by jaki View Post

                            Todella outo kommentti, onkohan kaverilla kaikki levyt kutosella :think
                            Jukka, olet kyllä kuningas kommenttiesi kanssa. Joskus en tiedä onko sinulla levyjä ollenkaan.

                            Oma E61 oli sähkö- ja mekaanisia vikoja täynnä, samoin kahden kaverini E61/E60:t. Eli jokainen tuntemani on E60/E61:n kanssa paininut jatkuvasti erilaisten vikojen kanssa. Kaverini E60:een (kirjoittelee täälläkin) tehtiin vast'íkään Laakkosella 2700 eurolla korjauksia (auton arvo ehkä 18000 euroa) sähkö/moduli sun muiden ongelmien johdosta.
                            Last edited by MarttiKK; 08-08-2012, 12:34. Reason: typoja

                            Comment

                            • jaki
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2003
                              • 2978
                              • Uusimaa

                              #15
                              Originally posted by MarttiKK View Post
                              Jukka, olet kyllä kuningas kommenttiesi kanssa. Joskus en tiedä onko sinulla levyjä ollenkaan.
                              Ehkä, ei mutta heittämäsi postaus oli yhtä tyhjän kanssa ja ei varmasti auttanut topikin aloittajaa yhtään eteenpäin.

                              Oma E61 oli sähkö- ja mekaanisia vikoja täynnä, samoin kahden kaverini E61/E60:t. Eli jokainen tuntemani on E60/E61:n kanssa paininut jatkuvasti erilaisten vikojen kanssa.
                              Kerro nyt jotain detalji, ei tuollaisella "tiedolla", -vikoja täynnä-, tee mitään.
                              Ajan takaa sitä, että minulla on ollut 3 kpl E60 ja ne olivat kaikki vähävikaisia, kilsat tuosta 50 t:sta 180 tuhanteen. Ikää niillä oli 4 - 7 vuotta silloin.

                              Kaverini E60:een (kirjoittelee täälläkin) tehtiin vast'íkään Laakkosella 2700 eurolla korjauksia (auton arvo ehkä 18000 euroa) sähkö/moduli sun muiden ongelmien johdosta.
                              Haloo, jos auton arvo on tuo n 18 keuroa, se on siis 2004 tai 2005 ja aika runsailla kilsoilla. Kuka nyt sellaisen Laakkoselle vie korjattavaksi. Ihan hyvin ne siellä korjaa, mutta, jos olisin tästä uusimmasta E61:ta korjauttanut kaikki pikkuviat Laakkosella, olisi talo pitänyt laittaa myyntiin, jotta saa laskut maksettua. Pikkuviat korjataan itse tai jollakin tutulla. Ja osat metsästetään ebays:sta jne.

                              Esim:
                              Koska olen luonteltani orggisorava ja vikoja vihaava, piti saada KAIKKI vikailmoitukset Inpa:sta pois. Yksi sellainen oli huurteen tunnistin. Osa maksaa Laakkosella ehkä 170 eur (en koskaan kysynyt), genuine parts:lla 150, eli liikaa. Kyttäsin aikani ebay.de:stä ja huusin sellaisen (siis uuden) 40 eurolla sis pk. Paketti tuli, oli BMW Original Teile ja asennustyökalukin mukana. Ohjeet luin TIS:stä, vähän trikloroetyleeniä puhdistukseen ja uuden paikalleen painaminen. Meni ehkä 10 min max. Koko hoito olisi varmaan maksanut Laakkosella 200, jos olisi edes riittänyt. Nyt tuli mukavasti ainakin 160 puhdasta säästöä.

                              Ylipäätään aivan turha mollata E6x:iä. E39 muka oli "korkealaatuinen"? Niin kirjoittelevat vain ne, jotka ovat sellaista myymässä. Mihin on unohtunut turbo- laatikko-, pikseli-, bensojen puola- ja tutinaviat jne. Kaikki,joita ei juuri E6x:ssä ole.
                              Last edited by jaki; 08-08-2012, 16:37.
                              BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎