Announcement

Collapse
No announcement yet.

Reaktiotankoje vaihto tulos camber 1`53`

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dabbler
    Bimmer Rookie
    • Aug 2010
    • 102
    • Lpr

    Reaktiotankoje vaihto tulos camber 1`53`

    Mikä meni pieleen, vaihdoin e61:seen reaktiotangot ja auto kävi "pikaisessa" kulmien säädössä, tulos eivät säätäneet cambereita, vain aurauksen, etu vasen camber siis jäi 1`53`ja oikea 0`00` = auto mielenkiintoinen ajettava + ratti vinossa, no koska kerkeävät vasta maanantaina perehtymään uudelleen kulmiin säädin yläpään kiinityksestä tolppaa niin sisään kuin mahdollista meni n. 5mm, mutta eikö tuon yläpään yhden mutterin vieressä olevan pallukkan pitäisi estää säätö, toista puolta en nimittäin saanut liikkumaan vai liekö yritin liian heppoisesti?. Ajettavuus parani selvästi kyllä yläpään siirrolla, mutta mitähän tuolla alapäässä on tapahtunut kun noin suuri +camber tullut.
  • Retze
    Bimmer Fanatic
    • May 2006
    • 422
    • Keski-Suomi

    #2
    Onko auto molemmin puolin yhtä korkealla keulasta, vanteen alareunasta lojasuojaan mitattuna esim?
    nyk. jalkapelillä
    ex BMW 320i

    Comment

    • Dabbler
      Bimmer Rookie
      • Aug 2010
      • 102
      • Lpr

      #3
      Äkkiä mitattuna epätasaisella pihalla on vanteen yläreunaan vasemmalla eli ongelmapuolella melkein sentin suurempi väli auto on kyllä kalleellaan hieman, täytyy mittailla huomenna paremmin, mutta jos meinaat onko iskari pohjassa alapäästään, niin otin sen pannan vielä uudelleen auki ja laitoin renkaan kiinni ja auto alas + rytkytystä jousitukseen, ei korjaantunut, eikä silmämääräisesti iskarin alapää kyllä näyttänyt olevan liian ylhäällä.

      Comment

      • Retze
        Bimmer Fanatic
        • May 2006
        • 422
        • Keski-Suomi

        #4
        Reaktiotangon korinpuoleinen pultti pitäisi myös kiristää renkaat maassa. Tällöin kumipusla ei nosta sitä puolta väkisin ylöspäin.
        Last edited by Retze; 28-04-2013, 10:36. Reason: Kirotusvirheitä
        nyk. jalkapelillä
        ex BMW 320i

        Comment

        • Dabbler
          Bimmer Rookie
          • Aug 2010
          • 102
          • Lpr

          #5
          Näin kyllä tein, jottei puslat repeä ennenaikaisesti.

          Comment

          • Dabbler
            Bimmer Rookie
            • Aug 2010
            • 102
            • Lpr

            #6
            Kulmat saatiin säädettyä, ei löytynyt kuitenkaan mitään häikkää reaktiotankojen asennuksista.

            Comment

            • Retze
              Bimmer Fanatic
              • May 2006
              • 422
              • Keski-Suomi

              #7
              Elikkä vika olikin aiemmassa säädössä 😃. Pääasia että kunnossa
              nyk. jalkapelillä
              ex BMW 320i

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎