Announcement

Collapse
No announcement yet.

E6X LCI 525da ohjelmointi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alttu
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2010
    • 519
    • Nummela

    E6X LCI 525da ohjelmointi

    Jokunen tuhat kilsaa takana otsikon mukaisella bemmaarilla. 320d:n jälkeen väännöt tuolla alarekisterissä vetää suun virneeseen mutta maantienopeuksissa tätä ei tapahdu. Ohituksiin jne olisi kiva saada puhtia hieman lisää. Tuntuu että toi automaattikin hukkaa noita tehoja, ja kaasua painaessa fiilis on vähän sama kuin 10vuotta sitten, ääntä lähtee mutta mitään ei tapahdu.

    Eli kokemuksia jos olette ohjelmoineet 525da, onko vastaavanlaisia kokemuksia ennen ohjelmointia, oliko apua varsinkin tuonne ylärekisteriin, millaisia teho lukemia?
    F15 30d ///M-SPORT
    Ex.
    F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT
  • bimmerjones
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2010
    • 1006
    • Nurmoo

    #2
    Originally posted by alttu View Post
    Jokunen tuhat kilsaa takana otsikon mukaisella bemmaarilla. 320d:n jälkeen väännöt tuolla alarekisterissä vetää suun virneeseen mutta maantienopeuksissa tätä ei tapahdu. Ohituksiin jne olisi kiva saada puhtia hieman lisää. Tuntuu että toi automaattikin hukkaa noita tehoja, ja kaasua painaessa fiilis on vähän sama kuin 10vuotta sitten, ääntä lähtee mutta mitään ei tapahdu.

    Eli kokemuksia jos olette ohjelmoineet 525da, onko vastaavanlaisia kokemuksia ennen ohjelmointia, oliko apua varsinkin tuonne ylärekisteriin, millaisia teho lukemia?
    kyllähän tuonkin koneen luonteen saa kivasti muuttumaan kun tekee ohjelmoinnin kaasuunvastaavuus ja väännöt --> ohituskiihtyvyys paranee. jonkajälkeen potkii paremmin kuin vakio 530d
    Pesut&kiillotukset + valtuutettu nanolex asennuspiste! jkautokiilto.fi puh:0442019970
    E39 523i köyrinki
    _____________________________________________
    Ex: e30x2 e36x3 e34x4 e32x2 e39x6 e60x2 e28x1 e46x2 e38x1 e53x1 e91x1

    Comment

    • Mlatvala
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 3553
      • Kuopio

      #3
      Originally posted by alttu View Post
      Jokunen tuhat kilsaa takana otsikon mukaisella bemmaarilla. 320d:n jälkeen väännöt tuolla alarekisterissä vetää suun virneeseen mutta maantienopeuksissa tätä ei tapahdu. Ohituksiin jne olisi kiva saada puhtia hieman lisää. Tuntuu että toi automaattikin hukkaa noita tehoja, ja kaasua painaessa fiilis on vähän sama kuin 10vuotta sitten, ääntä lähtee mutta mitään ei tapahdu.

      Eli kokemuksia jos olette ohjelmoineet 525da, onko vastaavanlaisia kokemuksia ennen ohjelmointia, oliko apua varsinkin tuonne ylärekisteriin, millaisia teho lukemia?
      Mun käsittääkseni noissa on jopa samat suuttimetkin kuin 530:ssä. Jollain harisen penkillä taitavat mitata ihan 250 hepan tehoja, vai ylikin..

      Kyllähän siitä pitäis saada koneteho siirrettyä renkaille, eiköhän se jo piisaa..
      E61 535d alkuunsa viritetty.

      Comment

      • alttu
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2010
        • 519
        • Nummela

        #4
        Eilen laitettiin uus softa koneeseen 245hv/500nm. Ensimmäisen testilenkin ensimmäinen kiihdytys, eikä ero niin vaikuttava kyllä ollut mitä odotin. Mutta kotimatkalla suurimman eron huomasin tapahtuneen tuolla +80kmh nopeuksissa ja ohitustilanteissa, tätä eniten toivoinkin.
        Kuitenkin pieni pettymys kaiversi mieltä ja toiveena olisi ollut parempia persdyno "lukemia"! Softan tekijä sanoi että autolla menee oppiessa uuteen softaan aikansa, enpä tuota olisi uskonut! Mutta totta se on, tänään auto oli aivan eri laitos. Eron huomaa selvästi koko vääntöalueella, saapa nähdä onko kaikki oppi jo mennyt perille vai vieläkö on lisää luvassa
        F15 30d ///M-SPORT
        Ex.
        F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

        Comment

        • Nettipepe
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1341
          • Kajaani

          #5
          Originally posted by alttu View Post
          Eilen laitettiin uus softa koneeseen 245hv/500nm. Ensimmäisen testilenkin ensimmäinen kiihdytys, eikä ero niin vaikuttava kyllä ollut mitä odotin. Mutta kotimatkalla suurimman eron huomasin tapahtuneen tuolla +80kmh nopeuksissa ja ohitustilanteissa, tätä eniten toivoinkin.
          Kuitenkin pieni pettymys kaiversi mieltä ja toiveena olisi ollut parempia persdyno "lukemia"! Softan tekijä sanoi että autolla menee oppiessa uuteen softaan aikansa, enpä tuota olisi uskonut! Mutta totta se on, tänään auto oli aivan eri laitos. Eron huomaa selvästi koko vääntöalueella, saapa nähdä onko kaikki oppi jo mennyt perille vai vieläkö on lisää luvassa
          Nollattiinko laatikon adaptaatioarvot?
          Jos ei niin tämä voisi selittää hieman.
          F30 320xia
          Ex E90 325da
          Ex E90 320da
          Ex E46 330D

          Comment

          • alttu
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2010
            • 519
            • Nummela

            #6
            Originally posted by Nettipepe View Post
            Nollattiinko laatikon adaptaatioarvot?
            Jos ei niin tämä voisi selittää hieman.
            Ei tehty mitään muuta kuin laitettiin ohjelma sisään. Eli kerroppa lisää, miten tuo onnistuu ja onko se tarpeellista tehdä vielä?? Ja jos ei tee niin onko siitä haittaa laatikolle?
            F15 30d ///M-SPORT
            Ex.
            F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

            Comment

            • k0rppi
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2008
              • 784
              • Varkaus

              #7
              kaasupohjaan ja virrat päälle 30s odottelua pedaali pohjassa ja virrat pois. sitten auto käyntiin ja ajelemaan.

              Comment

              • nupaha
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2008
                • 275
                • Pohojanmaa

                #8
                Originally posted by alttu View Post
                Eilen laitettiin uus softa koneeseen 245hv/500nm. Ensimmäisen testilenkin ensimmäinen kiihdytys, eikä ero niin vaikuttava kyllä ollut mitä odotin. Mutta kotimatkalla suurimman eron huomasin tapahtuneen tuolla +80kmh nopeuksissa ja ohitustilanteissa, tätä eniten toivoinkin.
                Kuitenkin pieni pettymys kaiversi mieltä ja toiveena olisi ollut parempia persdyno "lukemia"! Softan tekijä sanoi että autolla menee oppiessa uuteen softaan aikansa, enpä tuota olisi uskonut! Mutta totta se on, tänään auto oli aivan eri laitos. Eron huomaa selvästi koko vääntöalueella, saapa nähdä onko kaikki oppi jo mennyt perille vai vieläkö on lisää luvassa
                Moro!
                Ittekin Karalan softan asennuksen jälkeen odotin, että auto "karkaa käsistä", mutta ei. Sen jälkeen rupesin vähän suhteuttamaan tota 40hv:n ja 70nm lisäystä auton painoon, niin osas suhtautua vähän realistisemmin asiaan. Itse hain kans juuri tota ohituskiihtyvyyttä ja sitä kans sain ihan kohtuu mukavasti lisää. Pois en enää softaa antaisi. :-)
                työmatkakiiturina BMW 530e Xdrive ///M Performance
                kauppakassina Audi A3 sedan
                kesäkissana Jaguar XKR

                Comment

                • Nettipepe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 1341
                  • Kajaani

                  #9
                  Originally posted by alttu View Post
                  Ei tehty mitään muuta kuin laitettiin ohjelma sisään. Eli kerroppa lisää, miten tuo onnistuu ja onko se tarpeellista tehdä vielä?? Ja jos ei tee niin onko siitä haittaa laatikolle?
                  Jos läheisyydeltä löytyy inpa/dis:in käyttäjiä niin ainakin onnistuu laatikon nollaus.
                  Varmaan muillakin paremmilla diagnostiikka laitteilla.

                  Kovasti ovat ristiriitaisesti suhtautuneet tuohon kaasupohjassa 30sekkaa juttuun...
                  en tiedä... voi toimiakin.

                  Ei kai tuosta mitään haittaa ole laatikolle... ajanmittaan varmaan oppii tavoille ilmankin nollausta, mutta varmaan nopeampaa oppii jos nollailee...

                  Nythän laatikko on oppinut tietyn lokiigan ja kun vääntö ja teho koneessa on muuttunut se ei varmaan osaa hyödyntää koneen muuttuneita ominaisuuksia täysin.
                  F30 320xia
                  Ex E90 325da
                  Ex E90 320da
                  Ex E46 330D

                  Comment

                  • Hjördis
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2011
                    • 174
                    • Kirkkonummi

                    #10
                    Originally posted by Nettipepe View Post
                    Kovasti ovat ristiriitaisesti suhtautuneet tuohon kaasupohjassa 30sekkaa juttuun...
                    en tiedä... voi toimiakin.
                    Omassa 535d -05 kaasupoljin metoodi ei toimi, Inpalla/DISillä nollaus hoituu.

                    Comment

                    • EPDM
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2005
                      • 4623
                      • Lahti.

                      #11
                      Kyllä nimenomaan tästä kuristettu kolmelitrasesta pitäisi vapautua jopa 60hv ja 120nm...ja se kyllä pitäisi tuntua jo.
                      Viviendo en Lahiti
                      BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                      Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                      Vw Corrado vr6

                      Comment

                      • alttu
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2010
                        • 519
                        • Nummela

                        #12
                        Originally posted by Hjördis View Post
                        Omassa 535d -05 kaasupoljin metoodi ei toimi, Inpalla/DISillä nollaus hoituu.

                        Pitää huomenna kokeilla. Mutta mistä sen tietää toimiko kaasupoljin kikka, pitäisikö huomata käyttäytymisessä vai tuleeko siitä joku "ilmoitus" idriveen?
                        F15 30d ///M-SPORT
                        Ex.
                        F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

                        Comment

                        • Mlatvala
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 3553
                          • Kuopio

                          #13
                          Ei tule.

                          Ota olut, tulee enempi ilmotuksia
                          E61 535d alkuunsa viritetty.

                          Comment

                          • alttu
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2010
                            • 519
                            • Nummela

                            #14
                            Tän jos oisin tienny ni ensimmäinenkin olis jääny ottamatta ja olisin tuolla pihalla polkemaan pedaalia
                            F15 30d ///M-SPORT
                            Ex.
                            F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

                            Comment

                            • Hjördis
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2011
                              • 174
                              • Kirkkonummi

                              #15
                              Originally posted by alttu View Post
                              Pitää huomenna kokeilla. Mutta mistä sen tietää toimiko kaasupoljin kikka, pitäisikö huomata käyttäytymisessä vai tuleeko siitä joku "ilmoitus" idriveen?
                              Kaasupolkimella en huomannut minkäänlaista muutosta kun taas Inpalla/DISillä tuli selvä ero alussa (vaihtokohdat, luisto, moottorijarrutus jne.).

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎