Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ahtoilman lämpötila-anturi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juhnukka
    BTCF Member
    • Mar 2014
    • 604
    • Lohja

    #16
    Vähän herätän ketjua

    Mutta juu ihmettelin kun livedataa luin huvikseen että ahtoilman lämpötila vaikutti aika korkealta 85-86 kokoajan ja siis heti käynnistyksestä että anturissa on oltava vikaa.

    Uusi tuli kl varaosista ja hintaa reilu 30 e p kuluineen ja uuden anturin kanssa auto käyttäytyy ihan erilailla ja arvot näyttävät nyt oikein

    Ennen kulutusmittari oli 80 matkavauhdissa noin 6-8 ja nyt se pyöri samantien uuden anturin kanssa noin 4-6 ja sama vähennys oli huomattavissa moottoritiellä.

    Ennen kun kiihdytti vähän lujempaa mutta ei kuitenkaan kaasupohjassa niin laatikko vaihtoi heti pienempää, mutta nyt piti saman vaihteen ja kiihtyi pehmeästi autossa kuitenkin vielä xhp.

    Anturi ei aiheuttanut mitään vikakoodia ja kuten tuossa luki että voi olla, että auton ohjelmoinnin vuoksi auto käyttää enemmän tuota anturia ja ero oli mielestäni aika huomattava autossa dpf otettu pois sekä egr poistettu käytöstä.

    Vanhasta anturista oli päädyn muovisuoja irronut ja mittapää oli paljaana ollut joten varmasti siksi rikkoitunut jonnekin se muovipala varmasti koneeseen on joskus eksynyt mutta ei ainakaan pahoja tuhoja ole vielä tehnyt

    Suosittelen että kannattaa ensikerralla kun pistätte läppärin tai carlyn kiinni autoon niin tarkastakaa tuo välijäähdyttimen jälkeisen lämpöanturin toiminta koska ei tuota olisi vikakoodeista löytänyt eikä edes olisi osannut epäillä

    Niin ja autona e60 530 d 04 euro 4
    Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

    Comment

    • permanent
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 299

      #17
      Missä anturi sijaitsee, onko valokuvaa tai real-oem kuvaa? Miten anturin arvot näkee ISTA:lla tai INPA:lla?

      Comment

      • Juhnukka
        BTCF Member
        • Mar 2014
        • 604
        • Lohja

        #18
        Anturi on alumiinisessa ahtoputkessa joka tulee välijäähdyttimeltä ylös egrrään, ainakin tuossa euro 4 versiossa anturi ei ole millään kiinni paitsi tiivisteellä eli senkuin avaa liittimen ja vetää pois paikaltaan.

        Inpalla tai istalla pitäis jostain löytyä moottorinohjauksen live arvoista en nyt muista tarkemmin, carlyllä luin nuo ajaessa.

        Ja tuossa kuvassa osa nr. 10
        Last edited by Juhnukka; 06-02-2020, 13:47.
        Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

        Comment

        • Markkanenn
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2016
          • 262
          • Vantaa

          #19


          Tämä anturi lienee tuo ”charge air temperature after intercooler”? Rikkihän se taitaa olla kun tuollaista arvoa näyttää.
          F11 520d -12

          Comment

          • VolvoTDi
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2006
            • 1576
            • Tampere - Pori

            #20
            Carly näyttää höpöä tuossa kohtaa. Oikea yläkulma on oikea luku ja näyttää olevan kunnossa.
            Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
            Check:
            www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
            Tampere 044-5867096

            Comment

            • Juspa
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 1235
              • Pori

              #21
              Mulla näytti E-sarjalaisessa juurikin tuossa "charge air temperature after intercooler" -kohdassa anturin lukeman. Rikkinäisellä anturilla näytti jotain pysyvää arvoa, 80 jotain C. Uudella alkoi näyttämään oikeita lukemia. Vaikutusta anturin vaihdolla ei kyllä ollut mihinkään.
              E70 M-Sport AlpinWeiß 3

              Ex.
              F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
              E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
              E90 320d -05 Schwartz 2
              E36 328i touring -97 Diamantschwartz
              E36 352i -91 Diamantschwartz

              Comment

              • Juhnukka
                BTCF Member
                • Mar 2014
                • 604
                • Lohja

                #22
                Jep

                Mulla näytti kiinteästi sama arvo 88.6 ja vaihdon jälkeen lähti lukemat juoksemaan niinkuin pitää
                Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

                Comment

                • salomaa
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2010
                  • 158
                  • Järvenpää

                  #23
                  ei mitään
                  Last edited by salomaa; 20-09-2018, 19:18.

                  Comment

                  • RRR77
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2016
                    • 232
                    • Tuusula

                    #24
                    Omaan ex e61 535d vaihoin tuon anturin. Näytti kokoajan 70 asteen lukemia. En huomannut muuta eroa kun että poltot alkoi pelaamaan taas, eli ilmeisesti ohjelma esti poltot kun ahtolämmöt oli anturin mukaan jo valmiiksi niin korkealla?
                    535d F07
                    120d M-Sport F20

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎