Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 vai F10?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AlliumPorrum
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 316
    • Suomi

    E60 vai F10?

    Nyt alkaa E38:lle tulla tunnit täyteen, ja uudempaa Bemua pitäsi alle saada ja mielellään diisselinä automaatilla. Pari kympillä saisi tuollaisia luokkaa 150tkm ajettuja LCI E60:siä, ja jos pystyisi pistämään vähän alle 30k€, saisi jo näköjään tuollaisia ~200tkm ajettuja F10:jä.

    Kilsoja tulee tuollaiset 30-40tkm per vuosi, ja tavoitteena olisi päristellä jotain 3-4 vuotta. Eli joka tapauksessa kaaran mittarissa olisi yli 300tkm seuraavan vaihdon yhteydessä.

    Mitäs olette mieltä; kannattaisiko sijoittaa uudempaan malliin? Onhan uudempi toki aina siistimpi ja modernimpi, ja ainakin periaatteessa ominaisuuksiltaan parempi, mutta onkos tuossa jotain huonoja puolia? Vanhemman mallin voisi ainakin ottaa paljon paremmin varusteltuna ja vaikka vähän isommalla koneella, ja silti jäisi selkeästi halvemmaksi. Mitenhän kestävyyden laita; monestihan nuo ekat mallit uudessa sarjassa on enemmän vikaisia kuin vanhemmat mallit, mutta mites F10 jos sillä toisiaan aikoo ajella jotain 300tkm?

    Kommentit puolesta ja vastaan erittäin tervetulleita!
  • Matson^
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2008
    • 2113
    • Seinäjoki

    #2
    Tyrkkää vain se maximi budjetti kuuskymppiin

    Nimittäin tuossa kuukausi takaperin tuumailtiin just samaa, ns. budjetti f11, vai het kunnolla varustettu ja vähän ajettu e61... tulokset näkyy sigusta

    Näyttäähän se uusi kori kivalta ja enemmän "nykypäivän autolta", siinä ei ole kahta sanaa, pisteet tottakai f11 suuntaan!
    ..mutta silti minä annan selkeästi enemmän arvoa sille, että auto on oikeasti kivoilla herkuilla, kunnon moottorilla, ja pienillä kilsoilla, niin että siellä ratin takana oikeasti _viihtyy_ ja ohituksissa/varttimaili kokeiluissa nousee enemmin hymy kuin kyrpä otsaan. Enkä ainakaan vielä ole katunut, vaikka ihaillen tuleekin katseltua esim. markki23:sen ja milko75:sen showroomeja

    Vikojen puolesta lienee se ja sama kumman laittaa, etenkin sedanina säästyy monilta "ominaisuuksilta" jotka voi varsinkin kilometrien myötä alkaa vaivaamaan (kompura, takaluukun johtosarja suurimpina).

    Nää on näitä makujuttuja, kummallekkaa ei mitään ehdotonta perustetta ole
    Last edited by Matson^; 19-08-2013, 13:32.
    | BMW G30 X-Drive M-Sport |
    | Nissan Navara TREK-1 |
    ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

    Comment

    • Basillicus
      Bimmer Rookie
      • Feb 2010
      • 153
      • Turku

      #3
      Tekniikkaan en ota kantaa, mutta kyllä ainakin itselle E60 hyvillä varusteilla on paljon kovempi juttu kuin karvalakki-F10 jossa olisi todennäköisesti aika minimivarusteet kauttaaltaan. F10:t ovat niin pirun kalliitakin vielä, että jos kilometrejä tulee paljon ehtii varmasti ajelemaan yhden E60:n loppuun ennen kuin F10:n hinnat alkavat olla järkevällä tasolla. E60 tuntuisi olevan hinnaltaan juuri sopivalla tasolla nyt, vähän ajettuja mutta hyvin varusteltuja autoja löytää suht helposti järkihinnalla, ja malli itsessään ei silti ole vielä liian vanha-aikainen.

      E60 on myös ollut maisemissa sen verran kauan, että niistä osaa arvioida suunnilleen minkälaisia vikoja ja muita ongelmia voi olla odotettavissa siinä missä F10 on vielä mysteeri.

      Itse en myöskään ulkonäön puolesta tuosta F10:stä hirveästi innostu kun muotoilu on niin konservatiivinen, vaikka tietysti viimeisen päälle laitetut yksilöt ovat eri asia. Sisäpuolelta se on tosin periaatteessa huomattavasti hienompi kuin E60.
      BMW E60 530iA LCI -07 Monacoblau
      ex: BMW E60 520i -04 Silvergrau

      Comment

      • AlliumPorrum
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2005
        • 316
        • Suomi

        #4
        Kiitokset Matson kommenteista!

        Tuolla kiihtyvyydellä ei mulle juuri ole väliä, koska ajo on sitä että laitan keulan nelostielle ja vakkariin kolmeksi tunniksi 110km/h. Ja toistan tätä pari kertaa viikossa. Eli sikäli vaikka 520D riittää mainiosti.

        Olennaisia asioita ovat; hiljaisuus, matkustamisen mukavuus, luotettavuus, ajo-ominaisuudet. Em. järjestyksessä.

        Itse asiassa facelift E65 kiinnostaisi kovasti myös, mutta siitä on tullut luettua niin paljon kauhujuttuja ~10k€ remonttien suhteen että hieman epäilyttää. Tosin eikös niissä ole ihan sama perustekniikka, eli tiedä sitten onko noissa suurta eroa E60:iin verrattuna..?

        Comment

        • Basillicus
          Bimmer Rookie
          • Feb 2010
          • 153
          • Turku

          #5
          Jos nimenomaan mukavuutta haetaan, niin luulisin että E60 comfort-penkeillä, ja mahdollisesti aktiivisella vakkarilla, HUDilla, hyvillä hifeillä yms. peittoaa karvalakkivarustellun F10:n aika selkeästi, ja olisi silti paljon halvempi.
          BMW E60 530iA LCI -07 Monacoblau
          ex: BMW E60 520i -04 Silvergrau

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7527
            • Jyväshyvä

            #6
            Ne 520d:t kannattaa unohtaa,
            ellet hommaa ihan ekoja E60 LCI mallia,
            N47 koneissa on jakoketjuongelmaa myös F-korisissa...

            Huhujen mukaan vasta 2013 malliin on ongelmat korjattu... :think
            Last edited by MajorDrake; 19-08-2013, 14:19.
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • -challenger-
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2009
              • 2150
              • L a h t i

              #7
              E60 for teh win !

              Comment

              • AlliumPorrum
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2005
                • 316
                • Suomi

                #8
                Originally posted by MajorDrake View Post
                Ne 520d:t kannattaa unohtaa,
                ellet hommaa ihan ekoja E60 LCI mallia,
                N47 koneissa on jakoketjuongelmaa myös F-korisissa...

                Huhujen mukaan vasta 2013 malliin on ongelmat korjattu... :think
                Juu juuri tuollainen 120kw LCI oli harkinnassa, 130kw taisi olla se susi syntyessään. Vai onko noissa jotain muita helppoja tapoja erottaa toisistaan, kuin tehot?

                Comment

                • Tumppa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2003
                  • 1812
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by AlliumPorrum View Post
                  Juu juuri tuollainen 120kw LCI oli harkinnassa, 130kw taisi olla se susi syntyessään. Vai onko noissa jotain muita helppoja tapoja erottaa toisistaan, kuin tehot?

                  Automaatin keppi mahtaa N47 moottorisessa olla aina se uudempi. M47 sillä vanhemmalla kepillä.

                  Tietysti valmistenumerolla saa myös moottorityypin tietoon jos ei satu kuvaa olemaan moottoritilasta.


                  edit: Tehotkaan ei suoraan kerro kumpi moottori kyseessä, kun on näitä Fleet Edition autoja. ( M47 110kW ja N47 120kW )
                  F31 320d LCI

                  Comment

                  • AlliumPorrum
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2005
                    • 316
                    • Suomi

                    #10
                    Originally posted by Tumppa View Post
                    Automaatin keppi mahtaa N47 moottorisessa olla aina se uudempi. M47 sillä vanhemmalla kepillä.
                    Luulin että vaihdekeppi päivittyi faceliftin yhteydessä..??

                    Comment

                    • Tumppa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2003
                      • 1812
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by AlliumPorrum View Post
                      Luulin että vaihdekeppi päivittyi faceliftin yhteydessä..??


                      Nettiauton 2007-2008 520dA haku josta voi vertailla asian.

                      Ilmoituksissa joillakin lukee 130kW vaikka valmistenumerolla/kuvasta voi katsoa moottorin olevan oikeasti vanha M47 120kW. Sekaan mahtuu myös toki muutama pre lci auto 2007 vuosimalliksi ilmoitettuna.
                      F31 320d LCI

                      Comment

                      • AlliumPorrum
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2005
                        • 316
                        • Suomi

                        #12
                        Ok, eli kaikki äänet tähän mennessä E60:lle, kiitos kommenteista.

                        Mitäs olette mieltä tuosta E65 facelift eli 730D vaihtoehdosta, onko ne oikeasti niin surkean huonoja ja kalliita pitää (esim. 530D:hen verrattuna) kuin mitä yleensä pelotellaan?

                        EDIT: teinpäs tästä sitten erillisen gallupin tuonne E65 palstalle, ettei ihan sotke tätä aihetta: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=282240
                        Last edited by AlliumPorrum; 19-08-2013, 19:49.

                        Comment

                        • touring39
                          BTCF Member
                          • May 2005
                          • 3901
                          • Kaarina

                          #13
                          Originally posted by AlliumPorrum View Post
                          Ok, eli kaikki äänet tähän mennessä E60:lle, kiitos kommenteista.

                          Mitäs olette mieltä tuosta E65 facelift eli 730D vaihtoehdosta, onko ne oikeasti niin surkean huonoja ja kalliita pitää (esim. 530D:hen verrattuna) kuin mitä yleensä pelotellaan?
                          Ei mulla ainakaan mitään ihmeempiä ollut. Kuskin ovenkahva vaihdettiin, kun siitä ei comfort access toiminut. Aivan loistava matkapelihän tuo on kun vertaa niitä noihin 5-sarjan pikkuautoihin
                          Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                          Ex:
                          e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                          Comment

                          • JayJay-
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2004
                            • 625
                            • jkl

                            #14
                            Suosittelen lämpimästi f10, omalla ajellu 3 tkm ja en vaihtaisi e60, ellei olisi m5 tai x-drive kaikilla varusteilla. E60 jo mielestäni vähän liian vanha auto +30k€ budjetilla.
                            Autoton..
                            ex BMW F10, BMW e92 325d, Audi a4q s-line+,BMW 320d*supadisel*,e91 325i "No fat chicks car will scrape"

                            Comment

                            • -rik
                              BTCF Member
                              • Nov 2009
                              • 827
                              • Rovaniemi

                              #15
                              Tuolla hinnalla ei tosiaan niinku aloittaja kirjoittikin saa kuin yli 200tkm ajettuja ja nekin on alkupään autoja, en tiedä f1x mutta yleensähän alkupään autoissa on niitä lastentauteja, kuten tässä edelisessä korimallissa.

                              Tämä on just mun mielestä se pahin virhe että ostetaan se halvin kyseisen korimallin auto, siinä saa yleensä sitten varautua heti siihen huoltamiseen ja korjaamiseen. Ehdottomasti varusteltu e6x, semmosen ostaa täräytät niin siinä on myydessä vasta samanverran kilometrejä kuin ostaessa f1x. Muutenkin jos noin paljon ajat, niin sulla huutaa perse hoosiannaa ja selkä ja niskat juntturassa jos jollain karvalakkimallin penkeillä istuu.
                              ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎