OHO!! Onko minulla sitten hyvää tuuria, ei ole kyllä sähkövikoja ollu jos ei lasketa sitä kun oli virtakaapeli löysällä:think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
bmw e60:stä ostamassa?!
Collapse
X
-
Originally posted by Boiga View PostJa itsellä m-sport 535d e61 ja löytyy dynamic drive sekä active steering.. en toki tiedä mitkä varusteet sulkee mitkäkin pois mut noi ny omassani on eli ei sulje toisiaan pois
olen kyllä ollut siinä uskossa että M-sport+ DD yhdistelmä farkussa ei ole ollut tehtaalta lähtiessään mahdollinen...
Edit: No tuttu autohan sieltä löytyi, jo 3. omistajalla tämän ketjun kirjoittajista ja 4. foorumilainen ;-)
Auto on jälkiasennetulla korisarjalla...Last edited by MajorDrake; 08-08-2012, 23:30.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MarttiKK View PostJukka, olet kyllä kuningas kommenttiesi kanssa. Joskus en tiedä onko sinulla levyjä ollenkaan.
Oma E61 oli sähkö- ja mekaanisia vikoja täynnä, samoin kahden kaverini E61/E60:t. Eli jokainen tuntemani on E60/E61:n kanssa paininut jatkuvasti erilaisten vikojen kanssa. Kaverini E60:een (kirjoittelee täälläkin) tehtiin vast'íkään Laakkosella 2700 eurolla korjauksia (auton arvo ehkä 18000 euroa) sähkö/moduli sun muiden ongelmien johdosta.
Edelleen pyytäisin suhteuttamaan oman pinkan paksuuden auton uushankinta-hintaan sekä vertailemaan mitenkä luotettavaa saa muilta merkeiltä samaan kategoriaan. Yllättävää kyllä, ei tule muun merkkiset yhtään sen halvemmaksi ylläpidoltaan jos pysytellään premium-tason laitteissa.
E60 ostoon kannattaa suhtautua järki kädessä, ja mieluusti käydä useampaa koeajamassa, että tietää minkälaista ajotuntumaa ja kuluneisuutta pitäisi olla tietyillä kilometreillä. Usein esiintyyvine vikojen listausta voi selailla tältä forumilta (6zyl dieselin pakosarja, farmarin ilmajousien kompura jne) tai sitten http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=23&t=404 missä on vähän vähemmän paskanjauhantaa ja kysymyksiä.
Kaikenkaikkiaan ihan laatupelejä (oma mielipide toki) kunhan huomioi tietyt reaaliteetit =
naapurit katselee ylöspäin - pitävät parempana kansana,
työkaverit kattelee kateellisena, kulutusosat on järkihintaisia,
niveliä isossa autossa menee,
kulutus on kohtuullinen ottaen huomioon auton koko,
ei osta ll-huolloilla pilattua autoa ; katso vaikka minkä tahansa >150tkm ajetun 30tkm ö-vaihtovälillä olevan auton venttiilikoppaan niin ymmärrät
isommissa kolareissa olleiden autojen historia / korjaustapa kannattaa varmistaa, alumiini-hybridi-rakenne keulassa vaatii korjaustavoilta vähän enemmän huomiota kuin peruspellistä pokatun.
vikavalo kun syttyy ja jos ei omista tiloja missä korjata ja tuttua tai itellä testeriä == poikkeuksetta >300e lasku joka ikinen kerta. Sama toki muillakin merkeillä.5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
-
Originally posted by claude View PostTohon omaan autoon on nyt vaihettu hammastanko,molemmat termarit,turbo,etuiskarit (vajaa 100tkm.kesti vanhat) ja maf. Ja tietty imusarjan läpät poistettu. Vararengaskoteloon kannattaa vilkasta ettei ole vettä ja tietysti kokeilla ettei laatikko luista kauheesti.. Hehkujahan näistä vissiin menee aikalailla.. Omalla oli ajettu 183tkm. kun ostin ja nyt on 195tkm.mittarissa..
Nii ja haulla löytyy aikalailla juttua noista "tyyppivioista"..
Tähä vielä lisäyksenä että,ei ollu tarkotus pelotella topicin alottajaa
Mulla meni myyjäliikkeen piikkiin termarit,hammastanko ja turbo.. Kuluvia osiahan nuo on ja menee autosta kun autosta jossain vaiheessa.. Ite oon ainakin tykänny e60.. Eikä tuo edellinen bemuni (e39 525 iat) ihan viaton ollu.. Ei muuta ku kaupoille
F31 320d lci
ex bemut.
e92 325i -07
e91 325d -08
e60 530da "m-sport" -04
e39 525iat -01
Comment
-
-
Originally posted by jaki View Post
Kerro nyt jotain detalji, ei tuollaisella "tiedolla", -vikoja täynnä-, tee mitään.
Ajan takaa sitä, että minulla on ollut 3 kpl E60 ja ne olivat kaikki vähävikaisia, kilsat tuosta 50 t:sta 180 tuhanteen. Ikää niillä oli 4 - 7 vuotta silloin.
- polttoainepumppu rikki
- Automaattisen tasonsäädön "Pumppu" rikki (E61)
- sivupeilien automaattinen himmentymisomaisuus rikki (nesteet vuotivat)
- DPF meni tukkoon kesken ajon koska järjestelmä ei osannut enää käynnistää polttoa (auto jätti tielle).
- muut muut mystiset pikkuviat, joita oli paljon.
Autoa korjattiin takuuaikana varmaan 4000-5000 euron edestä ja takuuajan jälkeen käytettiin muita kuin merkkiliikkeitä korjauksissa. Huollot tein aina merkkiliikkeessä.
Ei siitä mihinkään pääse - omat kokemukset E61:stä olivat lähinnä negatiivisia.Last edited by MarttiKK; 13-08-2012, 12:59.
Comment
-
-
Originally posted by MarttiKK View PostJos nyt unohdetaan ne E60/E61:n vakioviat (jotka olivat mm. minun ja kaverini autossa) eli pakosarja halki, sekoileva I-drive (ei koskaan saatu korjattua - meni aina välillä mykäksi), 80tkm välein uusittavat puslat jotta auto menisi edes jotenkin suoraan, suuttimet rikki, hehkut ja hehkuboksi rikki, jurinat ohjauspyörässä, mystisiä sähkövikoja (ovet ei aukea kuin avaimella), takaluukun johtosarjahämmingit, niin päästään niihin varsinaisiin vikoihin eli
- polttoainepumppu rikki
- sivupeilien automaattinen himmentymisomaisuus rikki (nesteet vuotivat)
- DPF meni tukkoon kesken ajon koska järjestelmä ei osannut enää käynnistää polttoa (auto jätti tielle).
- muut muut mystiset pikkuviat, joita oli paljon.
Autoa korjattiin takuuaikana varmaan 4000-5000 euron edestä ja takuuajan jälkeen käytettiin muita kuin merkkiliikkeitä korjauksissa. Huollot tein aina merkkiliikkeessä.
Ei siitä mihinkään pääse - omat kokemukset E61:stä olivat lähinnä negatiivisia.
on teille sattunu pahasti "maanantaikappaleet" näistä pirsseistäomassa oon selvinny melkein pelkillä pakollisilla huolloilla mitä I-Drive ilmottelee. huom paitsi: (narinahela ja termostaatti) ja mittarissa on jo 230tkm, omia ajoja n.50tkm on tosi laadukas pirssi ja mitä tähän hintaluokkaan tulee niin parempaa et yksinkertasesti tähän rahaan saa ja ite yllätyin positiivisesti että on paljon parempi mitä moni paljon kalliimpi auto
seuraavaki auto on e60, LCI malli tästä. tai jopa f10
Sininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.
BMW G31 540D x-Drive
BMW F11 530DA -12
Ex:
BMW E61 535da individual -10 340/680nm
BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
BMW F30 320Da -12
Bmw E70 3.0DA -07
Bmw F10 525DA -10
Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03
Comment
-
-
Edellisellä 535:lla ajoin 120 th km, iskarit + jouset vaihdatin matalamaksi, hehkut ja termari ja takaluukun johdot vaihdettiin kerran. Ok, ilmastoinnin kenno puhkesi mutta ei liene tyyppivika?
Nykyisellä olen rullannut 60 th km ja termarit vaihdoin varoiksi.
Kuten todettua, ihan paskoja nää on...Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostEdellisellä 535:lla ajoin 120 th km, iskarit + jouset vaihdatin matalamaksi, hehkut ja termari ja takaluukun johdot vaihdettiin kerran. Ok, ilmastoinnin kenno puhkesi mutta ei liene tyyppivika?
Nykyisellä olen rullannut 60 th km ja termarit vaihdoin varoiksi.
Kuten todettua, ihan paskoja nää on...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by syncro^^ View Poston teille sattunu pahasti "maanantaikappaleet" näistä pirsseistäomassa oon selvinny melkein pelkillä pakollisilla huolloilla mitä I-Drive ilmottelee. huom paitsi: (narinahela ja termostaatti) ja mittarissa on jo 230tkm, omia ajoja n.50tkm on tosi laadukas pirssi ja mitä tähän hintaluokkaan tulee niin parempaa et yksinkertasesti tähän rahaan saa ja ite yllätyin positiivisesti että on paljon parempi mitä moni paljon kalliimpi auto
seuraavaki auto on e60, LCI malli tästä. tai jopa f10
Edellinen E61 ja sitä edellinen E39 ostettiin Saksasta merkkiliikkeestä ja molemmat olivat Premium Selection -autoja.
Comment
-
-
Originally posted by MarttiKK View PostNykyinen F10 on ollut korjausvapaa kahden vuoden ajan lukuunottamatta transmission failurea mikä johti ajon keskeytymiseen. Bitti oli vinossa Flexray-väylässä...
Juttelin viime viikolla yhden taksarin kanssa: kone F10:tä oli porsinut 147 tkm:ssä (2l idiesel). Eli ei näemmä mitään parannusta tuollakan alueella. Ylipäätään, F10/11 ovat vielä aivan liian uusia/vähän ajettuja, jotta voidaan tehdä johtopäätöksiä.
Edellinen E61 ja sitä edellinen E39 ostettiin Saksasta merkkiliikkeestä ja molemmat olivat Premium Selection -autoja.
Viimeisimmän E61:n ostin liikkeestä kyllä, mutta hiukan epämääräisen tapauksen. Ihan hyvä yksilö sekin silti on. Mutta, kun kilsoja on jo yli 200t ja ikää kahdeksan vuotta, toki nyt jo laittamista vähän voi olettaa olevankin.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by jaki View PostYlipäätään aivan turha mollata E6x:iä. E39 muka oli "korkealaatuinen"? Niin kirjoittelevat vain ne, jotka ovat sellaista myymässä. Mihin on unohtunut turbo- laatikko-, pikseli-, bensojen puola- ja tutinaviat jne. Kaikki,joita ei juuri E6x:ssä ole.
Vaikka E39 oli hyvä auto, on maailma mennyt siitä eteenpäin. E6X on ominaisuuksiltaan parempi auto, mutta viattomuuden osalta se ei sitä ole.
Comment
-
-
Originally posted by juster View PostMinusta jotenkin tuntuu toisin päin. Että E6X:ää kehuu ne jotka ovat niitä myymässä.
Vaikka E39 oli hyvä auto, on maailma mennyt siitä eteenpäin. E6X on ominaisuuksiltaan parempi auto, mutta viattomuuden osalta se ei sitä ole.
Ainakin itse olen erittäin tyytyväinen tähän nykyiseen sekä edeltäjään E61 530da jolla ajoin 90 tkm(155-245), korjauskuluja oli tuolla matkalla about 1000-1200e edestä+normi huollot..
530 da E39:lläfarkulla ajoin myös ajoin myös 90tkm (190-280),tähän piti laittaa koko alusta ,turbo,siirtopumppu,vaihdelaatikon asentotunnistimet,maffi x2 jne..
M5:lla olen nyt 5000 km ajanut ja kaikki etupään osat on jo pitänyt vaihtaa..tosin ihan vaan omaksi iloksi kun harraste pelistä on kyse
Molemmat malli sarjat on mielestäni erittäin hyviä matkakumppaneita vikoineen päivineenF11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by jaki View PostEli uusi vastaan käytetyt...
Juttelin viime viikolla yhden taksarin kanssa: kone F10:tä oli porsinut 147 tkm:ssä (2l idiesel). Eli ei näemmä mitään parannusta tuollakan alueella. Ylipäätään, F10/11 ovat vielä aivan liian uusia/vähän ajettuja, jotta voidaan tehdä johtopäätöksiä.
Paljonkos noilla oli rullattu ennnen ostoa?
Viimeisimmän E61:n ostin liikkeestä kyllä, mutta hiukan epämääräisen tapauksen. Ihan hyvä yksilö sekin silti on. Mutta, kun kilsoja on jo yli 200t ja ikää kahdeksan vuotta, toki nyt jo laittamista vähän voi olettaa olevankin.
E39:llä oli ajettu noin 120tkm ja E61:llä noin 60tkm ostettaessa.
Comment
-
-
Näistä nyt varmaan sinänsä turha kinata, toisella kestää toisella ei. On niin riippuvainen monesta asiasta esim. edellisen omistajan käytöstä/pidosta, ajotavasta (matkaa/kaupunkia). Toki näissäki niitä vikoja on mutta missäpä ei olis, eli ei kannata pelästyä. Ja nämä tietyt heikot kohdat kyllä selviää foorumia vähän penkomalla.
Kunnossa oleva e60 on kyllä mieluinen auto kurvailla ja vielä mielyttävämpää siitä tekee oikeat varusteet.///MotorporotE34 ///M5 -91
E28 535iA projekti
ex E91 330xd M-Sport -06
ex E38 740 iL
ex E39 M5 -01
ex E60 530iA M-Sport -04
ex E34 520i
Comment
-
Comment