-05 vuoden 535d yhtäkkiä mutkassa charging fault teksti tauluun ja ohjaus hävisi. Ratti ei käänny kuin hampaat irvessä vääntämällä. Mikähän autoon tuli?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 Charging fault
Collapse
X
-
Charging Fault lävähti tänään mittaristoon....ei kait muuta ku uutta laturia kehiin. Mittasin latausjännitteen joka oli niinkin mahtava lukema ku 11 eli ei siis lataa. Vikakoodeja en ole käynyt missään lukemassa.
Mister-Autossa Cevam merkkinen laturi 313.99 erkkiä, onks kellään kokemusta onko kuraa vai ihan ok laturi?
Valeon laturi samasta paikasta 390 erkkiä.
Onko orggis laturi juurikin tuo Valeo? Vai Hellan tekemä kapistus, joka kustantaa sit pitkälle yli neljä hunttia mitä tuossa selvittelin.
Mietin et kokeilis ensin vaihtaa hiilet mutta jos nekin jo kustantaa sen 100 erkkiä eikä vika korjaannukkaan niin samantien heittäs uutta laturii vaan.
No aika varattu pajalle ja katotaan nyt sit mitä siellä sanotaan, toivottavasti läytävät vian syyn joka olis paljon uutta laturia halvempi. Sitä odotellassa.F11 M550d -13
ex:
E60 535d -08 405/800
E39 M5 -99
E60 530dA -03 302/660
E39 523iA -98
Lada 1600 -91
Ford Escort Sport -72
Comment
-
-
Minkä verran ajettu?
Nyrkkisääntönä on että kontaktorit kestää 2 x sen mitä hiilet, ja hiilet loppuu jossain 2xx tkm lukemissa.
tosin toiset hiilet ei kestä läheskään yhtä kauan kuin ekat...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by Grapes View PostCharging Fault lävähti tänään mittaristoon....ei kait muuta ku uutta laturia kehiin. Mittasin latausjännitteen joka oli niinkin mahtava lukema ku 11 eli ei siis lataa. Vikakoodeja en ole käynyt missään lukemassa.
Mister-Autossa Cevam merkkinen laturi 313.99 erkkiä, onks kellään kokemusta onko kuraa vai ihan ok laturi?
Valeon laturi samasta paikasta 390 erkkiä.
Onko orggis laturi juurikin tuo Valeo? Vai Hellan tekemä kapistus, joka kustantaa sit pitkälle yli neljä hunttia mitä tuossa selvittelin.
Mietin et kokeilis ensin vaihtaa hiilet mutta jos nekin jo kustantaa sen 100 erkkiä eikä vika korjaannukkaan niin samantien heittäs uutta laturii vaan.
No aika varattu pajalle ja katotaan nyt sit mitä siellä sanotaan, toivottavasti läytävät vian syyn joka olis paljon uutta laturia halvempi. Sitä odotellassa.
Eipä mitään...-99 punane passatti
https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
www.mcars.fi
Kysy 041-5056506
https://www.facebook.com/MCarsOulu/
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
Comment
-
-
Originally posted by Grapes View PostCharging Fault lävähti tänään mittaristoon....ei kait muuta ku uutta laturia kehiin. Mittasin latausjännitteen joka oli niinkin mahtava lukema ku 11 eli ei siis lataa. Vikakoodeja en ole käynyt missään lukemassa.
Mister-Autossa Cevam merkkinen laturi 313.99 erkkiä, onks kellään kokemusta onko kuraa vai ihan ok laturi?
Valeon laturi samasta paikasta 390 erkkiä.
Onko orggis laturi juurikin tuo Valeo? Vai Hellan tekemä kapistus, joka kustantaa sit pitkälle yli neljä hunttia mitä tuossa selvittelin.
Mietin et kokeilis ensin vaihtaa hiilet mutta jos nekin jo kustantaa sen 100 erkkiä eikä vika korjaannukkaan niin samantien heittäs uutta laturii vaan.
No aika varattu pajalle ja katotaan nyt sit mitä siellä sanotaan, toivottavasti läytävät vian syyn joka olis paljon uutta laturia halvempi. Sitä odotellassa.
Monta osanumeroa pullahtaa RealOEM:stä laturille mutta esmes orkkisosa 12317802929 kustantaa smiidin mukaan 757€: KLIK. Jos Valeon saa noinkin edukkaasti, ottaisin sen mieluummin kuin no name remanufactured -osan jossa ei kontaktoripintaa ole enää jäljellä kuin nimeksi.
Autoelektro.fi.stä eli nimimerkki WSE1 löytyy käsittääkseni säädin/hiilipakettia.
Lienet sen verran vilkaissut että laturia pyörittävä moniurahihna on paikoillaan, hihnapyörä eli dampperi kampuran päässä on paikallaan eikä hihna luista tyhjäkäynnillä?Last edited by MNi; 02-10-2014, 02:32.
Comment
-
-
Itsellä syttyi pari viikkoa sitten kaikki varoitusvalot tauluun kesken matkan, siitä sitten tienposkeen auto seis. Yritin käynnistää niin ei jaksanut pyörittää. Hetken aikaa miettisin et mitä sitä tekis ja koitin startata niin nyt virtaa tulikin ja pääsin takaisin kotiin.
Ostin uuden Valeon jännitteensäätimen, vanhan kun purin pois niin hiilet olivatkin minimirajalla n. 5mm jäljellä. Sit toimi pari päivää hyvin mut nyt startatessa antaa charging fault, kun kierrokset nostaa 2000 rpm valo häviää ja sitten voikin ajaa taas pitkänkin matkan ilman ongelmia.
Missäköhän vielä on vikaa?E61 530dA 2005
Comment
-
-
Originally posted by laikkaeki View PostItsellä syttyi pari viikkoa sitten kaikki varoitusvalot tauluun kesken matkan, siitä sitten tienposkeen auto seis. Yritin käynnistää niin ei jaksanut pyörittää. Hetken aikaa miettisin et mitä sitä tekis ja koitin startata niin nyt virtaa tulikin ja pääsin takaisin kotiin.
Ostin uuden Valeon jännitteensäätimen, vanhan kun purin pois niin hiilet olivatkin minimirajalla n. 5mm jäljellä. Sit toimi pari päivää hyvin mut nyt startatessa antaa charging fault, kun kierrokset nostaa 2000 rpm valo häviää ja sitten voikin ajaa taas pitkänkin matkan ilman ongelmia.
Missäköhän vielä on vikaa?
Ei näihin Valeon latureihin periaatteessa kannata jännitesäädintä /hiilipakettia ostaa kun suurin vika on yleensä aina loppuun kulunut kollektori. Nämä "tehdas" kunnostetut X merkillä myytävät Valeon laturit on sitten sorvattu reiluun alimittaan kollektorin osalta.
Harva sitä "tehdas" kunnostetussa laturissa osaa epäillä petosta kollektorin osalta.
On nimittäin pikkuisen haasteellinen vaihdettava uuteen tuo kollektori.__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Originally posted by e46touring View PostLaturissa loppuun kulunut kollektori johon ei uudet hiilet asetu kunnon kontaktiin pyöriessä.
Ei näihin Valeon latureihin periaatteessa kannata jännitesäädintä /hiilipakettia ostaa kun suurin vika on yleensä aina loppuun kulunut kollektori. Nämä "tehdas" kunnostetut X merkillä myytävät Valeon laturit on sitten sorvattu reiluun alimittaan kollektorin osalta.
Harva sitä "tehdas" kunnostetussa laturissa osaa epäillä petosta kollektorin osalta.
On nimittäin pikkuisen haasteellinen vaihdettava uuteen tuo kollektori.E61 530dA 2005
Comment
-
-
Originally posted by laikkaeki View PostItsellä syttyi pari viikkoa sitten kaikki varoitusvalot tauluun kesken matkan, siitä sitten tienposkeen auto seis. Yritin käynnistää niin ei jaksanut pyörittää. Hetken aikaa miettisin et mitä sitä tekis ja koitin startata niin nyt virtaa tulikin ja pääsin takaisin kotiin.
Ostin uuden Valeon jännitteensäätimen, vanhan kun purin pois niin hiilet olivatkin minimirajalla n. 5mm jäljellä. Sit toimi pari päivää hyvin mut nyt startatessa antaa charging fault, kun kierrokset nostaa 2000 rpm valo häviää ja sitten voikin ajaa taas pitkänkin matkan ilman ongelmia.
Missäköhän vielä on vikaa?
Kannattaa kokeilla onko siinä vastusta, viralinen nimi jokin vapaakytkin pyörä tai joku semmonen.
Toivottavasti autto.
Comment
-
-
Originally posted by e46touring View PostLaturissa loppuun kulunut kollektori johon ei uudet hiilet asetu kunnon kontaktiin pyöriessä.
Ei näihin Valeon latureihin periaatteessa kannata jännitesäädintä /hiilipakettia ostaa kun suurin vika on yleensä aina loppuun kulunut kollektori. Nämä "tehdas" kunnostetut X merkillä myytävät Valeon laturit on sitten sorvattu reiluun alimittaan kollektorin osalta.
Harva sitä "tehdas" kunnostetussa laturissa osaa epäillä petosta kollektorin osalta.
On nimittäin pikkuisen haasteellinen vaihdettava uuteen tuo kollektori.
Ja minä kun oon aina ollu siinä uskossa, että se kollektori kestää vähintään kahdet hiilet ajaa läpi.
Comment
-
Comment