voi poistaa
Announcement
Collapse
No announcement yet.
525dA vikojako?
Collapse
X
-
Aika korkealle kierrättää porukoittenkin 525da, omiin vehkeisiin tottuneena pitää aina tarkistaa onko sportti päällä tms. Laatikko ei anna "väännättää" yhtään D:llä ajettaessa.. näkyy myös kulutuksessa. Itse kepittämällä säästää toista litraa :think Kaippa siellä muuten vääntöä olisi niinkuin kuuluukin.. ei oikein muista kun on ollut niin pitkään ohjelma sisässä.
Jos se nyt oikein hengetön ja "mietteliäs" on alhaalla niin veikkasin, ilmamäärämittarin olevan ehtoo-puolella. Kannattaa kuitenkin käydä tarkistamassa piuhan päässä, mahdollisuuksia on niin monia.
Akku melko varmasti finaalissa, ei pitäisi noin nopeasti tyhjentyä "hereillä" ollessaan.
Pikku fiilauksia alkuun ja sitten nautinnollisia kilometrejä| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
-
-
Originally posted by veku View PostOnko autossa DPF käytössä (kirkkaat putken päät myös sisäpuolelta) ?
Vikakoodit lukuun
Oon tosiaan itekkin miettiny sitä että olisko sportti koko ajan päällä. Onko tässä sama kun e39:ssä, ett kun ottaa imm:män liittimen irti niin pitäis mennä paremmin?EX :
-E36 316
-E36 325
-E39 523
-E39 530dA M-Sportx2
-E60 525dA M-Sport x2
-E60 545i Matte white
-E53 x5
-E91 3xx
Comment
-
-
Originally posted by djs^ View PostSiis DPF? meni hiukan ohi, tarkotatko pakoputkeen liittyvää?
Oon tosiaan itekkin miettiny sitä että olisko sportti koko ajan päällä. Onko tässä sama kun e39:ssä, ett kun ottaa imm:män liittimen irti niin pitäis mennä paremmin?
Eihän se tokikaan ole päällä, tarkoitin että tuntuu siltä kuin olisi.
edit. Niin on sama juttu kuin kolmeysissä, mutta silti tarkistaisin töpselin päässäkin.Last edited by Matson^; 01-08-2013, 17:12.| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
-
-
Originally posted by Matson^ View PostPartikkelisuodatin, eli dpf
Eihän se tokikaan ole päällä, tarkoitin että tuntuu siltä kuin olisi.
edit. Niin on sama juttu kuin kolmeysissä, mutta silti tarkistaisin töpselin päässäkin.EX :
-E36 316
-E36 325
-E39 523
-E39 530dA M-Sportx2
-E60 525dA M-Sport x2
-E60 545i Matte white
-E53 x5
-E91 3xx
Comment
-
-
Oletko nollannut adaptio arvoja laatikosta? Liekkö sitten turbo tai turbonsiipien ohjaus kunnossa? Omassa tekee välillä niin ettei vedä kunnolla ja kaasua pitää painaa enemmän kuin normaalisti, tämä poistuu kun sammuttaa ja käynnistää uudestaan. Johtuu ilmeisesti jumittavista siivistä. Kun tuo "ominaisuus" on päällä niin ei toimi lootakaan kunnolla, kierrättää korkealle ja töksäyttelee vaihteita. En tiedä auttaisiko pelkkä putsaus vaivaan? Muistaakseni joku täällä kirjoitti purkaneensa turbon ja putsanneen siivet niin ei ollut juminut enää, auto taisi olla kyllä volkkari.
Edit: samalla tavalla se välillä mullakin tekee, eli lämä tiskissä ja kierrokset korkealla kulkee ihan hyvin.Last edited by Mik@; 02-08-2013, 00:35.E61 520Da
Comment
-
-
No nyt uutta ongelmaa. Laitan liitteenä kun kotiin pääsen, niin dyno laput.
Eli ajelin tänää hyvinkäälle lastuttamaan autoa. Otettiin penkki suoritus normaali ohjelmalla. Ongelma on: vitosella lähtiessä vedättämään, kierrokset laskee, mutta nopeus kasvaa? Sama todettiin ajossakin. Katottiin vikakoodit niin ei mitään. Kierrokset laskee aika rajusti, mutta kuitenkin nousee hetken päästä. Otettiin imm irti ja ei vaikutusta.? Jätettiin nyt ohjelma laittamatta.
Nyt apujaaa.?EX :
-E36 316
-E36 325
-E39 523
-E39 530dA M-Sportx2
-E60 525dA M-Sport x2
-E60 545i Matte white
-E53 x5
-E91 3xx
Comment
-
-
Originally posted by djs^ View PostNo nyt uutta ongelmaa. Laitan liitteenä kun kotiin pääsen, niin dyno laput.
Eli ajelin tänää hyvinkäälle lastuttamaan autoa. Otettiin penkki suoritus normaali ohjelmalla. Ongelma on: vitosella lähtiessä vedättämään, kierrokset laskee, mutta nopeus kasvaa? Sama todettiin ajossakin. Katottiin vikakoodit niin ei mitään. Kierrokset laskee aika rajusti, mutta kuitenkin nousee hetken päästä. Otettiin imm irti ja ei vaikutusta.? Jätettiin nyt ohjelma laittamatta.
Nyt apujaaa.?
Comment
-
-
Tässäpä tämä tulos. Ei varmasti tarvitse paljoa pähkäillä, missä kohtaa näkyy vikaa. :think Ja mä kun luulin jo pääseväni laatikko vioista eroon ku ostan e60:in ni paskat Jos turbiinissa on häikkää, miten kallis homma vaihta?
Edit: Toinen käyrä näyttää lähdön suuremmilta kierroksilla. Suuremmilla kierroksilla lähtiessä, ei kierrosluku mittarissa näkynyt selvää värähtelyä/kierrosten laskemista, mutta käyrässä kuitenkin.EX :
-E36 316
-E36 325
-E39 523
-E39 530dA M-Sportx2
-E60 525dA M-Sport x2
-E60 545i Matte white
-E53 x5
-E91 3xx
Comment
-
-
Originally posted by djs^ View PostTässäpä tämä tulos. Ei varmasti tarvitse paljoa pähkäillä, missä kohtaa näkyy vikaa. :think Ja mä kun luulin jo pääseväni laatikko vioista eroon ku ostan e60:in ni paskat Jos turbiinissa on häikkää, miten kallis homma vaihta?
Edit: Toinen käyrä näyttää lähdön suuremmilta kierroksilla. Suuremmilla kierroksilla lähtiessä, ei kierrosluku mittarissa näkynyt selvää värähtelyä/kierrosten laskemista, mutta käyrässä kuitenkin.Last edited by k0rppi; 02-08-2013, 21:30.
Comment
-
-
Originally posted by k0rppi View Postei tuo lootasta välttämättä ole kiinni, kerta se kestää tuon 1500rpm vääntöpiikin. livedataa tutkimaan, niin sieltä vois löytyä jotain ratkasevaa. onko ilmasutaria/polttoainesutaria vaihdettu millonka?EX :
-E36 316
-E36 325
-E39 523
-E39 530dA M-Sportx2
-E60 525dA M-Sport x2
-E60 545i Matte white
-E53 x5
-E91 3xx
Comment
-
Comment