Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kierrosten humppaus tasakaasulla E60

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tovayryn
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2005
    • 464
    • Kajaani

    #16
    Originally posted by marsep View Post
    Kiinnostaa kanssa.
    Täällä kans. (Myös Kaustisten kaljatelttajuhlat kiinnostaa)
    MB W164
    ex: //DTM535

    Comment

    • Pe-te
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2008
      • 198
      • Ylöjärvi

      #17
      Originally posted by marsep View Post
      Kiinnostaa kanssa.
      Kuin myös
      F11 520dA (N47N) -13
      ex E60 530dA (M57N2D30) M-Sport -06
      ex E39 530dAT (M57) M-Sport Individual-03

      Comment

      • XeeLow
        Newbiemmer
        • Feb 2006
        • 19
        • Hyvinkää

        #18
        Itse pistäisin noi lisäainelitkut samaan kategoriaan tarot-korttien ja sadetanssin kanssa, uskoo ken tahtoo. Oikeesti siinä hummailevassa laatikossa on vika ja se täytyy korjata ihan "oikeilla" työkaluilla...
        -------------
        E60 520d -09

        Comment

        • BemariAndy
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2012
          • 230
          • Pohjois-Pohjanmaa

          #19
          Mulla kans tuollaista tyyppivian tai ominaisuuden tapaista humputusta, mutta vain alakierroksilla ja yleensä D6 vaihde silmässä. Tavallisimmin ilmenee nopeudessa 60-70 km/h jolloin automaattiaski nakkaa kuutosta pesään ja kierrokset jäävät karvan alle 1500. Vähän nypyttää ja ei kyllä itseä haittaa. Jos käyttää DS-asennossa, niin pistää pari pykälää ylös ja taas ei mitään humppaveikkoja. Lukittaessa M-asentoon ei juuri humppa soi. Pari kertaa saattanut vähän nykiä (M5 vaihteessa?), mutta siinäpä ne. Tuntuu ominaisuudelta, en pitäisi isona vikana? Omalla rattorilla vasta reilu 111 tkm takana ja alusta saakka oli tuo 91 tkm mittarissa. Sekä ennen että jälkeen automaattivaihteiston öljyjen vaihdon. Softaus tuskin muuttaa hirveästi tuon automaattivaihteiston perusominaisuuksia eli pikkuvika lienee rautapuolella tai esim. venttiiliosastolla?!?
          * Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
          * Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
          Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta

          Comment

          • nd4spd
            Bimmer Rookie
            • Feb 2004
            • 120
            • Etelä

            #20
            Kyllä se ihan vika on. Itsellä myös nypytti juurikin tuossa 1500rpm kulmilla.
            Tehtiin tuo mekatroniikan korjaus ja nyt menee tasaisesti. Toki makuja on monia, mutta ainakin itseä ärsytti tuo heijaaminen muuten hyvässä ajoneuvossa.
            XF Biturbo

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7524
              • Jyväshyvä

              #21
              Ja eiköhän se humppaaminen syö aikanaan turbiinin vaihtokuntoon...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • Perlenbacher
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2010
                • 1103
                • Suomi

                #22
                Mikähän tuollaisessa se lukituslogiikka sitten onkaan.. Eikös täällä ollut joskus esillä se kuvaaja josta näki että milloin menee lukkoon. Luistamisellahan se turbiini ei hajoa jos lukko on kokoajan irti.

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7524
                  • Jyväshyvä

                  #23
                  Originally posted by Perlenbacher View Post
                  Luistamisellahan se turbiini ei hajoa jos lukko on kokoajan irti.
                  Luistaminen kuluttaa kitkapintoja, tosin sitähän ne kestää aika pitkään.
                  Mutta kun tuo humppaamine johtuu siitä että lukitus "pätkii" niin
                  eiköhän tuo kuluta turbiinia paljon enemmän kuin pelkkä luistattaminen.
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • maahinen
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2012
                    • 87
                    • E_Suomi

                    #24
                    Originally posted by nd4spd View Post
                    Kyllä se ihan vika on. Itsellä myös nypytti juurikin tuossa 1500rpm kulmilla.
                    Tehtiin tuo mekatroniikan korjaus ja nyt menee tasaisesti. Toki makuja on monia, mutta ainakin itseä ärsytti tuo heijaaminen muuten hyvässä ajoneuvossa.
                    Mitäs tuollainen mekatroniikan korjaus pitää sisällään ja mitähän mahtaa kustantaa?
                    E60 530D

                    Comment

                    • nd4spd
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2004
                      • 120
                      • Etelä

                      #25
                      Jossain muussakin ketjussa taisi olla maininta... kyllä se touhutonnin ilmaisee...
                      Itsellä näytti menevän tuo sonaxin zip kitti. Tarkkaa tietoa ei ole mitä pitää sisällään. Kaiken tarvittavan ilmeisesti
                      XF Biturbo

                      Comment

                      • casino
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2007
                        • 663
                        • Keski-Suomi

                        #26
                        Originally posted by nd4spd View Post
                        Jossain muussakin ketjussa taisi olla maininta... kyllä se touhutonnin ilmaisee...
                        Itsellä näytti menevän tuo sonaxin zip kitti. Tarkkaa tietoa ei ole mitä pitää sisällään. Kaiken tarvittavan ilmeisesti
                        Taitaa olla halvimmillaan tuo korjaus Suomessa n. 1.4 kiloeuroa. (etelässä ja keski-suomessa 2.0 kiloeuroa ja ylitse) ja kyse on sitten mekatroniikan korjauksesta. Momentimuunin ei kuulu vielä noihin hintoihin. (turbiini)
                        Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
                        Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
                        http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

                        e39 -530d touring 11/1999
                        ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

                        Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

                        Comment

                        • WSE1
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 3242
                          • Suomusjärvi

                          #27
                          Originally posted by casino View Post
                          Taitaa olla halvimmillaan tuo korjaus Suomessa n. 1.4 kiloeuroa. (etelässä ja keski-suomessa 2.0 kiloeuroa ja ylitse) ja kyse on sitten mekatroniikan korjauksesta. Momentimuunin ei kuulu vielä noihin hintoihin. (turbiini)
                          Vähän alle 1400 kaikkineen eteläisessä Suomessa, samalla laatikko saa myös uudet öljyt ja suodattimen. Jos turbiinikin tarvii vielä lisäksi korjausta (=tosi harvoin) niin sitten mennään hieman yli 2k€ kokonaisuutena.

                          Comment

                          • Samppale
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2010
                            • 140
                            • Tuusula

                            #28
                            Tänään tutkittiin kaverin 530d 05' autosta tuota humppaus ongelmaa inpalla. Oireilee siis 70-80km/h välissä kierrosten ollessa noin 1500
                            sportti asennossa ei ongelmaa.

                            Seurasin inpalla turbiinen lukittumista ja kierroksia. Nykimisen aikana turbiinin kierrokset laski aina noin 100rpm ja palasi normaaliksi. Kierroslukumittarissa ei näy merkittävää notkahdusta. Kulutusmittari nousee "töksäyksen" aikana hetkellisesti.

                            Nykimisen ajan turbiini oli kokoajan OPEN tilassa. Sport modella ajaessa on closed tilassa.

                            Kovemmilla kierroksilla ja kovemmessa vauhdissa turbiini taas closed tilassa.

                            Miten tuon turbiinen pitäisi toimia?

                            Laatikosta ei löytynyt vikakoodeja.

                            Öljyistä ei ole vielä mitään tietoa.
                            F20 118iA M-sport 2016


                            EX E91 335d M-sport 07´
                            EX e39 02' 530i touring

                            Comment

                            • Arnolds
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2005
                              • 3310
                              • Kajjjaani

                              #29
                              Originally posted by Samppale View Post
                              Tänään tutkittiin kaverin 530d 05' autosta tuota humppaus ongelmaa inpalla. Oireilee siis 70-80km/h välissä kierrosten ollessa noin 1500
                              sportti asennossa ei ongelmaa.

                              Seurasin inpalla turbiinen lukittumista ja kierroksia. Nykimisen aikana turbiinin kierrokset laski aina noin 100rpm ja palasi normaaliksi. Kierroslukumittarissa ei näy merkittävää notkahdusta. Kulutusmittari nousee "töksäyksen" aikana hetkellisesti.

                              Nykimisen ajan turbiini oli kokoajan OPEN tilassa. Sport modella ajaessa on closed tilassa.

                              Kovemmilla kierroksilla ja kovemmessa vauhdissa turbiini taas closed tilassa.

                              Miten tuon turbiinen pitäisi toimia?

                              Laatikosta ei löytynyt vikakoodeja.

                              Öljyistä ei ole vielä mitään tietoa.
                              Megatroniikka korjaukseen niin loppuu humppaukset
                              Last edited by Arnolds; 29-07-2016, 19:57.
                              F26 xDrive20d TwinPower

                              EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                              Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                              Comment

                              • MayheM
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2008
                                • 521
                                • Oulu

                                #30
                                Sigun kesällä hankitussa pelissäni alkanut ilmetä myös humppausta. Moottoritiellä nykii, varsinkin kylmänä noin välillä 1500-1800 rpm - ja vaihtelevasti muutenkin alakierroksilla. Huuhteluöljynvaihtoon olen ollut autoa viemässä, mutta aloin tässä miettiä että pitäisikö tuolle sitten tehdä muutakin. Onko Oulun seudulla asiantuntemusta (korjaukseen) kohtuuhintaan? Alkaisi jo houkuttamaan tuo megatroniikan korjaus, jos sillä "takuulla tulisi peli kuntoon" - ja kohtuulliseen hintaan. Useampaa tonnia en suosilla viitsisi kuitenkaan tuohon nyt upottaa. Voihan tuota huuhteluakin vielä kokeilla...

                                Mitäs muuten ne lisäaineet, jotka saattaisivat auttaa? Olen kitollinen kaikista asiallisista vastauksista.
                                BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
                                BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
                                BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
                                BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
                                VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
                                BMW E46 323i -98 (2008-2011)
                                Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
                                Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
                                Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎