Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw e60:stä ostamassa?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemarikari5
    Bimmer Rookie
    • Dec 2004
    • 167

    #46
    Minulla on ainakin kestänyt viimeiset 33tkm (159-192tkm). Kaikkihan saa rikki, jos oikein yrittää. Mulla oli myös e39 530d-03, jolla ajettiin 150-240tkm eikä siinäkään ollut mitään vikaa, vaikka onkin kuulemma paska laatikko.
    Uskoisin monesti suurimman syyn rikkoutumisiin olevan ratin ja penkin välissä.
    -04 e60 530da
    ex bemmit: 1502, 318i, 535i, 730i, 850i, 530dx2

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6325
      • P-Pohjanmaa

      #47
      Originally posted by henekka View Post
      mitäs mieltä olette että jos on 530 lastutettuna niin pitääkö senyt sitten olla välttämättä manuaali jotta kestää vai onko vain huhupuheita että automaattilaatikot ei kestä?
      Tomaatti ehdottomasti,kestää varmasti paremmin lisätehoa kun manuaali.
      Nämähän on eri puusta tehty kuin E39:sien laatikot..

      Ja kummankin saa hajalle varmaan vakiotehollakin mutta jos vähänkään ajattelee käyttöautona niin ehdotomasti tomaatti.
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • AlpinWeiss
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2007
        • 927
        • West coast

        #48
        Originally posted by veku View Post
        Tomaatti ehdottomasti,kestää varmasti paremmin lisätehoa kun manuaali.
        Nämähän on eri puusta tehty kuin E39:sien laatikot..

        Ja kummankin saa hajalle varmaan vakiotehollakin mutta jos vähänkään ajattelee käyttöautona niin ehdotomasti tomaatti.
        Silloin kun itsellä kajahti hajoamattomaksi kehuttu bmw:n automaattiaski kun kilsoja oli lasissa 170 000, minusta tuli vielä enemmän manuaalimies. Jos ajamisesta haluaa nauttia, niin ehdottomasti manuaali! On myös pikkusen eri hintainen korjata tuo automaatti... Harmittaa että menin automaattia edes kokeilemaan.
        MBCLK240 -02
        E36 318 -93
        E46 320 Ci -01
        E46 330 CiA -01
        E60 520i -04
        E93 325i -07
        F36 420xi -16

        Comment

        • Ceeray
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 1399
          • Kuopio

          #49
          Mielestäni 530/535D menee ihan suorastaan pilalle manuaaliaskilla..
          Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

          Comment

          • casino
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 663
            • Keski-Suomi

            #50
            Originally posted by 205/65-15H View Post
            Meilläkin alle 4 vuotiaassa oli jo ruosteessa, nyt odotellaan Laakkosen tuomiota, saako noihin yleensä uutta peltiä vai miten ne sen korjaa takuutyönä. On niin ikävässä paikassa että joutunee kuitenkin purkamaan aikas paljon takaluukkua.

            No jos se ruostuminen on lähtenyt luukun liimasaumasta kuplimaan niin silloin menee koritakuun piikkiin. Oma kärryni menee ensiviikolla takaluukun vaihtoon. Koritakuu on 12 v.
            Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
            Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
            http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

            e39 -530d touring 11/1999
            ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

            Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

            Comment

            • nachi
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2006
              • 378

              #51
              Originally posted by AlpinWeiss View Post
              Silloin kun itsellä kajahti hajoamattomaksi kehuttu bmw:n automaattiaski automaatti... .
              Kukahan lie tämmöistä syöttänyt?

              Tämä ei ole kyllä ikinä omiin korviin asti kantautunut useammankaan harrastevuoden jälkeen, lähinnä päinvastoin verrattuna esimerkiksi MB:n laatikoihin.

              Comment

              • Tommix
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 5418
                • S:t Karins

                #52
                Originally posted by AlpinWeiss View Post
                Jos ajamisesta haluaa nauttia, niin ehdottomasti manuaali!
                5 sarja + diisseli
                On se yhtä juhlaa, eteenkin kaupungissa
                Kaksoismassa vauhtis on myös ikuinen
                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                Comment

                • veku
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6325
                  • P-Pohjanmaa

                  #53
                  Originally posted by AlpinWeiss View Post
                  Silloin kun itsellä kajahti hajoamattomaksi kehuttu bmw:n automaattiaski kun kilsoja oli lasissa 170 000, minusta tuli vielä enemmän manuaalimies. Jos ajamisesta haluaa nauttia, niin ehdottomasti manuaali! On myös pikkusen eri hintainen korjata tuo automaatti... Harmittaa että menin automaattia edes kokeilemaan.
                  Mikä kone\korimalli oli kyseessä ?
                  Näitä E6x tomaatteja tuskin kovin paljon on hajonnut jos vertaa missä suhteessa näitä on verrattuina manuaaliaskeihin.

                  Mun mielestä vaan disuun\tehokkaaseen bensaan kuuluu tomaatti,se on vaan niin jeesuksen vaivaton ajaa siis jos kyse on käyttöautosta.

                  Tossa femmassa taitaa olla manuaski ja sitä saa hämmentää..kai se jotain tyydytystä tuo kun sitä vispaa niin maan perkuleesti ja kuuntelee miten mosa raikaa
                  F11 M550D
                  E39 M5
                  F26 3.0 Da M-Sport
                  E61 535D M-Sport

                  Comment

                  • Malax
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2011
                    • 118
                    • Lappeenranta

                    #54
                    Originally posted by veku View Post
                    Mikä kone\korimalli oli kyseessä ?
                    Näitä E6x tomaatteja tuskin kovin paljon on hajonnut jos vertaa missä suhteessa näitä on verrattuina manuaaliaskeihin.

                    Mun mielestä vaan disuun\tehokkaaseen bensaan kuuluu tomaatti,se on vaan niin jeesuksen vaivaton ajaa siis jos kyse on käyttöautosta.

                    Tossa femmassa taitaa olla manuaski ja sitä saa hämmentää..kai se jotain tyydytystä tuo kun sitä vispaa niin maan perkuleesti ja kuuntelee miten mosa raikaa
                    Taitaa moni puhua askin hajoamisesta, kun turbiini on mennyt rikki...?
                    superb Combi 2,0 TDI Ambition Business

                    Comment

                    • 205/65-15H
                      BTCF Member
                      • Mar 2008
                      • 1422

                      #55
                      Originally posted by casino View Post
                      No jos se ruostuminen on lähtenyt luukun liimasaumasta kuplimaan niin silloin menee koritakuun piikkiin. Oma kärryni menee ensiviikolla takaluukun vaihtoon. Koritakuu on 12 v.
                      Sieltähän se on lähtenyt, ruostetta ei ole paljon, mutta pelkkää yläosan maalausta ehdottivat Herttoniemen Laakkosella, kuulemma maahantuojan nykypolitiikka. Vähintään kolme päivää pajalla ja ei sijaisautoa. Odotellaan ruosteen leviämistä....
                      e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                      e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                      Ioniq5 AWD -22
                      Leaf 40kwh -18

                      Comment

                      • JJtalo
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2011
                        • 350
                        • Kokkola

                        #56
                        Minkähänlaisella politiikalla maahantuoja suhtautuu tuontipeleihin tuon kontin ruosteen suhteen ? Itellä kun avaa takalasin, näkyy molemmissa reunoissa muutama kupla pellin ja kumitiivisteen rajalla. Ajattelin korjuuttaa tuon joskus kun on löysää rahaa, mutta siinähän sitä olis riemua jos tuon vois tukkia koritakuun piikkiin, autona -05 e61 530d.

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7527
                          • Jyväshyvä

                          #57
                          Originally posted by JJtalo View Post
                          Minkähänlaisella politiikalla maahantuoja suhtautuu tuontipeleihin tuon kontin ruosteen suhteen ? Itellä kun avaa takalasin, näkyy molemmissa reunoissa muutama kupla pellin ja kumitiivisteen rajalla. Ajattelin korjuuttaa tuon joskus kun on löysää rahaa, mutta siinähän sitä olis riemua jos tuon vois tukkia koritakuun piikkiin, autona -05 e61 530d.
                          Ruostetta on liki joka toisessa reilummin ajetussa autossa.
                          Kyllä ne tuontipelitkin on menneet takuuseen, esimerkkinä
                          em. Casinon auto joka on allekirjoittaneen tuoma,
                          siinä tosin ei mennyt takuuseen yläreunan ruosteiden takia,
                          luukku kun oli joskus maalattu...
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • henekka
                            Newbiemmer
                            • Aug 2012
                            • 11
                            • Suomi

                            #58
                            Sillalailla! Bmw joka minun piti ostaa, meni vkloppuna ilmeisesti lunastukseen... Eli mainostetaan nyt sitten täälläkin,autoa olen edelleen vailla!

                            Last edited by henekka; 15-09-2012, 12:25. Reason: Eikö kukaan halua luopua autostaan??

                            Comment

                            • Kert
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2006
                              • 108
                              • Vantaa

                              #59
                              Hei,
                              Ajattelin pitkästä aikaan vaihtaa taas bemariin ja E60 korimalli kiinnostaisi.
                              Tälläisen bongasin: http://www.nettiauto.com/bmw/530/6171943

                              Onko joku foorumilaisista käynyt jo renkaita potkimassa tai onko muuten jotenki tuttu auto?
                              Vikoja: Maalipinnassa naarmuja siellä-täällä, kostealla kelillä ei parkkitutka toimi, toinen xenoni palanut ja sitten se takaluukun ruoste tietenkin.

                              Täällä joku sanoi että koritakuu on 12v eli se takaluukku varmaan menisi takuuseen vielä?

                              Tässä ei ole HUD-ia joka olisi ollut kiva lisä. Minkälainen homma olisi asentaa?

                              267 000km ei varmaan tunnu vielä missään tälläisessä koneessa? (Jakopää ketjulla?)

                              Sitten vielä varustelusta:
                              S677A - HiFi System Professional DSP < Onko tämä se parempi setti jossa subbarit penkkien alla?

                              S715A - M Aerodynamics package < Tarkoittaako puskureita?

                              S885A - On-board vehicle literature Swedish < Mitäs tämä meinaa?

                              Ensi viikolla olis ehkä tarkoitus lähteä hakemaan jos ei löydy parempaa.
                              Matkaa on reilu 400km ja siksi ajattelin kysellä täältä mielipiteitä ensin.
                              Lähempänäkin olisi muutama suht samoilla varusteilla, mutta jostakin syystä kaikkissa on joku beigen värinen sisusta.
                              Mitäs kaikkea kannattaa katsoa kun käyn koeajamassa?
                              Laatikon pitää tietenkin vaihtaa nätisti ja sen katson ettei koneessa ole nesteet sekaisin. Entä mitä muuta?
                              Entä kuulostaako toi hinta järkevältä?

                              Kiitos!
                              E60 525i (09/2004)
                              Exät: Volvo V40 | Nissan Terrano | BMW E39 520i | BMW E34 535i | Honda CRX | VW Caravelle | Fiat Ritmo

                              Comment

                              • Thetic
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2011
                                • 89
                                • Suomi

                                #60
                                Originally posted by Kert View Post
                                Hei,
                                Ajattelin pitkästä aikaan vaihtaa taas bemariin ja E60 korimalli kiinnostaisi.
                                Tälläisen bongasin: http://www.nettiauto.com/bmw/530/6171943

                                Onko joku foorumilaisista käynyt jo renkaita potkimassa tai onko muuten jotenki tuttu auto?
                                Vikoja: Maalipinnassa naarmuja siellä-täällä, kostealla kelillä ei parkkitutka toimi, toinen xenoni palanut ja sitten se takaluukun ruoste tietenkin.

                                Täällä joku sanoi että koritakuu on 12v eli se takaluukku varmaan menisi takuuseen vielä?

                                Tässä ei ole HUD-ia joka olisi ollut kiva lisä. Minkälainen homma olisi asentaa?

                                267 000km ei varmaan tunnu vielä missään tälläisessä koneessa? (Jakopää ketjulla?)

                                Sitten vielä varustelusta:
                                S677A - HiFi System Professional DSP < Onko tämä se parempi setti jossa subbarit penkkien alla?

                                S715A - M Aerodynamics package < Tarkoittaako puskureita?

                                S885A - On-board vehicle literature Swedish < Mitäs tämä meinaa?

                                Ensi viikolla olis ehkä tarkoitus lähteä hakemaan jos ei löydy parempaa.
                                Matkaa on reilu 400km ja siksi ajattelin kysellä täältä mielipiteitä ensin.
                                Lähempänäkin olisi muutama suht samoilla varusteilla, mutta jostakin syystä kaikkissa on joku beigen värinen sisusta.
                                Mitäs kaikkea kannattaa katsoa kun käyn koeajamassa?
                                Laatikon pitää tietenkin vaihtaa nätisti ja sen katson ettei koneessa ole nesteet sekaisin. Entä mitä muuta?
                                Entä kuulostaako toi hinta järkevältä?

                                Kiitos!
                                Kävin katsomassa ja koeajamassa viime syksynä tuon. Silloin hintapyyntö oli 16800 Apukuskin takaoven ja takalokarin taitteessa oli ihan kunnon lommo, sellainen terävän mallinen, menisi oikaisuksi ja maalaukseksi. Maalipinta myös kauttaaltaan täynnä syviä naarmuja, osa ei edes myllyttämällä häviä. Autoa kun mentiin katsomaan se oli aivan hiekassa ja näkyi kun lapset oli vähän rukkaset kädessä pyyhkinyt "puhtaaksi" Sisusta pilattu wunderbaumilla kuten kuvastakin näkyy, menisi otsonoinniksi, niin karmea lemu.

                                Ajossa tai tekniikassa ei ollut tarkan syynäämisen perusteella mitään valitettavaa ja inpalla tutkiessa ei löytynyt mitään moitittavaa.

                                Jäi ostamatta sen takia kun olisi mennyt silloin molemmat rengassarjat uusiksi, vanteet ja maalipinta paikoin maalaukseen ja hinta oli siihen nähden silloin tosiaan aika korkea.
                                Last edited by Thetic; 12-06-2015, 11:19.
                                G05 X5 45e

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎