Originally posted by marsep
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kierrosten humppaus tasakaasulla E60
Collapse
X
-
Mulla kans tuollaista tyyppivian tai ominaisuuden tapaista humputusta, mutta vain alakierroksilla ja yleensä D6 vaihde silmässä. Tavallisimmin ilmenee nopeudessa 60-70 km/h jolloin automaattiaski nakkaa kuutosta pesään ja kierrokset jäävät karvan alle 1500. Vähän nypyttää ja ei kyllä itseä haittaa. Jos käyttää DS-asennossa, niin pistää pari pykälää ylös ja taas ei mitään humppaveikkoja. Lukittaessa M-asentoon ei juuri humppa soi. Pari kertaa saattanut vähän nykiä (M5 vaihteessa?), mutta siinäpä ne. Tuntuu ominaisuudelta, en pitäisi isona vikana? Omalla rattorilla vasta reilu 111 tkm takana ja alusta saakka oli tuo 91 tkm mittarissa. Sekä ennen että jälkeen automaattivaihteiston öljyjen vaihdon. Softaus tuskin muuttaa hirveästi tuon automaattivaihteiston perusominaisuuksia eli pikkuvika lienee rautapuolella tai esim. venttiiliosastolla?!?* Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
* Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta
Comment
-
-
Ja eiköhän se humppaaminen syö aikanaan turbiinin vaihtokuntoon...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by Perlenbacher View PostLuistamisellahan se turbiini ei hajoa jos lukko on kokoajan irti.
Mutta kun tuo humppaamine johtuu siitä että lukitus "pätkii" niin
eiköhän tuo kuluta turbiinia paljon enemmän kuin pelkkä luistattaminen.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by nd4spd View PostKyllä se ihan vika on. Itsellä myös nypytti juurikin tuossa 1500rpm kulmilla.
Tehtiin tuo mekatroniikan korjaus ja nyt menee tasaisesti. Toki makuja on monia, mutta ainakin itseä ärsytti tuo heijaaminen muuten hyvässä ajoneuvossa.E60 530D
Comment
-
-
Originally posted by nd4spd View PostJossain muussakin ketjussa taisi olla maininta... kyllä se touhutonnin ilmaisee...
Itsellä näytti menevän tuo sonaxin zip kitti. Tarkkaa tietoa ei ole mitä pitää sisällään. Kaiken tarvittavan ilmeisestiBmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3
e39 -530d touring 11/1999
ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979
Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto
Comment
-
-
Originally posted by casino View PostTaitaa olla halvimmillaan tuo korjaus Suomessa n. 1.4 kiloeuroa. (etelässä ja keski-suomessa 2.0 kiloeuroa ja ylitse) ja kyse on sitten mekatroniikan korjauksesta. Momentimuunin ei kuulu vielä noihin hintoihin. (turbiini)
Comment
-
-
Tänään tutkittiin kaverin 530d 05' autosta tuota humppaus ongelmaa inpalla. Oireilee siis 70-80km/h välissä kierrosten ollessa noin 1500
sportti asennossa ei ongelmaa.
Seurasin inpalla turbiinen lukittumista ja kierroksia. Nykimisen aikana turbiinin kierrokset laski aina noin 100rpm ja palasi normaaliksi. Kierroslukumittarissa ei näy merkittävää notkahdusta. Kulutusmittari nousee "töksäyksen" aikana hetkellisesti.
Nykimisen ajan turbiini oli kokoajan OPEN tilassa. Sport modella ajaessa on closed tilassa.
Kovemmilla kierroksilla ja kovemmessa vauhdissa turbiini taas closed tilassa.
Miten tuon turbiinen pitäisi toimia?
Laatikosta ei löytynyt vikakoodeja.
Öljyistä ei ole vielä mitään tietoa.F20 118iA M-sport 2016
EX E91 335d M-sport 07´
EX e39 02' 530i touring
Comment
-
-
Originally posted by Samppale View PostTänään tutkittiin kaverin 530d 05' autosta tuota humppaus ongelmaa inpalla. Oireilee siis 70-80km/h välissä kierrosten ollessa noin 1500
sportti asennossa ei ongelmaa.
Seurasin inpalla turbiinen lukittumista ja kierroksia. Nykimisen aikana turbiinin kierrokset laski aina noin 100rpm ja palasi normaaliksi. Kierroslukumittarissa ei näy merkittävää notkahdusta. Kulutusmittari nousee "töksäyksen" aikana hetkellisesti.
Nykimisen ajan turbiini oli kokoajan OPEN tilassa. Sport modella ajaessa on closed tilassa.
Kovemmilla kierroksilla ja kovemmessa vauhdissa turbiini taas closed tilassa.
Miten tuon turbiinen pitäisi toimia?
Laatikosta ei löytynyt vikakoodeja.
Öljyistä ei ole vielä mitään tietoa.Last edited by Arnolds; 29-07-2016, 19:57.F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
-
Sigun kesällä hankitussa pelissäni alkanut ilmetä myös humppausta. Moottoritiellä nykii, varsinkin kylmänä noin välillä 1500-1800 rpm - ja vaihtelevasti muutenkin alakierroksilla. Huuhteluöljynvaihtoon olen ollut autoa viemässä, mutta aloin tässä miettiä että pitäisikö tuolle sitten tehdä muutakin. Onko Oulun seudulla asiantuntemusta (korjaukseen) kohtuuhintaan? Alkaisi jo houkuttamaan tuo megatroniikan korjaus, jos sillä "takuulla tulisi peli kuntoon" - ja kohtuulliseen hintaan. Useampaa tonnia en suosilla viitsisi kuitenkaan tuohon nyt upottaa. Voihan tuota huuhteluakin vielä kokeilla...
Mitäs muuten ne lisäaineet, jotka saattaisivat auttaa? Olen kitollinen kaikista asiallisista vastauksista.BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
BMW E46 323i -98 (2008-2011)
Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)
Comment
-
Comment