Announcement

Collapse
No announcement yet.

peräkoukkuko aiheuttaa ongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Larzza
    Bimmer Rookie
    • Dec 2011
    • 147
    • Suo

    peräkoukkuko aiheuttaa ongelmaa

    Terve taas ja anteeksi etukäteen

    Tuli tuossa mieleeni voiko viime talvella laitettu koukku aiheuttaa muita sähköpuolen ongelmia eli pitääkö koukku mahdollisesti koodata autoon?
    Peruutustutka kyllä skulaa niinku pitääkin kun kärry perässä

    Teetätin homman rengastukussa vai missälie jonka jälkeen ongelmat alkoi.


    koukku on thulen irroitettava malli.
    Last edited by Larzza; 29-01-2013, 16:12.
    e61 525 dat
    ex.e36 318ti compact m-sport
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16351
    • Leppävirta

    #2
    Varsinaisia ongelmia et kuitenkaan maininnut.
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • Larzza
      Bimmer Rookie
      • Dec 2011
      • 147
      • Suo

      #3
      Originally posted by Haju69 View Post
      Varsinaisia ongelmia et kuitenkaan maininnut.
      Valomoduuli vika:angelit välkkyy kun starttaa.
      airbag/turvavyö vikakoodi lasissa.
      tason säätö (letku vaihdettu).
      Ikkunoiden antitrap function faulttia tulee.

      Mitähän vielä pakko sanoa etten edes muista kaikkia on sen verran paljon tätä häikkää.paljon on parsittu ja varmasti vielä enemmän tullaan parsimaan.

      Luultavasti helpommalla pääsen kun mainitsen asiasta kun vien taas autoa pajalle.

      Sen verran menin tekemään että tuon inpan tilasin jotta pääsee nollailemaan ja tutkimaan.
      Last edited by Larzza; 29-01-2013, 18:18.
      e61 525 dat
      ex.e36 318ti compact m-sport

      Comment

      • Raine
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2603
        • N/A

        #4
        ...........
        Last edited by Raine; 16-05-2013, 11:38.
        ///Motorporot

        Comment

        • sonikk
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 1664
          • Kerava

          #5
          Kyllä noin tuoreeseen autoon täytyy tietääkseni koodata tai sitten johtosarja on vääränlainen.

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7524
            • Jyväshyvä

            #6
            Originally posted by sonikk View Post
            Kyllä noin tuoreeseen autoon täytyy tietääkseni koodata tai sitten johtosarja on vääränlainen.
            Ei tarvi koodata jos ei laitata Bemarin omaa johtosarjaa.

            Useampi koukkun CAN-väyläohjauksella on tullu asennettua
            ja oikein asennettuna ei tule mitään häiriöitä autolle jos ei ole
            kärry paikallaan, jos on, pitää valojen kärryssä olla tip-top tai
            muuten auto herjaa palaneista valoista...
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • sonikk
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 1664
              • Kerava

              #7
              Ok, uskon. Meillä vaan töissä asennetaan noita koukkuja ja jäänyt käsitys että kaikki can-vehkeet täytyy koodata mutta tarkemmin ajateltuna ei ole tainnut bemareita olla joukossa. :think

              Comment

              • Raine
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 2603
                • N/A

                #8
                ..........
                Last edited by Raine; 16-05-2013, 11:37.
                ///Motorporot

                Comment

                • Larzza
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2011
                  • 147
                  • Suo

                  #9
                  Originally posted by Raine View Post
                  Yleismallin koukun sähkösarjaa ei yleensä kyllä koodata. BMW:n koukun sähkösarja pitää muistaakseni koodata.

                  Minulla ainakin tulee kovilla pakkasilla ilmotuksia nuista ikkunoiden antitrap toiminnoista ja ovat kadonneet vikakoodin kuittaamalla, sen isompaa ressiä en ole viittinyt niistä ottaa.

                  Tasonsäädön kompura saattaa vedellä viimeisiä niin ilmoitukset tulee sen vuoksi. Eli maksimiaika mitä kompura saa olla päällä ylittyy niin siitä tulee ilmoitus tai sitten voi olla jokin anturivika.

                  Airbag-vika kannattaa luetuttaa inpalla tai DIS:llä niin tietää oikeasti mikä siellä kiikastaa. Voi olla liitin löysällä tai sitten vaikka penkin tunnistinmatto rikki tms.

                  Mikä on akun varaustila ja onko kuinka vanha akku jos kerta valot välkyttää startatessa? Ajatko lyhyttä ajoa koko ajan?
                  Ajan noin 50-100km siivuja pääosin.


                  Akku on ihan uusi.
                  Oli startti ongelmia aluksi jotka korjaantui uudella startilla oli ilmeisesti vikaa jossain diodissa (tappi ei ottanut rattaaseen)samalla katsottiin että akusta oli 1 kenno hajalla ja se uusittiin.

                  eli pelkät parkit vilkkuu kun ottaa valot kokonaan pois ja starttaa luultavasti valomoduli menossa paskaksi.

                  Takalasin ongelmat alkoivat kun koukku laitettiin paikoilleen.
                  Tällähetkellä on korjattu johtosarjat takaluukusta/uusi microkytkin ja ongelma jatkuu eli lasi aukeaa aina silloin tällöin ellen laita ovia lukkoon kun menen autoon.

                  Ja kaikki nämä alkoi koukun asennuksen jälkeen (ei näy vikakoodeja)joten ajattelin tarkistuttaa koukun asennuksen.

                  Katotaan josko nää ominaisuudet lakkaisivat joskus.
                  Last edited by Larzza; 29-01-2013, 23:06.
                  e61 525 dat
                  ex.e36 318ti compact m-sport

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7524
                    • Jyväshyvä

                    #10
                    Originally posted by Raine View Post
                    Omassa tarvikekoukkusarjassa oli erikseen maininta ettei edes saa mennä koodaamaan.

                    BMW:n oma sähkösarja on sitten asia erikseen, se pitää koodata. Isot pojat on kertonut, että se on niin viisas että kun laittaa kärryn perään niin automaattilootallisissa autoissa vaihtamisohjelmakin muuttuu kuorman vetoon soveliaammaksi. Tiedä sitten
                    Kyllä pitää paikkansa, ainakin orkkis johtosarjalla olevassa autossa
                    koukun sulakkeiden poisto aihettaa vikakoodin tyyliin
                    ei yhteyttä vetokoukkumoduuliin. Tulee ainakin laatikolta,
                    ja tais tulla myös dde:ltä.
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • Raine
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 2603
                      • N/A

                      #11
                      ............
                      Last edited by Raine; 16-05-2013, 11:37.
                      ///Motorporot

                      Comment

                      • e46touring
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 1327
                        • Tornio

                        #12
                        Originally posted by MajorDrake View Post
                        Kyllä pitää paikkansa, ainakin orkkis johtosarjalla olevassa autossa
                        koukun sulakkeiden poisto aihettaa vikakoodin tyyliin
                        ei yhteyttä vetokoukkumoduuliin. Tulee ainakin laatikolta,
                        ja tais tulla myös dde:ltä.
                        Jep Samat havainnot sulakkeiden osalta. TIS:ssä oli joku dokumentti josta aikoinaan hoksasin tuon DDE / DME ja EGS (vaihteisto)keskinäisen yhteyden AHM modulin väliltä.
                        Järkeen käyvä systeemi muuttaa lootan / moottorin asetuksia JOS kärryperässä.
                        Ovat vissiin Saksassa Insinöörit miettineet muutakin kuin pelkkiä kärryn valoja vaikka joskus Suomessa kuulostaakin ettei siinä mitään muuta tarvitse tehdä kuin saada valot toimimaan.
                        __________________________________________________ ____________
                        Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #13
                          Myös ajonvakautuksessa on oma kärrymoodi.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • hrajasso
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2008
                            • 213
                            • Järvenpää

                            #14
                            Useampi koukkun CAN-väyläohjauksella on tullu asennettua
                            ja oikein asennettuna ei tule mitään häiriöitä autolle jos ei ole
                            kärry paikallaan, jos on, pitää valojen kärryssä olla tip-top tai
                            muuten auto herjaa palaneista valoista...
                            Jos ohjaus luetaan CANista ja virrat suoralla syötöllä akulta, niin miten se järjestelmä voi nähdä missä kunnossa polttimot ovat? Ellei sitten perävaunujen valopurkki hoida itse diagnoosin ja syötä tiedon CANiin, jolloin puolestaan täysin purkkikohtaista - ei autokohtaista.

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7524
                              • Jyväshyvä

                              #15
                              Originally posted by hrajasso View Post
                              Jos ohjaus luetaan CANista ja virrat suoralla syötöllä akulta, niin miten se järjestelmä voi nähdä missä kunnossa polttimot ovat? Ellei sitten perävaunujen valopurkki hoida itse diagnoosin ja syötä tiedon CANiin, jolloin puolestaan täysin purkkikohtaista - ei autokohtaista.
                              Niinhän se juuri tekee. Lukee ja kirjoittaa CAN:iin. Tosin ei varmaan kaikki johtosarjat sitä tee, osa vain lukee.
                              Ja esim. jarruvalo ei kulje CAN-väylässä vaan ihan omana piuhanaan, tästä pitää ottaa heräte koukun CAN-purkille.
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎