memebuy23buy

Lumia 920 bluetooth e60 e61

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VESiX
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2007
    • 407
    • Kehä 1

Nyt on Lumia 900:ssa käyttis päivitetty versioon 7.8, mutta ongelmat jatkuvat.

Paritus kyllä onnistuu ja mm. puhelinluetteloa voi selata ja soittajan nimi näkyy näytöllä. Mutta kun aloittaa puhelun, niin Bluetooth yhteys putoaa pois päältä. Idrivella näkyy, että puhelu on menossa, mutta alhaalla ei ole enää antennisignaalin ikonia ja puhelin ottaa puhelun takaisin ja kytkee taas oman mikrofonin ja kuulokkeen toimimaan. Ehkä yksi viidestä puhelusta on toiminut, muulloin on mennyt aina poikki.

Autoon päivitetty softat viimeksi joskus v.2009. Pitää seuraavaksi lähteä rajaamaan ongelmaa jompaan kumpaan päähän ja kokeilla jollain toisella puhelimella ja puhelinta jollain toisella Bluetooth vekottimella, että tietää vaihdanko auton vai puhelimen :think

Comment

• Simly
      Bimmer Rookie
      • Feb 2009
      • 38
      • Finland

Minulla on myös ongelmia e60 lci 05/2007 bluetoohtin kanssa. Aluksi lumia 900 7.8 käyttiksellä toimi hyvin ensimmäisen puhelun. Laitoin toisen avaimen paikkaan vahingossa niin yritin eka parittaa lumiaa uudelleen jonka jälkeen ei ole halunut enää toimia. Enää ei löydä lumia puhelin kummallakaan avaimella eikä edes BMW bluetooht tunnusta löydä. Kokeiltu lumia 800 7.5 käytiksen kanssa myös. Ihan kuin olisi mennyt BMW bluetooht sekaisin... Voiko tämän buutata tai tyhjentää tämän muistin jollain tavalla?

Comment

• Simly
        Bimmer Rookie
        • Feb 2009
        • 38
        • Finland

Kokeilin tänään muutamalla muullakin puhelimella. En löydä BMW laitteita ollenkaan. Tyhjensin pari kertaa liitetyt puhelimetkin, mutta ei auta. BMW Bluetooht on kaatunut kokonaan. Onko jollain ideoita esim. tämän järjestelmän resetoinnista? Tai jotain muuta vastaavaa.

Comment

• okkraj
          Bimmer Rookie
          • Sep 2011
          • 95
          • Espoo

Onko ominaisuus, että jos autoon laittaa virrat päälle kun on puhelimella puhelu käynnissä, niin äänet katoaa puhelusta siihen paikkaan kun ilmeisesti auto löytää puhelimen tai puhelin auton (miten päin tuo nyt menee) eivätkä oikein osaa hoitaa hommaa.

Sama vika edellisellä E62:lla kuin uudella lumia 820:llä, todella kätevää sanoa vastapuolelle "katkaisen puhelun siksi aikaa kun laitan auton käyntiin"...
          E61 530dA LCI 6/2007

Comment

• ekaBMW
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2010
            • 457
            • Oulu

Itsellä ääni katoaa useaksi sekunniksi kun auton käynnistää (ei kylläkään lumia). Ilmeisesti minun ääni kuuluu mutta minä en kuule mitään. Pitää vain malttaa odottaa että ääni tulee takaisin.
            Oma arvaus on että ääni katoaa siksi aikaa kun bluetoothboksi käynnistyy ja puhelinluetteloa kopioidaan auton muistiin.
            F11 530d xDrive 09/16
            Ex E60 530d xDrive A 10/08
            Ex E60 520dA 09/08 liisari
            Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
            Ex Opel Kadett 1.6 -89

Comment

• A62
              Bimmer Rookie
              • Jun 2009
              • 117
              • Oulu

lumia 820 pariutui

Nonnii, vaihtu puhelin Lumia 820:ksi.Paritus onnistui -05 E61:n kanssa muutaman yrityksen jälkeen. Milläköhän logiikalla tuo päivittää address bookkia. Tuntuu, että idriven hakemistossa on ehkä 20% kaikista numeroista.. Luulin, että kyse on SIM accessista, mutta nyt pitäisi olla kaikki nimet puhelimen muistissa.

Comment

• Simly
                Bimmer Rookie
                • Feb 2009
                • 38
                • Finland

Ei vieläkään pelaa

Resetoiko akun kengän irroitus bluethootin vai mikä siihen auttais? Nimittäin on mennyt jumiin, koska aluksi toimisi ja nytten ei enää edes löydä millään puhelimella bluethoottia edes. :think

Aiheuttaako e60 lci jotain ongelmia jos irroittaa akun kengän???

Comment

• k0rppi
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2008
                  • 784
                  • Varkaus

mulla on auttanu kun on startannu puhelimen bt:n uusiks

Comment

• Simly
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2009
                    • 38
                    • Finland

Originally posted by k0rppi View Post
                    mulla on auttanu kun on startannu puhelimen bt:n uusiks
                    Puhelin on otettu uusiksi monesti sekä muilla puhelimillakin testattu, mutta ei auta. Puhelin toimi aluksi mutta paritin puhelimen uudelleen toiselle avaimelle jonka jälkeen ei toimi kummallakaan. Laitoin vahingossa jonkun 15 numeron koodinkin ku en osannut käyttää valikoita.

Tänään otin vasemman puolen auki takakontista jossa oli bt yksikkö. Otin liittimen irti ja antenni johdon. Laitoin n.10min päästä takaisin niin ei vieläkään löydä puhelin autoa. Missä tämä bt antenni sijaitsee?? Jossain edessä varmaan ku piuhat lähti sinne päin...

Comment

• A62
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2009
                      • 117
                      • Oulu

Originally posted by A62 View Post
                      Nonnii, vaihtu puhelin Lumia 820:ksi.Paritus onnistui -05 E61:n kanssa muutaman yrityksen jälkeen. Milläköhän logiikalla tuo päivittää address bookkia. Tuntuu, että idriven hakemistossa on ehkä 20% kaikista numeroista.. Luulin, että kyse on SIM accessista, mutta nyt pitäisi olla kaikki nimet puhelimen muistissa.
                      Jep alussa näytti hyvältä, muttei enää. Bt:n kautta voi kyllä soittaa,muttei vastata. Puhelin putoaa bt:sta,eikä ääni koskaan ehdi kaijuttimille saakka. Harmillinen vika.. Toivottavasti tulevat softapäivittkset korjaavat tilanteen. Nyt bt pysyy kiinni..

Comment

• Homebrew
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2011
                        • 347
                        • Paimio

Originally posted by A62 View Post
                        Jep alussa näytti hyvältä, muttei enää. Bt:n kautta voi kyllä soittaa,muttei vastata. Puhelin putoaa bt:sta,eikä ääni koskaan ehdi kaijuttimille saakka. Harmillinen vika.. Toivottavasti tulevat softapäivittkset korjaavat tilanteen. Nyt bt pysyy kiinni..
                        Itsellä 2006 E91:ssä vähän vastaava ongelma 920 kanssa, mulla menee niin, että parituksen jälkeen kaikki toimii hienosti, mutta ekan kerran kun auton sammuttaa tai menee auton BT-valikosta paritustilaan, niin sen jälkeen yhteys kyllä vielä menee uudestaan päälle, mutta kun soittaa tai vastaanottaa puhelun niin yhteys katkeaa. Kun taas puhelimesta sammuttaa BT:n ja laittaa uudestaan päälle, niin homma rokkaa taas sen yhden käyttökerran ajan.
                        Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
                        Ex. E91 330d -07

Comment

• Simly
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2009
                          • 38
                          • Finland

BMW e60 LCI

Olen kaikkeni yrittänyt ennen kuin vien auton merkkiliikkeeseen.

Kaikki nimet pyykitty moneen kertaa ja akku kaapeli ollut irti yön yli. Myös MULF2 yksikkö on ollut irti johdoista.

Inpalla olen resetoinnut kaikki mahdolliset yksiköt ja vikakoodit poistettu (ei herjaa bluetoohtia) sekä inpall testit suoritettu bluetoohtilla. Eikä mitään vikaa löydy.

Ei auttanut kuin viedä merkkiliikkeeseen. Siellä asentaja yritti mennä laatikon sisään niin herjas yhteys ongelmaa. Millä ohjelmalla tämä tehdään??? Joten tilattiin uusi MUL2 yksikkö.
                          Yksikkö pitää viellä ohjelmoida autoon. Unohdin kiireissäni kysyä, että ohjelmoidaanko koko auto tämän takia. :think

Tulee kallista joten paras toimia

Infoon lisää ku selvii miten kävi...
                          Last edited by Simly; 30-05-2013, 15:28.

Comment

• VESiX
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2007
                            • 407
                            • Kehä 1

Originally posted by Homebrew View Post
                            Itsellä 2006 E91:ssä vähän vastaava ongelma 920 kanssa, mulla menee niin, että parituksen jälkeen kaikki toimii hienosti, mutta ekan kerran kun auton sammuttaa tai menee auton BT-valikosta paritustilaan, niin sen jälkeen yhteys kyllä vielä menee uudestaan päälle, mutta kun soittaa tai vastaanottaa puhelun niin yhteys katkeaa. Kun taas puhelimesta sammuttaa BT:n ja laittaa uudestaan päälle, niin homma rokkaa taas sen yhden käyttökerran ajan.
                            Toimii siis juuri samoin kuin minun 900 2006 E61:ssä. Mutta sama puhelin toimii moitteetta meidän F11:ssa. Samoin tekstiviestit pystyy lukemaan iDriven kautta (pro-navi). Lumiassa on siis yhteensopivuusongelmaa vanhempien bluetooth versioiden kanssa. Tuskin autoissa on vikaa.

Comment

• Simly
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2009
                              • 38
                              • Finland

Originally posted by Simly View Post
                              Olen kaikkeni yrittänyt ennen kuin vien auton merkkiliikkeeseen.

Kaikki nimet pyykitty moneen kertaa ja akku kaapeli ollut irti yön yli. Myös MULF2 yksikkö on ollut irti johdoista.

Inpalla olen resetoinnut kaikki mahdolliset yksiköt ja vikakoodit poistettu (ei herjaa bluetoohtia) sekä inpall testit suoritettu bluetoohtilla. Eikä mitään vikaa löydy.

Ei auttanut kuin viedä merkkiliikkeeseen. Siellä asentaja yritti mennä laatikon sisään niin herjas yhteys ongelmaa. Millä ohjelmalla tämä tehdään??? Joten tilattiin uusi MUL2 yksikkö.
                              Yksikkö pitää viellä ohjelmoida autoon. Unohdin kiireissäni kysyä, että ohjelmoidaanko koko auto tämän takia. :think

Tulee kallista joten paras toimia

Infoon lisää ku selvii miten kävi...

Tänään saapui yksikkö. Yli kuukausi meni tilauksesta. Ei ollut tuo MUL2 yksikkö vaan 61120412802. Olin ymmärtänyt väärin... En oikeen tiedä mihin tämä asennetaan?? Ja onko autossa edes kyseitä osaa koska tää on joku retrofit osa?
                              Ongelman tästä teki myös se, että voinut enää jättää merkkiliikkeeseen korjattavaksi koska ohjelmointi hävittäisi viime lauantaina ohjelmoidun ecun. Olin siis kauan sitten tilannut tämän ohjelman joten en viitsinyt enää perua.

Comment

• A62
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2009
                                • 117
                                • Oulu

Originally posted by Simly View Post
                                Tänään saapui yksikkö. Yli kuukausi meni tilauksesta. Ei ollut tuo MUL2 yksikkö vaan 61120412802. Olin ymmärtänyt väärin... En oikeen tiedä mihin tämä asennetaan?? Ja onko autossa edes kyseitä osaa koska tää on joku retrofit osa?
                                Ongelman tästä teki myös se, että voinut enää jättää merkkiliikkeeseen korjattavaksi koska ohjelmointi hävittäisi viime lauantaina ohjelmoidun ecun. Olin siis kauan sitten tilannut tämän ohjelman joten en viitsinyt enää perua.
                                Moi, kerro jos saat toimimaan. Laitoin aamulla toiseen BT säikeeseen kyselyä "toimivista" puhelinmalleista. Jos softan tai modulin päivittäminen toimisi kohtuu kuluilla, niin sekin menisi harkintaan.

Comment

Working...
                                X