Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 / E61 530d EGR:n toiminta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e46touring
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1327
    • Tornio

    #16
    Turbon pinnapultit ??

    Originally posted by Niemu View Post

    Pakosarjan tasopinta pitäisi siis olla suora, mutta onko mahdollista että kansi olisi kieroutunut?

    Pitää tutkia tuo servoventtiilin kunto seuraavaksi.
    Aika epätodennäköistä että kansi olisi SIVU suunnassa kieroksi vääntynyt.

    Tuli mieleeni yksi tuommoinen M57N koneen uuden Turbon vaihto jossa oli ne PAKOPUTKEN liitospultit liian pitkät eli niistä loppui kierre liian aikaisin ja jäi se pakoputkenlaippa hiukan löysälle. Piti vanhasta Turbosta irroittaa ne lyhyemmät M10 pinnapultit 2 kpl.

    tässä linkki osa nro 2 http://bmwfans.info/parts/catalog/E6...h_lubrication/
    __________________________________________________ ____________
    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

    Comment

    • Niemu
      BTCF Member
      • Oct 2002
      • 41
      • Klaukkala

      #17
      Originally posted by e46touring View Post
      Aika epätodennäköistä että kansi olisi SIVU suunnassa kieroksi vääntynyt.

      Tuli mieleeni yksi tuommoinen M57N koneen uuden Turbon vaihto jossa oli ne PAKOPUTKEN liitospultit liian pitkät eli niistä loppui kierre liian aikaisin ja jäi se pakoputkenlaippa hiukan löysälle. Piti vanhasta Turbosta irroittaa ne lyhyemmät M10 pinnapultit 2 kpl.

      tässä linkki osa nro 2 http://bmwfans.info/parts/catalog/E6...h_lubrication/
      Tässä tapauksessa noi pinnapultit tuskin on syynä, koska edellinen turbo ja pakosarja setti toimi hyvin n. 6kk jonka jälkeen alko vihellys ja siitä n. 3kk alko käryt häiritsemään. Uuden turbon ja pakosarjan vaihdon jälkeen nuo oireet ei muuttuneet lainkaan. Vinkkinä erittäin hyvä ja pitää muistaa toi asia tsekata jos tota puolta joutuu vielä aukomaan.

      Comment

      • Niemu
        BTCF Member
        • Oct 2002
        • 41
        • Klaukkala

        #18
        Originally posted by Mlatvala View Post
        Paljonko on ehyen pressure converterin resistanssi?
        Uuden pressure converterin resistanssi = 16.1Ω
        Mun autossa olleen vanhan pressure converterin resistanssi = 15.4Ω

        Tolla erolla tuskin on mitään vaikutusta toimintaan..? (uutta en oo vielä laittanut kiinni)

        Comment

        • *makke*
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 884
          • Klaukkala

          #19
          .....
          Last edited by *makke*; 06-05-2015, 19:25.

          Comment

          • Joona85
            Newbiemmer
            • Aug 2016
            • 1
            • Lapinlahti

            #20
            apuja

            Hei, tuota EGR:n toimintaa mietin kun omassani näkyy olevan alipaineletkut kiinni tuossa ohjaus venttiilissä joka on kiinni imusarjassa mutta johtoliitin on irti siitä?? ei ainakaan vikakoodeja ole ilmoitellut joten onkohan EGR otettu pois käytöstä jolloin johto myös jätetty kiinnittämättä?? vai paraneeko auton toiminta jos sen johdon laittaa kiinni siihen takaisin. vasta ostettu peli ja ei tietoa mitä siihen on tehty ja mitä ei..

            Comment

            • Telehell
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2016
              • 330
              • Joensuu

              #21
              Millanen homma ton 'pressure convertter'in vaihto on? Itellä alko kuulumaan sellainen sorsan tai ankan ääni ja lontoonkielisten foorumeiden perusteella ääni paikannettu tuohon "paineen muuntimeen".
              Mitsubishi Outlander PHEV
              Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
              Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
              Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
              Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
              Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
              Ex: Nissan Primera P11 -01
              Ex: Nissan Sunny -94

              Comment

              • VolvoTDi
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2006
                • 1576
                • Tampere - Pori

                #22
                Originally posted by Telehell View Post
                Millanen homma ton 'pressure convertter'in vaihto on? Itellä alko kuulumaan sellainen sorsan tai ankan ääni ja lontoonkielisten foorumeiden perusteella ääni paikannettu tuohon "paineen muuntimeen".
                Vaihto vaatii imusarjan irrotuksen tai jos on pienet näppärät kädet niin saattanee onnistua. Alipaineletkut ja sähköliitin auki ja kaikki takaisin uuteen niin kaikki toimii taas.
                Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                Check:
                www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                Tampere 044-5867096

                Comment

                • Telehell
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2016
                  • 330
                  • Joensuu

                  #23
                  Ok. Mitä virkaa tuo kyseinen paineenmuunnin hoitaa? Otin siltä egr (?) paineletkun pois niin ääni lakkasi.
                  Mitsubishi Outlander PHEV
                  Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
                  Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
                  Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
                  Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
                  Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
                  Ex: Nissan Primera P11 -01
                  Ex: Nissan Sunny -94

                  Comment

                  • Telehell
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2016
                    • 330
                    • Joensuu

                    #24
                    Heh, kävin kaupoilla ajelemassa toi letku irti. Ääniä ei kuulunut, ei tullut vikavaloja, ei vienyt 20 litraa satasella. En tiedä, onko jotain plaseboa, mutta ihan kuin olisi alavääntö lisääntynyt :think
                    Mitsubishi Outlander PHEV
                    Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
                    Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
                    Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
                    Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
                    Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
                    Ex: Nissan Primera P11 -01
                    Ex: Nissan Sunny -94

                    Comment

                    • VolvoTDi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2006
                      • 1576
                      • Tampere - Pori

                      #25
                      Originally posted by Telehell View Post
                      Heh, kävin kaupoilla ajelemassa toi letku irti. Ääniä ei kuulunut, ei tullut vikavaloja, ei vienyt 20 litraa satasella. En tiedä, onko jotain plaseboa, mutta ihan kuin olisi alavääntö lisääntynyt :think
                      Kyllä se vikavalonkin vielä muistuttaa jos ajelet letku auki. Alavääntöä tulee varmasti lisää kun EGR on ollut kokoajan auki ja nyt kiinni kun letku on irti.
                      Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                      Check:
                      www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                      Tampere 044-5867096

                      Comment

                      • Telehell
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2016
                        • 330
                        • Joensuu

                        #26
                        Eilen taittu reilu 20km motarilla ilman vikavaloja.

                        Tuo uusi osa maksaa tilattuna briteistä sen 60€.

                        Kysymys; Jääkö tuo "pressure converter" eli EGR venttiilin paineenmuunnin tarpeettomaksi, jos tulppaan EGR;n? Mikä tuon paineenmuuntimen tarkoitus yleensäkkään on? Säädellä EGR läppää?

                        Jos laitan tuon paineenmuuntimen letkun tukkoon kummastakin päästä - eli muuntimen sekä EGR venttiilin päästä ja tulppaan EGR;n pakokaasunkierrätyksen, korjaantuuko ongelma automaattisesti ilman uusia osia?
                        Mitsubishi Outlander PHEV
                        Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
                        Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
                        Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
                        Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
                        Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
                        Ex: Nissan Primera P11 -01
                        Ex: Nissan Sunny -94

                        Comment

                        • ///THe
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2009
                          • 840
                          • Espoo

                          #27
                          Originally posted by Telehell View Post
                          Eilen taittu reilu 20km motarilla ilman vikavaloja.

                          Tuo uusi osa maksaa tilattuna briteistä sen 60€.

                          Kysymys; Jääkö tuo "pressure converter" eli EGR venttiilin paineenmuunnin tarpeettomaksi, jos tulppaan EGR;n? Mikä tuon paineenmuuntimen tarkoitus yleensäkkään on? Säädellä EGR läppää?

                          Jos laitan tuon paineenmuuntimen letkun tukkoon kummastakin päästä - eli muuntimen sekä EGR venttiilin päästä ja tulppaan EGR;n pakokaasunkierrätyksen, korjaantuuko ongelma automaattisesti ilman uusia osia?
                          Uusi maksaa marmorilla vajaa 40€. Tai tulppaat vaan letkun, jätät säätimen paikalleen pistoke kiinni ja käyt koodauttamassa egrän pois toiminnasta.
                          X5 F15 ///Msport
                          CRX 2gen +25psi

                          Comment

                          • Telehell
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2016
                            • 330
                            • Joensuu

                            #28
                            Näin teen, kiitos vinkistä. Jos koodauttaa niin pitääkö se pakokaasuputki tulpata myös mekaanisesti egrltä?
                            Mitsubishi Outlander PHEV
                            Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
                            Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
                            Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
                            Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
                            Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
                            Ex: Nissan Primera P11 -01
                            Ex: Nissan Sunny -94

                            Comment

                            • ///THe
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2009
                              • 840
                              • Espoo

                              #29
                              Originally posted by Telehell View Post
                              Näin teen, kiitos vinkistä. Jos koodauttaa niin pitääkö se pakokaasuputki tulpata myös mekaanisesti egrltä?
                              Ei ole pakollista tulpata. Yleensä egr delete hoidetaan pelkällä koodauksella. Itse kylläkin olen tulpannut egr-lähdön pakosarjan päästä ja samalla tulppasin myös vedenkierron egr-coolerille. Samalla pääsee yhdestä rikkoutuvasta termostaatista eroon. Monet ovat poistaneet koko egr-coolerin ja tilanneet ebaystä egr:n korvaavan palikan. Joka on siis ihan laipoilla oleva suora putken pätkä. Itse halusin että kaikki näyttää päälle päin vakiolta. sorvasin samalla vakio egrästä sisukset pois ja tulppasin reiät, niin eivätpähän ole haittaamassa virtausta.
                              X5 F15 ///Msport
                              CRX 2gen +25psi

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎