Voisi mennä ihan CRC:n injection cleaner pullollisella tankkiin?
Jos kuitenkin puskee oikein huolella ja käyntiääni on selvästi muuttunut, kannattaa ne tsekata heti, ennen kuin halkaisee sieltä männän(jos ei metelöi, itse kokeilisin ihan tuota puhdistusainetta ensin).
No mutta hemi perskules onkos tämä BMW suomen virallisessa huolto-ohjelmassa? Taikauskoisten pelleilyä tuomosten aineiden käyttö. Nyt faktaa pöytään.
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
No mutta hemi perskules onkos tämä BMW suomen virallisessa huolto-ohjelmassa? Taikauskoisten pelleilyä tuomosten aineiden käyttö. Nyt faktaa pöytään.
Ei ole ensimmäinen kerta, kun seonneeksi haukutaan, kun kehuu noita aineita. Edellisessä oli todella huono tyhjäkäynti haaleana (= puolilämmin kone). Pari kertaa jopa sammui. Eikä tyhjäkäynti ollut muutenkaan ok. Ensin STP:tä tankkiin = auttoi niin kauan, kun ainetta oli tankissa. Sitten fortea tankkiin, sama juttu, kun seuraava aineeton tankillinen laitettiin palasi hytkytys. Sitten taas STP:tä ja tuon jälkeen, uskokaa tai älkää (ihan sama), kone kävi aivan nätisti niin kylmänä kun lämpimänäkin. Useampi tankillinen tuli ajettua ennen kuin myin auton pois ja käynti oli koko ajan virheetön.
Inpa vahvisti kuulohavainnot = rusikutusarvot palasivat tasaisiksi kaikkiin pyttyihin.
BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
saman teki itselle tuo RL-2 tökötti, kun vaihdoin nuo LCI:n pietzot. Aluksi arvot heitteli ja pari tankillista tuolla höystettynä nyt kaikki korjausarvot on liki nollan (aiemmin huitelivat yhden hujakoilla). Olleet jo pitkään.
Elikkä nyt on suuttimet käytetty penkissä ja ihan rajoissaan näytti olevan vaikka vähän ohivuotoa olikin parissa. Löin suuttimet kiinni ja aattelin kokeilla ilman imusarjaa käymään kun heräsi epäilykset että jos 1. pytyn imuventtiili olisi ottanut jostain syystä itseensä, sillä kanava oli hieman märkä kun otin sarjan irti... perskeles ei kumminkaan millään käymään vaikka kuinka yksin yritin ilmailla, mutta pitääkö olla kaksi kaveria että saa kiristettyä putket vielä starttauksen aikana? naftaa kyllä tulee yllin kyllin joka putkesta... kellään kokemusta ilmauksesta? pari kertaa vähän lupas mutta muuten ei mitään...??
Ahdinkin kokeiltu ja on ihan kunnossa, eli savutus ei varmaan johdu siitä
Elikkä nyt on suuttimet käytetty penkissä ja ihan rajoissaan näytti olevan vaikka vähän ohivuotoa olikin parissa. Löin suuttimet kiinni ja aattelin kokeilla ilman imusarjaa käymään kun heräsi epäilykset että jos 1. pytyn imuventtiili olisi ottanut jostain syystä itseensä, sillä kanava oli hieman märkä kun otin sarjan irti... perskeles ei kumminkaan millään käymään vaikka kuinka yksin yritin ilmailla, mutta pitääkö olla kaksi kaveria että saa kiristettyä putket vielä starttauksen aikana? naftaa kyllä tulee yllin kyllin joka putkesta... kellään kokemusta ilmauksesta? pari kertaa vähän lupas mutta muuten ei mitään...??
Ahdinkin kokeiltu ja on ihan kunnossa, eli savutus ei varmaan johdu siitä
ilmaus tapahtuu siten että putket nippuun. virrat päälle minuutiksi ja pois, tämä toistetaan vaikkapa 5 kertaa sitten vaan startataan.
ilmaus tapahtuu siten että putket nippuun. virrat päälle minuutiksi ja pois, tämä toistetaan vaikkapa 5 kertaa sitten vaan startataan.
täytyy vielä kokeilla, kummastuttaa vaan kun naftaa luulis olevan kyllä suuttimilla astin kun siihen malliin sieltä suihki ja aika kauan ilmailin ja virtoja pitelin päällä mutta ei herää... eikö sitten avaa suuttimia mutta miksi nyt tekis niin kun ennen toimi?
Noniin, tänään ilmattiin ja startattiin muttei edes lupaa. Buusterin kanssa starttailtu kun akku ei riittänyt. Voiko joku sähkökikkare mennä sekaisin tästä? Hehkut kaikki märkinä ja savua tulee putkesta kun starttaa muttei vieläkään mitään. Puristukset mitattiin ja n 16 bar oli jokaisessa mukissa, paitsi 5 ja 6 pytyissä 12 bar hehkun reijästä mitattuna. Kuuluisko tän koneen lähteä käymään ilman imusarjaa niinkun joku dieselihuollosta sanoi? Kyllä luulis kuitenkin käyvän jo kun savuakin näkyy jo..
Järjestelmää ilmailtu kaikin mahdollisin keinoin ja yritetty hinata yms käymään mutta ei millään. Hehkut oli märät kyllä ku käytettiin ylhäällä... ite en keksi enää muutaku että ois moottorinohjausboxissa mahdollisesti jotain tai suuttimet pitäisi koodata taikka jotain... huomenna vien piuhaanpäähän valtuutetulle ja katsotaan mitä sanoo...
Comment