Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jarrupalat, E61, 520d, alkuperäisetkö vai hyvät tarvikepalat ? Kokemuksia...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BemariAndy
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2012
    • 230
    • Pohjois-Pohjanmaa

    #16
    Motonetin takajarrupalat laitettu tunnistimineen ja koko paketin hinta oli n. reilu 40e sekä näppärä huoltomies ne laittoi, ei ottanut työstä juuri tuota enempää. Tunnistin kuluu yhtä lailla kuin palat eli se kannattaa myös vaihtaa samalla, koska on edullinen ja uusien kulumisen seurantaan sen vaatii. Olen kyllä ollut tyytyväinen tarvikepaloihin ja muutama tonni vaihdon jälkeen ajettu ja ei mitään vinkumista tms. Jarrut tuntuvat todella napakoilta eli kyllä noita voi suositella. Talvesta en tiedä, mutta kommentoidaan sitten lisää...
    * Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
    * Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
    Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta

    Comment

    • nupaha
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2008
      • 268
      • Pohojanmaa

      #17
      Jäi vaihtaminen tältä päivältä, kun en saanut noita tunnistimia. Vastausten perusteella ei ole järkeä kokeilla noilla vanhoilla enkä tosiaan uusia tunnistimia saanut, kun tuo vaimokaan ei innostunut vapaapäivänään lähtemään "rettukaupoolle". Paikallisesta saa tilaamalla, joten pitää mennä maanantaina sinne.
      Kiitos taas kaikille tiedoista !
      Tällä hetkellä Bemariton
      työmatkakiiturina MB Glc 220d
      kauppakassina Audi A3 sedan
      kesäkissana Jaguar XKR

      Comment

      • nupaha
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2008
        • 268
        • Pohojanmaa

        #18
        Originally posted by nupaha View Post
        Jäi vaihtaminen tältä päivältä, kun en saanut noita tunnistimia. Vastausten perusteella ei ole järkeä kokeilla noilla vanhoilla enkä tosiaan uusia tunnistimia saanut, kun tuo vaimokaan ei innostunut vapaapäivänään lähtemään "rettukaupoolle". Paikallisesta saa tilaamalla, joten pitää mennä maanantaina sinne.
        Kiitos taas kaikille tiedoista !
        Moro taas !

        Jarrupalat ja anturi hommattu ja olis vaihdon aika. Tuli vaan sellainen asia mieleeni, että vaatiiko tuo Bemarin takajarrusylinterin sisään painaminen jotain erikoistyökalua, niin kuin esim VAG-konsernin vehekeissä. Meneekö vaan suoraan säätöleukapihdeillä tms painamalla ?
        Ajattelin kysyä etukäteen, jottei tulisi yllätyksiä.
        Tällä hetkellä Bemariton
        työmatkakiiturina MB Glc 220d
        kauppakassina Audi A3 sedan
        kesäkissana Jaguar XKR

        Comment

        • L.L.
          Newbiemmer
          • Feb 2011
          • 22
          • Hämeenlinna

          #19
          Originally posted by nupaha View Post
          Moro taas !

          Jarrupalat ja anturi hommattu ja olis vaihdon aika. Tuli vaan sellainen asia mieleeni, että vaatiiko tuo Bemarin takajarrusylinterin sisään painaminen jotain erikoistyökalua, niin kuin esim VAG-konsernin vehekeissä. Meneekö vaan suoraan säätöleukapihdeillä tms painamalla ?
          Ajattelin kysyä etukäteen, jottei tulisi yllätyksiä.
          Ihan painamalla ne menee, ainakin pre-lci 530d:ssä. Itselläni oli tosin Bilteman työkalu tuota varten mutta homma kyllä onnistunee jos vaan jonkun kalun sinne palojen väliin saa millä niitä saa levitettyä.
          E61 530dA -05

          Comment

          • nupaha
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2008
            • 268
            • Pohojanmaa

            #20
            Anturin nollaus LCI

            Moro taas !

            Operaatio tuli tehtyä ja kaikki sinänsä ihan normikauraa, jos jarrupaloja on ennenkin vaihdellu. Näin ekakertalaisena jouduin hiukan etsimään sitä tunnistimen liitintä ja ehdin jo purkaa "puoliperää" (no ehkä vähän liioittelin) eli akkukotelot jne ennen kuin huomasin sen sisälokarin luukun, jonka takana se tunnistimen liitin oli eli tämä ekakertalaisille opiksi. Se tunnistin on apparinpuolella ja ostakaa se tunnistin, kun vaidatte palat, niin säästyy ongelmilta.

            Ja ongelmista puheenollen, niin voisko joku kertoa, niin että tyhmä insinöörikin asian ymmärtää (no joo, voi olla mission impossible) eli miten noissa LCI-malleissa nollataan nuo jarrupalat.
            Kokeilin trippi-kikkaa ja sain kyllä sen kolmion syttymään, mutta siitä en päässyt eteenpäin.
            Pitääkö käydä pajalla vai onko ehdotuksia ?

            Jarrupalat oli muuten tarvikepalat eikä pienen ajelujen jälkeen ainakaan vinkuneet. Palojenmerkki oli Road House, joita muutamat muutkin foorumilaiset olivat laittaneet.
            Tällä hetkellä Bemariton
            työmatkakiiturina MB Glc 220d
            kauppakassina Audi A3 sedan
            kesäkissana Jaguar XKR

            Comment

            • HEENAA
              Newbiemmer
              • Aug 2016
              • 3
              • Orv

              #21
              Miten se menee noitten etujarrupalojen kanssa ku joka paikassa on kahta eri tarjolla ni täytyykö purkaa ja mitata vai selviääkö se jontenki muuten?

              Comment

              • Vanquish
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 1961
                • Hki

                #22
                Eri merkeillä on erilainen jarrutuntuma kuin alkuperäisillä: pehmeäpää tai terävämpää. Kalliimmasta päästä on Jurid, jolla tuntuma parani jopa alkuperäisistä, mutta eka jarrutus märällä vinkaisee.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎