Miten eturenkaat lähtee mukaan? Jos tarenkaat pyörii tyhjää ensin? Eikö sen voi käytännössä nosturilla renkaat ilmassa ajaa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 xdrive jakovaihteisto vinkuu
Collapse
X
-
Kytkentä tapahtuu sähköisesti softan ohjaamana.
Tällöin sutimista ei välttämättä tarvita. Periaatteessa on mahdollista että nelivetoa käytetään aina päällä liikkeelle lähdettäessä.
Onko joku törmännyt dokumenttiin joka kertoo missä tilanteissa neliveto oikeasti kytketään päälle?
Itsestä tuntuu että eipä tuo liikkeelle lähtiessä paljon sudi niin kuin 4veto olisi valmiiksi päällä. Tai sutimisenesto on niin herkkä että 4veto ehtii päälle ennen kuin takapään sutimista edes huomaa.
Takavedossakin sutimisenesto toimi tosi huomaamattomasti. En puhu mistään kaasupohjassa kiihdyttämisestä vaan normi ja hieman reippaammassakin kiihdytyksessä. Jos kaasua oli reilusti liikaa niin sitten moottori hyytyi hetkellisesti.
Näissähän ei ole mitään lukkoja joten jarrut on kovilla jos pidempään reippaammin kurvailee. Eli jos 3 rengasta on rullien päällä niin 3 rengasta jarrutetaan ja toivotaan että se yksi ei rullalla oleva rengas saa auton liikkeelle. Tällöin useissa automalleissa pitää käyttää reilummin kaasua.
Menee arvauksella mutta nosturilla ollessa voi olla että yksi rengas välillä pyörähtää. Ei aina sama rengas.F11 530d xDrive 09/16
Ex E60 530d xDrive A 10/08
Ex E60 520dA 09/08 liisari
Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
Ex Opel Kadett 1.6 -89
Comment
-
-
En tiedä onko xdrivesta tuollaista dokumenttia, mutta niin olen ymmärtänyt että ainakin jonkin verran nelivedolla lähdetään ja maantiellä ollaan sitten takaveto, se minkä asteisena neliveto missäkin tilanteessa ja nopeudessa on ei varmaan ihan yksiselitteinen?
Omassa e53 x5 on atc500 ja kilometrejä nyt 407tkm eikä mielestäni mitään äännä. Onko sitten vähän järeämpi tuo.*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Originally posted by Esal View PostEn tiedä onko xdrivesta tuollaista dokumenttia, mutta niin olen ymmärtänyt että ainakin jonkin verran nelivedolla lähdetään ja maantiellä ollaan sitten takaveto, se minkä asteisena neliveto missäkin tilanteessa ja nopeudessa on ei varmaan ihan yksiselitteinen?Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Comment
-
-
Originally posted by Bemmiee39 View PostKyllähän kaikki renkaat pyöri nosturilla kun otin dtc:n ja luistoneston pois.
Äkkiseltään kaikkien pyöriminen kuulostaa oudolta kun ei ole lukkoja (paitsi se jarruttelu).
Pyörivätkö samaan suuntaankin? Ehkä kaikki renkaat lähtee mukaan kun ei ole vastusta joka estäisi pyörimistä. Voi olla että vetokyky on heikko jos vaikka käsin pitää rengasta paikoillaan.
Tosi elämässä harva 4veto on oikeasti 4veto kun se vaatisi 3 lukkoa. G-mersu taitaa olla yksi harvoja. Paremminkin ovat 2vetoja (ja 2veto on oikeasti 1veto paitsi jos on lukko).F11 530d xDrive 09/16
Ex E60 530d xDrive A 10/08
Ex E60 520dA 09/08 liisari
Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
Ex Opel Kadett 1.6 -89
Comment
-
-
Eturenkaat pyöri samaan suuntaan, jota vähän ihmettelin. Takarenkaita en ajatellut mutta kai ne normaalisti pyörii vastakkaisiin ilmassa.
Kai se auto kuvittelee että takarenkaat sutii ja käskee eturenkaidenkin pyöriä.
Ei ollu paljoakaan vastusta kun käsillä jarrutin eturengasta.
En kuullut nosturilla sitä narinaa jonka kuulee ajossa aina kun hitaassa vauhdissa ajaa ja kun kiihdyttää. Eikö sellainen ole sen jakolaatikon sähkömoottorin oire?
Comment
-
-
Originally posted by Bemmiee39 View PostKai se auto kuvittelee että takarenkaat sutii ja käskee eturenkaidenkin pyöriä.
Ei ollu paljoakaan vastusta kun käsillä jarrutin eturengasta.
Kaikissa renkaissa ei kuitenkaan ole tehoa/momenttia niin paljoa että auto jaksaisi lähteä liikkeelle mutta ilmassa olevaa rengasta jaksaa pyörittää.
Se yhden renkaan pysäyttäminen käsin pitäisi saada aikaan jarruttelua tms. Tosin jos DTC yms oli pois päältä niin ei taida tulla tuota jarrutteluakaan.
Miten kävi kun DTC yms oli päällä?
Itsellä ei ole nosturia niin ei pysty kokeileen.F11 530d xDrive 09/16
Ex E60 530d xDrive A 10/08
Ex E60 520dA 09/08 liisari
Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
Ex Opel Kadett 1.6 -89
Comment
-
-
Originally posted by ekaBMW View PostLähtötilanteessahan jako on 40:60. Taitaakin käydä niin että luulee ettei mikään rengas suttaa kun kaikki pyörivät. Ei tarvi muuttaa jakosuhdetta.
Kaikissa renkaissa ei kuitenkaan ole tehoa/momenttia niin paljoa että auto jaksaisi lähteä liikkeelle mutta ilmassa olevaa rengasta jaksaa pyörittää.
Se yhden renkaan pysäyttäminen käsin pitäisi saada aikaan jarruttelua tms. Tosin jos DTC yms oli pois päältä niin ei taida tulla tuota jarrutteluakaan.
Miten kävi kun DTC yms oli päällä?
Itsellä ei ole nosturia niin ei pysty kokeileen.
Ompa mukava ku just ite tajusin että tuohan bemari vetää heti lähtiessä jo eturenkaillakin. Kulutuskin sen kertoo että on jatkuva neliveto
Comment
-
Comment