memebuy23buy

E61 - ensimmäinen bemarini?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • repsa
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1374
    • Lempäälä

    #31
    Suosittelin edelleen suhtautumaan kriittisesti ihmisten värittyneisiin mielipiteisiin, jonkun mielestä uudempikoriset on aina pahempia kuin vanhempikoriset, toiset tykkää kokonaan eri automerkista ja niitä fanaattisesti koittaa mainostaa.

    Kyllähä se tietenkin tympii jos on ostanut mukamas hyvän auton ja se osoittautuukin pahaksi mittaristoviritetyksi tai muutenvain huoltamattomaksi -> pedantille omistajalle kertalaakista paljon askaretta.
    Silloin tietysti kannattaa miettiä että olisiko syytä harkita muunmerkkistä uudempaa, jolloinka on mahdollisuus että ei olekaan ihan huoltamaton tai muuten huonolla pidolla ollut vastassa.

    Omalla kelannu nyt 40tkm, ja ihan värittyneesti voin sanoa että tyytyväiseltä vielä vaikutan. Käytetyksi autoksi laatu + laatuvaikutelma ihan passeli. Kaiken kukkuraksi vielä herättää työpaikan pihalla vielä jotain keskustelua, vaikka kymmenen vuotta on kohta ikääkin.

    Jos haluaa varmasti toimivan auton tuohon hintaluokkaan, niin kannattanee katsella jotain idän ihmeitä - joissa on jo lähtöhinta vähän eriluokkaa.

    Ottakaa myös huomioon että joku kymmenen vuotta vanha alunperin melkein 150te maksanut auto jos myydään 1/10 hinnalla, niin on syytä olettaakin että ei se ihan ole enää siinä kunnossa kuin uutena. Joukkoon mahtuu hyvin pidettyjä yksilöitä, ja sitten myös näitä mistä halutaan päästä nopeasti eroon, konstilla millä hyvänsä. Pätee muuten jokaiseen autoon merkkiin ja malliin katsomatta mitä on myynnissä.

    Omasta autohistoriasta (kaikki autot käytettyjä, yht. ~15kpl) nykyinen menopeli on kyllä ehdottomasti ollut vähävikaisin ja hinta-laatusuhteeltaan paras. Vaimon nissanikin on ihan periaatteessa samanmoinen, mutta siitä kyllä puuttuu se omistamisen ilo, ei oikein tykitä pahemmin sillä ajella. Ostapa se, ois jouten.

    Jokainen kuitenkin sen käytetyn auton ostaa omalla riskillä. Joskus menee hienosti, ja joskus kusee niin vitusti varpaille että talvella on amputaation paikka.
    5c jetta 1.2TSI 140/220
    530e m-sport alpinweiss3 vakio
    a4 cabi 220/300
    vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

    Comment

    • Hibedihou
      Newbiemmer
      • Jul 2013
      • 8
      • Helsinki

      #32
      Originally posted by Ganes View Post
      En oikein tahdo uskoa, ettet muka pääsisi koeajolle. Ei muuta kun liikkeitä kiertämään vaan. Itse olen ainakin saanut jokaikinen kerta sen auton koeajoon minkä olen tahtonutkin.
      Siis Laakkosella ei edes päivää sanottu kun kävin, varmasti ikä ja pukeutuminen vaikuttaa asiaan jollain tavalla, mutta mistä sitä tietää vaikka mullakin ois ollu se 100k€ taskussa..

      Parissa muussa paikassa kävin, mutta ei ollu e61 tarjolla siellä.


      Mutta edelleenkin, budjetti on niin pieni, että täytyy vissiin kallistua johonkin vähän edullisempaan merkkiin/malliin..

      Comment

      • sonikk
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 1664
        • Kerava

        #33
        Niin en mä ainakaan väitä että vanhemmat on parempia, toki ajaisin mielummin vaikka E61 LCI 530iA M-Sportilla. Tarkoitin että jos budjettiin mahtuu priima E39 tai paljon ajettu neekerimallin E60 niin itse kallistun ensimmäiseen. Nettiautoa tullut selattua ja kyllä pitäisi 10-15K laittaa väliin että saisi vaihdettua mieleiseen E60/61.

        Comment

        • Ganes
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2008
          • 189
          • Lounais-Suomi

          #34
          Originally posted by sonikk View Post
          Niin en mä ainakaan väitä että vanhemmat on parempia, toki ajaisin mielummin vaikka E61 LCI 530iA M-Sportilla. Tarkoitin että jos budjettiin mahtuu priima E39 tai paljon ajettu neekerimallin E60 niin itse kallistun ensimmäiseen. Nettiautoa tullut selattua ja kyllä pitäisi 10-15K laittaa väliin että saisi vaihdettua mieleiseen E60/61.
          Samaa mieltä!
          Yhden e39:n omistaneena voin kertoa, että parasta kyytiä omista autoistani sain juurikin tuolla. Vaikka sekin oli "vain" 523i manuaali, niin peli tuntui omiin tehotarpeisiini todella ripeältä peliltä. Ajettavuus oli siinä omasta mielestäni vielä hitusen verran jämäkämpi, johtuen auton pienemmästä koosta sekä toisaalta alusta oli mukavan pehmeä, johtuen vakiojousituksesta. Äänimaailmakin tuntui hiljaisemmalta kuin tässä e60, joka taas johtuu luultavasti rengasmerkista/niiden kuluneisuudesta.
          Jopa isäni, kiveenhakattu SAAB-mies, jonka en ole montaakaan kertaa kuullut kiroavan, sanoi e39:ni ajettuaan, että on tällä kyllä perkeleen hienoa ajaa
          e39 523i manu-96-->e38 740iA-95-->e60 523iA-05:think

          Comment

          • joko
            Bimmer Enthusiast
            • May 2004
            • 1968
            • Seinäjoki

            #35
            Varusteltu alkupään paljon ajettu e61 vain rohkeasti alle. Tuskimpa enää monikaan tyyppivika korjaamatta ja 6 kone ilman imusarjanläppiä (eiköhän nekin ole jo noista valtaosasta raasittu pois). Hankintahinnaltaan niin 15ke pitäis saada jo aika hyvä esim. 300tkm ajettu peli jolla kelaa vielä pelkillä öljyn/tukivarsien ja jarruosien uusinnalla seuraavat 200tkm. Ja epäilen että saa rahalleen paremman vastineen kun ostamalla esim. 150 ajetun passatin missä on 50tkm sisällä edessä kytkimen ja kasoismassan uusinta tai vaihtoehtoisesti dsg laatikon uusinta. Ja samanlailla ne menee joka merkillä ahtimet, suuttimet ja ilmamäärämittarit, kilsoihin katsomatta.
            Eilen tuli omaan e60 530d:n mittariin 340tkm, auto ei ole muuttunut miksikään, ostaessa oli 200tkm. Inpalla tutkin livedatat pariviikkoa sitten ja ei ole eroa siihen tilanteeseen kun tuon ostin. Alkuperäisenä on edelleen laatikko, moottori apulaitteineen (suuttimet,ahdin,laturi,startti), alustan osat lukuunottamatta reaktiotankoja ja yhtä narinahelaa. Iskarit ja jouset on väistyneet madallussarjan tieltä uusiin että ne ei ole orkkista. Katsastusdokumentit löytyy 6 vuoden ajalta, aina puhtaat paperit pl yksi korjauskehotus jokavuosi (sivulasien tummennus).
            F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
            W906 319 sprinter - 14

            Comment

            • Mlatvala
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 3553
              • Kuopio

              #36
              Aika hauskaa tarinaa täällä

              Meikä antaa sen saman vinkin jonka aina ennenkin. Varaa 4000€uroa remonttirahaa niin kyllä sä sen nipussa pidät. Viikon tai pari :P

              Ja ole kiinnostunut ainaisesta remontista ennenkuin vaikka onkimisesta. Näiden kanssa kun sitä remonttia piisaa ihan jokaviikolle

              Ps, ei ole nimimerkki ceeraysta skodamieheksi
              Pps, nimimerkki epdm oli vielä hetki sitten vaihtamassa yhtä omaa bimeriään minun autoon
              Last edited by Mlatvala; 09-07-2013, 21:26.
              E61 535d alkuunsa viritetty.

              Comment

              • Mikiis
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2013
                • 906
                • Oulu

                #37
                Originally posted by Mlatvala View Post
                Aika hauskaa tarinaa täällä

                Meikä antaa sen saman vinkin jonka aina ennenkin. Varaa 4000€uroa remonttirahaa niin kyllä sä sen nipussa pidät. Viikon tai pari :P

                Ja ole kiinnostunut ainaisesta remontista ennenkuin vaikka onkimisesta. Näiden kanssa kun sitä remonttia piisaa ihan jokaviikolle

                Ps, ei ole nimimerkki ceeraysta skodamieheksi
                Pps, nimimerkki epdm oli vielä hetki sitten vaihtamassa yhtä omaa bimeriään minun autoon
                Minä se tykkään aina noista Mlatvalan kommenteista

                Nimim. Tonnien projektin kierolta savolaiselta hakeneena

                Ps. Sori offtopic
                Pps. Ostahan pois, ei nämä räjähdä kuiteskaan (ehkä)
                Last edited by Mikiis; 10-07-2013, 21:37.
                F11 530d -11
                E91 -06 320d
                x2 Tuikut
                Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                Comment

                • himmeebimmee
                  Newbiemmer
                  • Jul 2013
                  • 4
                  • Karkkila

                  #38
                  Jopas oli tarinaa!!! Alkoi jo ihteäkin pelottamaan köyhtyvän bimmeristin lähitulevaisuus

                  Tuli meinaan ostettua viikko sitten italiassa 12/04 myyty 05/13 viroon tuotu E61 530D 172tkm ajettu ja käsitykseni mukaan yhdellä omistajalla ollut ellei välijobbaria lasketa. Pirssi eestissä nyt huollossa (emännän nimissä siellä toistaiseksi) ja tänään oli diagnostiikassa ja kunnossa tuo vaikuttais olevan.

                  Olemassa olevat himmelit toimii, vasen kaukovalo sökö ja valittaa öljyn tasoanturista, muuten ok. Läpänpoisto edessä ja jonkin tiivisteen vaihto sekä filtterit ja öljyt ja kaikki muukin normaali huolto. Viime viikonloppuna sillä ajelin ja kyyti oli hyvää. Emännän edellinen bemmi oli 318i -98 ja siihen verrattuna tämä on unelma. Niin kauan kuin toimii...

                  Comment

                  • VolvoTDi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2006
                    • 1576
                    • Tampere - Pori

                    #39
                    Originally posted by himmeebimmee View Post
                    Jopas oli tarinaa!!! Alkoi jo ihteäkin pelottamaan köyhtyvän bimmeristin lähitulevaisuus

                    Tuli meinaan ostettua viikko sitten italiassa 12/04 myyty 05/13 viroon tuotu E61 530D 172tkm ajettu ja käsitykseni mukaan yhdellä omistajalla ollut ellei välijobbaria lasketa. Pirssi eestissä nyt huollossa (emännän nimissä siellä toistaiseksi) ja tänään oli diagnostiikassa ja kunnossa tuo vaikuttais olevan.

                    Olemassa olevat himmelit toimii, vasen kaukovalo sökö ja valittaa öljyn tasoanturista, muuten ok. Läpänpoisto edessä ja jonkin tiivisteen vaihto sekä filtterit ja öljyt ja kaikki muukin normaali huolto. Viime viikonloppuna sillä ajelin ja kyyti oli hyvää. Emännän edellinen bemmi oli 318i -98 ja siihen verrattuna tämä on unelma. Niin kauan kuin toimii...
                    Vaihdata samalla termarit talvea vasten valmiiksi niin ei tarvitse jumpata dpf:n kanssa, jne, jne
                    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                    Check:
                    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                    Tampere 044-5867096

                    Comment

                    • Mikiis
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2013
                      • 906
                      • Oulu

                      #40
                      Originally posted by himmeebimmee View Post
                      Jopas oli tarinaa!!! Alkoi jo ihteäkin pelottamaan köyhtyvän bimmeristin lähitulevaisuus

                      Tuli meinaan ostettua viikko sitten italiassa 12/04 myyty 05/13 viroon tuotu E61 530D 172tkm ajettu ja käsitykseni mukaan yhdellä omistajalla ollut ellei välijobbaria lasketa. Pirssi eestissä nyt huollossa (emännän nimissä siellä toistaiseksi) ja tänään oli diagnostiikassa ja kunnossa tuo vaikuttais olevan.

                      Olemassa olevat himmelit toimii, vasen kaukovalo sökö ja valittaa öljyn tasoanturista, muuten ok. Läpänpoisto edessä ja jonkin tiivisteen vaihto sekä filtterit ja öljyt ja kaikki muukin normaali huolto. Viime viikonloppuna sillä ajelin ja kyyti oli hyvää. Emännän edellinen bemmi oli 318i -98 ja siihen verrattuna tämä on unelma. Niin kauan kuin toimii...
                      No, minun edellinen ajokki -02 V70 riisseli (pakettiauto) eibachilla ja bilsteineillä varustettuna, niin ei voi edes verrata ajettavuudelta tuohon nykyseen, aktiiviohjauksella varustettuna olevaan viiskolivitoseendeehen. Ja oli kyllä Vollesakin vikoja, vaikka vanhempaa teknolokiaa olikin

                      Meninpä vielä ihan sinisilmin ostaan tämän penarin, jota en enää tee , niin siltikin olen tyytyväinen ostokseen, varsinkin nyt kun on päässyt perille, mitä tämä on syönyt (suhtaudu varauksella)

                      Mulla nämä pyhät lehmät on tupannu olemaan aina paljon ajettuja, siis dieselit...

                      ps. pihassa seisoo yli kymmenen vuotta talossa ollut pasuuna(-97 tiidiiai), jossa pikkusta vajaa 500tkm mittarissa vara-autona
                      F11 530d -11
                      E91 -06 320d
                      x2 Tuikut
                      Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                      Comment

                      • K70
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2009
                        • 503
                        • Vantaa

                        #41
                        Tuo Latvalan postaus tosta 4000€:sta ei vaan ole kauhean kaukana totuudesta...
                        mutta kyllä ainakin itsellä 535d antoi sellaista kyytiä, ettei jokuset viatkaan (jo yli 7v. auto karmeella kasalla himmeleitä ja vitkuttimia) tahtia haitanneet.
                        Tosin topicin aloittajan hintahaitarissa ei noita taida vielä olla, mutta isoilla metreillä olevia 530d varmaan jo saa, mutta itsekin varmasti katselisin tuolla budjetilla hyvää E39:ä, jos bemmi on "the" auto.

                        Ja pari koiraa häkissä kontissa, niin ei sinne Visaa isompaa kyytiin mahdu. Meillä yksi koira häkissä ja vei puolet kontista. Kyytiin mahtui silloin hyvin kolmihenkisen perheen matkakamat.
                        Last edited by K70; 11-07-2013, 07:54.
                        S212, E350CDI, -11

                        Comment

                        • Mlatvala
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 3553
                          • Kuopio

                          #42
                          Niin. Ihan silleen niinkun saattaa jollekin yllätyksenä tulla että rengas sarjat maksavat jo tonnin per sarja näihin.

                          Tuskin sitä sillon autokuumeissaan alkaa asiaa tutkimaan

                          Kalliita autoja uutena, kalliita korjata vieläkin..

                          Toisaalta, jos ei nyvi, ei nyhdä, radio kuuluu ja rengas pitää, niin onhan nää aika kivoja vietäviä.

                          Remontteihin pitää vaan suhtautua suurella innostuksella ja ihanuudella. Muuten tulee pataan vähän väliä ja iskee kiukku.

                          ps. keskimääräisen vian hinta näissä, 500 € / vika.
                          E61 535d alkuunsa viritetty.

                          Comment

                          • Mikiis
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2013
                            • 906
                            • Oulu

                            #43
                            Joo, jos vakavasti puhutaan, niin kyllähän pojat tuossa yllä totta puhuvat.

                            Minun tapauksessa, tosiaan 278tkm takana, ja mitään nuista tyyppivioista ei periaatteessa ollut korjattu, ajeltu vaan "pienillä" remonteilla.

                            Täytyy vaan kehua tätä yhteisöä, mistä on köyhäkin saanut apua tämän kikottimen korjaukseen
                            F11 530d -11
                            E91 -06 320d
                            x2 Tuikut
                            Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                            Comment

                            • Macke
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2009
                              • 1134
                              • Porvoo

                              #44
                              Nyt on pakko osallistua keskusteluun kun on kerran tekniikan maailma tyylisesti lähdetty suitsuttamaan kananpäätä eli Skodaa. Itselläni oli vuostuhannen vaihteessa -99 3B TDi Passatti joka oli hyvä ja vaivaton peli vaikka oli vanha taksi. Sen jälkeen hommasin -01 3BG Passatin ja sekin oli hyvä peli. Siitä rupes vaan jengi varoittelemaan että kohta laukeaa tiptronikki loota kun oli 180tkm mittarissa (ja E39 530d laatikothan ne niitä paskoja on eikös niin?). Autoa vaihdettaessakin kysyttiin melkein joka paikassa että joko on loota vaihdettu kun se hajoo kohta. Noh, auto siis toimi mulla olemisen ajan hyvin joten rupesin katsomaan uutta Pasuunaa.

                              Fyrkat ei siihen maailman aikaa (2006) riittänyt 55k€ maksavaan Sportline farkkupassattiin joten ostinkin sitten uuden kananpää Octavia II farkun jossa 2.0 pumppari diisseli ja tuo maanmainio DSG laatikko. En muista kuinka monta kertaa tuo VAGina kävi pajalla takuun aikana (vakkari vikaa, tuulilasinpyyhkijöitten vikaa ja muuta mukavaa pikku menninkäistä), mutta sitten kun takuu oli ummessa niin kaksoismassavauhtipyörä kilkattaa, DSG loota nylpyttää eli sieltä olis muistaakseni menny ohjaus ja muita hiluja uusiks vähän tilanteesta riippuen ja muutamat muut pikkujutut -> noin 4000 euron remppa 3-vuotta vanhalle autolle jolla oli ajettu 103tkm. On siinä jumalauta laatua sitten vimosen päälle, ja nyky VAGgineitten laatukin on kyseisen automerkin kanssa töitä tekevien kavereitten mukaan mennyt aivan vessanpönttöön. Samapa se mikä kyseisen konsernin leima sattuu keulalla olemaan, vikoja piisaa enemmän kuin tarpeeksi. Sivukaneettina vielä että ihanan kallista se 6-vaihteisen DSG-lootan öljynvaihto 60tkm välein kun se öljy maksoi ainakin Suomessa ihan pöljänä ja menikö sitä nyt noin 6 vai 7-litraa sinne lodjuun. Ostaessani auton kuvittelin että nyt on huoletonta rullailua seuraavat kolme vuotta ainakin, ja toivottavasti kauemminkin. Vituiks meni.

                              Nyt on -06 mallin E61 525 riisseli ollut talossa sen 4-vuotta ja normi huoltoja lukuunottamatta ei oo tarvinnut tehdä muuta ku ottaa läpät veks, vaihtaa ohjauskulman tunnistimen linssi, vaihtaa termarit kertaalleen ja hehkut vaihdoin kans kun yks meni pimeeksi. Autolla rullailtu meidän taloudessa noin 70tkm ja ostohetkellä oli mittarissa reilut 160tkm. Ei mitään valitettavaa kyseisestä laitteesta, hyvä auto.

                              Itse ajelen -03 E39 530d:llä jossa on 340tkm mittarissa ja sekin on rullaillut aikalailla perushuoltoja tehden. Toki olen vaihtanut keulaan kaikki staagit ja vaihdoin viime kesänä alustankin kun rupes vanha olee väsynyt mutta noi menee mun kirjoissa ihan kulutusosiin. Samaan kategoriaan menee vaihdetut moottorin ja vaihdelaatikon kumityynyt sekä löpön siirtopumppu. Autolla olen itse ajellut sen 80tkm. Noilla kilsoilla alkoi myös etuovien alareunat ja takarontti olemaan hieman kuppaiset, joten entrasin nekin kuntoon ennen kuin oikein pahaksi pääs äitymään. Eilen tuli todettua toki "taas" vikaa bilikassa, eli ilmastoinnin kennon sähköflekti on tullut tiensä päähän mutta sallittakoon se 10-vuotiaan vanhan rouvan tapauksessa.

                              Mulla ei ainakaan ole valitettavaa näistä penareista, ja jatketaan samalla merkillä vielä tulevaisuudessakin. Siihen kakkos Ocuun verrattuna tasan kaikki on parempaa poislukien takakontin tilat. Niin kuin joku kirjoittikin, niin kahden ison hurtan lisäksi ei kyllä E39 tai E61 takahudlariin mahdu varmaan pieruakaan. Ajotuntuma ja varsinkin melu on ihan eri tasoa, ja antaahan tollanen isompi Bemari muutenkin paljon mukavammat kyydit kuin noi Octavia koon VAG-konsernin nakkikiulut. A6 Audikin vaikuttaa sisätiloiltaan jotenkin sniiduilta versus E60/61 koppaan jos saman ikäluokan vermeitä tarkistellaan.

                              Aktiiviohjauksella varustettua E60/61 koppaista en ole ajanut, mutta normi E61 vs E39 malleista istuu parempin hanskaan tuo vanhempi E39 malli. Siinä on ajotuntuma jotenkin tienläheisempi kun tossa tuoreemmassa joka puolestaan tuntuu hieman jo kadottaneen sitä tuntumaansa tiehen. Toisessa on toki vakioalusta ja toisessa ei, mutta silti jo ihan ohjauksen tehostus on lähempänä omaa makua tuossa E39 koppaisessa.

                              Itse ostin oman E39 kulkineen reilut kolme vuotta sitten noin 14k€ hintaan (oli keskivertoa kalliimpi joo) joten uskoisin kyllä että 15k€ saa nykypäivänä ihan käyttökelpoisen 5-sarjan Bemarin jos vaan viitsii etsiä. Varmasti löytyy kyllä kauheita rytökasojakin. Itse katsoisin myös mieluummin loppupään E39 malleja kuin alkupään E6x malleja. Jos vaan työkalut pysyy vähääkään kädessä ja on paikka missä tehdä huoltoja, niin ei noi perushuollot ja osat paljoa maksa. Romut saa helposti ja edullisesti Saksasta kun siellä jostain kumman syystä tuntuis kyseisen merkin palikkaa olevan suht reilusti tarjolla. Pajalla huoltaminen maksaa varmaan ihan simona nykyään kun vuonna -09 oli kananpäänkin ruuvaamisen tuntitaksa 83 vai 87 euroa timma merkkikorjaamolla. Tuskin on nykyään ainakaan halvempaa joten uutta autoa en tule ostamaan edes sen tähden että sitä on pakko huollattaa liikkeessä jotta takuu pysyy voimassa. Ja sitä takuutakin siis tarvitaan kun tuntuis ettei mikään nykypäivän auto tahdo toimia ilman ongelmia...

                              Kaikki ylläolevat on allekirjoittaneen täysin subjektiivisia näkemyksiä. Autoja kuitenkin ollut reilun 20-vuoden aikana jos jonkinminmoista ja eri mantereilta, joten ihan ekoja autokokemuksia ei nämä tämänhetkiset penarit ole. Kivoja autoja ja ajellaan näillä vanhemmilla kun uusiin ei ole varaa.

                              Comment

                              • aak3li
                                Bimmer Rookie
                                • May 2010
                                • 136
                                • Raahe

                                #45
                                Macken kirjotus oli kyllä hyvä

                                itte sanon tähän sen saman minkä oon monelle kaverille ym.kki sanonu.
                                kaikisa autoissahan niitä vikoja kyllä piisaa, toisessa autossa tietenki eri viat ku toisessa, mutta joka merkillähän niitä vikoja on. toisissa hieman enemmän kuin toisissa. on olemassa myös sellasia ihmisiä joiden mielestä bemari on se ehdoton ykkönen ja viaton ja paras, mutta samallai näissä on vikoja ku muissakin autoissa. ja se taas että bemariin on kalliit verot, vakuutukset ja korjaukset on paskapuhetta. ihan samallai ne volvot ja mersut ja audit yms. on yhtä kalliita korjata kaikkinensa. ja nuista automaattilaatikoista sen verran että en tiedä yhtäkään merkkiä jonka automaagilaatikko olis toiminu virheettömästi aina siitä uudesta sinne 10 vuoden ikäseksi. takakontin johtossarjoja on joutunu korjaamaan lähes kaikkien merkkien farkuissa.
                                ja sehän on selvää että näissä bemareissa yleensä on enemmän hienouksia ja varusteita ku monessa muussa merkissä ja sehän tarkottaa myös sitä että vikoja saattaa sillon esiintyä enemmän. sanompa vielä sen että pistäkääpä vierekkäin saman ikäluokan esim.volvo, bmw, vw, ford ja käykää ajamassa niitä peräkkäin niin kyllä siinä bmw:ssä on ehdottomasti paras ajettavuus. kiitos!

                                Comment

                                Working...
                                X