Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 Charging fault

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ironlarry
    Newbiemmer
    • Apr 2009
    • 4
    • Oulu

    E61 Charging fault

    -05 vuoden 535d yhtäkkiä mutkassa charging fault teksti tauluun ja ohjaus hävisi. Ratti ei käänny kuin hampaat irvessä vääntämällä. Mikähän autoon tuli?
  • A62
    Bimmer Rookie
    • Jun 2009
    • 117
    • Oulu

    #2
    Apulaitehihna katkesi

    Comment

    • repsa
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 1365
      • Lempäälä

      #3
      tai kampuran dampperista petti vulkanointi, jos ei hihna ole poikki.
      5c jetta 1.2TSI 140/220
      530e m-sport alpinweiss3 vakio
      a4 cabi 220/300
      vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

      Comment

      • Ironlarry
        Newbiemmer
        • Apr 2009
        • 4
        • Oulu

        #4
        Kiitos tiedosta! Löytyykö kustannusarviota?

        Comment

        • GT-555
          Bimmer Rookie
          • Jun 2012
          • 183
          • etelä

          #5
          Originally posted by Ironlarry View Post
          Kiitos tiedosta! Löytyykö kustannusarviota?
          Ethän edes selvittänyt mikä hajosi Pelkkä hihna vissiin jotain kymppejä, dampperi sitten satasia.
          Last edited by GT-555; 15-08-2013, 22:44.
          e61 530da

          Comment

          • Grapes
            BTCF Member
            • Jul 2008
            • 601
            • Hämeenlinna

            #6
            Charging Fault lävähti tänään mittaristoon....ei kait muuta ku uutta laturia kehiin. Mittasin latausjännitteen joka oli niinkin mahtava lukema ku 11 eli ei siis lataa. Vikakoodeja en ole käynyt missään lukemassa.

            Mister-Autossa Cevam merkkinen laturi 313.99 erkkiä, onks kellään kokemusta onko kuraa vai ihan ok laturi?
            Valeon laturi samasta paikasta 390 erkkiä.

            Onko orggis laturi juurikin tuo Valeo? Vai Hellan tekemä kapistus, joka kustantaa sit pitkälle yli neljä hunttia mitä tuossa selvittelin.

            Mietin et kokeilis ensin vaihtaa hiilet mutta jos nekin jo kustantaa sen 100 erkkiä eikä vika korjaannukkaan niin samantien heittäs uutta laturii vaan.

            No aika varattu pajalle ja katotaan nyt sit mitä siellä sanotaan, toivottavasti läytävät vian syyn joka olis paljon uutta laturia halvempi. Sitä odotellassa.
            F11 M550d -13

            ex:
            E60 535d -08 405/800
            E39 M5 -99
            E60 530dA -03 302/660
            E39 523iA -98
            Lada 1600 -91
            Ford Escort Sport -72

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7524
              • Jyväshyvä

              #7
              Minkä verran ajettu?

              Nyrkkisääntönä on että kontaktorit kestää 2 x sen mitä hiilet, ja hiilet loppuu jossain 2xx tkm lukemissa.
              tosin toiset hiilet ei kestä läheskään yhtä kauan kuin ekat...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • exautisti
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 1267
                • oulu

                #8
                Originally posted by Grapes View Post
                Charging Fault lävähti tänään mittaristoon....ei kait muuta ku uutta laturia kehiin. Mittasin latausjännitteen joka oli niinkin mahtava lukema ku 11 eli ei siis lataa. Vikakoodeja en ole käynyt missään lukemassa.

                Mister-Autossa Cevam merkkinen laturi 313.99 erkkiä, onks kellään kokemusta onko kuraa vai ihan ok laturi?
                Valeon laturi samasta paikasta 390 erkkiä.

                Onko orggis laturi juurikin tuo Valeo? Vai Hellan tekemä kapistus, joka kustantaa sit pitkälle yli neljä hunttia mitä tuossa selvittelin.

                Mietin et kokeilis ensin vaihtaa hiilet mutta jos nekin jo kustantaa sen 100 erkkiä eikä vika korjaannukkaan niin samantien heittäs uutta laturii vaan.

                No aika varattu pajalle ja katotaan nyt sit mitä siellä sanotaan, toivottavasti läytävät vian syyn joka olis paljon uutta laturia halvempi. Sitä odotellassa.

                Eipä mitään...
                -99 punane passatti

                https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                Tuikun softat
                Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                www.mcars.fi

                Kysy 041-5056506

                https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                Comment

                • MNi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2008
                  • 3143
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by Grapes View Post
                  Charging Fault lävähti tänään mittaristoon....ei kait muuta ku uutta laturia kehiin. Mittasin latausjännitteen joka oli niinkin mahtava lukema ku 11 eli ei siis lataa. Vikakoodeja en ole käynyt missään lukemassa.

                  Mister-Autossa Cevam merkkinen laturi 313.99 erkkiä, onks kellään kokemusta onko kuraa vai ihan ok laturi?
                  Valeon laturi samasta paikasta 390 erkkiä.

                  Onko orggis laturi juurikin tuo Valeo? Vai Hellan tekemä kapistus, joka kustantaa sit pitkälle yli neljä hunttia mitä tuossa selvittelin.

                  Mietin et kokeilis ensin vaihtaa hiilet mutta jos nekin jo kustantaa sen 100 erkkiä eikä vika korjaannukkaan niin samantien heittäs uutta laturii vaan.

                  No aika varattu pajalle ja katotaan nyt sit mitä siellä sanotaan, toivottavasti läytävät vian syyn joka olis paljon uutta laturia halvempi. Sitä odotellassa.
                  Latausvika joko laturi, johdotus akulle tai akku.

                  Monta osanumeroa pullahtaa RealOEM:stä laturille mutta esmes orkkisosa 12317802929 kustantaa smiidin mukaan 757€: KLIK. Jos Valeon saa noinkin edukkaasti, ottaisin sen mieluummin kuin no name remanufactured -osan jossa ei kontaktoripintaa ole enää jäljellä kuin nimeksi.

                  Autoelektro.fi.stä eli nimimerkki WSE1 löytyy käsittääkseni säädin/hiilipakettia.

                  Lienet sen verran vilkaissut että laturia pyörittävä moniurahihna on paikoillaan, hihnapyörä eli dampperi kampuran päässä on paikallaan eikä hihna luista tyhjäkäynnillä?
                  Last edited by MNi; 02-10-2014, 02:32.

                  Comment

                  • Grapes
                    BTCF Member
                    • Jul 2008
                    • 601
                    • Hämeenlinna

                    #10
                    Autolla ajettu jo reilut 300tkm ja moniurahihna paikoillaan. Akku uusittu 2kk sitten.
                    F11 M550d -13

                    ex:
                    E60 535d -08 405/800
                    E39 M5 -99
                    E60 530dA -03 302/660
                    E39 523iA -98
                    Lada 1600 -91
                    Ford Escort Sport -72

                    Comment

                    • laikkaeki
                      Newbiemmer
                      • Jan 2014
                      • 21
                      • Turku

                      #11
                      Itsellä syttyi pari viikkoa sitten kaikki varoitusvalot tauluun kesken matkan, siitä sitten tienposkeen auto seis. Yritin käynnistää niin ei jaksanut pyörittää. Hetken aikaa miettisin et mitä sitä tekis ja koitin startata niin nyt virtaa tulikin ja pääsin takaisin kotiin.

                      Ostin uuden Valeon jännitteensäätimen, vanhan kun purin pois niin hiilet olivatkin minimirajalla n. 5mm jäljellä. Sit toimi pari päivää hyvin mut nyt startatessa antaa charging fault, kun kierrokset nostaa 2000 rpm valo häviää ja sitten voikin ajaa taas pitkänkin matkan ilman ongelmia.

                      Missäköhän vielä on vikaa?
                      E61 530dA 2005

                      Comment

                      • e46touring
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 1327
                        • Tornio

                        #12
                        Originally posted by laikkaeki View Post
                        Itsellä syttyi pari viikkoa sitten kaikki varoitusvalot tauluun kesken matkan, siitä sitten tienposkeen auto seis. Yritin käynnistää niin ei jaksanut pyörittää. Hetken aikaa miettisin et mitä sitä tekis ja koitin startata niin nyt virtaa tulikin ja pääsin takaisin kotiin.

                        Ostin uuden Valeon jännitteensäätimen, vanhan kun purin pois niin hiilet olivatkin minimirajalla n. 5mm jäljellä. Sit toimi pari päivää hyvin mut nyt startatessa antaa charging fault, kun kierrokset nostaa 2000 rpm valo häviää ja sitten voikin ajaa taas pitkänkin matkan ilman ongelmia.

                        Missäköhän vielä on vikaa?
                        Laturissa loppuun kulunut kollektori johon ei uudet hiilet asetu kunnon kontaktiin pyöriessä.
                        Ei näihin Valeon latureihin periaatteessa kannata jännitesäädintä /hiilipakettia ostaa kun suurin vika on yleensä aina loppuun kulunut kollektori. Nämä "tehdas" kunnostetut X merkillä myytävät Valeon laturit on sitten sorvattu reiluun alimittaan kollektorin osalta.
                        Harva sitä "tehdas" kunnostetussa laturissa osaa epäillä petosta kollektorin osalta.
                        On nimittäin pikkuisen haasteellinen vaihdettava uuteen tuo kollektori.
                        __________________________________________________ ____________
                        Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                        Comment

                        • laikkaeki
                          Newbiemmer
                          • Jan 2014
                          • 21
                          • Turku

                          #13
                          Originally posted by e46touring View Post
                          Laturissa loppuun kulunut kollektori johon ei uudet hiilet asetu kunnon kontaktiin pyöriessä.
                          Ei näihin Valeon latureihin periaatteessa kannata jännitesäädintä /hiilipakettia ostaa kun suurin vika on yleensä aina loppuun kulunut kollektori. Nämä "tehdas" kunnostetut X merkillä myytävät Valeon laturit on sitten sorvattu reiluun alimittaan kollektorin osalta.
                          Harva sitä "tehdas" kunnostetussa laturissa osaa epäillä petosta kollektorin osalta.
                          On nimittäin pikkuisen haasteellinen vaihdettava uuteen tuo kollektori.
                          Kun olin tota pitänyt yhtenä vaihtoehtona jos olis pelkän kollektorin saanu varaosana? Saako niitä ylipäätään tähän 170A Valeoon ja siis kuinka haasteellista vaihtaminen on?
                          E61 530dA 2005

                          Comment

                          • Ylitie
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2014
                            • 62
                            • Kangasala

                            #14
                            Originally posted by laikkaeki View Post
                            Itsellä syttyi pari viikkoa sitten kaikki varoitusvalot tauluun kesken matkan, siitä sitten tienposkeen auto seis. Yritin käynnistää niin ei jaksanut pyörittää. Hetken aikaa miettisin et mitä sitä tekis ja koitin startata niin nyt virtaa tulikin ja pääsin takaisin kotiin.

                            Ostin uuden Valeon jännitteensäätimen, vanhan kun purin pois niin hiilet olivatkin minimirajalla n. 5mm jäljellä. Sit toimi pari päivää hyvin mut nyt startatessa antaa charging fault, kun kierrokset nostaa 2000 rpm valo häviää ja sitten voikin ajaa taas pitkänkin matkan ilman ongelmia.

                            Missäköhän vielä on vikaa?
                            Samaa teki minulla 2vk sitte. Laturin hihnapyörä paskana eli pyöri siis tyhjää paitsi 2k kierroksilla hihnapyörä vääntää väkisi laturia. Uus hihnapyörä 90e asennettuna.

                            Kannattaa kokeilla onko siinä vastusta, viralinen nimi jokin vapaakytkin pyörä tai joku semmonen.

                            Toivottavasti autto.

                            Comment

                            • Saarikoski
                              R.I.P.
                              • Feb 2005
                              • 726
                              • KOKKOLA

                              #15
                              Originally posted by e46touring View Post
                              Laturissa loppuun kulunut kollektori johon ei uudet hiilet asetu kunnon kontaktiin pyöriessä.
                              Ei näihin Valeon latureihin periaatteessa kannata jännitesäädintä /hiilipakettia ostaa kun suurin vika on yleensä aina loppuun kulunut kollektori. Nämä "tehdas" kunnostetut X merkillä myytävät Valeon laturit on sitten sorvattu reiluun alimittaan kollektorin osalta.
                              Harva sitä "tehdas" kunnostetussa laturissa osaa epäillä petosta kollektorin osalta.
                              On nimittäin pikkuisen haasteellinen vaihdettava uuteen tuo kollektori.


                              Ja minä kun oon aina ollu siinä uskossa, että se kollektori kestää vähintään kahdet hiilet ajaa läpi.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎