Announcement

Collapse
No announcement yet.

outo kolina etupäässä??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pudis
    Bimmer Rookie
    • Jan 2010
    • 39
    • Oulu

    #16
    Originally posted by pudis View Post
    Siellähän on kaksi puslaa molemmille puolille. Realoemin kuvasta vaan vois äkkiseltään päätellä että vain yksi. Loppuviikosta täytyy vaihattaa noi puslat ja stekkaavat myös muun mahdollisen kolinan aiheuttajan.
    Ei poistunut kolina vaikka runkopuslat vaihdettu. Seuraavaksi vaihtoon menee ehkä iskarin yläpää. Mitään väljyyttä ei kuulema ollut missään puslassa.

    Comment

    • Grapes
      BTCF Member
      • Jul 2008
      • 607
      • Hämeenlinna

      #17
      Täällä kolinat paikallistettu iskareihin ja samalla vaihtuu luonnollisesti yläpään laakerit ja pohjaanlyöntikumit.

      Lisäks vaihtoon menee reaktiotankojen ja alatukivarren puslat.

      Siihen päälle pyöränkulmien säätö niin eiköhän se ois sitä myöten selvä. Palaan asiaan kun saan hommat tehtyä että loppuiko kolinat ja takapään snadi vaeltelu.
      F11 M550d -13

      ex:
      E60 535d -08 405/800
      E39 M5 -99
      E60 530dA -03 302/660
      E39 523iA -98
      Lada 1600 -91
      Ford Escort Sport -72

      Comment

      • bimmerjones
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2010
        • 1006
        • Nurmoo

        #18
        täälläkin rupes apukuskinpuolelta edestä klonksumaan, aina kun tulee hidastustöyssyyn ja siitä alas niin klonks menin sitte kattelemaan ja pökkimään rengasta eikä siinä mitään, mutta kun paineli autoa alaspäin siitä lokasuojanpäältä niin huomasin että olipa löysä! iskari(t) antautuneet ja apparinpuoli kolisee.. oikeen miellyttävää ku melkein oli edullisiakin ne iskarit.
        Pesut&kiillotukset + valtuutettu nanolex asennuspiste! jkautokiilto.fi puh:0442019970
        E39 523i köyrinki
        _____________________________________________
        Ex: e30x2 e36x3 e34x4 e32x2 e39x6 e60x2 e28x1 e46x2 e38x1 e53x1 e91x1

        Comment

        • E61 mopodiesel
          Newbiemmer
          • Oct 2011
          • 18
          • Mustasaari

          #19
          Originally posted by bimmerjones View Post
          täälläkin rupes apukuskinpuolelta edestä klonksumaan, aina kun tulee hidastustöyssyyn ja siitä alas niin klonks menin sitte kattelemaan ja pökkimään rengasta eikä siinä mitään, mutta kun paineli autoa alaspäin siitä lokasuojanpäältä niin huomasin että olipa löysä! iskari(t) antautuneet ja apparinpuoli kolisee.. oikeen miellyttävää ku melkein oli edullisiakin ne iskarit.
          Täälä kans kolisee jäärailoissa ja kaivomontuissa kuskinpuoli.
          Tänään kävin katsastamassa autoa ja otin varuuksi pohjalevynkin irti että syy kolahduksiin löytyisi.

          No syy selviskin ja oli kans iskarit, tai ainakin nekin on loppu.

          Mistä porukka on tilannu uusia iskareita vakioalustalle tai minkä merkkisiä suositellaan. Marmorilla orkkikset 320€/kpl ja merkkiä en hoksannu kysyä. Netistä Suomesta sais Monroe, Sachs tai M-technik iskareita noin 200€/kpl.

          Comment

          • jarnori
            Bimmer Rookie
            • Mar 2010
            • 67
            • Tampere

            #20
            Täälläkin tutkittiin pitkään missä vika on. koiraluut ja vakaajan puslat vaihettiin kuunes lopulta vika paikantui iskariin. Eli tolpat vaihtoon.

            Comment

            • jarnori
              Bimmer Rookie
              • Mar 2010
              • 67
              • Tampere

              #21
              Bilsteinin iskareita saa sopuhintaan ja on varmasti korkeaa laatua. Ihan OEM laatua vastaava perusmalli on B2 ja sitäkin laadukkaampi on sitten Bilstein B4. Jos tykkää sporttisemmasta ja jäykemmästä alustasta niin valitse B6. Lyhennetty on sitten B8 joka siis käytettäväksi madallusjousien kanssa.

              Comment

              • bimmerjones
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2010
                • 1006
                • Nurmoo

                #22
                onkohan nuo lowtech merkkiset alustasatsit mistään kotoisin :think
                Pesut&kiillotukset + valtuutettu nanolex asennuspiste! jkautokiilto.fi puh:0442019970
                E39 523i köyrinki
                _____________________________________________
                Ex: e30x2 e36x3 e34x4 e32x2 e39x6 e60x2 e28x1 e46x2 e38x1 e53x1 e91x1

                Comment

                • mikkis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2006
                  • 1901
                  • Vantaa

                  #23
                  Originally posted by bimmerjones View Post
                  onkohan nuo lowtech merkkiset alustasatsit mistään kotoisin :think
                  Ei ole kokemusta kuin jousisatsista edellisessä e46 coupessani jossa ei valitettavaa kyseisillä jousilla ollut, laatuhan lowtechillä tänä päivänä todella hyvä suhteessa hintaan.
                  Tommoinen korkeussäädettävä satsi vois olla hyvä e60:seenkin.

                  Comment

                  • pudis
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2010
                    • 39
                    • Oulu

                    #24
                    Originally posted by pudis View Post
                    Ei poistunut kolina vaikka runkopuslat vaihdettu. Seuraavaksi vaihtoon menee ehkä iskarin yläpää. Mitään väljyyttä ei kuulema ollut missään puslassa.
                    Joopa joo, iskarin ylätukilaakeri vaihdettu, lonkotus vaan jatkuu. Saa lonkottaa jatkossakin, sillä iskareita en ala vaihtamaan ainakaan toistaiseksi. Iskaritesti näyttää hyviä arvoja, eikä etupää tunnu löysältä. Rahaa palanut jo reilut 300 euroa, ja iskarit töineen varmaan kustantas noin 600 euroa.

                    Comment

                    • -pekkis-
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2012
                      • 128
                      • Turku

                      #25
                      Originally posted by pudis View Post
                      Joopa joo, iskarin ylätukilaakeri vaihdettu, lonkotus vaan jatkuu. Saa lonkottaa jatkossakin, sillä iskareita en ala vaihtamaan ainakaan toistaiseksi. Iskaritesti näyttää hyviä arvoja, eikä etupää tunnu löysältä. Rahaa palanut jo reilut 300 euroa, ja iskarit töineen varmaan kustantas noin 600 euroa.
                      Antoi tuo sigun E60 iskaritestissä erinomaiset lukemat vaikka oli komeasti kusaissut nesteet ulos. Ilmeisesti on jouset sitten kunnossa.
                      Kolinoita kun alkaa eliminoimaan niin olisi hyvä viedä auto osaavalle pajalle. Tuntuu ettei katsuritkaan löydä väljää tuolta alustasta jollei ole sitten jo aivan loppu osat.
                      E39 M5 -01

                      Comment

                      • jarnori
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2010
                        • 67
                        • Tampere

                        #26
                        Originally posted by pudis View Post
                        Joopa joo, iskarin ylätukilaakeri vaihdettu, lonkotus vaan jatkuu. Saa lonkottaa jatkossakin, sillä iskareita en ala vaihtamaan ainakaan toistaiseksi. Iskaritesti näyttää hyviä arvoja, eikä etupää tunnu löysältä. Rahaa palanut jo reilut 300 euroa, ja iskarit töineen varmaan kustantas noin 600 euroa.
                        Minullakin ko. iskari toimii käytännössä ihan normaalisti ja meni katsastuksestakin läpi ihan puhtain paperein. En tarkkaan tiedä noiden iskarien sielunelämää mutta asentajan kommentti oli nesteet on edelleen sisällä mutta kaasut ei.
                        Last edited by jarnori; 27-01-2013, 15:05.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎