Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 -04 sisävalot ei sammu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    E61 -04 sisävalot ei sammu

    Tulikin mystisempi ongelma vastaan, eli sisävalot syttyvät ihan kuten pitäisikin ovea/takaluukkua avatessa, mutteivät sammu kuin napista vaikka laittaisi auton lukkoon.

    Kaikki luukut tunnistuvat korimodulilla olevan kiinni (ovet, takaluukku ja lasiluukku). Kaikista luukuista valojen syttyminen on normaalia, eli kaikista muista sisävalot syttyy paitsi lasiluukusta tietysti pelkät takalaatikon pikkuvalot jotka osaa sammua.

    Vikakoodit KBM:ltä:

    AL_PIN72_ERROR
    AL_TCCONTROLERROR_OFF

    Ei hyödyllisiä lisätietoja...

    Ehdotuksia? :think
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3143
    • Tampere

    #2
    Foorumilla ollut pin 72:sta keskustelua, ei vissiin vastausta. Tämmönen puolankielinen sivu viittaisi rear lid relay:n, olisko takaluukun johtosarja tai mikrokytkin?

    Comment

    • teppo_h
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2005
      • 337
      • Finland

      #3
      Itsellä oli kans ongelmia sisävalojen kans...





      Eli, mulla johtui takaluukun johtosarjoista, kun siellä oli luukun lukolle meneviä piuhoja poikki.
      Chrysler Town&Country 3.8 V6 -04
      Renault Clio -00 1,4 8v (jo toinen)
      EX:
      Chevy Suburban K2500 4x4 -97
      Renault Clio -00 1,4 8v (paalattu)
      E87 120dA, F11 530dA, E61 525d, E36 316i, E87 116i
      E36 320i Coupe, E21 318i
      MB W115 240D

      Comment

      • Mlatvala
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 3553
        • Kuopio

        #4
        Mulla on ollu kans noi takaluukun johdot pidempään jo heikot. Jotain tuon tyylistä valo-ongelmaa esiintyy.

        Kaverilla teki just tuollain että valoja ei meinannu saada edes ajossa pois, kun johdot oli rikki. Pari kertaa vai kerran painamalla valokatkaisijasta kuskin päältä sit sammuivat. Sammuttaessa ja lukittaessa kans valot alkaa häiriintymään.
        E61 535d alkuunsa viritetty.

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #5
          MNi: En tiedä mistä tuo puolan poika oli rear lid relayn keksinyt, toisesta postauksesta päätellen ei itsekään ollut oikein varma Mikrokytkin toimii kuitenkin ok, tuo aiheuttaa luukun aukeamisen itsestään joka tosiaan sytyttää valot.

          teppo_h: Toimiko valojen syttyminen kuitenkin normaalisti luukkua avatessa? Ymmärtäisin jos auto luulisi koko ajan takaluukun olevan auki, että valot jäisi palamaan. Tässä se kuitenkin tunnistuu kiinni olevaksi jatkuvasti. Valot eivät myöskään itsestään syty koskaan.

          Pitää varmaan kaivaa ne takaluukun johdot esille vaikkei luukun tunnistuksessa tai muissakaan toiminnoissa häikkää ole :think
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • MNi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2008
            • 3143
            • Tampere

            #6
            Tuommoinen linkki osasi kertoa tämän verran:

            0x8362A43E A43E Diagnosis lead, rear lid relay

            Oliko pirssissä soft-close takaluukussa?

            Comment

            • teppo_h
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2005
              • 337
              • Finland

              #7
              Originally posted by Cell View Post

              teppo_h: Toimiko valojen syttyminen kuitenkin normaalisti luukkua avatessa? Ymmärtäisin jos auto luulisi koko ajan takaluukun olevan auki, että valot jäisi palamaan. Tässä se kuitenkin tunnistuu kiinni olevaksi jatkuvasti. Valot eivät myöskään itsestään syty koskaan.

              Pitää varmaan kaivaa ne takaluukun johdot esille vaikkei luukun tunnistuksessa tai muissakaan toiminnoissa häikkää ole :think

              Joo, valot syttyi normaalisti kun oven tai luukun aukaisi.
              Ongelmana vaan oli, että ne valot ei sammunu ku laitto oven kiinni. Aina piti sammuttaa valot siitä kattokatkaisijasta.

              Sammuuko sulla ne sisävalot sitten kun auto menee 'sleep' tilaan kun ovet on laitettu lukkoon? Eli noin 15min päästä lukkoon laitosta?
              Itsellähän ne muistaakseni sammu tuossa vaiheessa....

              Vahva epäilys sullekin nuo johdot mitkä menee vasemmanpuoleisessa luukun kourussa:
              Vasemman puolen kouru:
              - Takaluukun lukon sähköservo (4 johtoa)
              * keltainen, ruskea, valko-ruskea ja harmaa-ruskea
              - Takalasin lukko (4 johtoa)
              * ruskea-punainen, ruskea, valko-punainen ja valko-ruskea
              - Takaluukun lamppu (se puna-valkoinen) (2 johtoa)
              * puna-keltainen ja valko-ruskea
              - Vasen takavalo luulussa (3 johtoa)
              * valko-keltainen, ruskea ja kelta-musta
              Chrysler Town&Country 3.8 V6 -04
              Renault Clio -00 1,4 8v (jo toinen)
              EX:
              Chevy Suburban K2500 4x4 -97
              Renault Clio -00 1,4 8v (paalattu)
              E87 120dA, F11 530dA, E61 525d, E36 316i, E87 116i
              E36 320i Coupe, E21 318i
              MB W115 240D

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #8
                On softclose, touringin vakiovaruste Ehkäpä tämä kääntyy vaan väkisin tuonne johtosarjaan, pitää muistaa tulevaisuudessa ettei se riitä että luukku tunnistuu kiinni. Korjattua näitä on tullut useita, mutta muissa ei ole ollut ainoana ongelmana sisävalot.

                Soitin auton omistajalle ja sanoi muistaneensa yhtäkkiä että eihän pyyhkijä ole toiminut enää aikoihin. Heh...

                Raportoin sitten.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7527
                  • Jyväshyvä

                  #9
                  Originally posted by Cell View Post
                  Soitin auton omistajalle ja sanoi muistaneensa yhtäkkiä että eihän pyyhkijä ole toiminut enää aikoihin. Heh...
                  Harvemmin tuo johtuu johdoista (ellei ole mennyt oikkariin ja polta sulaketta),
                  ei ne ihan ensimimäisenä paksuimmat piuhat katkea.
                  Yleensä pyyhkiä vain jumiutuu...
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #10
                    Ei ole jumissa tällä kertaa, tuli kokeiltua.

                    Pyyhkijävammautuneita johtosarjaongelmaisia on ollut ehkä puolet noista mitä on tullut parsittua takaisin kasaan.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • Aski
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2013
                      • 93
                      • Finland

                      #11
                      Originally posted by teppo_h View Post
                      Itsellä oli kans ongelmia sisävalojen kans...





                      Eli, mulla johtui takaluukun johtosarjoista, kun siellä oli luukun lukolle meneviä piuhoja poikki.

                      Kun noita johtosarjoja alkaa kourusta purkamaan ja kolvaamaan, niin täytyykö akusta irrottaa kaapelit?

                      Takaluukun lasi hyppii aika villinä ja tarttis viikonloppuna sitä ihmetellä.

                      Comment

                      • Mik@
                        BTCF Member
                        • Jul 2010
                        • 1413
                        • Nurmes

                        #12
                        No totta ihmeessä pitää ottaa kenkä irti.
                        E61 520Da

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7527
                          • Jyväshyvä

                          #13
                          Originally posted by Aski View Post
                          Kun noita johtosarjoja alkaa kourusta purkamaan ja kolvaamaan, niin täytyykö akusta irrottaa kaapelit?

                          Takaluukun lasi hyppii aika villinä ja tarttis viikonloppuna sitä ihmetellä.
                          Takalasin aukeilu voi johtua myös sen avauskytkimestä,
                          jos kelien lähentyessä nollaa, tai kun autoa on käytetty lämpimässä,
                          oireilee eniten niin kannattaa aloittaa sen kytkimen vaihdolla...
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • Mlatvala
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 3553
                            • Kuopio

                            #14
                            Originally posted by Aski View Post
                            Kun noita johtosarjoja alkaa kourusta purkamaan ja kolvaamaan, niin täytyykö akusta irrottaa kaapelit?

                            Takaluukun lasi hyppii aika villinä ja tarttis viikonloppuna sitä ihmetellä.
                            Käynnistäessä tuleva hyppely myös johtuu usein mikrokytkimestä ..
                            E61 535d alkuunsa viritetty.

                            Comment

                            • Aski
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2013
                              • 93
                              • Finland

                              #15
                              Majorin ja Mlatvalan kuvaukset osuu molemmat kohdalle. Aloitan siis tuosta mikrokytkimestä, ohjeet löytyikin täältä foorumilta.

                              Tuosta akkukaapelin irroittamisesta vielä, ilmeisesti pelkkä +navan irroittaminen riittää?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎