memebuy23buy

E61 - ensimmäinen bemarini?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hibedihou
    Newbiemmer
    • Jul 2013
    • 8
    • Helsinki

    E61 - ensimmäinen bemarini?

    Olen jo pitkään etsinyt itselleni sopivaa farmaria ja olen harkinnut vakavissani Bemaria, mutta haluaisin kuulla muutaman mielipiteen ja vastauksen mielellään sellaiselta joka tietää autoista enemmän kuin minä !

    Saksasta auton tulen hakemaan (tuttu hoitaa homman liikkeensä kautta) ja hinta tulisi olla kaikkineen laskuineen max. 12 000 €. Mielummin kuitenkin vähemmän

    Tilaa pitäisi olla takakontissa sen verran, että pari koiraa (25kg ja 40kg) mahtuu ja siihen vielä hieman tavaroitakin.

    Kilometrejä tulee n. 20 -30 tkm vuodessa. (70% kaupunki- ja kehäajoa)

    Kaasujalka ei ole raskaimmasta päästä, mutta mukavaahan se olisi että auto liikahtaisi eteenpäin suhteellisen rivakasti. 10s 0-100km/h on ehdoton yläraja.
    1. 520, 525, 530 vai joku muu? (kulutus, teho, vakuutukset ja verot yms. )

    2. Bensa vs. diesel?

    3. Automaatti vs. manuaali?

    4. vai sittenkin a4, a6 tai passat?



    Lisäkysymyksiä vaan tulemaan, jos joku oikeasti haluaa auttaa ! Jos joku haluaa tarjota Helsingissä tai Vantaalla autoaan koeajettavaksi, olisin hyvin iloinen Laakkosella kun ei edes päivää sanottu kun kävin kyselemässä koeajoa.. -.-
    Last edited by Hibedihou; 04-07-2013, 16:37.
  • pexodus
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2009
    • 1577
    • Leppävirta/Oravikoski

    #2
    Mikäli siis verot sisältyy myös tuohon 12t€ niin osta vaan Passatti tai esim Opel! Nuo saksan 50 halvinta saa varmaan unohtaa suoraan ellei halua korjata kaikkea itse! Major Drake voi varmasti kertoa tästä korimallista kaiken ja sillä se myös kannattaa haetuttaakin koska tässä korimallista jos jossain kannattaa syynätä tyyppivikojen korjaaminen tarkkaan :/
    BMW F11 LCI 530da x-drive
    Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

    Comment

    • Hibedihou
      Newbiemmer
      • Jul 2013
      • 8
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by pexodus View Post
      Mikäli siis verot sisältyy myös tuohon 12t€ niin osta vaan Passatti tai esim Opel! Nuo saksan 50 halvinta saa varmaan unohtaa suoraan ellei halua korjata kaikkea itse! Major Drake voi varmasti kertoa tästä korimallista kaiken ja sillä se myös kannattaa haetuttaakin koska tässä korimallista jos jossain kannattaa syynätä tyyppivikojen korjaaminen tarkkaan :/
      Opel ei oikein sytytä :(

      Minkälainen hinta on sitten osuvampi?

      MajorDraken kommentteja olen lukenut ja häntä on kehuttu todella paljon, mutta tuttuni omistama liike on tehnyt tätä samaa hommaa jo pitkään ja luotan häneen ja en joudu maksamaan hänelle niin paljoa kuin MajorDrakelle. (Synttärilahjana siis ilmainen tuonti)

      Comment

      • Ceeray
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 1400
        • Kuopio

        #4
        Oma 150tkm -05 M-sport 530d kaikilla hiluilla , liike tarjosi uuteen vaihdossa jo 22k€. Ja tietäen oman auton historian, kunnon ja edessä olevien korjausten / huoltojen niin pelottaisi jo ajatella 12k€ hintaluokassa VEROINEEN olevaa E61 katiskaa..

        Jos kunnollista haluat niin 20k€. Alle sen alkaa olla jo syytä varautua muutamalla touhutonnilla ihan vain vaihteiston yms. porsimisen takia. Ei nämä todellakaan ole halpoja ylläpitää...
        Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

        Comment

        • -challenger-
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2009
          • 2150
          • L a h t i

          #5
          Eihän tuossa e61 oo muutakun takakontin johtosarjat tyyppivikana
          ja dieselissä imusarjanläpät ja termostaatit.. Termostaatit oireilee että pitää moottorinlämpöä alle normin jotenka kulutusta vain lisää..
          Mut tosiaan jos saksasta lähtee ostaa ni ei kannata halvimpia kitkuttimia ostaa ollenkaa vaan sellanen vähän ajettu ja hyvillä varusteilla..
          Ja dieselinä ite tulis otettua 530D jos taloudellisuutta haluaa mutta kumminki hieman kulkupuolta ja bensana 525 on ihan pirteä peli..

          Comment

          • Hibedihou
            Newbiemmer
            • Jul 2013
            • 8
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by Ceeray View Post
            Oma 150tkm -05 M-sport 530d kaikilla hiluilla , liike tarjosi uuteen vaihdossa jo 22k€. Ja tietäen oman auton historian, kunnon ja edessä olevien korjausten / huoltojen niin pelottaisi jo ajatella 12k€ hintaluokassa VEROINEEN olevaa E61 katiskaa..

            Jos kunnollista haluat niin 20k€. Alle sen alkaa olla jo syytä varautua muutamalla touhutonnilla ihan vain vaihteiston yms. porsimisen takia. Ei nämä todellakaan ole halpoja ylläpitää...
            Jo näiden kahden kommentin perusteella näyttäisi siltä, että jää bemari siis haaveeksi..? Onko tosissaan niin, että alta 15k€ (saksan hinta) ei ole edes järkeä katsella? Kaikissa on vikoja/ mittarit ruuvattu tjms.?

            Comment

            • repsa
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 1374
              • Lempäälä

              #7
              No, lähdekritiikki kannattaa pitää mielessä, mutta myös muistaa se että :
              • työkalut saksassa mittariston modaamiseen tämmöiseen maksaa 200-300€
                sijoitettuun panostukseen nähden saa ulkomaan urpoilta kynittyä 4-6ke kalliimman hinnan
              • merkkiliikkeissä huolletun auton mittaristolukeman voi tarkistaa merkkarilla
              • johonkin ohjainlaitteiseen jää useimmiten kuitenkin lukema vaihtamatta, jotenka näppärä kaveri kyllä saa nämä selville - ellei ole oikeasti nähty vaivaa.


              Autona ihan passeli, monelle vaan tuottaa harmia se kun ei oikein ole kompetenssia itse huoltaa ja ylläpitää pl. normi jarrulevyjen vaihdot jne.

              Ainiin, lastutettuna ilman DPF tuo 525D on kanssa ihan sopiva peli, että ei niitäkään kannata dissailla. Samaten 520D menee jo ihan ok lastulla + dpf-deletellä, jos katsellaan sieltä hinnaston alaosasta siis.

              Mielummin rehellisesti se +300tkm ajettu ja huollettu 530D, kuin mittari-ruuvattu 120tkm mittarissa oleva 525i.
              5c jetta 1.2TSI 140/220
              530e m-sport alpinweiss3 vakio
              a4 cabi 220/300
              vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

              Comment

              • Hibedihou
                Newbiemmer
                • Jul 2013
                • 8
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by repsa View Post
                Autona ihan passeli, monelle vaan tuottaa harmia se kun ei oikein ole kompetenssia itse huoltaa ja ylläpitää pl. normi jarrulevyjen vaihdot jne.
                Jonkun verran pystyn kyllä itse autoa huoltamaan, mutta tällä hetkellä suurin huolenaihe näyttää olevan auton hankkimiseen tarvittava raha.. Ihan 20k€ en pysty millään maksamaan autosta, kun en ihan noin suurta lainaa haluaisi ottaa..

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  #9
                  Originally posted by Hibedihou View Post
                  että alta 15k€ (saksan hinta) ei ole edes järkeä katsella?
                  15k€ riittää autoon saksassa, siihen verot+muut kulut päälle.

                  Jos velaksi joutuu ostamaan, kannattaa jättää väliin. Olet sitten ihan kusessa kun jotain hajoaa. Osta bensakoneinen e39 touring, veroineen kaikkineen 10k€.

                  Comment

                  • sonikk
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 1664
                    • Kerava

                    #10
                    Samaa mieltä, jos budjetti on tuo niin paljon mielummin priima E39 kuin loppuunajettu karvalakki-E61.

                    Comment

                    • Dabbler
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2010
                      • 102
                      • Lpr

                      #11
                      Itse olen huomannut tässä puoltoistavuotta E61 mopodieselin omistaneena esim. seuraavia vikoja joita joutuu korjaamaan jos aikoo ajella viattomalla vehkeellä.

                      -johtosarjat
                      -takaluukum mikrokytkin
                      -takaluukun pyyhkijä jumii
                      -taka ilmajouset vuotaa
                      -takajousien kompressori
                      -imusarjan läpät
                      -hehkut
                      -hehkuyksikkö
                      -turbo jossainvaiheessa menee
                      -dpf tukkeutuu
                      -termostaatit
                      -dampperi
                      -hihnankiristimet
                      -ilmamäärämittari
                      -alipaineletkut
                      -imusarjan paineanturi
                      -turbopaine lämpötila anturi
                      -kaikkien tukivarsien ym. puslat
                      - +kaikki normaalit kuluvat osat jarrut, suodattimet ym.

                      nämä itse huomannut esim. E61sen ongelmiksi/tyyppivioiksi eli varaa muutama tonni korjauksiin.

                      Comment

                      • Ceeray
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 1400
                        • Kuopio

                        #12
                        +1
                        Dabblerilla aikasta kokonaisvaltainen leikkaus tämän auton tyyppivioista.

                        Onhan näillä jo herranen aika ikääkin!
                        Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                        Comment

                        • Pex
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2010
                          • 353
                          • Kuusamo

                          #13
                          Dabblerin lista melkolailla kertoo kaikki tyyppiviat mitä näissä on.
                          Itse 4,5 vuotta ajellut 520DA E61:lla. Ostaessa lasissa oli 82 tkm, nyt 270 tkm. Kommentoinpa tuota listaa oman lullani kohdalta

                          -johtosarjat: Siis takaluukusta kyse. Olleet rikki ja oireilleet kohta 50 tkm/vuoden ajan. Pitäis vaihtaa.
                          -takaluukun mikrokytkin: vaihdettu 2 kertaa
                          -takaluukun pyyhkijä jumii: toisinaan kyllä
                          -taka ilmajouset vuotaa: molemmat vaihdettu 255 tkm kohdalla, kun toinen puoli alkoi vuotaa.
                          -takajousien kompressori: Alkuperäinen vielä alla, mutta olen itse korjaillut tätä 5-6 kertaa, kun on hajoillut milloin mistäkin.
                          -imusarjan läpät: Poistettu 90tkm kohdalla.
                          -hehkut: vaihdettu 140 tkm kohdalla
                          -hehkuyksikkö: ei vaihdettu
                          -turbo jossainvaiheessa menee: alkuperäinen toimii vielä
                          -dpf tukkeutuu: pesty 240 tkm kohdalla
                          -termostaatit: EGR-termari vaihdettu viime talvena, myös muut todennäköisesti rikki kun lämmöt ei nouse. Näitä saa olla jatkuvasti vaihtamassa jos haluaa että kaikki on kunnossa
                          -dampperi: alkuperäinen
                          -hihnankiristimet: alkuperäiset
                          -ilmamäärämittari: alkuperäinen
                          -alipaineletkut: alkuperäiset
                          -imusarjan paineanturi: alkuperäinen
                          -turbopaine lämpötila anturi: alkuperäinen
                          -kaikkien tukivarsien ym. puslat: eteen vaihdettu kaikki varret+puslat, taakse yhdet varret+puslat

                          Lisäisin listaan vielä vuodot kattoluukussa, jos sellainen sattuu olemaan.

                          Osa listan osista siis vielä alkuperäisiä mulla, eikä niille ole tarvinnu tehdä mitään, mutta satavarmasti kaikki noista ei ole enää priimakunnossa.

                          Usiamman tonnin noihin saa laittaa jos korjaamolla kaiken teettää.

                          edit: Käytettyä kun tuossa 12 k€ hintaluokassa haet, niin takuuvarmasti saat vikoja kaupan päälle oli merkki mikä tahansa. Ennen pemaria ajelin diisseli Passatilla ja voin kertoa että ei se vikalista siinäkään mikään lyhyt ollut kun metrejä alkoi olla tarpeeksi takana
                          Last edited by Pex; 04-07-2013, 21:37.
                          Nykyään mennään Volkkarilla

                          Ex. E61 520dA 2006

                          Comment

                          • Hibedihou
                            Newbiemmer
                            • Jul 2013
                            • 8
                            • Helsinki

                            #14
                            Tuo e39 ei niin paljon miellytä silmää kuin e61.. :( mutta kaipa se on jostain tingittävä jos meinaa kunnon auton hankkia.. taikka sitten luovun bemarihaaveista.

                            Comment

                            • ptikkala
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2007
                              • 1578

                              #15
                              Omalla kohdalla kun ostin saksasta uitetun 530dn jossa oli vielä car garantie takuu niin nuo termari jumpat meni nätisti sen piikkiin pariinkin otteeseen. DPF:n poiston ja softan jälkeen (egr myös pois käytöstä) en ole termareihin koskenut. Auto nyt 254tkm ajettu ja takarenkailta penkitetty 275hp ja 635nm (20tkm sitten), ei silti kummempia ongelmia ole ollut. EturenkaidenHehkut on vaihdettu läppien poiston yhteydessä 200tkm kohdalla ja hehku rele vaihdettu kahdesti joista toinen turha kun syynä oli tuo hehkureleen virtakaapeli. Nyt sitten ilmeisesti välijäähdytin vuotaa hieman ja sen uusin kun jaksaa. CCC mykistyi niin sain emännältä luvan päivittää sen CIC:hen . Kompura on valitellut sen 30tkm mutta perä on aina oikealla korkeudella niin en siihen ole kiinnittänyt niin huomiota. Suosittelen tuota bluetooth puhelin valmiutta jos paljon ajat ja on ajon aikana puheluita ja tuo pelkkä hifi äänentoisto on hieman kökkö minun mielestä.

                              Comment

                              Working...
                              X