Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 dat laatikon säätö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Larzza
    Bimmer Rookie
    • Dec 2011
    • 147
    • Suo

    #46
    Originally posted by Mlatvala View Post
    No riippuu niin paljon miten oot tuon lukeman tauluun saanu, Noi lämmöt muuttuu yhellä polkasulla 10 astetta pakkasta päin.

    Jos ajat paikkakunnaltasi finland to sverige tasaista satasen vauhtia yhden päivän niin näkee mitä se lämpö oikeasti on.

    Äsken vähän ajatuksella ajoin nyt tuota isolohkoa, niin noin 65 kilometrin tuntivauhdissa laittaa vitosen päälle, kierrokset reilusti alle 1500, lähempänä tonnia ku puoltatoista, ja kyllä se aika vikkelään isompaa on työntämässä päälle & sutimassakin näköjään..
    aJelin tollasen 35km noihin lämpöihin.
    joo luulen että mullakin toi vaihteisto rupee pelittää oikein kun saan boxin ensivkolla.
    Luultavasti rupen hommaamaan valmistajan suosittelemat renkaatkin alle
    ihan vain kulutuksen pudottamiseksi.
    kumminkin 50000-60000km vuodessa mittariin.
    e61 525 dat
    ex.e36 318ti compact m-sport

    Comment

    • Mlatvala
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 3553
      • Kuopio

      #47
      Originally posted by Larzza View Post
      aJelin tollasen 35km noihin lämpöihin.
      joo luulen että mullakin toi vaihteisto rupee pelittää oikein kun saan boxin ensivkolla.
      Luultavasti rupen hommaamaan valmistajan suosittelemat renkaatkin alle
      ihan vain kulutuksen pudottamiseksi.
      kumminkin 50000-60000km vuodessa mittariin.
      Pitäs kyllä jo varmaan reilun kymmenen kilometrin päästä olla se lämpö joka siunaantuu. Taitaa omassakin olla, vaikka ei ole egr-rääkään enään käytössä.

      Noin paljon ajavan kannattaisi varmaan tosiaan ostaa riittävän kantavuuden omaavat kapeimmat mahdolliset renkaat autoon..
      E61 535d alkuunsa viritetty.

      Comment

      • Larzza
        Bimmer Rookie
        • Dec 2011
        • 147
        • Suo

        #48
        Originally posted by Mlatvala View Post
        Pitäs kyllä jo varmaan reilun kymmenen kilometrin päästä olla se lämpö joka siunaantuu. Taitaa omassakin olla, vaikka ei ole egr-rääkään enään käytössä.

        Noin paljon ajavan kannattaisi varmaan tosiaan ostaa riittävän kantavuuden omaavat kapeimmat mahdolliset renkaat autoon..
        joo niin mä vähän kelasin kanssa vaikka läskit on ihan siistit.
        kiitos kaikista nippelitiedoista.
        e61 525 dat
        ex.e36 318ti compact m-sport

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7527
          • Jyväshyvä

          #49
          Originally posted by Mlatvala View Post
          Pitäs kyllä jo varmaan reilun kymmenen kilometrin päästä olla se lämpö joka siunaantuu. Taitaa omassakin olla, vaikka ei ole egr-rääkään enään käytössä.

          Noin paljon ajavan kannattaisi varmaan tosiaan ostaa riittävän kantavuuden omaavat kapeimmat mahdolliset renkaat autoon..
          Kyllä lämmöt nousee vasta jossain 15-20 km kohdalla tappiinsa.
          Last edited by MajorDrake; 09-10-2012, 12:50.
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • Mlatvala
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 3553
            • Kuopio

            #50
            Originally posted by MajorDrake View Post
            Kyllä lämmöt nousee vasta jossain 15-20 tkm kohdalla tappiinsa.
            Epäilisin jopa väittäisin, että hieman ennen jo

            buahahahahahahaha

            Ja mitä noihin läskeihin tulee, niin ei e61 korissa näytä vielä 285/25 kumikaan miltään, että en oikein kyllä siihenkään panostaisi, En tiedä sitten, jos auto olisi aivan lintta, että näyttäisikö rengaskin kookkaammalta, luultavasti, mut ainakaan tällä traktori lookilla, niin hyip helv..
            Last edited by Mlatvala; 09-10-2012, 16:49.
            E61 535d alkuunsa viritetty.

            Comment

            • Larzza
              Bimmer Rookie
              • Dec 2011
              • 147
              • Suo

              #51
              Tänään täräytetty Diesel tuningbox autoon ja tuota lisätehoa ei voi olla huomaamatta.
              Lähtee kuin raketti + kulutuslukemakin putosi mukavasti.

              Hintaansa nähden oivallinen juttu.
              e61 525 dat
              ex.e36 318ti compact m-sport

              Comment

              • -rik
                BTCF Member
                • Nov 2009
                • 827
                • Rovaniemi

                #52
                Originally posted by Larzza View Post
                Tänään täräytetty Diesel tuningbox autoon ja tuota lisätehoa ei voi olla huomaamatta.
                Lähtee kuin raketti + kulutuslukemakin putosi mukavasti.

                Hintaansa nähden oivallinen juttu.
                Ootko mitannut todellisen kulutuksen, vai ajotietokoneen mukaan? Nimittäin joistakin aiemmista autoista noista bokseista kokemusta, ja ajotietokoneen kulutuksen se ainakin sekoittaa.
                ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                Comment

                • Larzza
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2011
                  • 147
                  • Suo

                  #53
                  Originally posted by -rik View Post
                  Ootko mitannut todellisen kulutuksen, vai ajotietokoneen mukaan? Nimittäin joistakin aiemmista autoista noista bokseista kokemusta, ja ajotietokoneen kulutuksen se ainakin sekoittaa.
                  tällä hetkellä tietokoneen mukaan.

                  Todellisen saa tankillisen jälkeen.

                  Tehoja tuo ainakin kivasti antaa auto suorastaan hyökkää puolellakaasulla.
                  e61 525 dat
                  ex.e36 318ti compact m-sport

                  Comment

                  • Spetke
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 3452
                    • Janakkala

                    #54
                    Originally posted by Larzza View Post
                    Tehoja tuo ainakin kivasti antaa auto suorastaan hyökkää puolellakaasulla.
                    Mutta kun siinä se juju onkin, että hyökkää samanverran puolellakaasulla kun kaasu pohjassa.
                    Monestihan noissa DDE boksien manipuloinneissa muutetaan kaasupedaalia progressiiviseksi että saadaan sitä voimantunnetta tuotua vielä paremmin esiin.
                    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                    Comment

                    • Larzza
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2011
                      • 147
                      • Suo

                      #55
                      jep näin se varmaan on.

                      Jokatapauksessa itse olen tyytyväinen tähän.

                      Laatikon 3 vaihtaessa jopa töksähdys poistui.

                      Odotan innolla turboyariksen tapaamista.Viimeksi tuli melkein jäätyä sille perkeleelle mutta nyt on ääni toinen.
                      e61 525 dat
                      ex.e36 318ti compact m-sport

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎