Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kierrosten humppaus tasakaasulla E60

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • CeeKoo
    Bimmer Rookie
    • May 2010
    • 49
    • Kiikka

    #31
    Olen henkilökohtaisesti ite "korjannut" näitä humppauksia bmw:stä(e38/e39/e60), volkkarista, volvosta ja audista. Jokaisella on sen jälkeen ajettu 15-50tkm ilman ongelmia. Oon vaihtanut uudet öljyt sekä laittanu purkillisen tai 2 shudder fixx lisäainetta.
    Se parantaa turbiinin lukkolevyn pintaa(lisää kitkaa), lukkolevy lasittuu johon tuo aine auttaa. Tämä ei korjaa rikkinäistä mekatroniikkaa tai palanutta turbiinia mutta onnistumisprosentti on ollut yllättävänkin suuri.
    Ehdottomasti kannattaa kokeilla, 20e purkki on jokatapauksessa halpa kokeilu jolla saa lisäaikaa joskus hyvinkin pitkään. Omalla 730d e38:lla ajelin 40tkm ilman nypytystä/humppausta jonka jälkeen myin auton.

    Comment

    • MayheM
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2008
      • 521
      • Oulu

      #32
      Kiitoksia tästä! Ehkä tuollakin voisi kokeille menoa. Montako purkkia tarvii sinne 20 l öljyjen sekaan tuollaista laittaa?

      Itselläni kyllä aikomus auton kanssa mennä pidempäänkin ja se 40 tkm tulee lasiin viimeistään 1,5 vuodessa, eli sikäli toiveet mahdollisimman pysyvässä ratkaisussa laatikkoon. Sen verran jo nyt remppaa tullut kesällä ostettuun peliin, että ei anna pää periksi ihan heti luopua tuosta, kun ajettavuus kuitenkin kunnossa.
      BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
      BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
      BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
      BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
      VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
      BMW E46 323i -98 (2008-2011)
      Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
      Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
      Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

      Comment

      • CeeKoo
        Bimmer Rookie
        • May 2010
        • 49
        • Kiikka

        #33
        Originally posted by MayheM View Post
        Kiitoksia tästä! Ehkä tuollakin voisi kokeille menoa. Montako purkkia tarvii sinne 20 l öljyjen sekaan tuollaista laittaa?

        Itselläni kyllä aikomus auton kanssa mennä pidempäänkin ja se 40 tkm tulee lasiin viimeistään 1,5 vuodessa, eli sikäli toiveet mahdollisimman pysyvässä ratkaisussa laatikkoon. Sen verran jo nyt remppaa tullut kesällä ostettuun peliin, että ei anna pää periksi ihan heti luopua tuosta, kun ajettavuus kuitenkin kunnossa.
        maksimissaan 2 putkiloa, jos se ei auta niin vika on muualla. Oon vaihtanu vaan öljypohjan kautta öljyt ja laittanu putkilon tota ainetta jossain välissä. Sitä voi myös kokeilla siten että päästää pari litraa öljyä pois, lisää aineen jonka jälkeen täyttää öljyn tason oikeaksi.

        Comment

        • Arnolds
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 3310
          • Kajjjaani

          #34
          Originally posted by MayheM View Post
          Kiitoksia tästä! Ehkä tuollakin voisi kokeille menoa. Montako purkkia tarvii sinne 20 l öljyjen sekaan tuollaista laittaa?

          Itselläni kyllä aikomus auton kanssa mennä pidempäänkin ja se 40 tkm tulee lasiin viimeistään 1,5 vuodessa, eli sikäli toiveet mahdollisimman pysyvässä ratkaisussa laatikkoon. Sen verran jo nyt remppaa tullut kesällä ostettuun peliin, että ei anna pää periksi ihan heti luopua tuosta, kun ajettavuus kuitenkin kunnossa.
          Ihan aluksi ennen kuin mitään litkuja sinne laatikkoon laitat ota yhteys ammattilaiseen ja kysy arvio. Esim Konehuolto Siekkinen Jarkko kyllä kertoo missä vika ja mitä kustantaa.
          F26 xDrive20d TwinPower

          EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

          Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

          Comment

          • Tontsa80
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2009
            • 271
            • pori

            #35
            Siis

            Onkohan täällä satakunnassa / länsisuomessa jotain kehuttua laatikko gurua jolle omansa uskaltaisi joskus kyseiseen venttiiliremonttiin ym viedä? Tietääkö tunteeko joku?
            Vikakoodien lukua porin suunnalla

            Comment

            • melli
              Bimmer Rookie
              • May 2015
              • 147
              • Pori

              #36
              En kehu enkä väitä guruksi, mutta Nätkinillä työkaveri korjautti aikanaan Saabin laatikon.

              E61 530dA 2004 "velipojan (rip) vanha"

              Comment

              • MayheM
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2008
                • 521
                • Oulu

                #37
                Originally posted by Arnolds View Post
                Ihan aluksi ennen kuin mitään litkuja sinne laatikkoon laitat ota yhteys ammattilaiseen ja kysy arvio. Esim Konehuolto Siekkinen Jarkko kyllä kertoo missä vika ja mitä kustantaa.
                Mielellään olisin kohtuuhintaan vienyt jopa remonttiin, vaikka jonkun verran matkaa Oulusta. Mutta eipä tunnu kaveri vastaavan puhelimeen edes virka-ajalla, eikä myöskään ole ottanut yhteyttä, vaikka soittopyyntöjä jätetty. Ja soitot aloittelin maanantaina, joten ei pitäisi olla edes joulun aika vielä syynä "palveluun". Terveisiä vain pohjanmaalle...
                BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
                BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
                BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
                BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
                VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
                BMW E46 323i -98 (2008-2011)
                Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
                Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
                Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

                Comment

                • mareklember
                  Newbiemmer
                  • Mar 2012
                  • 23
                  • Riihimäki/helsinki

                  #38
                  Sama ongelma

                  Mullakin 520dA 08 nykii/humppaa. Tyhjäkäynnillä ja tasakaasulla. Ammattilaiset sanoivat että "fuel control valve". Ruuvasin sen eilen kiinnii ja mikä tässä on oudointa että se humppaaminen tyhjäkäynnillä poistui mutta tasa/pintakaasulla ajaessa ongelma jatkuu.mitähän sitä seuraavaksi tekisi?

                  O4o 9800650 ihmeessä vinkkejä tulemaan whatsapp/viesti/soitto ratkaisevan vinkin antaja palkitaan
                  Last edited by mareklember; 24-12-2016, 12:48.

                  Comment

                  • Arnolds
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2005
                    • 3310
                    • Kajjjaani

                    #39
                    Originally posted by MayheM View Post
                    Mielellään olisin kohtuuhintaan vienyt jopa remonttiin, vaikka jonkun verran matkaa Oulusta. Mutta eipä tunnu kaveri vastaavan puhelimeen edes virka-ajalla, eikä myöskään ole ottanut yhteyttä, vaikka soittopyyntöjä jätetty. Ja soitot aloittelin maanantaina, joten ei pitäisi olla edes joulun aika vielä syynä "palveluun". Terveisiä vain pohjanmaalle...
                    :think Outo juttu. Itse sain aika nopeesti Jarkon kiinni. Tosin sillä tuntuu olevan aika kiirekkin noiden laatikoiden kanssa. Mutta kokeils tuolta priva viestiä
                    F26 xDrive20d TwinPower

                    EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                    Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                    Comment

                    • Ccccc
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2015
                      • 112
                      • Valkeakoski

                      #40
                      Huomasin tossa pakkaset kun alkoi että kylmänä laatikko vähän humppailee. Kiikutin auton autom.laatikoiden korjaajalle joka sanoi että voidaan tehdä venttiilikoneistoon peruskorjaus sonnaxin zipkitillä, yleensä auttaa. Koneisto korjattiin, mutta humppaus vain lisääntyi ja auto myös alkoi nykimään ja alamäessä moottorijarrulla heijaa, niin mittaria kun persettä. Tuo tasasella kaasulla nykiminen poistui kun vaihteisto haki adaptaatiot kohdilleen mutta siis kumminki laatikosta tuli paskempi kuin alunperin eli jotain tarttis tehdä. Korjaaja sanoi että seuraavaksi voidaan uusia turbiini, mutta ei ole täysin varmaa tuleeko sillä kuntoon, koska itse koneistokin voi olla liian kulunut, onhan tällä jo 165tkm päästelty.
                      Mikähän tässä olis fiksuin siirto nyt? Uutta turbiinia kiinni ja toivoa parasta? Tilanne voi olla kumminki että n. 3000€ rahaa palanut ja vaihteisto huonommassa jamassa kun ennen korjauksia. Toinen vaihtoehto että purkulaatikkoa jostain XXXX hinnalla kiinni. Tässä on taas se huono puoli että ilman sonnaxin zipkittiä humppaus on silläkin lootalla edessä. Sitten on vielä se vaihtoehto että ajaa humppaavalla laatikolla kyrpä ottassa koska se syö fiilikset koko autosta.
                      Antakaahan kuulua mietteitä, näkemyksiä jne mitä kannattaa tehdä.
                      Työkalut M47 dampperin vaihtoon
                      INPA ISTA

                      Comment

                      • disme
                        BTCF Member
                        • Dec 2015
                        • 69
                        • Tampere

                        #41
                        Originally posted by Ccccc View Post
                        Huomasin tossa pakkaset kun alkoi että kylmänä laatikko vähän humppailee. Kiikutin auton autom.laatikoiden korjaajalle joka sanoi että voidaan tehdä venttiilikoneistoon peruskorjaus sonnaxin zipkitillä, yleensä auttaa. Koneisto korjattiin, mutta humppaus vain lisääntyi ja auto myös alkoi nykimään ja alamäessä moottorijarrulla heijaa, niin mittaria kun persettä. Tuo tasasella kaasulla nykiminen poistui kun vaihteisto haki adaptaatiot kohdilleen mutta siis kumminki laatikosta tuli paskempi kuin alunperin eli jotain tarttis tehdä. Korjaaja sanoi että seuraavaksi voidaan uusia turbiini, mutta ei ole täysin varmaa tuleeko sillä kuntoon, koska itse koneistokin voi olla liian kulunut, onhan tällä jo 165tkm päästelty.
                        Mikähän tässä olis fiksuin siirto nyt? Uutta turbiinia kiinni ja toivoa parasta? Tilanne voi olla kumminki että n. 3000€ rahaa palanut ja vaihteisto huonommassa jamassa kun ennen korjauksia. Toinen vaihtoehto että purkulaatikkoa jostain XXXX hinnalla kiinni. Tässä on taas se huono puoli että ilman sonnaxin zipkittiä humppaus on silläkin lootalla edessä. Sitten on vielä se vaihtoehto että ajaa humppaavalla laatikolla kyrpä ottassa koska se syö fiilikset koko autosta.
                        Antakaahan kuulua mietteitä, näkemyksiä jne mitä kannattaa tehdä.

                        Mikä auto kyseessä? Itsellä 530dA E60 pre-lci, ja vastaavankuuloisten oireiden kanssa painiskeltu aina ajoittain.

                        Itse vaihdatin laatikkoon öljyt + suodattimen huuhtelemalla n. 195 000km kohdilla, auttoi ongelmaan melko paljon. Mutta varsinaiset humppausongelmat tuntuivat aiheutuneen aina itsellä moottorista päin, eivätkä niinkään laatikosta.

                        Toimiiko moottori muuten niinkuin kuuluu, tehot ja vedot tallella? Haiseeko pakokaasu kabiiniin, tai moottoritilaan? Itsellä haljennut pakosarja aiheutti moottorin nykimistä ja huonoa käytöstä, sekä sitä kautta erilaisia laatikon käytös- ja humppausongelmia.

                        Myös sekaisin oleva ilmamassamittari aiheutti savuttamista kiihdytyksissä, sekä laatikon sekoilua. Kokeilisin itse ajaa MAF:n piuha irti ja tutkisin muuttuuko laatikon käytös mihinkään suuntaan :think

                        Onhan näissä vaihteistoissa tosin ollut myös mekatroniikan lisäksi solenoideissa vikaa. Muistelisin jossain puhuttaneen, että pelkän mekatroniikan korjauksen tekeminen ilman solenoidien vaihtoa saattaa nimenomaan pahentaa ongelmia, mikäli ongelma onkin niissä. Solenoidien vaihtamisesta löytyy juttua foorumilta enemmänkin, itsellä ei aiheesta vielä kokemusta, kop kop. Käsittääkseni sen pystyy tekemään kohtuullisen helposti myös itse.

                        Comment

                        • Ccccc
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2015
                          • 112
                          • Valkeakoski

                          #42
                          Originally posted by disme View Post
                          Mikä auto kyseessä? Itsellä 530dA E60 pre-lci, ja vastaavankuuloisten oireiden kanssa painiskeltu aina ajoittain.

                          Itse vaihdatin laatikkoon öljyt + suodattimen huuhtelemalla n. 195 000km kohdilla, auttoi ongelmaan melko paljon. Mutta varsinaiset humppausongelmat tuntuivat aiheutuneen aina itsellä moottorista päin, eivätkä niinkään laatikosta.

                          Toimiiko moottori muuten niinkuin kuuluu, tehot ja vedot tallella? Haiseeko pakokaasu kabiiniin, tai moottoritilaan? Itsellä haljennut pakosarja aiheutti moottorin nykimistä ja huonoa käytöstä, sekä sitä kautta erilaisia laatikon käytös- ja humppausongelmia.

                          Myös sekaisin oleva ilmamassamittari aiheutti savuttamista kiihdytyksissä, sekä laatikon sekoilua. Kokeilisin itse ajaa MAF:n piuha irti ja tutkisin muuttuuko laatikon käytös mihinkään suuntaan :think

                          Onhan näissä vaihteistoissa tosin ollut myös mekatroniikan lisäksi solenoideissa vikaa. Muistelisin jossain puhuttaneen, että pelkän mekatroniikan korjauksen tekeminen ilman solenoidien vaihtoa saattaa nimenomaan pahentaa ongelmia, mikäli ongelma onkin niissä. Solenoidien vaihtamisesta löytyy juttua foorumilta enemmänkin, itsellä ei aiheesta vielä kokemusta, kop kop. Käsittääkseni sen pystyy tekemään kohtuullisen helposti myös itse.
                          M54b30 moottori, 6hp19 laatikko. Moottorista vika ei tuntuisi tulevan. Ei vikakoodeja ja livedatan perusteella myös kaikki aivan kunnossa. Toimii just eikä melkein. Ajettu maf irti ja humppaukseen ei mitään vaikutusta, käynti muuten aavistuksen huonompaa.
                          Korjaajan mukaan solenoidit testataan aina kun venttiilikoneisto peruskorjataan, niin tässäkin tapauksessa ja niissä ei kuulemma vikaa ole..
                          Työkalut M47 dampperin vaihtoon
                          INPA ISTA

                          Comment

                          • buksin-1
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2003
                            • 4592
                            • Keski-Pohjanmaa

                            #43
                            Originally posted by Ccccc View Post
                            M54b30 moottori, 6hp19 laatikko. Moottorista vika ei tuntuisi tulevan. Ei vikakoodeja ja livedatan perusteella myös kaikki aivan kunnossa. Toimii just eikä melkein. Ajettu maf irti ja humppaukseen ei mitään vaikutusta, käynti muuten aavistuksen huonompaa.
                            Korjaajan mukaan solenoidit testataan aina kun venttiilikoneisto peruskorjataan, niin tässäkin tapauksessa ja niissä ei kuulemma vikaa ole..
                            Turbiinin lisäksi pakatkin vaihtokunnossa... Recro:lla olisi tullut kerralla kuntoon.
                            Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                            Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                            SISUSTAT modaukset

                            Comment

                            • Ccccc
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2015
                              • 112
                              • Valkeakoski

                              #44
                              Originally posted by buksin-1 View Post
                              Turbiinin lisäksi pakatkin vaihtokunnossa... Recro:lla olisi tullut kerralla kuntoon.
                              Eli turbiini ja pakat uusiksi. Onko nämä kuvassa olevat juurikin "pakat"? Hintaa en tiedä mutta jos lähdetään siitä että turbiini ja pakat avaimet käteen periaatteella maksaa kotimaassa 2000€ niin onko tässä vaiheessa enää kannattavaa lähettää laatikkoa recrolle? Osaatko sanoa kustannuksista.
                              Attached Files
                              Työkalut M47 dampperin vaihtoon
                              INPA ISTA

                              Comment

                              • buksin-1
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2003
                                • 4592
                                • Keski-Pohjanmaa

                                #45
                                6HP19 täyskorjaus öljyineen maksaa 2100e sis. alv. Takuu on 2v tai 100Tkm. Rahdit molempiin suuntiin yht. 200e.
                                Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                                Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                                SISUSTAT modaukset

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎