Omalla kohdalla tämä olikin toistaiseksi pelkkää spekulaatiota, kun ei ole kyseistä purkkia kätösissä. Elkothan ei maksa juuri mitään, niin noi konkat vaihtamalla kokeilussa ei kovin korkealta tipu.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
ERROR: 93F9 Spannung Energiereserve
Collapse
X
-
Eipä tuo elkojen vaihto sillee oo probleema tuossa vaan se että ainakin tuon elkon saatavuus on huono, niitä ei ole hyllyssä oikein missään elektroniikka-kaupassa ja se menee tilaushommiksi jostain kauempaa. Ja nuo ei myöskään oikein ole halpoja konkiksi, kun maksavatkin noin 10€ kappale. Mutta loppupelissä mäkään en ole koskaan tuollaista purkkia tutkinut ihan oikeasti kädessä enkä tarkkaan tiiä sopisiko sinne joku korvaava hyllystä löytyvä konkka tilalle.BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14
Comment
-
-
Originally posted by jartsa02 View PostEipä tuo elkojen vaihto sillee oo probleema tuossa vaan se että ainakin tuon elkon saatavuus on huono, niitä ei ole hyllyssä oikein missään elektroniikka-kaupassa ja se menee tilaushommiksi jostain kauempaa. Ja nuo ei myöskään oikein ole halpoja konkiksi, kun maksavatkin noin 10€ kappale. Mutta loppupelissä mäkään en ole koskaan tuollaista purkkia tutkinut ihan oikeasti kädessä enkä tarkkaan tiiä sopisiko sinne joku korvaava hyllystä löytyvä konkka tilalle.
F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
No,soittelin kaverille missä oli tämä ropleema ja niinhän siellä bägivalot taulussa loimottaa taas. Eli siinä ois hyvä testialusta tuolle hommalle ja vaihtoehtoina käytetyn koodaaminen,konkkien siirtäminen toimivasta tai uusien hommaaminen.Käytetty purkkikin on jo valmiiksi.Itseasiassa kaikkia vaihtoehtoja haluttas testata mutta vaatisi hiukka välkymmän kaverin winkfp ja tool32 käyttämään,kun ei itsellä ole oikein kokemusta kummastakaan.-99 punane passatti
https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
www.mcars.fi
Kysy 041-5056506
https://www.facebook.com/MCarsOulu/
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
Comment
-
-
Noita konkkia ei tosiaan meinaa löytää mistään jo tuon fyysisen kokonsa puolesta (leveys ja korkeus 35mm). Lähes kaikki mitä on tullut vastaan on vähintään 40mm korkeita.
Ja kyllä sen jännitteen keston pitää olla se 63V, koska noilla konkilla pidetään 60V jännitetasoa yllä, jotta bagit voidaan laukaista vielä hetken päästä kun virrat katkeaa.
Jos googlettaa "e60 ase system overview" niin löytyy PDF josta näkee tarkalleen miten tuo boksi toimii.Vikakoodien luku ja nollaus INPA/DIS
Comment
-
-
Originally posted by mika_z View PostNoita konkkia ei tosiaan meinaa löytää mistään jo tuon fyysisen kokonsa puolesta (leveys ja korkeus 35mm). Lähes kaikki mitä on tullut vastaan on vähintään 40mm korkeita.
Ja kyllä sen jännitteen keston pitää olla se 63V, koska noilla konkilla pidetään 60V jännitetasoa yllä, jotta bagit voidaan laukaista vielä hetken päästä kun virrat katkeaa.
Jos googlettaa "e60 ase system overview" niin löytyy PDF josta näkee tarkalleen miten tuo boksi toimii.
Joka tapauksesa, 50V elkoja en itsekään laittaisi. Sen sijaan vaikea uskoa, että 8200 olisi mikään tiukka arvo. 10000 uF elkoja näyttäiis löytyvän. Saako sen tinattua ja vaikka liimattua jotenkin muuten tuonne yksikköön tukevasti?
Lämpö tuskin on mikään ongelma tuolla.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by jaki View PostTuossa dokussa sanotaan kyllä epäelvästi onko jännite todella 60V. Epäilen vahvasti, koska 63V elkot on liian pienellä toleranssilla, jos tuo ylläpitojännite todella on 60V. vai oletko mitannut jännitteen toimivasta yksiköstä?
Joka tapauksesa, 50V elkoja en itsekään laittaisi. Sen sijaan vaikea uskoa, että 8200 olisi mikään tiukka arvo. 10000 uF elkoja näyttäiis löytyvän. Saako sen tinattua ja vaikka liimattua jotenkin muuten tuonne yksikköön tukevasti?
Lämpö tuskin on mikään ongelma tuolla.
Mulla oli koneella toinenkin dokumentti jossa oli vähän tarkemmin kerrottu tuosta. Laitoin sen tuonne
Ymmärsin niin, että tämä boksi tarjoaa käyttöjännitteen noille 6:lle eri airbageja laukaisevalle moduulille. Näiden käyttöjännite on 10,2V-10,7V. En sitten tiedä miksi tuolla mainitaan tämä 60V ja millä sitä tarkkaillaan. Vikakoodihan tulee juurikin tästä (93f9 voltage reserve energy U60 n.i.O.). Jostakin tätä jännitettä valvotaan, mutta mistä ja paljonko sen pitäisi olla?
Boksi on aika matala, joten korkeammat kondensaattorit saattaa saada laitettua ainoastaan vinottain tuonne. Tilaa näytti olevan kuitenkin hyvin rajallisesti.Vikakoodien luku ja nollaus INPA/DIS
Comment
-
-
Originally posted by mika_z View PostEn ole mitannut toimivasta boksista jännitettä. Kyseessä kaverin auto ja se laittoi tilauksiin jo uuden boksin.
Mulla oli koneella toinenkin dokumentti jossa oli vähän tarkemmin kerrottu tuosta. Laitoin sen tuonne
Ymmärsin niin, että tämä boksi tarjoaa käyttöjännitteen noille 6:lle eri airbageja laukaisevalle moduulille. Näiden käyttöjännite on 10,2V-10,7V. En sitten tiedä miksi tuolla mainitaan tämä 60V ja millä sitä tarkkaillaan. Vikakoodihan tulee juurikin tästä (93f9 voltage reserve energy U60 n.i.O.). Jostakin tätä jännitettä valvotaan, mutta mistä ja paljonko sen pitäisi olla?
Boksi on aika matala, joten korkeammat kondensaattorit saattaa saada laitettua ainoastaan vinottain tuonne. Tilaa näytti olevan kuitenkin hyvin rajallisesti.
Tuosta 8200 uF ei kannata olla liian tarkka. Normielkon toleranssi on ainakin +-20%, periaatteessa siihen voisi laittaa 6800 myös, minä en. 10000 ihan turvallisesti voi laittaa, koska latausresistanssi ei niin paljon poikkea, että elkonkan latauspiiri siitä saisi siipeensä. Tai sitten on kyllä todella tiukasti mitoitettu, not.
Näissä turvajutuissa kannattaa olla aika tarkkana. Toisaalta tuossa on vahti tuolle jännitteelle, joka helpottaa korjamista = vikakoodi = vika ei korjaantunut.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Samasta paikasta löytyisi kyllä 2mm korkeampi joka voisi tuurilla sopia paikalleen
LinkkiLast edited by mika_z; 12-08-2013, 13:06.Vikakoodien luku ja nollaus INPA/DIS
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View Postko boksi on Security gateway module, ja siellä on konkat jotka on nyt tulleet tiensä päähän.
uusi moduli maksaa vitusti (vissiin yli 500€), ja vaatii lisäksi koodauksen autoon.
vanhan korjaaminen taas onnistuu ihan konkat vaihtamalla, eikä vaadi koodauksia eikä maksa paljoa. Moduli itsessään on hanskalokeron alla, irrottaminen ei vie montaa minuuttia.
nimimerkillä: "viime viikolla korjattiin omasta"
Missä korjautit moduulin? Siellähän se majailee hansikaslokeron alla, 2 piuhaa kiinni. itellä e itaito riitä konkkien vaihtoo, pysyn moottoripuolella!
Comment
-
-
Originally posted by anvabemu View PostMoro!
Missä korjautit moduulin? Siellähän se majailee hansikaslokeron alla, 2 piuhaa kiinni. itellä e itaito riitä konkkien vaihtoo, pysyn moottoripuolella!
Autorepair, Nummela, autorepair.fi.
mutta olettaisin että lähempääkin sinua löytyy tekijöitä :thinkF46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by exautisti View PostTässä tapauksessa mikä minulla oli,niin konkat mitattiin ja tultiin siihen tulokseen ettei vika ehkä olekkaan itse konkissa... Mutta ei kyllä sitten vaihdettukkaan niitä, joten siltä osin en tiedä missä vika oli. Hauskinta tässäkin oli se,että vika korjaantui lopulta itsestään.
Comment
-
-
Hmmm... Kai tuohon käytetyn modulin saa koodattua winkfp:llä??? vai miks ei sais?Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
Originally posted by mika_z View PostNoita konkkia ei tosiaan meinaa löytää mistään jo tuon fyysisen kokonsa puolesta (leveys ja korkeus 35mm). Lähes kaikki mitä on tullut vastaan on vähintään 40mm korkeita.
Ja kyllä sen jännitteen keston pitää olla se 63V, koska noilla konkilla pidetään 60V jännitetasoa yllä, jotta bagit voidaan laukaista vielä hetken päästä kun virrat katkeaa.
Jos googlettaa "e60 ase system overview" niin löytyy PDF josta näkee tarkalleen miten tuo boksi toimii.
Sitten on tietysti tulkinnanvarainen juttu, että saako näitä itse askarrella - ainakin kovaa polemiikkia on kuulunut mm. apukuskin penkin tunnistematon ohittamisesta sopivalla kytkennällä, vaikka se lähinnä lisäisikin turvallisuutta aina laukaisemalla apukuskin bägin, oli penkki sitten miehitetty tai ei.
Comment
-
Comment